Autor: Urza
Čas: 2020-01-21 00:00:02
Proč stát koupil e-shop za 400 mega?
Včera jsem psal o státním e-shopu za 400 mega. Dnes bych rád odpověděl na otázku, jak si může stát něco takového dovolit? Inu, je to celkem jednoduché. Stát není volnotržní firma; neslouží zákazníkům. Je to monopol na násilí; a jako organizace se nemusí občanům za nic zodpovídat. V případě velkých pochybení může někoho ze svých řad postihnout a vyměnit, pomůže-li to PR; ale na principech svého fungování, kvůli kterým k těm pochybením dochází, nemusí měnit vůbec nic, protože má sílu, takže zakázat konkurenci je pro něj snazší než dělat věci pro lidi. Hlavním problémem e-shopu za 400 mega není ta cena; je to nedobrovolnost celé transakce, která umožňuje, aby k ní za takových podmínek vůbec došlo. A stěžovat si na cenu je, jak pravil anarchokapitalista Dan Steigerwald: „…jako kdyby si žena znásilněná v parku stěžovala na to, že nedostala kytku, a že ji pak nechal ležet v blátě.“
Přečtení: 133589
Komentáře
Komentář 48868
Komentář 48869
Stejná nedobrovolnost je i v ankapu. Vlastník území má monopol na násilí a nemusí se nikomu zodpovídat.
Komentář 48871
Na to jsi přišel jak?
Komentář 48876
Komentář 48878
Komentář 48880
Komentář 48881
Komentář 48882
Komentář 48888
Komentář 48890
Komentář 48942
Komentář 48952
A o jakém vyvrácení to mluvíš? Chceš snad říci, že anarchokapitalisté hlásají, že silná agentura má právo přijít na něčí pozemek a něco tam silou vymáhat?
Komentář 48954
Komentář 48958
Komentář 48960
A tohle je podle tebe co?
Komentář 48961
Komentář 48962
Komentář 48965
Komentář 48964
Komentář 48966
https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=1432#l48880
A tohle je podle tebe jako co?!
Komentář 48967
Komentář 48955
Komentář 48956
Komentář 48959
Komentář 48963
Komentář 48886
Komentář 48895
Navíc anarchokapitalismus já beru jako teoretický koncept, který tak, jak je vytvořen, v praxi pravděpodobně nikdy nevznikne. Kdežto státy tu máme a jejich negativní vlivy prožíváme a pociťujeme (na daních jako penězích z velké části vyhozených z okna) denně. A zajímavé, že něco, co neexistuje, potřebuje Jakub G pro obhajobu státu, který tu máme a vidíme, že funguje špatně. To je nepoctivá argumentace. Má jít z kůží na trh a pokud hájí stát, má říct, jak si představuje, že by se měla společnost vypořádat s tím, co popisuje Urza a jinak než z příčin, které popisuje Urza. A ať v debatě otestuje, jestli na jeho řešení najde někdo něco utopického nebo si to všechno obhájí.
Komentář 48899
Poruším, co jsem napsal, a ještě jednu reakci tu napíšu: Ty debile, kolikrát ti mám psát, že tu žádný stát neobhajuji?! Píšu ti to co chvíli, přesto to ten tvůj chorý debilní mozek pořád nedokáže pochopit! Proč bych se měl bavit s někým, kdo je tak neskonale debilní, že nedokáže pochopit ani tak jednoduchou věc?
Komentář 48902
Komentář 48912
Komentář 48914
Btw Jakube, nemas az tak uplne pravdu, proto na zacatku pisu to slovo castecne, protoze kdysi daaavno jsi porusil slib mlceni a priznal si se, ze se ti libi demokracie a ze ti vyhovuje, kdyz se skrze zakony lidem vnucuji nejake veci - I tem, co s tim nesouhlasi. Ale uz je to davno a nestoji za to to hledat.
Komentář 48916
Komentář 48917
Tak jen nerikej, ze neobhajujes stat a bude vse ok...
Komentář 48920
Komentář 48922
Komentář 48930
Komentář 49012
Pokusim se drzet vasne trochu na uzde, ale nevim, nevim...
Ponechme zcela stranou, ze ona vazba s "budu" bezne znamena totez, co "bych", to by na tebe asi bylo prilis.
Nicmene vyjadreni "radeji budu strilet do cizich, nez do vlastnich" vyprasit na "chces strilet do cizich", to dokaze jen totalne zmrdske diskusni... Lojza (kdyz teda drzim ty vasne).
