Autor: velkej Ká
Čas: 2018-12-26 00:00:02
Obrana, nebo agrese?
Anarchokapitalisté prý přejmenovali útok na obranu, aby zakryli, že jde o násilnou ideologii, protože kdo se nechová podle anarchokapitalistických pravidel, dostane nařezat. Přiznám se, že porušení NAP pro mě znamená, že někdo použil násilí, aby způsobil někomu nějakou škodu, a to bez přímé vazby na jakékoliv násilí předchozí, jinými slovy - dotyčný si začal, a tím porušil NAP. Základní věc, kterou se naučíte chápat od rodičů, nebo ji dokonce chápete od narození (viz baby lab), není však zřejmá pro některé obhájce státu. A když si teda údajně pleteme obranu s útokem, nezbývá než se zeptat:
Vůči čemu se stát brání tím, že vybírá daně? (Jinými slovy: Na jaké bezprostředně předcházející násilí stát reaguje výběrem daní?)
Vůči čemu se stát brání tím, že vybírá daně? (Jinými slovy: Na jaké bezprostředně předcházející násilí stát reaguje výběrem daní?)
Přečtení: 70791
Komentáře
Komentář 31036
- Jenže Urza už uznal legitimnost porušování NAPu ve věci týrání zvířat, čímž – když si to domyslíte – uznal v podstatě neomezené porušování NAPu – jediné co je třeba, je vymyslet si dobrou záminku… Čili už nemá žádný smysl se NAPem ohánět.
2) Základní věc, kterou se naučíte chápat od rodičů, nebo ji dokonce chápete od narození (viz baby lab), není však zřejmá pro některé obhájce státu.
- Stejně tak rodiče učí děti, že vybírání daní není krádež.
3) Vůči čemu se stát brání tím, že vybírá daně? (Jinými slovy: Na jaké bezprostředně předcházející násilí stát reaguje výběrem daní?)
- Ale etatisté (a minarchisté) neuznávají NAP. (Ostatně neuznávají ho ani anarchokapitalisté, viz bod 1.) Takže proč by měl někdo, kdo neuznává určitý morální princip a neřídí se jím, měl být povinen obhájit své jednání souladem s tím principem?
Komentář 31039
Komentář 31041
Komentář 31043
2. Neřekl jsem, že proto padá ankap, ale že proto nemá smysl odvolávat se na NAP. Je to jako s jakýmkoliv jiným neporušitelným principem, třeba svatebními sliby. Když se slibuje "v dobrém i ve zlém", ale zároveň se připouští rozvod, tak to znamená "v dobrém i ve zlém, dokud to půjde". Stejně tak, když se mluví o neporušitelnosti NAPu, a zároveň se připouští postih trapičů zvířat, tak to znamená "neporušitelnost NAPu, dokud to půjde".
Něco důležitého to znamená: Když ani ti největší ankap fanatici za NAPem ve skutečnosti nestojí, zřejmě to není až tak geniální princip. A možná i to, že morálku z podstaty věci nejde vtěsnat do takové formulky.
3. S Rothbardem je to zřejmě jako s utilitaristy, Peterem Singerem a dalšími, kdo dokázali morálku vyjádřit jedním prostým principem: je to velmi přesvědčivé, dokud nad tím nezačnete přemýšlet; pak si uvědomíte, kolik to má mezer, případně že to má jen mezery.
Vezměme si jen, kdo a jakým právem určí, jak se má homesteadovat. NAP to neříká. Urza říká "rozhodne soukromý soud", "lidé se dohodnou", nebo předpokládá, že různé názory na legitimnost homesteadingu prostě nebudou. Otázka, co si můžu z přírody zabrat, je otázka, kterou bude muset zodpovědět nějaká centrální autorita, tedy stát.
Navíc právo je nutně centristické: polycentrické právo je oxymoron.
Urza sám řekl, že NAP bude třeba vykládat = opět (nutně) centristické právo, tedy stát.
Takže stát může být hodně malý, ale být musí. Jinými slovy: Stát je instituce, ne jen organizace.
