Politická korektnost jak prdel – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2015-12-18 00:00:02

Politická korektnost jak prdel

Přesně před měsícem jsem zde publikoval text »Politická korektnost jako kráva«, což se nyní ukazuje jako název unáhlený, neboť už nedává příliš prostoru pro gradaci nadpisů dalších příspěvků; jenže kdo mohl tehdy vědět, že už za měsíc bude ještě korektněji? Ano, máte pravdu, každý to mohl vědět. A co se stalo nyní? Rijksmuseum (Říšské muzeum) v Amsterodamu přejmenovalo historická umělecká díla, jejichž názvy byly v současnosti shledány politicky nekorektními; tak například z „Mohamedána“ se stal „Muž s vousy“, „Hotentotská děvka“ bude od nynějška „Kouřící žena z kmene Khoi“, „Hlava mouřenína“ jest v newspeaku „Hlava muže“, „Černošský sluha“ byl přejmenován na „Mladého sluhu“ a dalších více než dvě stě děl bylo znehodnoceno podobně… myslíte, že se v rámci dalšího upgrade dočkáme zásahů do barvy pokožky vyobrazených osob, aby byl poměr černých a bílých mezi boháči a chudáky vyvážený?

Stát tedy financuje z kapes daňových poplatníků kulturu, aby se o ni jakože staral lépe než hrozní soukromníci, avšak zřejmě nechápe ani to, co i každý barbar matfyzák Urza, tedy že součástí uměleckého díla je i jeho název, jehož změnou se przní umělcovo sdělení; nebo mi vážně bude někdo tvrdit, že když obraz „Hotentotská děvka“ volaký kokot přejmenuje na „Kouřící žena z kmene Khoi“, nedojde ke ztrátě informace a s ní i části autorova vyjádření? A co hůř – mizí historické souvislosti a duch doby, ze které ta díla pochází; jenže „je třeba“ naznačovat studentům, kteří muzeum povinně navštěvují, že politickou korektnost tu máme odjakživa. Nedávno jsem viděl vtip s obrázkem parlamentu a nápisem: „Vy idioti, Orwel napsal 1984 jako varování, ne jako manuál!“ Jenže ono to pomaličku přestává být vtipné, neboť přejmenování těch uměleckých děl je přesně ta činnost, kterou měl v popisu práce soudruh Winston Smith…
Přečtení: 84060

