Autor: Cartlliw
Čas: 2020-10-05 00:00:02
Nucená demokracie
Představme si situaci, kdy jde osamělá žena v noci parkem a najednou k ní přistoupí 9 mužů, obklopí ji, řeknou, že se jde hlasovat o skupinovém sexu, všech 9 jich zvedne ruku pro a poté se na ni vrhnou, jelikož mají většinový podíl hlasů. Tak přesně takhle funguje nucená demokracie. Ještě zvláštnější na tom ale je představa toho, že by se po této strašlivé události ženy někdo zeptal, zdali zvedla při hlasování ruku proti a kdyby odpověděla, že ne, tak by dotyčný odvětil, že si tedy nemá na co stěžovat, protože hlasovat mohla také, ale nehlasovala. Absurdní, že? Bohužel toto zaznívá z každého koutu po každých volbách od lidí, kterým stále nedochází, že nucená demokracie je v principu to samé jako hromadné znásilnění, a že stěžující si nevoliči jsou jen oběti jejich násilného řádění.
Přečtení: 58504
Komentáře
Komentář 59451
- Tak a dost! Autorovi-usmrkanci: Ne, takhle demokracie nefunguje. Doplnit vzdělání a do té doby držet hubu!!!!
P.S. Na Stokách začínají převládat texty od zjevných usmrkanců. Předpokládám, že to jsou děcka, které oslovily Urzovy přednášky na školách. U Bratříčka Urza fňukal, že ho na školy nechtějí pouštět. Nechme teď stranou otázky, proč by školy měly Urzovi povolovat na nich přednášet, proč Urza, jeho hlavním tématem je placení daní, chce přednostně přednášet dětem, které daně neplatí, a proč děckám nemůže přednášet jinde než na škole (Urza opakovaně řekl, že přednáší tam, kde si ho školáci vyžádají). Jde o tohle: Pokud Urzovy přednášky vedou k tomu, že si školáci začínají myslet, že přesně takhle funguje nucená demokracie, není divu, že učitelé Urzu na svých školách nechtějí.
P.S.2 Z povahy věci plyne a Urza to i mnohokrát řekl, že zveřejňuje jen texty, se kterými souhlasí, anebo alespoň nezveřejňuje texty, se kterými principiálně nesouhlasí. Takže i Urza si myslí, že přesně takhle funguje nucená demokracie. Můžeme se divit tomu, že učitelé nechtějí, aby osoby s takovými názory přednášely jejich žákům?
Komentář 59453
Komentář 59466
Komentář 59468
Komentář 59470
Komentář 59489
- A co takhle se přiučit před tím, než o tom začneš poučovat? To tě nenapadlo? Jak jsi přišel na to, že hromadné znásilnění je jako demokracie? Jakou knihu o demokracii jsi přečetl?
Komentář 59454
Komentář 59455
Komentář 59460
Komentář 59461
Komentář 59464
Komentář 59494
- Ano, v demokracii může být odhlasován takový zákon. Pokud by se to stalo, znamenalo by to, že byla zavedena kultura znásilňování, tak jako existovaly kultury násilí v mnoha nedemokratických státech: ve Spartě nebo kultura soubojů mezi muži, která existovala ještě před pár stoletími v Evropě. Otázka je, jak je to pravděpodobné.
2. Ale hlavně: Stejně tak si může legálnost znásilnění zaplatit platební většina v ankapu. Rozdíl je jen v tom, že v ankapu se na vládnoucí většinu nebudou vztahovat tvrdá omezení vlády zákona. Viz má odpověď Danovi S.
Komentář 59497
Komentář 59499
2. Jsem libertarián toho druhu, jako byl Thomas Szasz, ke kterému se hlásím nickem. On se označoval tuším za "libertarian conservative". V tom se nic nezměnilo.
3. Anarchokapitalismus a libertarianismus jsou podobné jen z určité perspektivy, jinak jsou to opaky. Jako se outsiderovi může zdát, že vegetariánství a veganství je "to samé"; ve skutečnosti se vegani s vegetariány rozhodně nebratří: "veganství je životní styl, vegetariánství je dieta".
