Ministerstvo vnitra jede bomby – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: PeTaX
Čas: 2016-05-04 15:16:06

Ministerstvo vnitra jede bomby

Stěžejní myšlenky věcného záměru zákona:
-- stát už nebude lidem tolerovat, že nemají nikde trvalé bydliště.
-- pouze bezdomovci budou moci mít bydliště na radnici — nově se zavede „přechodné bydliště“ pro lidi, kteří žijí víc než tři měsíce mimo trvalé bydliště.
-- kdo poruší povinnosti, může zaplatit pokutu až 15 tisíc korun.
-- pokud se člověk v tříleté lhůtě od platnosti zákona nikde nepřihlásí a zároveň vlastní nemovitost, přihlásí ho tam úřad sám.
-- součástí úřední evidence by byla i čísla bytů v domě.
Z toho nám vyplývá, že občan bude postaven na roveň podmíněně propuštěného trestance, protože i ten má povinnost se periodicky hlásit u státní Mediační a probační služby a pokud tak neučiní, putuje zpět za mříže. Za chvíli se tak budeme hlásit na Geheime Staatspolizei! „Ja, herr oberleutnant, za pět minut odjíždím autem SPZ té a té, barvy světle modré, za přítomnosti jedné další osoby za účelem večeře ve státním stravovacím zařízení Agro-Kosti-Šlachy, kde pojím 100 gramů preparátu bé, ve 20:21 návrat a odběr normativních 17,5 litru nepitné vody za účelem detoxikace povrchu těla a poté 3 minuty státní inseminace s vylosovanou soudružkou. Práci čest!“
Návrh zákona stanovuje také poměrně přísné lhůty. Budete mít 15 dní, abyste se po přestěhování nahlásili na úřadě. Každý úřad, který narazí na nějakou nesrovnalost v bydlišti občana, bude mít povinnost ho „udat“.
Podle předkladatelů zákona budou dodatečné náklady na zavedení dalšího registru obnášet bratru 65 milionů korun a blíže nespecifikovaný počet úředníků, kteří jej budou obsluhovat. Od místních udavačů a registrátorů k udavačům a sběratelům hlášení okresním, poté krajským a následně centrálním. Jsem přesvědčen, že 65 milionů je cena naprosto podhodnocená.
Smyslem návrhu je prý zajištění voleb, bez institutu trvalého bydliště by prý volby nemohly proběhnout. (Jen na okraj: např. v Irsku volby probíhají poměrně periodicky a žádné trvalé bydliště žádný Ir nepotřebuje.)
Tedy jinými slovy: ministr Chovanec připravuje pod několika lehce vyvratitelnými záminkami další buzerační nástroj ve stylu George Orwella. A my tady hrdinně prskáme, co že si to zase socialisté dovolují a že to je proti principům svobody. No, je. Ale co je Chovancovi do nějaké svobody? Vždyť to je přece jen nějaký buržoazní předsudek, žrát se to nedá a k čemu je chudému lidu svoboda?
Socialistický státismus denně arogantně graduje svou moc a my se nad tím jen verbálně, či písemně pohoršujeme!!!
Přečtení: 20751

Reagujete na tento komentář:
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-05 08:29:46 Titulek: Re: Dotaz
Mnohonásobné stěhování ke zmatení úřadů? No, bylo by to zajímavé, mít dvě nemovitosti a střídavě hlásit úřadům změnu trvalého bydliště. Jeden den v A, druhý den v B, třetí den v A... teď podle rychlosti úřadů se to může v nějakém registru dostat do kolize a všelijak zamotat, zajímavé by bylo i různě se odvolávat apod... a co teprv uvíznutí v nějakém polopřevodu, na neexistující adrese, nebo u Bobbyho Tablese... ( https://xkcd.com/327/ )
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-04 19:57:44 Titulek: Dotaz
Web: neuveden Mail: neuveden
Existuje nějaký jednoduchý způsob, jak "zmizet" ze všech těch registrů? Matka jaksi těhotenství ani porod před úřady neutajila...
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-04 20:23:22 Titulek: Re: Dotaz [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Snad mnohonásobné stěhování a doživotní život psance...
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-05 08:29:46 Titulek: Re: Dotaz [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mnohonásobné stěhování ke zmatení úřadů? No, bylo by to zajímavé, mít dvě nemovitosti a střídavě hlásit úřadům změnu trvalého bydliště. Jeden den v A, druhý den v B, třetí den v A... teď podle rychlosti úřadů se to může v nějakém registru dostat do kolize a všelijak zamotat, zajímavé by bylo i různě se odvolávat apod... a co teprv uvíznutí v nějakém polopřevodu, na neexistující adrese, nebo u Bobbyho Tablese... ( https://xkcd.com/327/ )
Autor: LWG (neregistrovaný) Čas: 2016-05-04 22:09:06 Titulek: Re: Dotaz [↑]
Ideální mi přijde prohlášení za mrtvého - nevrátit se z potápění, džungle, atd.. Také by šlo si vyměnit identitu s někým umírajícím, ale to už by byla vyšší dívčí.