Komentář 31042
Ne, Urza nikdy nic takového neuznal. A rozhodně není pravda, že by porušení NAPu v jakémkoli případě (tedy i násilný zákrok proti majiteli, jenž týrá své zvíře) považoval za legitimní. Pouze se něco domnívá. Klasicky - lež, kterou někomu vložíš do klávesnice, abys ji mohl hrdinně sepsout.
Komentář 31044
Komentář 31045
A navíc i kdyby Urza tvrdil o ancapu naprosté píčoviny, tak Urza není ancap. Začíná mě už vyloženě srát, že několik jedinců se neustále snaží debatu o ancapu překlopit na téma, co o něm kde řekl nebo napsal Urza. Když se někdo chce bavit o Urzových názorech, bylo by vhodné se obrátit na něj. Urza však nemá žádnou povinnost neustále se zabývat kdejakým otravou, který jeho ústní nebo písemné projevy vědomě překrucuje. Těch debat na téma týrání zvířat tady a na misesu.cz bylo tolik, že lze jednoduše dohledat Urzova vyjádření k tomuto tématu, nevymýšlet kraviny, ty mu následně vkládat do úst/klávesnice a s nimi vést hloupou polemiku.
Komentář 31048
2. Podstatné je prostě to připouštění možnosti porušování NAPu. Jsou principy, které není třeba porušovat: svoboda slova, svoboda vyznání, vláda zákona. A pokud i horlivý vyznavač NAPu připouští jeho porušování, znamená to, že se asi nejedná o až tak geniální morální princip. A když už je možné porušit NAP kvůli týranému zvířeti, je možné ho porušit kvůli ČEMUKOLIV: pak už se jedná prostě o otázku dostatečně přesvědčivého zdůvodnění.
3) Těch debat na téma týrání zvířat tady a na misesu.cz bylo tolik, že lze jednoduše dohledat Urzova vyjádření k tomuto tématu, nevymýšlet kraviny, ty mu následně vkládat do úst/klávesnice
- 1. Tady o týrání zvířat začal Jakub G. Zřejmě proto, že si dřív než já uvědomil, co z toho plyne pro integritu NAPu. Nevzpomínám si, že by na to Urza nějak reagoval.
2. Když to tak je, tak jednoduše dohledejte takové Urzovo vyjádření.
Komentář 31046
Komentář 31049
- Anarchokapitalista nebo ten, kdo se jím možná někdy stane, by se měl zajímat o dvě důležitější věci: 1. Jak moc je výraz "polycentrické právo" oxymoronický 2. Kdo a jakým právem rozhodne, jak se má homesteadovat.
Komentář 31074
Komentář 31076
Jenže na to se Szaszián neptal. Nebo podle Vás je každé lidské jednání v souladu s právem?
Komentář 31082
V textu je popsáno polycentrické právo v Somálsku, přesně "polycentrická kmenová anarchie praktikující systém obyčejového práva". Dvě otázky:
1. Co je na tom polycentrického? Ano, je to obyčejové právo, je jiné než naše; ale proč mu říkat "polycentrické"? Kde tam je něco o více centrech?
2. Jak se společnost "žiju v klanu, kde se musím podřizovat všemu, co chce většina, a pokud se mi to nelíbí, mám možnost odejít do jiného klanu (který mě nemusí přijmout)" liší od naší společnosti? Co má somálská společnost, údajná anarchie, vůbec společného s rothbardovskou anarchií "k čemu se nezavážu, se mě netýká"?
Komentář 31040
ale s budoucností,
hlásáte ideologii "obranného násilí" již dopředu, aniž by k němu již došlo, nebo práved ted docházelo...
Mně osobně je u prdele jestli se ze strachu z budoucnosti "obranně vyzbrojuje jedinec, nebo stát", obojí totiž znamená že tyto subjekty jsou ovládány strachem z budoucnosti a proto se preventivně již dopředu ozbrojují a hlásají voblbující "ideologii obranného násilí"
Takže, leda tak hovno minulost či přítomnost, ale budoucnost...
Komentář 31047
Komentář 31051
Kdybychom se měli bavit v nějaké idealistické rovině ta odpověď je zřejmá a jednoduchá. Stát se výběrem daní a militarizací brání vůči potenciální agresi jinýho státu, skupiny,... Ano já sám stejně nevěřim že nás naše armáda ubrání a navíc se na obranu vydává jen zlomek. Nepotřebuju vyfutrovanej etickej argument. Že stát stojí za hovno, k tomu stačí ekonomické argumenty.