4. V existenci státu vidím smysluplnost, koneckonců ankap je taky stát. Státy jsou organizované společnosti, tj. takové, ve kterých jsou vymahatelná práva. Jednoslovné označení pro to je "stát". Tak jazyk funguje: že se složitá myšlenka zkomprimuje do jednoho slova. Ne-státy jsou společenství typu "osadníci na Divokém západě"; tam kde neexistuje vlastnictví (protože není vymahatelné), jen držba. Takže to, čemu Urza říká "státy" jsou organizované společnosti (= státy) založené na principu obecného dobra; pro jeho uskutečňování typicky mají instituci vláda (ale ne nutně); a instituci pro diskuzi o tom, co je obecné dobro, což je politika (opět ne nutně). Ankap je "organizovaná společnost (= stát) založená na principu soukromého vlastnictví; vláda je tam jen na začátku: rozdělí přírodní zdroje a pak končí; politika tam není, protože není o čem diskutovat, existují jen spory vlastníků.
5. V demokracii vidím stejný smysl jako Mises: je to způsob, jak zařídit, aby se vláda přizpůsobovala smýšlení společnosti. Tak lze zabránit občanským válkám. Skutečně, v demokraciích se zdá být občanských válek mnohem méně.
Komentář 59484
Komentář 59463
Komentář 59491
- Protože v demokracii se hlasuje o zákonech, tj. o pravidlech vztahujících se na všechny určitým způsobem jednající osoby. Ne na konkrétní jedince (Martin Urza), ani na osoby definované statusem (žena, Žid, programátor…).
Takže kdyby v demokracii chtěla vláda uzákonit povinnost strpět hromadné znásilňování
a) nemohla by ji uvalit na konkrétní ženu (jak sugeruje autor-usmrkanec)
b) nemohla by ji uvalit pouze na ženy (jak sugeruje autor-usmrkanec), ale na ženy i muže (a už zde je to neprůchozí: chci vidět, jak muži podporují legislativu, podle které je libovolní dva muži můžou znásilnit)
c) a tak jako tak by to muselo být podmíněno jednáním adresátů zákona. Jejich JEDNÁNÍM, tj. ne pouze tím, že existují. Jak by takový "zákon o povinnosti strpět znásilnění demokratickou většinou" měl znít, aby se usmrkancova "žena v parku" nemohla znásilnění vyhnout a zároveň aby se všichni násilníci nemuseli obávat, že budou sami znásilněni?
Komentář 59501
Mame zde rozdilne zakony pro zeny a muze (napriklad vek odchodu do duchodu). Mame zde rozdilne zakony pro ruzne profese (nektere profese maji povinnosti, ktere jine ne a podobne). Takze v demokracii se docela bezne hlasuje o osobach, definovanych nejakym statusem (btw napriklad toto se tyka i politiku)
Komentář 59502
- 1. Ne, bezdětné ženy mají stejný věk odchodu do důchodu jako muži; je jim snižován podle počtu dětí. A porodit dítě je důsledek jednání. 2. I kdyby to byla pravda, byla by to výjimka potvrzující pravidlo. Právě to, že jste dokázal najít jen jeden případ, kdy princip neplatí (zdánlivě), dokazuje, že pravidlem je opak.
2) Mame zde rozdilne zakony pro ruzne profese (nektere profese maji povinnosti, ktere jine ne a podobne).
- Například co? A vykonávat určitou profesi není jednání?
Komentář 59503
Komentář 59504
Jiný příklad: Řeknete "Orangutani jsou zrzaví". Na to protistrana: "Ne, protože někde v Indonézii mají v zoo bílého orangutana. Viděl jsem o něm dokument". Což dokazuje, že orangutani jsou zrzaví, protože jinak by dotyčný nejspíš vůbec nevěděl, jakou barvu srsti měl orangutan v nějakém dokumentu. Nepamatoval by si to.