Komentář 48971
Až vystřízlivíš z těch emocí, tak si rádi přečteme tvůj názor a tvojí omluvit Marťanovy.
Komentář 48975
Komentář 48977
Komentář 48981
Dík pobavilo. :D
Komentář 48979
1) Porušením pravidla se dotyčný zavázal pravidlo dodržovat.
2) To není moje pravidlo, to pravidlo mají všichni. Jen většina lidí si navíc přidala pravidlo, že to pravidlo neplatí.
3) Děti se hned po narození stávají automaticky spoluvlastníky majetku rodičů.
4) V ankapu může každý všechno. Jen ti musí dojít, že není možné, aby mohli opravdu všechno, takže ti musí dojít, že se tím myslí, že v ankapu může každý jen to, co je v ankapu dovoleno. A pokud ti to nedojde, je tvou chybou, že ses ho nezeptal, zda tím "všechno" se myslí všechno.
5) V každém vlákně si definuje pojmy jinak, podle toho, jaké tvrzení zrovna potřebuje dokázat. Otevřeně to přiznává a přijde mu to normální.
6) ...
To je pak těžké neoznačit ho za debila.
Komentář 48984
A kde jsou zdroj? Ve kterých vláknách to použil?
Komentář 48987
Komentář 48989
Komentář 48995
Přitom z logiky věci je to jasné, když si někdo ohradí nějaké území a řekne "sem mi nelezte, jinak dostanete přes hubu", tak tím lidem jasně vnucuje (pravidlo), že tam nemají lézt. Netvrdím, že je špatně, že jim to pravidlo vnucuje, jen prostě konstatuji, že jim ho vnucuje.
Marťanovy triky, jak toto popřít, jsou různé:
1) Tvrdí, že on nikomu nevnucuje, že tam nemá lézt, že on se pouze brání proti tomu, aby mu někdo jiný vnutil, že tam naopak může lézt.
2) Tvrdí, že vstupem na pozemek se dotyčný zavázal dodržovat pravidlo, že tam vstupovat nebude. Pak prý nejde o vynucování toho pravidla, protože dotyčný s pravidlem souhlasil.
3) Tvrdí, že to není jeho pravidlo, tvrdí, že to je obecné pravidlo, které mají všichni. Tím pádem nikomu nevnucuje žádné své pravidlo, protože to pravidlo není jeho.
A tak podobně, dokáže být velmi kreativní ve vymýšlení logických faulů, jak popřít zjevné.
Komentář 49015
:) :) :)
Tohle plus ten predchozi vycet, to je fakt luxusni shrnuti extraterestrialni logiky a argumentace. Znamenam si.
Komentář 49037
Od kdy jste aktivní ve stokách ?
Komentář 49039
Protože sis nevybral.
A nejspíše zkusí i další aby jste konečně pochopil že to říká správně. :D
Takže ty tam logické chyby fakt nevidíš?
Od kdy jste aktivní ve stokách?
Nevím, ale byl to on, kdo mne sem přivedl. Proč?
Komentář 49043
touha po informacích. Jsem na tom závislej.
Komentář 49297
1) Porušením pravidla se dotyčný zavázal pravidlo dodržovat.
2) To není moje pravidlo, to pravidlo mají všichni. Jen většina lidí si navíc přidala pravidlo, že to pravidlo neplatí.
3) Děti se hned po narození stávají automaticky spoluvlastníky majetku rodičů.
4) V ankapu může každý všechno. Jen ti musí dojít, že není možné, aby mohli opravdu všechno, takže ti musí dojít, že se tím myslí, že v ankapu může každý jen to, co je v ankapu dovoleno. A pokud ti to nedojde, je tvou chybou, že ses ho nezeptal, zda tím "všechno" se myslí všechno.
5) V každém vlákně si definuje pojmy jinak, podle toho, jaké tvrzení zrovna potřebuje dokázat. Otevřeně to přiznává a přijde mu to normální.
6) ...
To je pak těžké neoznačit ho za debila.
Tak si to pojďme trochu uvést na pravou míru, ano?
1) Porušením pravidla se dotyčný zavázal pravidlo dodržovat.
To bylo tvrzení Vaše, které jste mi následně vyvracel. Myslím, že se tomu říká slamněný panák. Moje argumentace byla jiná. Můžete vejít do hospody, a nic neporušujete, je to v otevírací době a hospodský je rád za vstupující hosty. Přesto Váš vstup bere jako závazek dodržovat uvnitř hospody jeho pravidla. Vynechal jste, kdo to za závazek považuje a podmínku, která někdy platí a někdy neplatí jste vzal striktněji jako platí vždy.