Problém je pak mezinárodní cestování, řízení vozidel, atd. Ale mohlo by to nějak jít pokud se dokážete uživit bez papíru na úrovni, abyste rovněž bez papíru zaplatil běžné náklady včetně třeba zdravotnictví (onkolo může a nemusí přijít, zubaře budete potřebovat takřka jiště). V případě zadržení bez dokladů nevypovídat, ale stejně to moc nevidím jako dlouhodobě použitelnou taktiku.
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-05 08:47:36 Titulek: Re: Dotaz [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
A co koordinovaná změna identity? Žít týden na doklady Pepy Nováka, další týden na doklady Franty Svobody atd.? A než to úředně vyhodnotí, případně nějak dokážou, že nejsem Pepa, už být třeba Karlem. To by je mohlo totálně zmást.
Ale existuje už poměrně masivní (a ne zcela legálně budovaný) registr DNA. To by jim identifikaci hodně zjednodušilo.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-05 08:53:32 Titulek: Re: Dotaz [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Registr DNA je registr DNA. Dle libovůle můžou mít k DNA napasované jakékoliv údaje. Nebál bych se, že mě nějaký registr ztotožní s osobou A, ale toho, že mě ztotožní s osobou B... :|
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-05 09:30:59 Titulek: Re: Dotaz [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Oni samozřejmě s dělostřeleckou přípravou začali už dříve: biometrické údaje na pasech a občankách. Těžko se vykroutit.
Joke: „Máte Občanku?“ „Ne, já jsem svobodnej.“
Autor: marek28 Čas: 2016-05-05 08:09:23 Titulek: Re: Dotaz [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak snad doufat v to, že časem se naštve víc lidí, založí nějaké "buňky odporu" a budou třeba v nočních hodinách navštěvovat příslušné úřady vybavení nějakým efektivním zápalným zařízením.
Autor: LWG (neregistrovaný) Čas: 2016-05-05 08:36:25 Titulek: Re: Dotaz [↑]
Lidi naštve, buňku odporu reálně nebudou (nebo jen minimálně) a tento postup není řešením sitauce. Systém to neshodí (reálně není schopno shodit) a naštvaný systém začne jen dusit všechny. Krom toho představa, že schození systému je cíl, je poměrně zoufalá. Paralela: US porazili řadu zemí a zcela selhali v tom, co v těch zemích bylo potom. Takže i kdyb systém nějakým zásahem shůry zaniknul, není řečeno, že to, co přijde po něm, se bude líbit více.
Autor: marek28 Čas: 2016-05-05 09:57:15 Titulek: Re: Dotaz [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To ovšem nebylo myšleno zcela vážně. :D
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-05 08:38:08 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Mám pocit, že občanství vás stát zprostí až v případě, že předložíte jiné státní občanství. Státi se nějakým Nobody je hodně obtížné.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-05 08:46:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pak je tedy alternativou být Anybody/Everybody, jak jsi už nastínil.
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-05 08:48:09 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Teď jsem to někam výše psal.
Web: neuveden Mail: neuveden
1) občan bude postaven na roveň podmíněně propuštěného trestance, protože i ten má povinnost se periodicky hlásit u státní Mediační a probační služby a pokud tak neučiní, putuje zpět za mříže.

ministr Chovanec připravuje další buzerační nástroj ve stylu George Orwella. A my tady hrdinně prskáme, co že si to zase socialisté dovolují a že to je proti principům svobody. No, je.

Ale co je Chovancovi do nějaké svobody? Vždyť to je přece jen nějaký buržoazní předsudek, žrát se to nedá a k čemu je chudému lidu svoboda?

- "Mít povinnost" není v rozporu se svobodou; i v ankapu bude existovat povinnost neporušovat přirozená práva druhých.
To, co takovéto "regulace" a buzerace omezují není SVOBODA, ale VOLNOST (a tudíž i BOHATSTVÍ, protože VOLNOST je statek).

Koncipovat nesvobodu jako "legální/legitimní porušování přirozených práv" (a svobodu jako neexistenci toho) znamená vytvářet novou KULTURU, což je matoucí a zbytečné; staré politické pojmy stačí; řekne se: Jsem pro svobodu a- v rámci přirozených práv- pro co největší volnost.

