Autor: Urza
Čas: 2016-03-07 00:00:02
Poplatek za to, že nemáte peníze
Loupežníci z ministerstva životního prostředí se spojili se svými kumpány z ministerstva průmyslu a obchodu ve společném zájmu, kterým je nepřekvapivě honba za kořistí; tentokrát přišli s další daní za vlastnictví příliš starého auta a zvýšením podobné daně již existující (za automobily splňující normu EURO2 budou nyní majitelé platit pět tisíc, za EURO3 pak tři tisíce). Oficiálním zdůvodnění této konkrétní loupežné výpravy jest údajná snaha o omlazení vozového parku; a já si v prvé řadě kladu otázku, zda je vážně omlazení vozového parku ve všech případech žádoucí, neboť tato daň se bude například vztahovat i na mou lásku, kterou za nemalý peníz udržuji v lepším technickém stavu, než v jakém se nachází drtivá většina novějších automobilů, nemluvě o tom, že její jízdní vlastnosti z ní dělají vůz ještě bezpečnější.
Dobrá, uznávám, většina lidí nemá přes deset let staré auto proto, že se do něj zamilovali (ne že by to někomu dávalo právo mě za to danit), oni prostě asi nemají na nové; na scénu tedy přichází hrdinný stát, který těmto lidem chybějící peníze dá… ne, pardon, chybička se vloudila, nic jim nedá… vezme (…a není to obr, je to princ Jasoň). Logicky. Nefunkčnost (či dokonce negativní funkčnost) takového opatření musí být jednak na první pohled patrná každému, kdo není úplný dement, ale i kdyby náhodou ne, můžeme se podívat, jak stejná akce dopadla minule – vozový park neomládl, naopak o trošku zestárl (aby také ne, když chudí lidé se starými auty museli ze své chudoby zaplatit daň); jsou tedy naši loupežníci z dvou ministerstev mentálně postižení? No, žádný výkvět génia to nejspíše nebude, nicméně až tak blbí nejsou ani oni; jenže na stáří vozového parku defekuje canis lupus, hlavní je další škvára pro stát.
Dobrá, uznávám, většina lidí nemá přes deset let staré auto proto, že se do něj zamilovali (ne že by to někomu dávalo právo mě za to danit), oni prostě asi nemají na nové; na scénu tedy přichází hrdinný stát, který těmto lidem chybějící peníze dá… ne, pardon, chybička se vloudila, nic jim nedá… vezme (…a není to obr, je to princ Jasoň). Logicky. Nefunkčnost (či dokonce negativní funkčnost) takového opatření musí být jednak na první pohled patrná každému, kdo není úplný dement, ale i kdyby náhodou ne, můžeme se podívat, jak stejná akce dopadla minule – vozový park neomládl, naopak o trošku zestárl (aby také ne, když chudí lidé se starými auty museli ze své chudoby zaplatit daň); jsou tedy naši loupežníci z dvou ministerstev mentálně postižení? No, žádný výkvět génia to nejspíše nebude, nicméně až tak blbí nejsou ani oni; jenže na stáří vozového parku defekuje canis lupus, hlavní je další škvára pro stát.
Přečtení: 30352
Komentáře
Komentář 4426
2) vole silnice... :-D
Komentář 4427
Komentář 4433
Komentář 4439
Komentář 4440
Komentář 4462
Komentář 4464
Komentář 4428
Komentář 4435
Jinak ano, stát z toho moc nevybere a účinek to taky nijak zásadní mít nebude.
Komentář 4430
Komentář 4434
Komentář 4431
Komentář 4432
Jak je Urzo ta Alfa stará??
Komentář 4436
Ta Alfa je z roku 2003; ale nemá najeto ještě ani 100k kilometrů a je ve skvělém technickém stavu.
