Poplatek za to, že nemáte peníze – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-03-07 00:00:02

Poplatek za to, že nemáte peníze

Loupežníci z ministerstva životního prostředí se spojili se svými kumpány z ministerstva průmyslu a obchodu ve společném zájmu, kterým je nepřekvapivě honba za kořistí; tentokrát přišli s další daní za vlastnictví příliš starého auta a zvýšením podobné daně již existující (za automobily splňující normu EURO2 budou nyní majitelé platit pět tisíc, za EURO3 pak tři tisíce). Oficiálním zdůvodnění této konkrétní loupežné výpravy jest údajná snaha o omlazení vozového parku; a já si v prvé řadě kladu otázku, zda je vážně omlazení vozového parku ve všech případech žádoucí, neboť tato daň se bude například vztahovat i na mou lásku, kterou za nemalý peníz udržuji v lepším technickém stavu, než v jakém se nachází drtivá většina novějších automobilů, nemluvě o tom, že její jízdní vlastnosti z ní dělají vůz ještě bezpečnější.

Dobrá, uznávám, většina lidí nemá přes deset let staré auto proto, že se do něj zamilovali (ne že by to někomu dávalo právo mě za to danit), oni prostě asi nemají na nové; na scénu tedy přichází hrdinný stát, který těmto lidem chybějící peníze dá… ne, pardon, chybička se vloudila, nic jim nedá… vezme (…a není to obr, je to princ Jasoň). Logicky. Nefunkčnost (či dokonce negativní funkčnost) takového opatření musí být jednak na první pohled patrná každému, kdo není úplný dement, ale i kdyby náhodou ne, můžeme se podívat, jak stejná akce dopadla minule – vozový park neomládl, naopak o trošku zestárl (aby také ne, když chudí lidé se starými auty museli ze své chudoby zaplatit daň); jsou tedy naši loupežníci z dvou ministerstev mentálně postižení? No, žádný výkvět génia to nejspíše nebude, nicméně až tak blbí nejsou ani oni; jenže na stáří vozového parku defekuje canis lupus, hlavní je další škvára pro stát.
Přečtení: 30707

Reagujete na tento komentář:
Jo otázka, co je vlastně cílem/účelem podobných státních prasečin.

No dost z nás asi ví, jak to chodí na vesnicích, kde lidi nějaké pohybovadlo chtě nechtě potřebují. Mám starou plečku v provozuschopném stavu (dejme tomu stodvácu). Tak jí dojezdím do mrtě a pak ji odvezu na vrakáč. Od nějakého souseda nebo kámoše z vedlejší "Díry po granátu" seženu plečku v provozuschopném stavu (fáčko, feldu...), zaplatím mu za ni pár šupů, ale nepřevedeme ji. Udržuju jí, jezdím s ní na STK, u nějakého mechanika ve vesnici dostává servis. Platím pojištění. Jsme sousedi z jedné hospy, věříme si, takže všechno v poho. Dojezdím ji do mrtě (5-8 let klidně může ještě sloužit), odvezu na vrakáč a protože na vesnici si neděláme schválnosti (jinak si rozbijem v hospě držku), tak ji v poho odhlásíme. Od dalšího souseda... a tak pořád dokolečka. Stát nic nedostane a na silnicích zůstanou o něco dýl stará auta (jéžiš, mě to nevadí, stodváca, žigul nebo felda mi dá stokrát větší řidičský "sex", než sterilní nový krám, fakt. U těch starých aut si připadám, že to ještě řídím).

A teď druhý problém. Jsem trošku větší živnostník, plátce DPH. Mám 10 let starou fabku s mříží za zadníma sedačkama - tedy v techničáku N. Vjezd do měst problematický (bylo to i tady - nový výklad zákazové značky pro náklaďáky). To auto je neprodejné. Na nové nemám. Auto, které nespadá do ekovýpalného, zas tak levné není.

No když na to nemaj, ať nepodnikaj. Nebo: malí a střední podnikatelé - to jsou klišé a kecy. My potřebujem velký průmysl.