Etická argumentace NAPem tam, kde je evidentní, že se NAP nedodržuje, když sami víme že je nepravděpodobné že se vůbec bude dodržovat v anarchii a i kdyby tak ne důsledně... to je k ničemu. Přijde mi, že NAP je taková ankapácká onanie. Nikoho jinýho než nás to nezajímá a na první dobrou to nikdo nevyvrací, protože to "zní pěkně".
NAP neobstojí až ve chvíli kdy se nad ním víc přemýšlí, protože:
1. Jeho důsledné dodržování dává absurdní a nelidské výsledky. Na to stačí pohled do libovolné anarchokapitalistické diskuse na téma "je v souladu s NAPem když..." a "jak se v souladu s NAPem řeší naprosto banální problém" (o složitějším nemluvě). Na to vždy následuje festival absurdit a kuriozit a nejrozumější závěr je, že "by se to podle NAPu asi stejně neřešilo".
Ono je to logický, v jakýmkoli myslitelným sporu (a bude to platit jak v ancapu tak to platí i dnes) je to "kdo byl agresor" důležité jen v části sporů (velká část sporů totiž agresora třeba ani nemá, nebo je to nejasné a to je předmětem sporu, nebo jde o vymezení zvyků/předpisů/... a toho co z toho pro strany sporu vyplývá). A i v případě že je to kdo byl agresor zřejmé a relevantní je to prostě jen jeden z mnoha faktorů kterej nejde stavět universálně nad ostatní. Obsese tím "kde je hranice NAPU" je z pohledu jakéhokoli myslitelného a rozumného právního systému přehnaná.
2. NAP může být z pozice jedince/skupiny důsledně uplatňován jen
a) z pozice síly - jedinec či skupina ví, že obstojí až když je agrese "druhé strany" zřejmá a může si dovolit luxus "čekání na první úder".
b) v hodně stabilizované a nenásilné společnosti, kdy lze nezodpovědnost v předcházení "iniciace agrese" druhou stranou delegovat na to, že se spoléháme, že se někdo postaví na naši stranu, dodrží závazky, atd.
3. NAP lidé nedodržují přirozeně a sami od sebe. Minimálně ne důsledně. A v případě že argumentujeme, že Ancap nepotřebuje "jiného člověka", že počítá s "lidma jací jsou", z tohoto pohledu: NAP JE V PŘÍMÉM ROZPORU S ANCAPEM.
Dodám ještě jednu věc - nikdo kdo nesplňuje 2a pokud má všech pět pohromadě se rozumně nemůže k NAPu přihlásit už jen proto, že už jen hrozba teoretické a potenciální ochoty za určitých okolností iniciovat agresi "vytváří rovnováhu". Jde o nevyřčenou páku ve vyjednávání, sporu, konfrontaci. Ve chvíli kdy deklarujete, že k agresi nikdy nesáhnete jako první dáváte druhé straně velmi jasně najevo kam až může zajít. Mnohem dál než by si většina za normálních okolností dovolila.
Kdybych se dostal do sporu s člověkem o kterém vím že bude vždy a za všech okolností dodržovat NAP, vytřu si s ním prdel velmi snadno právě tak, že se budu na hraně toho "ještě to není agrese" pohybovat přesně tak dlouho, dokud je to výhodné pro mě a pak nazdar.
Komentář 31052
Jen ty dane zcasti jiste jdou i na obranu pred zfanatisovanymi NAPisty s jejich pokrivenym videnim sveta a dogmatickym popiranim vlastni agrese.
(A za me bych snad jeste na vhodnych mistech pridal par kurev a idiotu - jednak ze zvyku, jednak kvuli tomudlenctomu lidskymu protepleni.)
Komentář 31053
myslím že jste to pěkně shrnul,
pro mě je nákej morální kodex něčím, co je v rozporu s anarchistickým principem laisses faire, navíc je pak něčím obdobným jako etatistický zákony,
kdy pod pohrůžkou násilí je někomu vyhrožováno a násilí pak morálně ospravedlnováno...
Komentář 31055
Komentář 31063
Komentář 31069
Komentář 31073
Libya - nikto nespochybnuje, ze NAHLE zrusenie statu a jeho vsetkych regulacii by sposobil kolaps.