2) To není moje pravidlo, to pravidlo mají všichni. Jen většina lidí si navíc přidala pravidlo, že to pravidlo neplatí.
Něšlo o pravidlo ale šlo o vztah k vlastnictví. To je něco jiného. Na jiná pravidla, která se netýkají vlastnictví, se výrok nedá výdy zobecňovat. A druhá věta je parafráze na tvrzení, že lidi uznávají vlastnická práva ale mají větší či menší počet akceptovaných výjimek. Tak třeba někteří lidi si myslí, že platit daně je správné a akceptují dobrovolně tuto výjimku z jejich vlastnictví. To je ale něco jiného, než jste napsal Vy. Neboli výrok zkreslíte do absurdní podoby, ve které je zřejmé, že jde o nesmysl ale posmíváte se druhému, že je debil. Úsudek kdo je debil nechám na ostatních, mě jsou osobní invektivy cizí. Já je k argumentaci nepotřebuju.
3) Děti se hned po narození stávají automaticky spoluvlastníky majetku rodičů.
Ano. Je to (až na výjimky) empiricky pozorováno. Dokonce je pozorováno, že rodiče odkládají vlastní spotřebu ve prospěch svých dětí. Nemyslím to de jure ale de facto.
4) V ankapu může každý všechno. Jen ti musí dojít, že není možné, aby mohli opravdu všechno, takže ti musí dojít, že se tím myslí, že v ankapu může každý jen to, co je v ankapu dovoleno. A pokud ti to nedojde, je tvou chybou, že ses ho nezeptal, zda tím "všechno" se myslí všechno.
Ano, napsal jsem jeden výrok mírně kontextově. Ve smyslu, že když má člověk svobodu a není nikým omezován a tedy může všechno, že to neznamená tak úplně všechno a předpokládal jsem, že to bude pochopeno, protože to dá rozum. Rozum to nedal, ani se protistrana nezeptala na kontext a skryté předpoklady a trvalá dále na domnělém vyvracení výroku doslova a dosáhla zmatečné debaty do takové míry, kdy se ani jednomu již nechtělo v debatě pokračovat. Mám i hypotézu, že to bylo i cílem. Mimochodem, jste si jist, že Vaše výroky píšete se všemi předpoklady explicitně? Bez ohledu na to, co odpovíte, tak já jsem si jist, že nepíšete. Protože je to nemožné. Ani v matematice se tak neděje. To nelze ani logicky. Takže až mi zas budete omlacovat o hlavu něco, co jste neúmyslně nebo záměrně špatně pochopil, místo toho, abyste se jednoduše zeptal...
5) V každém vlákně si definuje pojmy jinak, podle toho, jaké tvrzení zrovna potřebuje dokázat. Otevřeně to přiznává a přijde mu to normální.
Ano. Je to v pořádku. Musíte chápat trochu kontext. Je to ekvivalent toho, jako když Vám na důkaz stačí celá čísla, tak pojem číslo si omezíte, nebudou to tentokrát ani racionální, reálná či komplexní čísla ale důkaz uděláte na těch celých číslech. Ušetří se čas a logicky to bude úplně stejně plnohodnotný důkaz. Byla to, co si vzpomínám, reakce na nějaký Váš dost zjednodušený příklad, tak jsem mu také odpovídajícím způsobem zjednodušil pojmy. Na jiný příklad bych je musel dodefinovat, například omezit platnost apod.
Vy jste ovšem místo toho, abyste se vyjádřil k věci, řekl, že jindy v jiném vlákně jsem si věc definoval jinak. Že šlo z Vaší strany o úhybný manévr, když jste se ocitl v argumentační nouzi, bylo zjevné z toho, že do té doby Vám to nevadilo a na pojmy jste mi přistupoval.
Tak to jen když tu napíšete takovýto seznam, aby to nezůstalo jen tak bez reakce.
Komentář 49301
Bylo to tvé tvrzení, několikrát jsem ti ho i doslovně citoval. Ale při tvé ideologické zaslepenosti ses vždy tvářil, jako bych tě vůbec necitoval.
Něšlo o pravidlo ale šlo o vztah k vlastnictví. To je něco jiného.