Neboli - nechte se v šichni zaměstnat u nejrůznějších Agrofertů. Budete mít pravidelný příjem. Můžete si brát úvěry a leasingy na nová auta. A ještě vám za to kaštani budem platit (očekávatelný záporný úrok)...
Autor: nannuck Čas: 2016-03-07 00:24:18
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
1) laska k autu (byt muze byt ultra uzasne jako to moje 8-) ) se proste netoleruje :-(
2) vole silnice... :-D
Autor: nannuck Čas: 2016-03-07 00:25:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
P.S.: libovy kola :-)
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 09:25:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, kola jsou naprosto libová; jaká silnice?
Autor: nannuck Čas: 2016-03-07 10:45:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
univerzalni odpoved na kritiku jakekoliv dane: 'silnice' :) (takovy vtipek po ranu :) )
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 10:47:35 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo tyhle silnice xD
Autor: nannuck Čas: 2016-03-07 23:41:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
znas jiny? :-D
Autor: Urza Čas: 2016-03-08 00:35:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslel jsem, že jsem se v článku přepsal a napsal jsem tam slovo silnice blbě.
Autor: Roman Čas: 2016-03-07 07:49:48
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Libový žihadlo i roštěnka! :-) Jinak, nepletu-li se, jde o tu daň, co se platí při prvním převodu na jiného majitele? Pokud jo, přijde mi, že na tom stát trhne sotva pár mega, to jsou drobné, co prošustruje za půl dne. A že by si někdo koupil o desetitisíce dražší káru, aby ušetřil pár tisíc, o tom taky pochybuju. Takže, jako obvykle, sovy nejsou tím, čím se zdají být?
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 09:28:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, obě jsou k sežrání xD
Jinak ano, stát z toho moc nevybere a účinek to taky nijak zásadní mít nebude.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-07 08:22:45
Krasna kara!Tahle auta mela jeste osobnost,dnes uz jsou to jen pocitacove kopie cesty nejmensiho odporu. A taky pozoruju,ze se na ne jen prilepi velke mnozstvi nefunkcnich disajnerskych efektu-takovy upadkovy manyrismus.Asi to souvisi s upadkem civilizace(viz dnesni Neviditelny Macek o konci Rima)Takze ta dan nebude ekologicka,ale dan za krasu a stare dobre casy
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 09:27:51 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlas; i když samozřejmě to neplatí pro všechna auta z té doby.
Web: neuveden Mail: gregor v doméně dieselplus.cz
jestli si myslíte, že to auto je vaším majetkem, to se mýlíte, máte ho jenom propůjčené od současného vládního gangu, takže racketeering jak prase .....takže krásný zásah soukromého vlastnictví na komoru, bude líp, jak komu ....myslím, že ve středověku "lapky" popravovali
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 09:30:31 Titulek: Re: Dotazy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Též jsem myslel, že se bude platit ročně, ale teď někdo psal, že je to ta daň při převodu, takže si nejsem už tak jistý.
Ta Alfa je z roku 2003; ale nemá najeto ještě ani 100k kilometrů a je ve skvělém technickém stavu.
Autor: LWG (neregistrovaný) Čas: 2016-03-07 16:26:26 Titulek: Re: Dotazy [↑]
Při přepisu.
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 20:39:49 Titulek: Re: Dotazy [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ah, díky!
Autor: PeTaX Čas: 2016-03-07 09:35:03
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
To mě opakovaně utvrzuje v tom, že České asociální demokracii vůbec nejde o vynucení nějakých nestandardních výhod pro nemajetné, ale hlavně o realizaci moci jako takové. Vím, že Ťok je sice anonista, ale to je jeden elent. Urvat moc a pak si ji užívat a koukat jak 10 000 000 lidí skáče, jak on píská. To je opojné. (A odporné.)
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 09:35:45 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, dost možná to právě tak bude; nebo to vymýšlí nějaký dobroser a Ťok o tom prostě nepřemýšlí.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tady bych se státu asi zastal,

nebot nedávno proběhla akce na dotace zastaralých kotlů,

takže stát lidem pomůže dotací,

stejně tak myslím, že byly dotace na zateplování domů,

zatímco u aut tu situaci stát nehlíží spíše jinak,

tedy asi tak že auto je "luxus" jenž není nutný

na rozdíl od domácího topení...

Není to zas až tak úplně 100% pravda, nebot na vesnicích je auto vcelku nutností,

ale ani to není zas až tak úplná pravda, nebot kdyby lidé nejezdili svými starými plečkami,

nedošlo by k rušení autobusových spojů

a autobusy by jezdily tak často jako jezdily v době bolševika kdy lidé neměly auta


Řekl bych, že stát je proti automobilismu,
což je nakonec třeba vidět na nadšení a rychlosti budování dálnic, opravování silnic,
zavádění parkovacích zon, či nebudování záchytných parkovišt
a neustálé buzeraci řidičů pomocí značek a omezení a sledování pomocí kamer atd.