Komentář 59552
Ja jsem si dokazal vybavit priklady proste proto, ze jich je MRAKY. Troufam si tvrdit, ze minimalne poloviny lidi v CR se tykaji nejake zakony, ktere se netykaji jinych lidi,a to ciste z duvodu veku,pohlavi, "rasy" a podobne.
Co se tyce Nobelovych cen, ja bych si vubec nevybavil tu pani, co jsi o ni psal a co se tyce fyziky, nevybavil bych si vubec nikoho.
Komentář 59555
1. "Výjimka potvrzuje pravidlo" je apriorní pravda. Že to tak je, vyplývá z těch pojmů. Nelze to dokázat nebo vyvrátit fakty.
2. Když řeknu: "Pravidlem je, že státní vyznamenání dostávají muži" a někdo opáčí "Ne, protože ho dostala XX", skutečně to může znamenat, že to není pravidlem. Ale nejspíš to bude znamenat, že to pravidlem je, a že dotyčný si tu ženu pamatuje právě proto, že je výjimka z toho pravidla. A to proto, že výjimky z pravidla se dobře pamatují, protože bijí do očí. V tomto případě zákonitost platí: Takové pravidlo neexistuje a skoro nikdo by si nevybavil ženu, o které jistě ví, že dostala státní vyznamenání.
A s Nobelovými cenami za fyziku je to naopak. Pravidlo, že je dostávají muži, platí, a skoro každý si vybaví Marii Curie, protože je výjimkou z toho pravidla. A je dokonalou výjimkou. Cenu dostalo přes 200 mužů a jen 2 ženy. Takže když já jsme si vybavil Röntgena, Einsteina a Curie, potvrzuje to, že lidé mají tendenci si výjimky pamatovat.
Ostatně je to jasné: Samozřejmě, že si pamatujete spíš výjimečné věci, než ty běžné.
Komentář 59558
Komentář 59559
Komentář 59556
- Speciální zákony pro rasy, jo? Ale no tak…
Komentář 59562
To je divne, tak si zkus nekoho diskriminovat na zaklade rasy. Mas na to zakon, ze nesmis lidi diskriminovat podle rasy. Tudiz mas zakon specialne pro urcite lidi, kteri jsou z jine, nez "vetsinove" rasy. Hele ja to nevymyslel. (A jestli neveris, zkus pronajimat byt a az ti tam prijde cikan, tak mu rict, ze cikanum ten byt nepronajmes. Uvidis, co se bude dit)
Komentář 59568
Komentář 59577
Ano, zaplatpambu. A nepochopil, bohuzel. Kak obycno...
Komentář 59600
- Zde jde o to, že stát, který se zavázal, že na lidi bude nahlížet jako na jednající subjekty, a ne jako na nositele statusu, k tomu nutí i občany. Antidiskriminační legislativa je aplikace toho principu, o kterém se bavíme, jen vymáhaná na občanech. (Tedy zhruba, nesmí se diskriminovat i na základě jednání, například nošení islámského oblečení.)
Komentář 59551
Komentář 59554
Pro všechny jednající subjekty platí stejné zákony; samozřejmě potravinářství upravují jiné normy než programování. Není to ale tak, že pro osoby se statusem programátor platí jiné zákony než pro ty se statusem potravinář.
Komentář 59563
Ale rekneme, ze mozna mas pravdu, pokud to budeme brat doslova.
No....vezmeme si priklad, na kterem si to ukazeme.
Takze pokud chce mit svatbu a vstoupit do manzelstvi heterosexualni dvojice, tak to mohou udelat. Pokud to chteji udelat 2 gejove, tak to nemohou udelat.
A ted je otazka, jestli to znamena, ze pro ty lidi plati jiny zakon, nebo to znamena, ze plati 1 zakon pro vsechny, pouze ty lidi selektuje na ruzne kategorie a v ramci toho 1 zakona je nekolik "podsekci", ktere vymezuji, co mohou jednotlive skupiny.