Komentář 4455
Komentář 4457
Komentář 4437
Komentář 4438
Komentář 4441
nebot nedávno proběhla akce na dotace zastaralých kotlů,
takže stát lidem pomůže dotací,
stejně tak myslím, že byly dotace na zateplování domů,
zatímco u aut tu situaci stát nehlíží spíše jinak,
tedy asi tak že auto je "luxus" jenž není nutný
na rozdíl od domácího topení...
Není to zas až tak úplně 100% pravda, nebot na vesnicích je auto vcelku nutností,
ale ani to není zas až tak úplná pravda, nebot kdyby lidé nejezdili svými starými plečkami,
nedošlo by k rušení autobusových spojů
a autobusy by jezdily tak často jako jezdily v době bolševika kdy lidé neměly auta
Řekl bych, že stát je proti automobilismu,
což je nakonec třeba vidět na nadšení a rychlosti budování dálnic, opravování silnic,
zavádění parkovacích zon, či nebudování záchytných parkovišt
a neustálé buzeraci řidičů pomocí značek a omezení a sledování pomocí kamer atd.
Automobilismus je tedy asi něco podobného jako kouření a alkohol,
je to tolerováno a plynou z toho zisky do státní kapsy,
ale není to podporováno...
Komentář 4442
Proč je auto "luxus" a topení "nutné"?
Jak kdy a jak pro koho, takové dělení obecně neexistuje.
Každopádně zrovna o kotlích vyjde text zítra.
Komentář 4443
......................................................................
No jsme všichni jenom lidi,
takže někdy používáme cukr a jindy bič
dle uvážení ...
Dnešní doba je prostě doba ekologie,
i filmoví hrdinové přestali kouřit a chlasta jako tomu bylo před padesáti lety,
možná jednoho dne přestanou i střílet a prát se...
Komentář 4444
http://www.mises.cz/clanky/sny-prani-touhy-a-potreby-1958.aspx
Komentář 4446
.............................................................................
No já nevidím důvod, proč by to nemělo být subjektivní,
principiálně by se dalo říci, že vždy je bližšší košile nežli kabát,
ale jak ta košile vypadá to už je pak různé,
pro někoho to může být jen chleba a voda za pár kaček a pro jiného lék za miliardy,
prostě principiálně je to subjektivní...
Vždyt by bylo poněkud nesmyslné cpát do někoho kdo je nemocen a umírá nějaký dortíky,
ty mu na rozdíl od zdravého člověka nepomůžou...
Problém je prostě v tom, že stát vymýšlí všelijaké tabulky a normy a má šílenou byrokracii,
což soukromník nemá a tak jde a rovnou pomůže...
Rozdíl je také v tom, že soukromník pomáhá dobrovolně a ze svého,
zatímco stát pomáhá povinně nebot si vybral dopředu peníze
a tak může vcelku logicky očekávat, že někteří lidé budou prostě chtít získat zpět to co do státu povinně nacpali ba i více, nebot na to mají právo
Komentář 4445
změna myšlení a chování musí vycházet ze vnitř,
nikoliv z venku,
ani komunisté nevytvořili změnou vnějších podmínek nového socialistického člověka
a žádné zákony nezabránily tomu je porušovat,
biče a cukříky fungují ale fungují omezeně...
Nemám nic proti dobroserství,
je to přirozenápotřeba člověka říkat že věci je možno dělat jinak,
jen by nemělo být vnucováno
ale pouze předkládáno k uvážení druhým
Komentář 4447
No dost z nás asi ví, jak to chodí na vesnicích, kde lidi nějaké pohybovadlo chtě nechtě potřebují. Mám starou plečku v provozuschopném stavu (dejme tomu stodvácu). Tak jí dojezdím do mrtě a pak ji odvezu na vrakáč. Od nějakého souseda nebo kámoše z vedlejší "Díry po granátu" seženu plečku v provozuschopném stavu (fáčko, feldu...), zaplatím mu za ni pár šupů, ale nepřevedeme ji. Udržuju jí, jezdím s ní na STK, u nějakého mechanika ve vesnici dostává servis. Platím pojištění. Jsme sousedi z jedné hospy, věříme si, takže všechno v poho. Dojezdím ji do mrtě (5-8 let klidně může ještě sloužit), odvezu na vrakáč a protože na vesnici si neděláme schválnosti (jinak si rozbijem v hospě držku), tak ji v poho odhlásíme. Od dalšího souseda... a tak pořád dokolečka. Stát nic nedostane a na silnicích zůstanou o něco dýl stará auta (jéžiš, mě to nevadí, stodváca, žigul nebo felda mi dá stokrát větší řidičský "sex", než sterilní nový krám, fakt. U těch starých aut si připadám, že to ještě řídím).