Automobilismus je tedy asi něco podobného jako kouření a alkohol,
je to tolerováno a plynou z toho zisky do státní kapsy,
ale není to podporováno...
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 10:54:56 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ale no tak, tohle dělení na "zbytné" a "nezbytné" je naprostý nesmysl.
Proč je auto "luxus" a topení "nutné"?
Jak kdy a jak pro koho, takové dělení obecně neexistuje.
Každopádně zrovna o kotlích vyjde text zítra.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-07 11:41:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ale no tak, tohle dělení na "zbytné" a "nezbytné" je naprostý nesmysl.
......................................................................

No jsme všichni jenom lidi,

takže někdy používáme cukr a jindy bič

dle uvážení ...


Dnešní doba je prostě doba ekologie,
i filmoví hrdinové přestali kouřit a chlasta jako tomu bylo před padesáti lety,
možná jednoho dne přestanou i střílet a prát se...
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 11:45:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, já to myslel obecně; rozdíl mezi tím, co je "zbytné" a co "nezbytné", není principiální.
http://www.mises.cz/clanky/sny-prani-touhy-a-potreby-1958.aspx
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-07 12:23:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pojmy „chtít“ a „potřebovat“ rozlišují v běžné řeči míru toho, jak moc mluvčí něco žádá; navzdory tomu, že tato míra je čistě subjektivní a individuální, pokoušejí se socialisté všech druhů a barev předstírat nejen objektivitu, ale dokonce i existenci pevné hranice mezi těmito pojmy, na čemž pak budují nejrůznější teorie (jistě jsme všichni již slyšeli o „zajištění základních potřeb“ a podobně; typicky jde o nějakou sociální záchytnou síť poskytovanou státem, ale zdaleka nejen).
.............................................................................

No já nevidím důvod, proč by to nemělo být subjektivní,

principiálně by se dalo říci, že vždy je bližšší košile nežli kabát,

ale jak ta košile vypadá to už je pak různé,

pro někoho to může být jen chleba a voda za pár kaček a pro jiného lék za miliardy,

prostě principiálně je to subjektivní...

Vždyt by bylo poněkud nesmyslné cpát do někoho kdo je nemocen a umírá nějaký dortíky,

ty mu na rozdíl od zdravého člověka nepomůžou...


Problém je prostě v tom, že stát vymýšlí všelijaké tabulky a normy a má šílenou byrokracii,
což soukromník nemá a tak jde a rovnou pomůže...

Rozdíl je také v tom, že soukromník pomáhá dobrovolně a ze svého,
zatímco stát pomáhá povinně nebot si vybral dopředu peníze
a tak může vcelku logicky očekávat, že někteří lidé budou prostě chtít získat zpět to co do státu povinně nacpali ba i více, nebot na to mají právo
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-07 11:56:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jinak samozřejmě "dobroserství" je podle mne k ničemu,
změna myšlení a chování musí vycházet ze vnitř,
nikoliv z venku,
ani komunisté nevytvořili změnou vnějších podmínek nového socialistického člověka

a žádné zákony nezabránily tomu je porušovat,
biče a cukříky fungují ale fungují omezeně...

Nemám nic proti dobroserství,
je to přirozenápotřeba člověka říkat že věci je možno dělat jinak,
jen by nemělo být vnucováno
ale pouze předkládáno k uvážení druhým

Web: neuveden Mail: neuveden
Jo otázka, co je vlastně cílem/účelem podobných státních prasečin.

No dost z nás asi ví, jak to chodí na vesnicích, kde lidi nějaké pohybovadlo chtě nechtě potřebují. Mám starou plečku v provozuschopném stavu (dejme tomu stodvácu). Tak jí dojezdím do mrtě a pak ji odvezu na vrakáč. Od nějakého souseda nebo kámoše z vedlejší "Díry po granátu" seženu plečku v provozuschopném stavu (fáčko, feldu...), zaplatím mu za ni pár šupů, ale nepřevedeme ji. Udržuju jí, jezdím s ní na STK, u nějakého mechanika ve vesnici dostává servis. Platím pojištění. Jsme sousedi z jedné hospy, věříme si, takže všechno v poho. Dojezdím ji do mrtě (5-8 let klidně může ještě sloužit), odvezu na vrakáč a protože na vesnici si neděláme schválnosti (jinak si rozbijem v hospě držku), tak ji v poho odhlásíme. Od dalšího souseda... a tak pořád dokolečka. Stát nic nedostane a na silnicích zůstanou o něco dýl stará auta (jéžiš, mě to nevadí, stodváca, žigul nebo felda mi dá stokrát větší řidičský "sex", než sterilní nový krám, fakt. U těch starých aut si připadám, že to ještě řídím).

A teď druhý problém. Jsem trošku větší živnostník, plátce DPH. Mám 10 let starou fabku s mříží za zadníma sedačkama - tedy v techničáku N. Vjezd do měst problematický (bylo to i tady - nový výklad zákazové značky pro náklaďáky). To auto je neprodejné. Na nové nemám. Auto, které nespadá do ekovýpalného, zas tak levné není.