Reagujete na tento komentář:
Autor: Maro (neregistrovaný) Čas: 2015-12-23 20:05:46 Titulek: Re:
Kolektivní kolektor je již téměř v pořádku. Téměř. Bohužel má ještě výrazný nedostatek, neboť slovo kolektor je mužského rodu. To zavání genderovou segregací a s tím bych si rozhodně nezahrával. Ještě na tom tedy zapracujte.
Autor: Urza Čas: 2015-12-18 01:41:03 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Autor: vault Čas: 2015-12-18 08:47:40 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.vault.cz Mail: mirek.suchy v doméně volny.cz
Autor: Urza Čas: 2015-12-18 08:50:18 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Á, to jsou mi hosté, vítej ve Stokách, rád Tě tu vidím xD
Autor: vault Čas: 2015-12-18 09:26:48 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.vault.cz Mail: mirek.suchy v doméně volny.cz
Já to tu čtu celkem pravidelně... :-)
Autor: tatarjantar (neregistrovaný) Čas: 2015-12-18 15:28:48 Titulek: Re: [↑]
Díky moc, chtěl jsem to sdílet, ale potřeboval jsem - řekněme - důvěryhodný zdroj (nic ve zlém, doufám, že to chápate :D )
Autor: Urza Čas: 2015-12-18 16:58:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jistě, Stoky jsou stoky xD
Autor: gregoryMc Čas: 2015-12-18 09:39:39 Titulek: prdelní politická korektnost
Web: neuveden Mail: gregor v doméně dieselplus.cz
maj to marný, maj to marný, nechtěl bych být v kůži "renamenátorů", aby vymazali každou zmínku původního názvu na celém světě a dotčených myslí.....dřív jim z toho jebne nebo se na to vyserou..no a pak půjde někdo okolo a dá to do richtiku v v tom Ámsterdámu...
Autor: Urza Čas: 2015-12-18 10:14:40 Titulek: Re: prdelní politická korektnost [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, tot otazka.
Prejmenovat Monu Lisu asi tak snadne neni, ale u Hotentotske devky bych to uplne nevylucoval.
Autor: vault Čas: 2015-12-18 10:39:35 Titulek: Re: prdelní politická korektnost [↑]
Web: http://www.vault.cz Mail: mirek.suchy v doméně volny.cz
Máš na mysli ten slavný obraz afghánské ženy? https://planetblogco.files.wordpress.com/2013/04/mona_lisa_burka.jpeg
Autor: Urza Čas: 2015-12-18 10:41:34 Titulek: Re: prdelní politická korektnost [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A vida, tohle je daleko lepsi, predtim byla hrozne lascivni a urazela me xDD
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-18 09:42:21
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ano. Měněním významů slov to začíná. Řekl bych takové babylónské zmatení jazyků. Aby lidé nevěděli přesně, o čem ten druhý vlastně hovoří. Ta orwelovština začala u slova liberál a obrátila ho naruby. Válka je mír. A bude to pokračovat dál. Jak to bylo? Kdo ovládá minulost, ovládá přítomnost.
Snad abyste začal uvažovat o změně názvu stránek. Místo stoky bych zvažoval třeba kolektor, to zní učeně.
Svobodného, svobodného… chcete snad naznačit, že lidé nejsou svobodní? Ostatně už Robespierre (i Lenin) psali jasně, že ke svobodné volbě musí být lidé donuceni terorem, jinak by si mohli vybrat jinou svobodu. Tak slovo raději vypustit, aby to něco nenaznačovalo.
A přístav? Proč jako přístav? To má symbolizovat nějaký separatismus? A co lodi na volném moři, na ty jste nepomyslel? Vy nemáte soucit s námořníky zmítanými bouřemi, zatímco vy si tu budete jen tak v přístavu bez soucitu přihlížet?
Je jasné, že název „kolektivní kolektor.eu“ bude nejlepší. ;-)
Autor: Urza Čas: 2015-12-18 10:13:11 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kolektivni kolektor je bomba xD
Jinak tyhle sachy s vyznamy slov spise nez ze by pusobily chaos, jak pisete na zacatku, pomerne cilene miri jednim smerem.... bohuzel.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-18 10:16:59 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jistě, já si to velmi dobře uvědomuji, že je to cílené. A jak jsem skeptický ke spikleneckým teoriím, této jedné se nemohu zbavit. Levičáci už pokrájeli celý salám a je čas na konečná řešení.
Autor: Urza Čas: 2015-12-18 10:38:43 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ja si nemyslim, ze je to spiknuti. Ono je to daleko horsi. Spiknuti ma nejake spicky, plan, muze byt odhaleno, zlikvidovano....
