Mě se to netýká – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Čas: 2017-04-10 00:00:02

Mě se to netýká

Pokaždé, když někdo prohlásí, že je mu nějaký zákaz lhostejný, protože se ho netýká, vždycky začnu protestovat. Zákazy se vždycky týkají všech! Ano, zákaz kouření se týká i nekuřáků, EET se týká i nepodnikatelů, zákazy zvířat se týkají i nechovatelů, zákazy zbraní se týkají i těch, kdo zbraň viděli jen ve filmu. Kdyby se čistě teoreticky třeba zakázalo nošení zelených triček, v mém životě by se zdánlivě nic nezměnilo, jelikož zelenou nenosím. Přesto by se změnila jedna zásadní věc, která není na první pohled vidět. V současné době nenosím zelenou, protože jsem se tak rozhodl, nicméně ode dne, kdy začne platit zákaz zelených triček, zelenou nenosím, protože nesmím. A v tom je zásadní rozdíl. A pokud by se mi zelená třeba najednou zalíbila, měl bych smůlu. Zákazy tedy popírají svobodnou volbu a individualitu člověka – a to pokaždé – takže jak říkám, jakýkoliv zákon se týká každého – vždycky.

Každopádně je tu ještě druhý morální problém s tvrzením: „Mě se netýká x.“ A to je nedostatek empatie. Nemusím být střelcem, abych odmítal zákaz zbraní. Mohu se zkrátka jen vžít do jejich situace a dojít k závěru, že jsou obětmi státní buzerace, a že mně osobně by se nelíbilo být v takové situaci, takže se za ně postavím klidně i jako nestřelec. Stejně jako se postavím za kuřáky jakožto nekuřák. Třeba už jen proto, že je to dle mého názoru správné.
Přečtení: 15629

Reagujete na tento komentář:
Autor: marek28 Čas: 2017-04-10 14:27:29 Titulek: Re:
Mám to úplně stejně. Já různé levicové "celebrity" sleduju na FB a dost často vidím, jak se bijí za menšiny, uprchlíky, muslimy, chudé, ženy, prostě za všechny, za které se levičáci obvykle perou, jak odsuzují škatulkování a předsudky, jak odsuzují hate speech a podobně...No a pak dojde třeba na zbraně a co se z takových lidí často rázem stane? K čemu potřebuje někdo nosit v kapse zbraň? Má malý péro? Kompenzuje si tím, že je prcek? Ha ha ha hi hi hi. Prostě stane se z nich úplně to samé, co kritizují.
Autor: Glande Čas: 2017-04-10 07:57:11
Web: neuveden Mail: neuveden
Tesat do kamene. Názor "Mě se to netýká" je neskutečně rozšířený, byť do určité míry odůvodnitelný - je to myslím obranná reakce bežného člověka. Obyčejný člověk si chce žít svůj život většinou v klidu a nechce, aby to něco narušovalo. Pokud by přiznal, že zákaz zeleného trička je buzerací všech, tak už se morálně staví na nějakou stranu pomyslné barikády a tím pádem si obrazně znepřáteluje určitou skupinu lidí (podporovatele a prosazovatele zákazu). A může jakoby vznikat určitý pocit viny, že něco proti tomu nečiní - ale to je někdy napříjemné, namáhavé i přímo nebezpečné. Prohlášením, že se ho to netýká se jakoby osvobozuje od všeho tohohle nebo dokonce prohlásí, že si za to ti zelenotričkáři můžou sami, když tak tou barvou provokují. Ovšem sám v hloubi dobře ví, že je to jen dočasné, než přijde něco, co se týká jeho.

Krásný příklad je v článku http://dfens-cz.com/poznate-ze-zijete-v-totalite-aneb-80-let-od-konce-vymarske-republiky-cast-1/
Návrh EASA pro fyzické nepodnikající osoby: http://droneinsider.org/new-easa-drone-regulations-threaten-kill-uk-european-drone-industry/

Prostě nebudete smět vlastnit a provozovat dálkově ovládaný model (dron) nad 250g,dolet nad 100 od operátora, max. výška 50m a rychlostí do 54km/h.
Prý kvůli teroristům - oni totiž vědí, že už jen svou drahou existencí serou tolik lidí.A útoky Mosulských dronů můžou být inspirací.

Já ale žádný dron nevlastním a vůbec se mě to netýká....vím, že je to kolečko salámu a já a jsem někde v tý šišce.