No když na to nemaj, ať nepodnikaj. Nebo: malí a střední podnikatelé - to jsou klišé a kecy. My potřebujem velký průmysl.

Neboli - nechte se v šichni zaměstnat u nejrůznějších Agrofertů. Budete mít pravidelný příjem. Můžete si brát úvěry a leasingy na nová auta. A ještě vám za to kaštani budem platit (očekávatelný záporný úrok)...
Autor: Urza Čas: 2016-03-07 14:32:53 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, těch motivací může být více.... klidně prostě nějaký debil úředník, který potřebuje vykazovat činnost.
Autor: aqf qw ůmfwq mfg (neregistrovaný) Čas: 2016-03-07 14:40:49 Titulek: Re: [↑]
Příležitost pro pravicovou opozici, aby na to poukazovala a třeba to dala i na pár billboardů. Ale zatím jsem nic nezaznamenal. Kde je naše slavná superpravicová ODS?
Autor: aesgfegegeg (neregistrovaný) Čas: 2016-03-07 14:41:22 Titulek: Re: [↑]
Ještě asi uběhlo příliš málo času.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-07 15:40:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Myslím že na to poukazují,

nebot jsem to již několikráte zaslechl od nějakýho chlápka z ODS,

jehož jméno si nepamatuji,

ale těžko můžete kritizovat zákony, když sám se podílíte na jejich vzniku,

byt ty vaše zákony jsou více svobodné nežli ty jiné...

je poněkud roblematické kritizovat dobrosery když vy sám jste dobroser...
Autor: nannuck Čas: 2016-03-07 21:11:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
tam co socani light..., vlevo... ;-)
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-07 15:34:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jo otázka, co je vlastně cílem/účelem podobných státních prasečin
.................................................................

Tak to vím naprosto přesně (hahaha)

Už jsem to tady jednou psal, ale zopakuji to,
ale dávej prosím pozor,
nebot to vícekráte opakovat nebudu
i kdyby jste knourali sebevíce že je vám ubližováno (hahaha)


Jednou jel panovník na vyjíždku a povšimnul si vesničanů jak dřou na svých políčkách na přímém slunci,
a vcelku rozumně si pomyslel, že pracovat na přímém slunci není dobré
a vydal tedy zákon na ochranu vesničanů aby při práci nosili klobouky

Ale jak to tak chdí,
a funguje zákon padajícího hovna,
a každý královský úředník se snaží zavděčit a bejt řádně úřednickej
aby nejen vykazoval činnost ale také i povýšil

tak konečné znění zákona na ochranu hlav před sluncem bylo,
že kdo nebude na poli nosit klobouk dostane pokutu nebo dvacet ran holí


Tento příběh (a jemu podobné) schrnuje česká lidová moudrost do jedné krátké věty :


CESTA DO PEKLA JE DLÁŽDĚNÁ DOBRÝMI ÚMYSLY


Onen příběh i ona lidová moudrost zajisté nejsou ze současné doby,
takže postihují nejspíše lidské jednání i z dob před demokratických

Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-07 16:01:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jo a myslím že bude na místě ještě dodat,

že dozajisté není ani náhodou konec ekologickým aktivitám,

nebot to je skvělé téma na kterým si může kdejak blbec vylepšit svůj profil,

ale především také skvělý byznys...

Autor: Urza Čas: 2016-03-07 20:41:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pane Vostále, už Vám to docela jde, jen někdy zapomínáte; prosím, začal byste se více snažit při vyhazování těch prázdných řádků? xD
Třeba tady máte příspěvek, který by se v normální úpravě vešel tak na řádku až dvě, při Vaší úpravě bez prázdných řádků na čtyři, teď to máte na osm xD
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-07 22:13:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Je to obráceně nežli píšete,
já si pouze jen někdy vzpomenu,
zatímco zapomínám neustále...

A proto, znáte ono české pořekadlo o starém psu ?
Toho prý nové kousky nenaučíte....

Ale klidně na mě můžete štěkat,
já se nebojím
nebot vím, že pes, kterej štěká nekouše....
Autor: Indri Ški (neregistrovaný) Čas: 2016-03-07 23:22:09 Titulek: Canis familiaris
P.S.: defekuje na to Canis familiaris, ale nic to nemění na debilitě tohoto kroku.
Autor: Urza Čas: 2016-03-08 00:34:36 Titulek: Re: Canis familiaris [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Koukám, že jsem si spletl psa s vlkem xD
logo Urza.cz
kapky