Čili "princip svobody" se všude vmontovat nedá. "Chovancův buzerační nástroj" je v rozporu s "principem volnosti" nebo s "principem non interference" nebo si něco vymyslete, ale svobodu do toho nepleťte. Otroci nebyli (a nejsou) otroky, protože byli nuceni platit daně nebo se někde hlásit…
Autor: banana (neregistrovaný) Čas: 2016-05-05 01:18:59 Titulek: Re: [↑]
Pardon, ale váš příspěvek je úplně mimo. Doporučil bych vám nastudovat negativní a pozitivní vymezení práv.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-05 10:18:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jestli ti to tak vadí, tak si ve článku za slovo svoboda dosaď volnost. Mně tedy přijde rozlišování svobody a volnosti poněkud problematické - právě protože si to každý definuje všelijak. Já osobně třeba považuju volnost za možnost dělat si, co chci (tedy plné podřízení mých projevů mé vlastní vůli; což mi přijde, že je etymologicky vzato právě ta volnost) a svoboda je kombinace volnosti se zodpovědností, tedy, že mám volnost, můžu si dělat, co chci, a zároveň za své činy zodpovídám. Povinnosti navalené na mne třetí stranou do tohoto pohledu vůbec nezapadají - nejde o důsledek mých činů; nejde o nic, k čemu bych se zavázal atd. Jediné, k čemu se ty povinnosti ze třetí strany dají přirovnat, jsou přírodní katastrofy. Tedy stát = přírodní katastrofa... děkuji, nechci.
Autor: jeniceek Čas: 2016-05-05 07:51:31 Titulek: S registry se roztrhl pytel
Web: neuveden Mail: neuveden
Těším se na dobu, až tady bude přeregistrováno a mezi jednotlivými registry dojde k nekonzistenci dat. Jediné negativum je, že to zaplatím z daní :D
Autor: marek28 Čas: 2016-05-05 08:06:42
Web: neuveden Mail: neuveden
Super zprávy. Přeci slušní lidé se nemají čeho bát. Blbé ale je, když na vás někdo má pifku a ten někdo má kamarádíčky na úřadě, kteří mu o vás prozrazují osobní údaje. Vlastní zkušenost. :)
Autor: PeTaX Čas: 2016-05-05 08:40:36 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jenže to je právě to ďáblovo vejce, kterým operují: slušný člověk se přece nemá čeho bát. A slušný (a hloupý) člověk to bude papouškovat. Už jsem to slyšel od mnoha lidí: pořádek musí být a neubude tě, když budeš mít trvalé bydliště, to bylo už za komunistů povinné. (A dá se na to říci jediné: no právě!)
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-05 09:33:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, zajímalo by mě, kolik normálních lidí (tedy ne úřadů) zajímá moje trvalé bydliště v nějakém registru. Kamarádi, známí? Máme maily, kontakty, sociální sítě... Obchodní partneři, zákazníci, prodejci? Ani ti se nedívají do registru trvalého bydliště, ale buď si je najdu sám, nebo oni mě, a pokaždé podle webových stránek, inzerátů, doporučení, nebo si prodávají vlastní databáze... Takže mě napadá jako dobrá námitka, nikoliv, že to bylo povinné zrovna za komunistů, ale "kdy ses naposledy do registru trvalých bydlišť díval(a) - a proč".
Autor: jeniceek Čas: 2016-05-05 10:52:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tady nejde o to, jestli to ve finále budou dělat nebo ne. Špatné je už to, že budou mít možnost.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-05-05 11:03:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně, ale když ti lidi chtějí, cítí tak obrovskou potřebu, aby měl každý v nějakém registru trvalé bydliště, tak je nutné se ptát i na to, proč to potřebují, k čemu je to konkrétně jim dobré. Ano, to, že registry vytvářejí totalitní režimy, je taky dobrý argument, ale u obyčejných lidí nefunguje, protože na totalitu mají mnozí z nich dobré vzpomínky.
Autor: marek28 Čas: 2016-05-05 12:26:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Oni tyto informace z různých registrů získali svého času i nacisté, což jim pomohlo v pronásledování židů. Na to snad mnoho lidí příjemné vzpomínky už nemá. Zajímavé je, že když si někdo udělá seznam pravdoláskařů nebo židů ve veřejném prostoru, je z toho hrozné haló, ale tohle zjevně nevadí.
Autor: Roman Čas: 2016-05-05 17:34:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Přesně. A krom toho - shromažďování a údržba takových (zbytečných) informací něco stojí a platí to právě ten občan, který se do registru nikdy nepodívá a nemá se čeho bát.
logo Urza.cz
kapky