Tohle je neorganizovane, ti lide jednaji temer nezavisle, funguje tam urcity vyber ve smyslu, ze normalni clovek nejde pracovat pro stat, pokud nema vazny duvod, takze ti, co tak cini, uz maji tohle mysleni.
Samozrejme velkou roli hraje vzdelavaci system, ktery takovych lidi produkuje vic, nez je prirozene.
Ostatne si predstavte, ze by se na tech mistech z niceho nic objevili sami libertariani. Tez by jejich rozhodnuti sla urcitym konkretnim smerem, aniz by to byla konspirace.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-18 16:34:35 Titulek: Re: [↑]
Plan,linie je.Ze kdyz uz nestaci ,kolik jsme vytvorili teplousu a jinych bezmocnych chudaku,tak budeme muset prijimat cizi lidi a pak muzeme vesele zaclenovat.Posledni nadeje vsech tech zbytecnych sociologu,jazykovedcu,eurostudentu...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-18 16:21:48 Titulek: Re: [↑]
to je "spiknuti" lidi,kterym se nechce delat.Ten panicky strach,ze by museli jit na soukromo nebo k soukromnikovi(vylezt mame zpod sukne),je nuti delat nepochopitelny veci.Musi to byt strasny zivot...neco jako podobnyho,jak panackovali lidi v uniformach(za Hitlera,za Cccp nebo v Koreji)..treba ten pochod se spickami bot do vyse pasu je zvlast ponizujici
Autor: Maro (neregistrovaný) Čas: 2015-12-23 20:05:46 Titulek: Re: [↑]
Kolektivní kolektor je již téměř v pořádku. Téměř. Bohužel má ještě výrazný nedostatek, neboť slovo kolektor je mužského rodu. To zavání genderovou segregací a s tím bych si rozhodně nezahrával. Ještě na tom tedy zapracujte.
Autor: Urza Čas: 2015-12-23 20:12:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kolektivní kolektor, kolektorka i kolektořice xD
Autor: Maro (neregistrovaný) Čas: 2015-12-23 21:41:32 Titulek: Re: [↑]
Spíš by název měl být tak nějak švédsky bezpohlavní :-)
Autor: Urza Čas: 2015-12-23 21:45:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Cecilia Malmström xD
Autor: marek28 Čas: 2015-12-18 15:04:16
Web: neuveden Mail: neuveden
A byly ty názvy určitě originální součástí děl? Protože mnoho uměleckých děl bylo pojmenováno právě až kunshistoriky v muzeích a sám autor mu ani žádné konkrétní jméno nedal.
Autor: Urza Čas: 2015-12-18 16:58:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle je dobrá poznámka; očekávám, že některé ano, jiné ne, bylo jich přes dvě stě.
Autor: marek28 Čas: 2015-12-18 17:32:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jako mně se to zdá jako blbost celé, ale klidně bych nad tím i mávnul rukou, ale pokud mění originální názvy děl, tak je to fakt nebetyčná drzost.
Autor: Urza Čas: 2015-12-18 17:52:34 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mně tedy přijde mnohem horší ta změna historie; myslím, že je dobré vědět co nejpřesněji, jak žili naši předkové, co bylo v tehdejší společnosti normální a přijatelné, co naopak ne....
Web: neuveden Mail: neuveden
Budoucnost bitcoinu?
No prostě a jednoduše to bude "černé platidlo". Představte si, že jsem v roce 1985 vekslák a za stavbu garáže na mého Renaulta 9, VW Golfa nebo Forda Escorta vám zaplatím v nezákonných dolarech... Přijmete je nebo budete plácat něco o jejich nezákonnosti?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2015-12-20 00:58:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Irská (a jakákoli whisky) dělá svoje. Pardon...
Autor: Urza Čas: 2015-12-20 01:02:12 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V pořádku, to se stane i bez whiskey xD
Autor: Urza Čas: 2015-12-20 01:00:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozdíl je v tom, že ty dolary berou všichni (tedy ne zrovna v komunistickém Československu); BTC – v případě, že půjde o "černé platidlo" – nebude přijímat moc nikdo, což bude mít negativní důsledky na tu měnu (které mohou být velmi drastické, zejména v případě, že nejde o komoditní měnu).
Já osobně bych byl samozřejmě nejraději, kdyby tomu tak nebylo; jen to bohužel moc jinak nevidím.
Autor: Rumcajz (neregistrovaný) Čas: 2015-12-24 09:10:58 Titulek: Salus
Vy mi, Urzo, trochu připomínáte toho Salusa z Cernych baronu, který za kazde situace obvinoval Zidy z čehokoliv. Jenom vy mate místo Zidu stat.