Somalsko - tam sa napriklad po zruseni statu zivot zlepsil. Oproti tomu, co tam mali predtym.
https://www.mises.cz/clanky/pravo-podle-somalcu-509.aspx
Komentář 31078
Komentář 31057
Jednoducha ek vec je napr.: Jak muze jedna neukojena baba ze dne na den zrusit jadro?!
Jak je mozne, ze muze skupinka slibovacu bez jakekoliv ek. odpovednosti chranit velke firmy pred konkurenci?! Tisice uplne silenych veci vsechno pekelne zdrazuje pro chudaky- vetsinu(volicu).
Komentář 31064
Komentář 31070
Komentář 31071
Komentář 31072
https://m.facebook.com/vladimir.pikora?pn_ref=ec_friends_card
Komentář 31075
Přeloženo do češtiny: Může mě přepadnout loupežník. Proto okradu hostinského. A jestli někdy potkám toho loupežníka, omlátím mu o hlavu půllitr. Pokud mě dřív nezastřelí.
Jinak souhlasím, že argumentů proti státu je hromada, a že ty ekonomické jsou trochu srozumitelnější. Což je možná tím, že v případě etických argumentů by si spousta lidí musela sáhnout do svědomí (a spousta lidí má kam sahat) a zjistit, že celý život podporovali zlodějinu atd., což rozhodně není příjemné zjištění.
Komentář 31079
Komentář 31085
Kde jste něco takového četl?
Vůči čemu se stát brání tím, že vybírá daně? (Jinými slovy: Na jaké bezprostředně předcházející násilí stát reaguje výběrem daní?)
Odpověď je vlastně velmi jednoduchá, protože myšlenkové pochody zastánců státu i anarchokapitalistů jsou ve svém základu stejné. Jak anarchokapitalisté definují agresi a obranu? Začnou tím, že napřed popíšou ideální stav, tedy jak by věci (lidské interakce) měly vypadat. Pak definují, že veškeré jednání narušující tento stav je agresí a libovolné (násilné) chování nastolující (zpět) ideální stav je pouze obranou. Takže čemu se stát brání, když při výběru daní používá sílu? No brání se tomu, aby někdo ty daně neodvedl, protože podle jejich představy, jak věci mají ideálně vypadat, je odvést má.
Komentář 31099
Komentář 31101
Komentář 31102
Komentář 31103
Komentář 31106
Komentář 31108
Komentář 31112
Komentář 31113
Komentář 31115
Komentář 31118
Když mě přepadne loupežník, pro mě on bude zločinec, který mi chce sebrat věci. Jenže z jeho pohledu on vlastně není zločinec, on si jen bere to, co mu dle jeho názoru patří, a zločinec jsem naopak já, když se bráním a nechci mu to dát.
A teď je otázka, čí názor je relevantní. V té dané konkrétní chvíli přepadení loupežníkem je relevantní pravděpodobně síla. Když se ubráním, věci si nechám. Když se neubráním, bude mít ty věci on. V případě státu je to stejné, jen vedle síly existuje ještě obrovský marketing, PR, takže mu spousta lidí ty peníze dává, aniž by vnímali, že jsou okrádáni.
Ovšem problém s Vaším relativizujícím přístupem je, že nepoznáte od sebe pachatele ani oběť, a to ani u věcí, které jsou jasné i malému dítěti. Abyste "přežil" v tom svém vlastním zmatku, musíte mít hromadu arbitrárních kotev (pokud jste etatista, pak např. to, že stát je dobrý, co určí policie, je pravda atd.). Svým způsobem přirozené vlastnické právo je také jakousi arbitrární kotvou, ale musíte sám uznat, že je velice konzistentní a je to jeden jednoduchý (a spoustu milionů let starý) princip, narozdíl od všech těch megabajtů kvalitního právního žargonu plozeného na ministerstvech a v parlamentních kuloárech (a pisoárech). Occamova břitva, víme?
Komentář 31119
Komentář 31123
1) V mém argumentu v článku se jasně píše o násilí. Na jaké bezprostředně předcházející násilí stát reaguje výběrem daní? Tedy ne o jakémkoliv činu, ale o násilném činu.