Podle me je to to samy. Je jedno, jestli je na papire 1 zakon a ten urcuje pro ruzne skupiny ruzne moznosti (svatba vs registrovane partnerstvi), a nebo to jsou ruzne zakony, ktere plati pro ruzne lidi.
(ja ani nevim, jestli je to jeden zakon s tema svatbama a reg. partnerstvima, nebo vice zakonu)
Komentář 59569
Alebo chceš povedať že ak ja nechcem vraždiť a niekto iný chce a zákon vraždu zakazuje tak že vrahovia sú diskriminovaná menšina?
Komentář 59601
Jsou zde dvě instituce: manželství a registrované partnerství. Pro všechny občany platí, že můžou s osobou opačného pohlaví uzavřít manželství, nebo s osobou stejného pohlaví uzavřít registrované partnerství.
Komentář 59456
Komentář 59458
Komentář 59492
- Nikoliv, takto společnost nefunguje. Ve státních školách překvapivě žádná pro-státní indoktrinace neprobíhá, protože není důvod, aby tam probíhala, protože vládnoucí většina by tím nic nezískala, naopak ztratila. V našem světě je existence států tak samozřejmá, že jakékoliv její ospravedlňování by bylo kontraproduktivní, protože by vedlo jen k tomu, že "samozřejmé" by bylo změněno na "vyžadující ospravedlnění". Szasz to podal takto:
Let us now consider how we justify human actions. My initial proposition in this connection is that the most powerful justification for an act, and especially for a socially established practice, is no justification at all. The most completely justified forms of conduct are those for which no justification is offered because none is expected.
A dramatic example of this is the absence of any reference to slavery in the Constitution of the United States of America.
Vy všichni tady na Stokách jste se pořádně ztrapnili a pořádně shodili anarchokapitalistické hnutí tím, že jste se jako zfanatizovaný dav přidali k tomu Urzovu nesmyslu o pro-státní indoktrinaci probíhající na státních školách. Urza potřeboval vysvětlit, proč nikdo nezpochybňuje stát: všem byly vymyty mozky na státních školách, samozřejmě. A vy jste se k tomu přidali jako ovčani, ačkoliv jste na škole žádnou indoktrinaci nezažili.
Komentář 59508
Komentář 59518
Komentář 59540
Komentář 59553
Komentář 59459
Už tady přestaň spamovat píčovinama a táhni
Komentář 59474
Komentář 59580
Komentář 59599
Komentář 59452
Komentář 59457
Komentář 59462
Komentář 59465
Komentář 59472
Komentář 59475
Komentář 59467
Komentář 59469
Komentář 59471
Komentář 59510
Komentář 59512
Pardon, jenom abych si to ujasnil, to myslite "bud mas fsechna prava nebo nemas ani jedno pravo mezi nic neni"?
Komentář 59564
Ale je mozne, ze zastanci statu/demokracie to berou tak, ze kdyz se clovek narodi, nema zadna "prava" a stat jim je pak prideluje/odebira,jak je potreba. Takovy pohled na svet ja tedy rozhodne nemam a vidim to presne naopak.
Komentář 59570
Komentář 59578
Je hezky, ze v tom mas tak precizne jasno, ale co presne si v tomhle kontextu predstavujes pod onim "ma/nema"? Dik.
(Samozrejme primarne by me zajimalo, co si predstavujes pod temi "pravy", ale zase ti nechci nejak surove prehrivat cpu.)
Komentář 59473
Komentář 59509
Komentář 59485
Komentář 59476
Příměr se znásilněním je podle mne trefným.
Co kdyby si socani ten svůj socialismus provozovali jen pro sebe a za své? Jó, to už by nebylo ono, že... V klasicky liberální společnosti by jim ale ten socialismus nikdo nebral, nikdo by im nebránil založit si kibuc (ovšem jen na svém a za své).