Je přitom zjevne, ze tahle zhovadilost není dilem 'statu'(co by z ni stat tak asi mel?), ale urcitych (nestatnich) zajmovych skupin, které jsou momentalne u moci; a byly by u moci i za jinych pomeru.

Cenzuru (a tohle je cenzura, zcela zjevne; 'politicka korektnost' je naprosto nevhodny a bohužel zazity eufemismus) nemusi provádět stat; ba například v USA udajne většina cenzorských zasahu byvala dilem všelijakých 'dobročinných spolku', 'spolku pro mravnost' a podobne.

Když se lidem, kteří mají moc, něco znelibi, dokazi si prosadit, aby to bylo zakazano. To plati za každého 'rezimu' a není to specifikum státu.



Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-24 09:29:28 Titulek: Re: Salus [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To plati za každého 'rezimu' a není to specifikum státu.
.........................................................


Jakoby zrovna každý režim nebyl právě tím státem (s vyjímkou anarchie)


Stát přece sám o sobě není nic jiného,

nežli nějaká zájmová skupina,

a v této zájmové skupinějsou další různé zájmové skupiny,

jenž prosazují své zájmy jenž často bývají protikladné...


Prvořadým zájmem je OCHRANA občanů

a kam až ta ochrana bude sahat,

to záleží na zájmových skupinách,

může být že stát bude chránit občana i před protržením hajzlpapíru při utírání zadku..


A chránit se potřebujeme před těmi druhými jen proto,

protože máme strach

proto také existuje stát,

nebot živočišný druh člověk je vnitřně rozdělen

a jeden požírá druhého navzájem,

což u jiných živočišných druhů není až tak rozšířeno..


Autor: Urza Čas: 2015-12-24 12:39:56 Titulek: Re: Salus [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vážně? Tato zhovadilost není dílem státu? A co by asi tak ta zájmová skupina bez státu dělala? Šla bušit na dveře těch, kdo vlastní ta umělecká díla a důrazně je žádala o přejmenování?
Je celkem jedno, kdo měl ten dementní nápad, vždycky bude mít někdo nějaké dementní nápady; pointou je, kdo dává prostor k jejich realizaci – a to je většinou stát.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-24 12:49:34 Titulek: Re: Salus [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A co by asi tak ta zájmová skupina bez státu dělala? Šla bušit na dveře těch, kdo vlastní ta umělecká díla a důrazně je žádala o přejmenování?
..............................................................................

Přesně,

zájmové skupiny by na tom byly bez státu podobně jako jsou dneska Jehovisti,

někdo by je rovnou vykopnul, někdo by je jen vyslechnul a jinej se k nim přidal

a to by bylo asi tak vše...