2) Výběr daní proti mé vůli je násilným činem. Že nedochází k fyzickému střetu je dáno tím, že si vybírám bitvy a do krvavé řežby se státem se nepouštím. Je to podobné, jako když na mě loupežník vytáhne bambitku a já mu svoje věci radši rovnou dám, než abych riskoval své zdraví či svůj život. To však neznamená, že jsem mu dal věci dobrovolně a že se loupežník nedopustil násilí. Co chápe i malé dítě, Vy očividně nechápete, což ale není můj problém.
3) Tak, jak se tu prezentujete, že z pohledu státu mu platbou daní dávám věci, které mu patří (Napřed neodevzdáte majetek, který vám nepatří, a pak teprve přijde reakce.), Vám nastavuji zrcadlo Vašeho vlastního morální relativismu. Protože ten loupežník taky považuje věci, které mám u sebe, za svůj právoplatný majetek. Co mu dává to právo? No, násilí, kterým mi vyhrožuje. Je to správně? Vy jako morální relativista to nejste schopen posoudit. Malé dítě s posouzením tohoto případu problém nemá. Abyste mohl odsoudit loupežníka a zároveň schvalovat stát, musíte mít celou řadu arbitrárních pravidel, jejichž platnost je různě omezená, jinak dojdete k absurditám a logickým sporům. Pokud Vám to tak vyhovuje, budiž, já bych takhle žít nemohl.
Komentář 31125
A co dává to právo vám? No, násilí, kterým v NAPu vyhrožujete. Tak to prostě je, bohužel jako hloupý anarchokapitalista to nejste schopen pochopit.
Komentář 31128
Komentář 31130
Abyste mi mohl nastavit zrcadlo, musel byste napřed vůbec dokázat pochopit, co vlastně tvrdím.
Komentář 31131
Komentář 31132
Komentář 31133
Malé dítě s tím možná problém nemá, Vy ovšem ano. Ano, malé dítě nemá problém poznat, že mu něco vadí. A když se sejdou okolnosti, použije násilí, aby tomu něčemu zabránilo. Problém je, že Vy následně zcela nesmyslně docházíte k názoru, že násilí je možné použít pouze k potlačení toho chování, co vadí Vám, protože si myslíte, že správná morálka je pouze ta Vaše.
Komentář 31135
Komentář 31136
Komentář 31137
Proste to tak je, je zbytecne se o tom prit - existuji lide, a je jich absolutne drtiva vetsina, kteri takovouto moralku maji a tim padem holt zijeme v tom, v cem zijeme.
Komentář 31126
Komentář 31134
Komentář 31121
....................................
Tak se na nějakou tu morálku jednoduše vyserte,
protože dokud s tím tady budete mávat,
tak budete furt v pozici etatisty, jenž chce za každou cenu něco vnucovat druhým...
Jinak prostě říkáte to samé co etatisti,
bez zákonů (morálky) se dozajista navzájem povraždíme,
proto potřebujeme morálku (zákony)...
Laissez faire (wu wei) je princip, jenž funguje v přítomnosti,
nikoliv něco co funguje na představách o budoucnosti čím se kdo má řídit a co uznávat...
Komentář 31452
Až na to, že ten "ideální stav" z pohledu státu, jak jste ho tu zavedl, nelze nadefinovat a to z logických důvodů. Zkuste si to schválně jako cvičení. Resp. nadefinovat si lze uměle cokoliv ale nemusí to mít ekvivalent ve skutečném světě. Kdežto ten "ideální stav pro anarchokapitalisty", jak jste to tu zavedl, běžně pozorujeme.
Komentář 31459
Komentář 31454
Komentář 31460
To, že před něčím zavřete oči, neznamená, že to neexistuje.
Komentář 31472
- Váš zmíněný výchozí stav (=ideální podle státu) nelze dosáhnout bez násilí.
- Výchozí stav anarchokapitalismu lze dosáhnout bez násilí (a také to tak běžně nastává a je to tedy v souladu s pozorováním).
Nejdřív si to zkuste vydefinovat a promyslet si, jak se takového stavu dosáhne. A pak teprve dělejte závěry.