Principiálně ale není rozdíl v tom, když si většina odhlasuje znásilnění, nebo "přerozdělení a vyrovnání sociálních rozdílů" (=loupež), nebo povinnou vojnu či brannou povinnost (=nevolnictví), nebo zákaz kouření v soukromé hospodě (kde majitel i zákazníci jsou pro kouření), atd...
Komentář 59477
Komentář 59478
Strana B pak nutně slibuje vyšší penze, přídavky, dávky, granty a platy státních zaměstnanců z daní vybraných převážně od voličů strany A - ta slibuje nižší daně, více zodpovědnosti každého za sebe sama, více svobody, štíhlejší stát, atd... ale je jí to prd platné, když těch, co natahují ruku a volí B, je více (asi jako je více těch kluků v komentovaném příspěvku).
Nebo vy doma nemáte televizi a nečtěte (levicový) tisk, kde voliči B horují za to, jak je potřeba zdanit "zbohatlíky" a přerozdělit to "potřebným"? Jak stát má dotovat, podporovat či zajišťovat to a ono (a při tom voliči strany A by si to raději koupili na volném trhu)?
Který penzista bude volit nižší penze, který státní zaměstnance nižší platy z cizího, který dávkař nižší dávky?
Spravedlivé by bylo, aby sliby strany A platili její voliči a sliby strany B zase ti její. Pokud to tak není, tak se na to skvěle hodí ten příklad se znásilněním.
Spravedlivé by bylo, aby si každý spořil (investoval) na svou penzi sám, dle svého uvážení.
Spravedlivé by bylo, kdyby kdo chce, mohl od socialistické zdravotní "pojišťovny" přejít k pojišťovně komerční.
Kolik ale myslíte, že by ve státním penzijním průběžném letadle zbylo "klientů", kdyby voliči strany A měli svobodu odejít jinam a zajistit se na penzi individuálně? Jakou péči by asi zvládla hradit VZP, kdyby jí tam zbyli jen voliči strany B? Voliči strany B to vědí a proto svobodu volby nejsou ochotni připustit. Zvykli si, že jim voliči strany A platí penze, doktory, školy, dálnice, atd... Proto je nehodlají přestat znásilňovat. A proto řešení (znovunabytí svobody) NENÍ možné v rámci demokracie. Ostatně žádný systém nikdy nebylo možné reformovat v rámci jeho pravidel. Pravidel, které si sám nastavil.
Demokracie předpokládá, že oběť znásilnění a loupeže půjde diskutovat se znásilňovači a lupiči a bude se je snažit přesvědčit, aby neznásilňovali a neloupili, nebo aspoň ne tolik.
Něco takového očekávat je ale dost nemocné. A pokud s těmi znásilňovači a lupiči nějaká oběť diskutuje, tak to je spíš proto, že sama oběť podlehla demokratické propagandě a výuce. Ale dříve či později obětem dojde, že s lupičem se nediskutuje, před lupičem je zcela legitimní se bránit. Úplně stejně jako před tím, který vám v noci vypáčí dveře a vleze do domu.
Komentář 59479
Komentář 59481
Ještě odvážnější tvrzení by bylo, že voliči stran prosazujících velké státní sociální výdaje očekávají, že si na to ta jejich KSČSSD vydělá víkendovou brigádou při skládání uhlí a ne že ty peníze sebere voličům pravicových stran.
Komentář 59483
Komentář 59486
Odmysleme si strany a uvažujme logicky. Průměrný a nadprůměrný příjem logicky má menšina populace. Tato menšina logicky chce menší přerozdělování. A podprůměrně vydělávající většina logicky chce přerozdělování větší a také si ho u voleb pohodlně prosadí. Nebo vy nesledujete či nechápete politiku?!
Komentář 59490
Komentář 59522
Babiš potřebuje právě kvůli svému bohatství ovládat zákonodárnou moc...jenom to že jeho strana je socialistická a slibuje lidem různý ochrany ho dostalo tam kam chtěl a potřeboval aby si to bohatství mohl udržet nebo spíš zvětšit...