Autor: Urza Čas: 2015-12-24 12:52:52 Titulek: Re: Salus [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je-li muzeum státní, pak tam je spousta zájmů, mimo jiné i ta politická korektnost, takže tohle může projít.
Když by ty obrazy vlastnit někdo konkrétní, pak nejspíše proto, že k nim má nějaký vztah; a ten by si je prznit nenechal.
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 17:00:27 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Můžete být trochu konkrétnější, prosím? Mně se to čte v pohodě....
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2015-12-28 18:46:06 Titulek: Re: WTF???? [↑]
No uplne idealni to neni a o chlup privetivejsi to byvalo.
Ale furt tady lze (na rozdil od toho dodementnelyho DF) alespon zjistit, kdo co komu.
http://pz100000.rajce.idnes.cz/nastenka#stoky151228.jpg
Autor: Urza Čas: 2015-12-28 19:44:11 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Aha, no pokud jde o tohle, tak já ten vzhled nezměnil fixně, je tady menu "vzhled", ve kterém si můžete vybrat.
Zkuste, zda to třeba nebude lepší?
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2015-12-28 22:58:43 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Ale natyrlis, ja jedu na zelenou, ale kdyz to nekomu ze startu naskoci v te defaultni social edition, tak nemusi byt vylozene unesenej.
To nebyla kritika, ten scrshot byl jenom jako takovy "demicko", ze prave v tom defaultu ona pripominka neni zase az tak absurdni; nepochybuju, ze i Vy sam jedete v jinem modu.
Nakonec dnes si kazdej muze preorat k obrazu svemu libovolny web celkem s minimem namahy (dokud z nej trefenej majitel neoreze data (to si jen prihrivam vlastni nasranost odjinud :), vsak vite)).
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 00:05:58 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A můžete dát radu, co myslíte, že by bylo lepší? Protože já jsem s těmi vzhledy poněkud nešťastný.
Napřed jsem udělal zelenou klasiku, věděl jsem, že to vypadá objektivně blbě, ale prostě "Stoky", hodí se to k tomu.... jenže lidé mi říkali, že to vypadá blbě, tak jsem to dal do jiného formátu, ale zas to není ono, chtěl jsem dát ten default co nejvíce neutrální; a teď vážně nevím. Nějaké doporučení? Samozřejmě budu rád za názory všech....
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2015-12-29 01:51:39 Titulek: Re: WTF???? [↑]
To se neobracite na spravneho (tedy snad ti ostatni), ja jsem priserna konzerva, no ale kdyz uz...
Zlata me (osobne a obecne) znacne irituje vizualne, navic se mi zda motiv bgrndu prilis vyrazny a az mirne rusivy pri scrollu. A mozna trosicku... vim ja? Nabubrely, archaicky? Neanarchisticky? :)
Zelenou skousavam celkem bez potizi a nakonec je to original (a ke stoce patri, jakkoliv naopak netusim, jak se k ni vaze Vas webu :)).
Ale fakticky by mi nejvic vyhovoval ten prosty, snad s nejakou kapkou barvy proti uplne "nuda nuda sed sed" treba u linku nebo v headrech. U nej mi ale znacne vadi neohraniceni jedn. komentu (celkove, frame nebo bgr, jako je u ostatnich dvou stylu) a mirneji pak i opet monochromaticka barva zvyrazneni parent-postu - zvlaste jsou-li v threadu za sebou, pri scrollu mi to vzdy taha oci na ten predchozi, jenz se zvyrazni (u tech barevnejch mi to buhviproc az tak nevadilo).
Tolik ciste muj osobni pohled na Vase styly, kazdopadne fpohode jsou vsechny a navic je to jiste jakysi nadstandard. Navic zajimavy, sam jsem si ta "proc" musel chvili ujasnovat. A kazdy je jiste bude mit jina, jak jinak. Za me plus.
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2015-12-29 01:59:58 Titulek: Re: WTF???? [↑]
"Vas webu" nema byt Vas jebu, ale Váš web. :)
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 09:32:03 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
OK, takže chápu-li to dobře, tak ten černo-bílý skin by byl fajn, kdyby v něm byly ohraničené kontejnery a zvýraznění postů jinou barvou?
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2015-12-29 18:05:43 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Pinktlich.

(Snad s nepatrnou korekci "jinou barvou nebo jinak", protoze ten zvyrazneny parent u Vas po par dalsich mezipostech definitivne zmizi, ale to uz hledam opravdu jen musky. Nicmene v zasade optimalni mi prijde napr. nam obema znamy DF (tedy co do designu/layoutu, jinak je ten novy pojeban dostatecne) s drobnou lokalni upravou - vizte napr. prave ten zobrazeny parent-post.
http://pz100000.rajce.idnes.cz/nastenka#dfnew.jpg
Pravda, muze to byt castecne vec zvyku, ale tohle se mi cte i prochazi vylozene prijemne.
To se mi ta zavorka nejak protahla...)