Ale to jsem odbočil. Jo ty trička : http://zpravy.idnes.cz/hrnky-a-tricka-s-hitlerem-a-heydrichem-d8b-/domaci.aspx?c=A170406_134155_domaci_pku

Che Guevaru ale prodávat lze...Hmmm

Takže já tu reakci chápu, ale naprosto s ní nesouhlasím. Přesně takhle se prosazují diktatury. Sleduji to ve zbraních, v dopravě, ve školství, v podnikání, ve všem. A proto je potřeba tomu nepodléhat.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, ta empatická rovina mě sere neskutečně. Všichni ti zakazovači a dobroseři se neustále chlubí tím, jak na někoho myslí, jak jim jde o jejich dobro atd. Přitom empatie nejspíš nemají ani špetku, základní pravidlo "každý to nemusí mít tak jako já" jim absolutně nic neříká, a aby toho nebylo málo, nás, svobodomyslné jedince, kterým jde jen o to, aby si každý o svém osudu rozhodoval sám a sám si řídil svůj život, označují za psychopaty a sociopaty. A to mi hlava nebere.
Autor: pz100000 Čas: 2017-04-10 11:49:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pricemz ovsem dostatek empatie chybi i Vam samotnemu. Ti dobroseri to nemaji jako Vy, oni chteji pomoci kazdemu, psychopatum a sociopatum, empatum i neempatum. A Vy jim to (aha?) zakazujete.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-04-10 11:51:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zajímavý pohled. Pak bych jim mohl stejně tak pomáhat tím, že je budu posílat do prdele.
Autor: pz100000 Čas: 2017-04-10 13:21:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Strikne vzato - ano. Tak jim bude stale zbyvat alespon jeden, jemuz stale nebylo pomozeno, a nemusi ztracet smysl zivota.
Vase prdel v mene expresivnim vyjadreni: Nezakazujte zakazovacum zakazovani, nejsme prece jako oni. Ignorujte.
Autor: marek28 Čas: 2017-04-10 14:27:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mám to úplně stejně. Já různé levicové "celebrity" sleduju na FB a dost často vidím, jak se bijí za menšiny, uprchlíky, muslimy, chudé, ženy, prostě za všechny, za které se levičáci obvykle perou, jak odsuzují škatulkování a předsudky, jak odsuzují hate speech a podobně...No a pak dojde třeba na zbraně a co se z takových lidí často rázem stane? K čemu potřebuje někdo nosit v kapse zbraň? Má malý péro? Kompenzuje si tím, že je prcek? Ha ha ha hi hi hi. Prostě stane se z nich úplně to samé, co kritizují.
Autor: marek28 (neregistrovaný) Čas: 2019-11-10 23:03:51 Titulek: Re: [↑]
Pozor podvodník!
Autor: pz100000 Čas: 2017-04-10 11:42:51
Web: neuveden Mail: schován
V necem mate pravdu - moralka, vse souvisi se vsim, az si zitra prijdou pro mne a tak. Jenze taky je potreba rozumet vazane rezi. Me se to netyka totiz vyjadruje pouze nepatrnost vztahu mluvciho k zakazu, ktera je pod prahem vnimani, rozlisitelnosti, zajmu. Nechcete-li to vzdy opisovat rozsahlym traktatem, jako slusny clovek pouzijete ono zcela jasne a presne "na to seru" prave ve Vami peskovane soft-verzi.

(Jinak me jeste stale naivne prekvapuje vypinani elementarni logiky, pokud se to jen trochu hodi do kramu. Tvrzeni, ze neco nedelam, protoze nesmim, prestoze nechci, je... no, umirnim se a reknu omyl, ale dost chucpe.)
Autor: pz100000 Čas: 2017-04-10 11:44:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Shit.
... vazane rzeczi.
Autor: TaxationISTheft Čas: 2017-04-10 12:09:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
pz - ultimate spammer
Autor: pz100000 Čas: 2017-04-10 13:23:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nevim co je ultimate, ale urazi me to.
V necem se mylim, nebo nebyla nalezena myslenka vubec zadna?
Autor: marek28 Čas: 2017-04-10 14:04:27
Web: neuveden Mail: neuveden
Souhlas. A připomíná mi to opět, jak malý je rozdíl mezi levičáky a pravičáky (v tom mainstreamovém významu, vy zde rozumějte slovem "pravičáky" menší levičáky). Když jsem se někde zastával práv homosexuálů, tak hned přiběhl někdo, kdo na mě vybafl něco jako "Ty jsi buzna nebo co? Ne? Tak proč se jich zastáváš? Ti to může bejt jedno ne?" A přesně naopak, když jsem se třeba někde zastával podnikatelů, hned přiběhl někdo, kdo na mě vytasil "A ty podnikáš nebo co? Ne? Tak proč to vůbec řešíš, ti to může bejt fuk, ne?" :)))
Autor: Glande Čas: 2017-04-10 21:19:46 Titulek: Zbraňová petice
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak jsem dnes byl za zákazníkem a zeptal se ho, zda mu můžu v krámě nechat letáky LEXu - že prý jo. A co petice proti regulaci zbraní ze strany EU? Vy jako myslivec - mám tady zrovna náhodou podpisový arch. A on na se zvednutým obočím - to se nás myslivců přece netýká, ne? Ale nakonec ten podpis vypotil. Já myslím, že některý lidi to prostě vůbec neřeší do doby než se jich to opravdu týká, prostě ani jako morální obezličku.
Autor: ocs Čas: 2017-04-12 01:33:27
Web: neuveden Mail: neuveden
Já bych jen rád připomněl notorického pana Niemöllera; v zásadě neříká nic, co by zde už rozebráno nebylo, ale říká to srozumitelně a zapamatovatelně.

logo Urza.cz
kapky