Komentář 59531
Komentář 59487
Stranu, která by prosazovala svobodu a zodpovědnost:
- dobrovolnou účast v průběžném penzijním systému (opt-out, možnost si spořit či investovat individuálně)
- dobrovolné zdravotní pojištění (resp. možnost skutečně se pojistit, tedy mít pojistku dle míry rizika a požadovaného rozsahu plnění a ne procentem z příjmu)
- privatizaci škol a placení tržního školného
- atd....
Tedy stranu, kterou by LOGICKY nevolili ti, kteří se vezou či chtějí vézt, ale ti, kteří mají rádi svobodu a jsou ochotni a schopni za sebe nést zodpovědnost.
Kolik by ta strana dostala? Jedno procento? Přesto: jakým právem kdo těm lidem takto brání žít? Oni vám přeci ty státní penze a VZP neberou. Klidně si je dál mějte. Ale jen pro ty, kteří o to stojí a jen za jejich peníze. To samé se školama. Chcete si je nadále provozovat společně, komunitně, socialisticky? No klidně! Ale nechtějte, aby vám je přes daně platil ten, který si ze svého zaplatil soukromou školu! Podle mne zcela logické, morální a v souladu se svobodou. Pokud těm lidem ta většina v tomto brání, je to zkrátka to ZNÁSILNĚNÍ.
Komentář 59493
A tomu by aj zodpovedalo to 1% hlasov, ktoré jej prisudzujete.
Komentář 59482
Přesto je k němu donucen tou většinou znásilňovačů.
A v penzi? Ani v ní nebude volit levici, protože renta z jeho investic bude řádově vyšší, než státní penze. Navíc to, co z donucení musel odvádět na sociální pojištění, nikdy nedostane zpět a kdyby mu to neukradli, mohl to výnosně investovat.
A samostatných, zodpovědných, pracovitých, vzdělaných a inteligentních lidí tu jsou statisíce. Nemluvím o nějakém "šťastném jednotlivci". Ale o cele utlačované, okrádané a znásilňované třídě, která ale bohužel představuje nějakých 10-20% populace a tak toho znásilňovače nikdy nemůže přehlasovat. Ale jednou jim dojde, že s lupičem se nediskutuje, před lupičem se brání. Bude jim to muset dojít, protože ti lupiči jsou čím dál drzejší, agresivnější, početnější, náročnější a hrabivější a tu produktivní menšinu utlačují čím dál více. Není daleko doba, kdy ani absolvent dvou prestižních vysokých škol, se znalostí tří jazyků, přes veškerou píli nebude schopen uživit rostoucí procento příživných. Nebude schopen si z toho, co mu milostivě nechají, pořídit bydlení a založit rodinu. Čím dál víc produktivních bude řešit, jak se z toho vyvléct. Buď začnou odcházet do zahraničí (někam, kde není tak zle), nebo do šedé a krypto ekonomiky. Až tato vrstva lidí přejde na kryptoměny, státu a té demokratické většině příživníků za ním už nepomůže ani to, že mají monopolní tiskárnu na eura a koruny - protože tyhle inflační papírky už nikoho produktivního nebudou zajímat.
Každý socialismus nutně časem zbankrotuje. A demokratický socialismus (tzv. sociální stát) nebude výjimkou. Ostatně ono se to již rýsuje, dluhy se blíží katastrofálním úrovním a demografické hodiny tikají.
Komentář 59496
- Chyba tohoto příměru spočívá v tom, že "být ženou" je status, kdežto "vydělávat peníze" je jednání. V příměru je žena znásilňovaná proto, že je žena, a zdaňovaná třída je zdaňovaná proto, že vydělává peníze. Jenže žena nemůže změnit jednání tak, aby nebyla znásilňovatelná, kdežto daňový plátce může změnit jednání tak, aby nebyl zdaňovatelný. Otázka je, proč to neudělá? Když je tak super být daňový příjemce a tak nevýhodné být daňový plátce, proč se boháči nezbaví svých majetků a nejdou na úřad práce pro dávky? Proč to neudělají? Zjevně proto, že je pro ně – přes všechno, co říkáte – výhodnější být utlačovaný boháč, než podporovaný nuzák. Ať už hubou říkají cokoliv, svým jednáním boháči dokazují, že to tak je.