Ale opet zduraznuji pro mne s pripominkou zminovane konzervitosti/konzervovosti. Me vcelku sere vetsina tech dnesnich nezbytnych begraundaci, animaci, ikonizaci, smajlifikaci a podobnych vyfikulaci.
A druha vec, taky to vetsinou nelouskam na nejakym nablblym mikrofonu, ale fklidu na necem prihodnejsim - tam je pak zase vsechno jinak.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 18:11:28 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ohledně mizejícího parentu: Všiml jsem si toho, což řeším tak, že každý příspěvek má na svého rodiče ještě odkaz.
Jinak moc díky za připomínky, zamyslím se nad nimi a uvidím.
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2015-12-29 18:22:15 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Rado se.
Ale sakra, co ze to neresi mistni? Ja tady byvam vicemene jen obcas (takze moje prechytrely navstevnicky pindy klidne ignorujte).
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 09:33:14 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono těch vyloženě blbůstek (kapitalistické zlato, zelené Stoky) asi vymyslím více, protože je to vážně jednoduché přidávat.
Ale chci mít nějak dobře pořešený ten default, to je to, co lidé uvidí, když sem prvně přijdou.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 15:59:04 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Byl jsem požádán o názor. Tedy podle mého skromného názoru:
K zelenému skinu jsem se snažil přistupovat pozitivisticky, ale stejně na mě působil poněkud jako matrix. Asi té zelené bylo moc.
Po upgrade na možnost výběru CSS jsem prošel volbami a jednoznačně si vybral gold/black.
Souhlasím, že řada lidí má raději stránky zobrazené jako v Lynxu, ale pokládám to za únavné pro zrak.
Jsem ochoten souhlasit, že ten rolující bcgr trochu tahá za oči. Možná bych ozkusil buď vlastnost opacity (0-1) (pozor na dědění), anebo bckgr zafixovat background-attachment: fixed;
Podbarvení rodičovského příspěvku mě při rolování trochu znervózňovalo, ale už jsem si zvykl. (Nestačila by místo bcgr jen outline? (Anebo border, ale pak v pasivním stavu color transparent, aby se nerozhazoval layout při :hover)
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 18:09:27 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Opacity myslíte ve smyslu, aby bylo skrz příspěvky vidět to úplné pozadí stránek?
Ten nápad s tím borderem se mi líbí, zkusím to v tom defaultním skinu.
Ohledně toho "únavné pro zrak", všiml jsem si, že to lidé hodně používají, já s tím nemám problém nikdy a nikde; je to nějaká relativně objektivní veličina, nebo je to čistě subjektivní?
Každopádně díky!
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 19:28:33 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ne, pokud pánovi vadí ten vysoký kontrast zlatožluté tapety, šla by vyšisovat (mně to nevadí). Teď jsem zkusil body {opacity: 0.95;}, ale vypadá to blbě, zprůhlední všichni potomci body ale protože html nemá barvu, body to nezmění. (Opacity je plně dědičná vlastnost; musela ba se zakázat všem potomkům nějak takto: body * {opacity: 1;}. Ono vůbec body má zvláštní chování…)
Pozor na border: ten má fyzickou šířku (na úkor celého elementu). Outline se vykresluje v jiné vrstvě Z (funkčně nezabírá prostor).
Únavné pro zrak: jsa starým mužem, koukat celý den do vysoce kontrastní obrazovky je nepříjemné. Doporučuje se vyhnout se zcela černé a zcela bílé. Raději tmavou a světlou šeď.
Zkusil jsem zakotvit ten attachment: to je o něco příjemnější.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 19:34:27 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ohledně toho borderu, ono to má stejně border docela široký, takže by to nevadilo.
Zajímavá mi připade ta poznámka o černé a bílé: Copak není nejpříjemnější čtení "černé na bílém"? Nejsou takové i knihy a vůbec?
Mohl bych udělat i černé pozadí a bílá písmenka, ale to by asi nepomohlo, což?
Zakotvit attachment? Myslíte to úplně pozadí?
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 19:44:36 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jo; jasně, border máte stanovený, tak není problém ho obarvit. (Já už zase přednášel abstraktně, ze zvyku.)
Knihy tištěné nemají tak vysoký kontrast, jako obrazovky. Dokud byly jen tube obrazovky, moc se to nehrotilo, LCD tahají za oči více. Opravdu se doporučuje kontrast stránek mírnit (na druhou stranu: existuje státní úřad, která kontroluje soukromé firemní weby a pokud naměří příliš malý kontrast, tak vyměřuje pokuty; ne malé. A to naštěstí nevědí o chromatických vadách zraku, to by to bylo na zastřelení za úsvitu — trpí jimi nad 20 % populace.)
Černé pozadí/bílá písmenka je postrach, to je nejúnavnější! Ne, rozhodně ne!
Jasně celé pozadí: body{background-attachment:fixed;} Zdá se mi to lepší. Ale nenechte se mnou viklat! Taky mám „své dny“…
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 19:48:13 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To s těmi pokutami za kontrast je nějaký vtip?
Jinak jaké barvy jsou tedy vhodné? Momentálně tam mám pozadí ffffff a text 000000; takže třeba pozadí eeeeee a text 111111?
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 19:59:55 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Vůbec ne!!! To je tak 5 let, co mi volal zděšený klient, že tam má dvě baby z úřadu a ječí na něj, že nemá web uzpůsobený pro handicapované. Tak jsem mu to musel barevně předělávat.
Osobně volím třeba:
:root {
background-color: rgb(247,246,246);
color: rgb(48,48,48);
background-image: url('../imgs/bcg.jpg');
font-family: Georgia, Cambria, Times, 'Times New Roman', serif;
font-size: 12pt;
}
(Když už jsme u té věcné kritiky: máte v title a description použity zástupné entity, to nemá rozumné opodstatnění.)
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 20:12:13 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No to snad ne....