Komentář 31473
Komentář 31479
Psal jste o výchozím stavu ankapu i státu, cituji znovu (Vás!!!):
Jak anarchokapitalisté definují agresi a obranu? Začnou tím, že napřed popíšou ideální stav, tedy jak by věci (lidské interakce) měly vypadat. Pak definují, že veškeré jednání narušující tento stav je agresí a libovolné (násilné) chování nastolující (zpět) ideální stav je pouze obranou. Takže čemu se stát brání, když při výběru daní používá sílu? No brání se tomu, aby někdo ty daně neodvedl, protože podle jejich představy, jak věci mají ideálně vypadat, je odvést má.
Já Vám naznačil, že obě věci nelze srovnávat a proč a dal Vám nápovědu. Ukažte mi totiž prosím, jak ideálního stavu
... ideální stav je pouze obranou ... podle jejich (zastánců státu) představy, jak věci mají ideálně vypadat, ... dosáhnete bez násilí. Explicitně pro Vás tedy, [n] stavu, kdy daně jsou již vybrané[/i]. Stačí předpokládat jednoho jediného člověka, který daň dát nechce. Jelikož obávám se, že Vám opět, jako už mnohokrát silně hapruje časová posloupnost a příčina a následek - chcete zkrátka definovat obranu - zde výběr daní, tak, že má jít o návlat do nějakého podle Vás ideálního výchozího stavu, kterého ale nedosáhnete jinak než předchozím výběrem daní, což je opět násilí, které tomu následnému, co byste rád viděl ve vaší argumentaci jako obranné, předcházelo. Na rozdíl od tohoto stavu (s daněmi), já Vám ideální stav pro mě (bez daní), ke kterému bylo možno dosáhnout bez násilí, popsat dokážu.
Neboli, ukázal jsem Vám, kde máte ve Vašich úvahách chybu. A že srovnáváte věci, které nejsou ekvivalenty.
Komentář 31480
V citované části se nic o výchozím stavu nepíše!
Komentář 31492
Úžasné, jak Vy umíte v debatě vypíchnou to nepodstatné a o tom se pohádat a úplně pominout to, co je pro věc podstatné. Dávám Vám ale za pravdu, výchozí stav to není, protože takový neexistuje. Daně se napřed musí vybrat, abyste takového stavu dosáhl. Což jsem se Vám ale snažil před tím říci, takže třeba se nakonec shodneme.
Komentář 31494
Ještě jsem se podíval na kontext, protože já to takto pochopil a ten dává za pravdu mé interpretaci o výchozím stavu, podle mě toto je správný termín, jelikož v článku se klade otázka:
Vůči čemu se stát brání tím, že vybírá daně? (Jinými slovy: Na jaké bezprostředně předcházející násilí stát reaguje výběrem daní?)[i/]
na což vy reagujete (nechávám pro přehlednost jen to podstatné pro věc)
[i]... Jak anarchokapitalisté definují agresi a obranu? Začnou tím, že napřed popíšou ideální stav, tedy jak by věci (lidské interakce) měly vypadat.
což ale znamená, že popíšou výchozí stav, jelikož pokud se bavíme o ... na jaké bezprostředně předcházející násilí stát reaguje, tak reagovat lze na něco, co reáně nastalo, nikoliv na to, co si zadefinujeme, že tak má být, bez ohledu jestli to má být před něčím nebo po něčem. Vaše zadefinování ideálního stavu pro stát sice lze ale já Vás upozornil, že takový stav nenastal, tedy nejde o výchozí stav nebo nastal až za použití násilí a tudíž nelze argumentovat, že násilí ze strany státu reaguje na násilí že někdo před tím porušil tento výchozí stav, když tento nenastal. A tedy násilí ze strany státu s cílem dosažení ideálního stavu ve smyslu státu, bylo prvotní. Vaše protiargumentace vůči článku je tedy logicky zmatečná, protože zakrývá (buď jste si toho nevšiml, nebo to byl úmysl) časovou posloupnost, kterou ale v debatě o násilí nemůžete pominout. Neboli zadal jste něco sice logicky správně ale vzhledem k povaze světa, konkrétně vzhledem ke směru toku času, chybně. Ale s převracením časové posloupnosti jsem se u Vaší argumentace dříve již setkal, tedy nic nového.