Komentář 59527
nevidím rozdíl mezi tím když se v demokracii odhlasuje že znásilnění je v pohodě a tím že se odhlasuje že krást bohatým je v pohodě, v obou případech se jedná o omezení lidské svobody a vlastnických práv ať už z jakéhokoliv důvodu
Komentář 59529
- Už jsem uvedl, jaký je v tom rozdíl. Tak ještě jednou. Rozdíl je v tom, že v demokracii se nehlasuje o něčem, co by se vztahovalo jen na jiné lidi, a na vás ne. Hlasuje se o zákonech, které se vztahují na všechny. Takže každý z těch usmrkancových "devíti mužů" by zároveň hlasoval pro to, že i jeho můžou libovolní dva muži přehlasovat a znásilnit.
2) Úplně ignorujete stanoviska morálky,snahy o samostatnost a nezávislost, ti bohatí VĚTŠINOU přišli k svým majetkům tvrdou prací,
- Ano, nikdo nikdy nic nezdědil… Ale hlavně: Co z faktu tvrdé práce má plynout? Američan a Ind oba stejně tvrdě pracují, a Ind je mnohem chudší. Pokud jsou daně legitimní, pak boháč přišel k majetku tvrdou prací s tím, že byl srozuměn, že má povinnost část zisku odevzdat společnosti; tak jako jiný boháč tvrdě pracoval a byl srozuměn, že musí z části zisku zaplatit úroky nebo nájem.
3) a zkrátka je jim proti srsti aby byli na někom závislý a prosili někoho třetího (stát) aby se o ně staral jak o nesvéprávný, ne proto že je výhodnější být utlačovaný boháč...
- Ne, to Vy je líčíte jako nesvéprávné: musí furt pracovat, bez ohledu na to, jak je to pro ně nevýhodné; nemůžou si pomoct… Co je nesvéprávného na tom, bránit se proti okrádání? A to je na usmrkancově příměru to demagogické: že líčí zdaňované jako naprosto pasivní oběti demokratického hlasování. Oni jsou ale aktivními hráči společenské hry. Když se změní zákony v jejich neprospěch, můžou podle toho změnit své jednání, například méně pracovat.
Komentář 59565
Mame PRUBEZNY duchodovy system. V nem si nikdo nic nepredplaci. V nem pracujici plati duchody duchodcum. Tecka.
Komentář 59566
Mame PRUBEZNY duchodovy system. V nem si nikdo nic nepredplaci. V nem pracujici plati duchody duchodcum. Tecka.
Komentář 59571
Komentář 59574
Cimz si predplaceji duchody sve. Tecka tecka carka tecka carka tecka dvojtecka.
Komentář 59576
Cimz si predplaceji duchody sve. Tecka tecka carka tecka carka tecka dvojtecka.
Komentář 59480
Nebo tu budete snad tvrdit, že já a vy platíme stejnou částku daní?
Nebo že ředitel Avastu platí stejné daně, jako nezaměstnaný z Bruntálu?
Nebo že celník platí vůbec nějaké daně?!
Nebo že průměrný volič ČSSD platí stejné daně, jako průměrný volič ODS?
Nebo že z vína je stejná daň jako z piva a z rumu?
Komentář 59495
Komentář 59523
Stát platí své uředníky z peněz které jim nikdo nedal dobrovolně
Prodavačka z Tesca je placená prakticky lidma kteří ty peníze dobrovolně dali a ještě za ně něco dostali
Nehledě na to že prodavačky to tak někdy dělají, domluví se se zaměstnavatelem, vezmou nějaký potraviny a on jim to ztrhne z platu
Komentář 59526
Prodavacce (instalaterovi, ....) platime DOBROVOLNE, protoze si vystupu jejich prace cenime vic, nez tech penez, ktere nas stoji.