Jinak díky za tip, v příštím upgrade se tím budu řídit; akorát ty zástupné entity opodstatnění mají. Původně tam nebyly, já je tam pak dal, protože Facebook neumí číst CP-1250 a speciální znaky vynechává.
Neříkám, že je to dobré opodstatnění, protože bych mohl mít rovnou celý web v UTF-8, ale opodstatnění to je xD
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 20:20:04 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jo, jasně, FCB nemá překladovou tabulku codepage. Ani se jim nedivím.
(Na druhou stranu předělat to na unicode je otázka pár minut a je po starostech na věky. Vím, že jste psal historický důvod. Já, když na windows-1250 někde narazím, je to první, co předělávám, aniž by o tom klient věděl.)
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 20:35:13 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jak to udělat za pár minut bez všemožných negativních důsledků?
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:00:05 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jaké negativní důsledky by z toho plynuly? Myslím, že databáze by s tím neměla mít problém. A pokud ano, pak cyklem číst tabulku, užít iconv pro řetězce a vložení do druhé table. Ale skoro se mi zdá, že jsem jen přenastavoval kódování na utf8_czech_ci, komunikační sadu pro připojení: $this->db->set_charset("utf8"); a php stránky otevřít, změnit kódování a uložit. PSPad to umí snadno, v nejhorším Notepad, i ten umí ukládat v UTF.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:13:46 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Databáze bez problému konvertuje sama, ověřeno.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 21:33:15 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
OK, s tou databází se mi ulevilo.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 21:32:26 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, já myslel i kód a tak.... někde pracuji s konverzemi kódování, přičemž kód píšu v CP-1250.... čili se toho docela bojím (nemluvě o té databázi, která má též nastaveno CP-1250).
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:43:29 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
V DB se jen změní kódování tabulky a těch sloupců, kde jsou texty (varchar, text). MyISAM předpokládám je, není třeba jiný typ úložiště, pokud není zapotřebí transakčního zpracování. Server to zkonvertuje správně. Tam je minimum práce a bez obav.
Komunikační sada se nastavuje po připojení k DB, osobně užívám PHP objektovou knihovnu mysqli, pro extra případy mám z minula vlastní třídu, ale už ji moc nepoužívám.
Stránky PHP jen otevřít (viz výše) a uložit s novým kódováním. Pozor, některé editory používají BOM sekvenci pro utf, to pak blbne.
A hlavně změnit HTML hlavičku kódování pro stránky. (Když už bych to předělával, rovnou bych šel do HTML5.) Deklarace dokumentu je pak bez komplikací šablonového dokumentu:
<!DOCTYPE html>
<html lang="cs">
<head> atd…
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:50:11 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Šajzevint, místo toho atd. patřilo to kódování, píše se zkráceně: <meta charset="utf-8">
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 22:24:56 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle všechno se chystám udělat, ale mám z toho docela vítr.
Zejména té změny kódování, jestli to nezpůsobí ještě nějaké další problémy.
Jen uložit v jiném kódování se obávám, že rozhodně na některých místech způsobí problémy.
Mimochodem, neznáte něco, že bych měl kód stále v CP1250, ale server to překládal do UTF-8 samovolně?
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-30 09:13:07 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Nevím o tom, že by někdo měl kód v cp-1250 a překládal to dynamicky. To nedává smysl.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 21:33:36 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Každopádně si nejsem úplně jist, co se stane, když všechny zdrojáky překlopím do UTF-8....