A teď druhý problém. Jsem trošku větší živnostník, plátce DPH. Mám 10 let starou fabku s mříží za zadníma sedačkama - tedy v techničáku N. Vjezd do měst problematický (bylo to i tady - nový výklad zákazové značky pro náklaďáky). To auto je neprodejné. Na nové nemám. Auto, které nespadá do ekovýpalného, zas tak levné není.
No když na to nemaj, ať nepodnikaj. Nebo: malí a střední podnikatelé - to jsou klišé a kecy. My potřebujem velký průmysl.
Neboli - nechte se v šichni zaměstnat u nejrůznějších Agrofertů. Budete mít pravidelný příjem. Můžete si brát úvěry a leasingy na nová auta. A ještě vám za to kaštani budem platit (očekávatelný záporný úrok)...
Komentář 4448
Komentář 4449
Komentář 4450
Komentář 4452
nebot jsem to již několikráte zaslechl od nějakýho chlápka z ODS,
jehož jméno si nepamatuji,
ale těžko můžete kritizovat zákony, když sám se podílíte na jejich vzniku,
byt ty vaše zákony jsou více svobodné nežli ty jiné...
je poněkud roblematické kritizovat dobrosery když vy sám jste dobroser...
Komentář 4459
Komentář 4451
.................................................................
Tak to vím naprosto přesně (hahaha)
Už jsem to tady jednou psal, ale zopakuji to,
ale dávej prosím pozor,
nebot to vícekráte opakovat nebudu
i kdyby jste knourali sebevíce že je vám ubližováno (hahaha)
Jednou jel panovník na vyjíždku a povšimnul si vesničanů jak dřou na svých políčkách na přímém slunci,
a vcelku rozumně si pomyslel, že pracovat na přímém slunci není dobré
a vydal tedy zákon na ochranu vesničanů aby při práci nosili klobouky
Ale jak to tak chdí,
a funguje zákon padajícího hovna,
a každý královský úředník se snaží zavděčit a bejt řádně úřednickej
aby nejen vykazoval činnost ale také i povýšil
tak konečné znění zákona na ochranu hlav před sluncem bylo,
že kdo nebude na poli nosit klobouk dostane pokutu nebo dvacet ran holí
Tento příběh (a jemu podobné) schrnuje česká lidová moudrost do jedné krátké věty :
CESTA DO PEKLA JE DLÁŽDĚNÁ DOBRÝMI ÚMYSLY
Onen příběh i ona lidová moudrost zajisté nejsou ze současné doby,
takže postihují nejspíše lidské jednání i z dob před demokratických
Komentář 4453
že dozajisté není ani náhodou konec ekologickým aktivitám,
nebot to je skvělé téma na kterým si může kdejak blbec vylepšit svůj profil,
ale především také skvělý byznys...
Komentář 4458
Třeba tady máte příspěvek, který by se v normální úpravě vešel tak na řádku až dvě, při Vaší úpravě bez prázdných řádků na čtyři, teď to máte na osm xD
Komentář 4460
já si pouze jen někdy vzpomenu,
zatímco zapomínám neustále...
A proto, znáte ono české pořekadlo o starém psu ?
Toho prý nové kousky nenaučíte....
Ale klidně na mě můžete štěkat,
já se nebojím
nebot vím, že pes, kterej štěká nekouše....
Komentář 4461
Komentář 4463