Komentář 31499
Komentář 31509
Komentář 31515
Komentář 31510
A předpokládám, že chvíli bude ticho po pěšině a za čas sem s týmž absurdním modelem opět přijdete, jakoby debata v tomhle vlákně vůbec neprobíhala. Prvotní hřích je samozřejmě běžný nástroj manipulace a i zdroj příjmů na principu odpustků. Jinak by někdo mohl pojmout podezření, proč odpustky platit a proč podporovat tu či onu církev. Moje filosofie je, že člověk je prvotně svobodný a vinu na násilí může získat až jedině vlastními činy. Že Vám vyšlo vaší filosoficko-slovní ekvilibristikou totéž, za to já už nemůžu. Pro pobavení však dobrý.
Komentář 31516
Komentář 31523
Prvotní hřích je jen metafora pro to, že pak kdokoliv, kdo vydělává peníze, spáchal násilí automaticky a zpětně v čase (opět vaše absurdní konstrukce) může násilí nespáchat, když odvede daně. Když to natočíte na film a pustíte pozpátku, tak to smysl dává - výchozí stav je, že daně jsou odvedeny, odvedení daní v čase zpětně znamená, že stát vyplatí / podniatel vezme státu (těžko říct, u inverzně běžícího filmu nedefinováno) daně, čímž je pácháno násilí. A máme stav po spáchaném násilí, stát nemá daň ale podnikatel má plný zisk bez odvedené daně.
Hlavně že chybu mám já :-D nedivte se, že se směju. Já se zas nedivím Vaší neochotě toto nadále obhajovat. Hezký den.
Komentář 31524
Nedomnívám, takže celá ta Vaše metafora je špatně i vše, co z ní odvozujete.
Komentář 31535
Takže čemu se stát brání, když při výběru daní používá sílu? No brání se tomu, aby někdo ty daně neodvedl, protože podle jejich představy, jak věci mají ideálně vypadat, je odvést má.
Nezapomeňte napsat, že jste explicitně neformuloval, že neodvést daň je násilí, jako je Vaším zvykem něco naznačit v kontextu ale pak bazírovat na tom, že jste to nenapsal. Explicitně nenapsal ale když neodvedením daní obhajujete násilí výběru daní jako obranné, tak tam implicitně máte, že neodvedení daně berete jako násilí útočné.
Marťan napsal: že se domníváte, že násilí se někdo dopustí i pokud vůbec nic nedělá
Jakub G napsal: Nedomnívám, ...
Obecně ne ale když se Vám to hodí, tak ano, v tomto Vašem argumentu to tak máte. Buď lžete nebo máte problém s pamětí. Přestává mě to bavit. Buď něco tvrdíte, tak si za tím stůjte nebo uznejte chybu. Ale netvrďte, když se Vám to hodí, že jste netvrdil, co jste tvrdil. Je to výše vaše formulace? Stojíte si za ní nebo se jí vzdáváte?
Komentář 31536
Buď lžete nebo máte problém s pamětí.
Ne, jen ten text blbě chápete a trváte na svém blbém pochopení.
Komentář 31539
Souhlasím, o tom pře není, takto to mám definováno také, otázka však je, jaké jednání, na které reaguje stát výběrem daní jako obranným násilím, máte na mysli?
Komentář 31545
Komentář 31540
Ano ale také na to nereaguju, reagoval jsem na Váš post k článku. Jestli se domníváte, že to nějak souvisí, tak to napište jako argument a případě uveďte link. Já Vám ale nemůžu hledat Vaše vlastní argumenty, které jste psal někomu jinému, a hádat souvislost. Námitky Vašich oponentů jsem si přečetl ale žádné nebyly typu mého protiargumentu, tudíž jsem seznal, že můj argument tu ještě nepadl. A nebylo třeba číst Vaše reakce na jiné námitky. Jestli v nich ovšem je souvislost, může být ale to je na Vás, pokud se tak domníváte, nikoliv na mě. Vy jste v té debatě byl, já ne.
Komentář 31542
Výlet je jednání, s tím se s Vámi shodnu ale proč by výlet měl být násilím? Zběžně jsem si podvlákno prošel a všechno postatné Vám již napsal Velký K a já k tomu nemám potřebu nic dalšího dodávat. Podle Vás je násilí každé jednání? Nebo s čím máte u výletu problém? Pokuste se mi to srozumitelně objasnit a já se to budu snažit pochopit ale v původním podvlákně to vypadá, že jste něco podstatného zamlčel.