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:46:46 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Nic se nestane. Zvětší se asi o cca 12 % bytová délka souborů, což je bezvýznamné, všechno bude v utf, takže nebudou potřeba žádné výkonově náročné konverze, odpadnou zástupné entity, čili samá pozitiva až do roku 2032. :-)
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 22:25:35 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, ale mám tam i nějaké iconv, které samozřejmě v argumentech předpokládají, že používám CP1250.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-30 09:10:47 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
A nechcete to celé zipnout, i s tabulkami, a poslat? Vám to zkonvertuji.
Autor: Urza Čas: 2015-12-30 09:16:19 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vážně? To byste pro mě udělal?
To moc děkuji a možná toho využiju, akorát budu dělat Mises web, takže se spíše chci naučit dělat vše sám správně. Každopádně vážně díky, možná Vás o to ještě požádám.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-30 09:42:09 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Stejně sedím doma a akorát si vymýšlím činnosti.
Tak nabízím: pošlete jedno, nebo druhé, zkusím to udělat nějak lépe a druhé si pak udělejte sám podle toho mustru.
Konců konec, tak si pustíte na localu a když se nebude líbit, tak někde vpravo nahoře je Delete.
Jé, teď to vypadá, že mám patent na rozum. Nemám. Spíš jen dost praxe.
Autor: Urza Čas: 2015-12-30 09:45:31 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Dobře, tak jo, pošlu Vám nějakou menší z mých stránek.
A co myslíte těmi tabulkami? Jakože databázové?
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-30 09:58:08 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ano, databázové. Buď export do sql, nebo složku, pokud k ní máte přístup (to asi nemáte, hostitel to nedovoluje).
Autor: Urza Čas: 2015-12-30 10:23:32 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
OK, pošlu SQL export.
Můžeme začít s knihou návštěv, to je taková malá stránka, kterou tu mám (http://book.urza.cz/), jen abych se podíval, co to obnáší.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 20:24:24 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jen ještě jednu věc: hexa barvy, ne, že by nefungovaly, ale navykl jsem si psát raději v modelu rgb. Už kvůli alfa kanálu. Snadno se to v případě potřeby přepíše na rgba(r,g,b,0-1) a barva je průsvitná (když je třeba).
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 20:35:42 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky za tip; průsvitné barvy nepoužívám, ale až budu, vzpomenu si na to.
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2015-12-29 20:47:10 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Panovi nevadi kontrast, pan jenom nema zlatou (barvu!) prilis v oblibe. Zlata zelena.

Ad blackwhite - je-li kontrast 00/FF prilis obtizny, je snizeni kontrastu otazkou jednoho whiilnuti, ani se dnes nemusite naklanet k monitoru. Opacne to ale bohuzel nefunguje.
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2015-12-29 18:14:59 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Aaa, vidim, ze se v mezicase nekdo pridal (mel jsem to kdesi rozepsany snad uz od boziho rana a az ted vidim redresh).
Vysokoprocentni shoda, souhlas.
Autor: spasma Čas: 2015-12-29 14:22:20 Titulek: vtipnosť
Web: neuveden Mail: neuveden
Premenovávanie WS nemal v popise práce, ale vtipné to byť prestalo už pri prepisovaním Twainových "nigers" na "slaves". A len tak mimochodom, "slave" je z označenia Slovanov, takže asi bude nasledovať ďalšia vlna opráv.
Autor: Urza Čas: 2015-12-29 14:54:58 Titulek: Re: vtipnosť [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
xD
logo Urza.cz
kapky