Kdo by si ale dobrovolne koupil od celnika sluzbu "zbuzerovani na hranicich za to, ze jsem si koupil notebook na sluzebni ceste do USA"?
Celnik (resp. jeho kamarad z financaku, pripadne s pomoci ozbrojene policie) nam penize SEBERE proti nasi vuli, obdobne jako mafie vybirajici vypalne "za ochranu". Nikdo jim neplati dobrovolne. Oni sami maji u voleb hlas (=jsou v konfliktu zajmu) a samozrejme hlasuji pro svou vetsi moc a penize. A s nimi hlasuji dalsi cisti danovi prijemci (a ti, kteri se to mylne domnivaji diky statni propagande), protoze ten represicni aparat potrebuji k tomu vynucenemu transferu od produktivnich k nim.
Komentář 59533
Na druhej strane napr. pri platení poistky nedobrovoľne platím aj právnika poisťovne, ktorý má za úlohu vymýšľať spôsoby ako sa poistnému plneniu vyhnúť. Alebo pri kúpe tovaru nedobrovoľne platím aj reklamu, ktorej cieľom je presvedčiť ma aby som si nekúpil to čo si chcem kúpiť, ale to čo mi oni chcú predať.
Komentář 59545
Na druhou stranu když dobrovolně platím pojistku tak mi je snad jasný že z toho bude placen i jejich právník. Stejně tak když kupuju nějaký tovar počítám s tím že v ceně je zahrnuta i reklama toho tovaru.
Komentář 59561
Komentář 59567
Zkuste o tom povídat důchodcům, kteří běhají po policii a soudech za to, že si doma pěstovali kytky na revma... Navíc když po světě se konopí začíná stávat legálním. Takže jeden den je konopí zlo a druhý den (nebo na druhé straně hranice) není?
A k práci policie doporučuji pročíst https://road-fens.cz
Komentář 59573
Nie ,šírenie drog budem považovať za zlo aj keby ho niektorá budúca vládna koalícia legalizovala či dekriminalizovala.
Komentář 59585
To nikde netvrdím. Vlastník si na svém pozemku může dát jakákoli pravidla, bez ohledu na dobro/zlo. Jen vy žijete v představě, že existuje něco jako dobro pro všechny a zlo pro všechny, které lze najít a přikázat či zakázat...
Když už chcete všem zakazovat drogy, zjistěte si, jak to vypadalo v USA za prohibice a jak teď vypadá výzkum na poli medicínského využítí LSD a THC. Možná se budete sám divit, kolik dobra dokáži drogy zařídit...
Je mi vás líto, když je pro vás zlé dodat důchodci trochu toho THC, které mu uleví od bolesti nebo psychických problémů a zlepší mu život...
Komentář 59588
Ja hovorím o drogách, nie o terapeutickom využití niektorých účinných látok. A nehrajte mi na city, ak hovoríme o rovnakom prípade tak u toho dôchodcu našli toľko trávy ako by sa mal dožiť aspoň 1000 rokov a to ešte pestoval ďalšiu.
Komentář 59582
netvrdím že když někoho okradu nebo pobodám tak by policie kterou si platím neměla proti mě zasáhnout
Komentář 59575
Kdo by si domu dobrovolne koupil pixlu, ktera jenom zabira misto, zere proud, plytva vodou a pri zdimani jeste dela randal? Inu, najdou se i taci hlupci.
Komentář 59532
Komentář 59488
=> volba byla nucená. Ženy tu demokratickou volbu prohráli protože neřekli ne! bylo jím to jedno. Ty ženy nedokážou říci svůj názor ani přijít s jiným řešením situace. Oni chtějí být otrokyně. Takovýhle lidi by se stali v AK otroky stejně jako ve státní společnosti.