Komentář 31544
Komentář 31543
Aha, tak asi vidíte něco, co mě při snaze pochopit Vaši myšlenku uniklo. Objasněte mi to prosím, protože já to nevidím. Děkuji.
Komentář 31546
Uniklo Vám, že já již nemíním ztrácet s Vámi čas a pokoušet se Vám cokoliv objasňovat. Zkušenost ukázala, že je to ztráta času.
Komentář 31548
Komentář 31551
Ne, berte to tak, že považuji za ztrátu času obhajovat ho zrovna Vám. A nesnažte se mne takovými komentáři vyprovokovat, můj názor na diskuzi s Vámi tím opravdu nezměníte.
A všiml jsem si, že Velkému K jste dal také podobnou vyhýbavou odpověď, na které Vaše argumentace skončila.
Diskuze s velkým Ká skončila na tom, že velký Ká přestal diskutovat.
A vtipné je, že jste mi argumentem "výlet" argumentoval zde, jako by to byla nějaká odpověď, což nebyla.
Byla, jen jste ji nepochopil, ale je ztrátou času Vám ji vysvětlovat.
Komentář 31583
Komentář 31591
Nic v opačné časové posloupnosti tam není, Vaše výmysly mne do diskuze nezatáhnou. Pokud to tam vidíte, tak jste to nepochopil.
Komentář 31603
Komentář 31615
Komentář 31702
Komentář 31717
Komentář 31585
Komentář 31550
Komentář 31525
Nemusím obhajovat něco, co netvrdím.
Komentář 31495
Argumentujete, že lze zadefinovat nějaký stav, který ale nikdy nenastal a není tedy výchozím (peníze podnikatele, které vydělal, že má být jejich část ve státní pokladně), a pak čistě tím jeho zadefinováním se někdo druhý dopustil násilí (podnikatel jelikož tu část peněz měl u sebe) a že stát reaguje na toto násilí a tedy výběr daní je násilí druhotné, tedy obranné.
Tedy také tím, když já si zadefinuju, že část Vašeho majetku, co máte doma, má být doma u mě, se dopouštíte násilím Vy na mě a já v rámci (už nyní tedy) obranného násilí můžu jít a ten majetek si vzít.
Obojí je možné ale pak zase proč stát toto privilegium má a já ne? Proč neustále tento doublethink?
Lze na to také nahlížet, že jste zadefinoval něco jako prvotní násilí vůči entitě, která má privilegované postavení a monopol na to určovat, které to je. Co mi to jenom připomíná? :-D Daně pak musí být odpustky na vyrovnání se s tím prvotním hříchem. Už jsme doma a rozumíme si že?
Dobrý pokus, Vaši věřící ať na daně takto třeba pohlíží ale mě berte prosím, vzhledem k Vaší filosofii, jako nevěřícího. Děkuji.
Komentář 31496
Obojí je možné ale pak zase proč stát toto privilegium má a já ne? Proč neustále tento doublethink?
..................................................................
A co vám brání si to takto zadefinovat stejně jako ten stát ???
V podstatě vůbec nic, proto taky všichni zloději a vrazi jsou nevinní,páč si to taky takto nadefinovali jako ten stát...
To je vaše chyba, že se držíte nějaké vomezující definice o nákým soukromým vlastnictví a jeho nedotknutelnosti...
Komentář 31498
Komentář 31517
..........................................................................
No to přece ale hlavně závisí na vaší definici práva,
jestliže si nadefinuji právo tak, že má každý platit daně, tak potom ten kdo neplatí daně to právo porušuje a je vůči němu vyvinuto násilí nikoliv útočné, ale obranné, páč jste porušil právo...
Když si nadefinujete právo vlastnický,
tak pak používáte násilí jen tehdy, když někdo to právo poruší a je to opět právo obranné...
Se státem jsem neuzavřel žádnou smlouvu,
no ale s anarchokapitalistama taky ne,
takže se nemůžete odvolat na nějakou vzájemnou smlouvu,
stejně jako ten stát...