Svou odpovědí jen dokazuješ, že opravdu tak debilně uvažuješ. Pokud někdo vnímá vlastnictví jinak než anarchokapitalisté, tak tvůj chorý mozek to interpretuje tak, že vlastně vnímá vlastnictví stejně jako anarchokapitalisté, ale navíc si tam přihodil nějaké výjimky. Tato tvá argumentace dokazuje, že logikou opravdu nevládneš.
Ano. Je to (až na výjimky) empiricky pozorováno.
Leda tak ve tvé choré hlavě.
Ano, napsal jsem jeden výrok mírně kontextově.
Není vymýšlíš falešný kontext. Napsal jsi, že v ankapu může člověk vše. I kdyby to znamenalo vše, co by mohl činit, kdyby nebyl omezován ostatními, tak i tak to pro ankap neplatí.
Mám i hypotézu, že to bylo i cílem.
Hypotéza je špatná. Já naopak chápal od počátku ono "všechno" v kontextu omezení toho, co je v možnostech člověka konat. Přesto to stále pro ankap neplatí, což tys odmítal přijmout.
Ano. Je to v pořádku. Musíte chápat trochu kontext.
Jenže ani v matematice si nedefinuješ celá čísla pokaždé jinak! Ty logiku ...
Tak to jen když tu napíšete takovýto seznam, aby to nezůstalo jen tak bez reakce.
To, že jsi zareagoval, a potvrdil jsi, že si debil, nevadí.
Komentář 49323
Ne. Nešlo mi o to, jak vlastnictví vnímají anarchokapitalisté. Šlo mi o vlastnictví obecně, jak ho vnímá kdokoliv, kdo se chová ke statkům, které užívá, jako k vlastněním. Kdo z nás uvažuje víc jako s chorým mozkem, ať nyní posoudí někdo jiný. Já bych spíše řekl, že chorobu nemáte ale že si domýšlíte, co netrvrdím. A pak bojujete se slaměnými panáky.
Napsal jsi, že v ankapu může člověk vše. I kdyby to znamenalo vše, co by mohl činit, kdyby nebyl omezován ostatními, tak i tak to pro ankap neplatí.
Ne. Mělo to znamenat, aby on neomezoval ostatní, kteří chtějí také "vše" (to opět v nějakém omezeném významu). A logicky z toho vyjde, že všichni najednou nemohou vše. Vyjde to logicky. Když to člověk nezapomene logicky zpracovat a nechápe do doslova.
Jenže ani v matematice si nedefinuješ celá čísla pokaždé jinak!
Ale čísla obecně ano. A pro popis se někdy hodí celá čísla, jindy jsou nedostatečná a potřebujete zlomky nebo iracionální čísla. Připomenu, že šlo o vlastnictví. To si můžete definovat analyticky nebo normativně (takto ho definuje třeba právo). Připomenu, že ve zmíněné debatě jsem vlastnictví definoval analyticky, v souladu s definicí používanou v ekonomii. Vy jste mě tlačil do definice, kterou jsme používali v jiném vlákně a pro jiný účel. Protože tam jsme debatovali o jiné otázce a potřebovali jsme vlastnictví definovat zas takto. Abych se neopakloval, tak celé vlákno je tady, https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=1230&ACID=34102 ať diskutující posoudí, jestli Váš bod 5) realisticky popisuje, o co ve vlákně šlo. Pro mě je vlákno přehlídkou úskoků, diskusních i logických faulů a vyhýbavých odpovědí (všimněte si, jak jsem Vám kladl naprost přímé otázk a jakou ekvilibristikou jste se jim snažil vyhnout, pro Vás typické - pokud si myslíte, že máte pravdu, ČEHO SE BOJÍTE?!?, protože já s tímhle problém nemám, jdu s kží na trh, riskuju, že mi někdo najde chybu a píšu transparentně, co si myslím).
Komentář 49324
Jenže, ty debile vypatlaný, když se dvě vnímání vlastnictví liší, tak se prostě liší a nemůžeš říct, že jedno vnímání je to správné a to druhé obsahuje výjimky! Ne, ty to anarchokapitalistické vnímání zvolíš jako nějaké standardní a u všech ostatních označíš odchylky od toho anarchokapitalistického pojetí za výjimky. To ale pak není obecná rozprava o vlastnictví!
A logicky z toho vyjde, že všichni najednou nemohou vše.
Tak proč jsi tvrdil, že všichni mohou vše, když logicky vyjde, že všichni najednou nemohou vše. Debile! Koukám, že zastávat dva protichůdné postoje je tvůj oblíbený způsob argumentace!
Ale čísla obecně ano.
Používají třeba slovo jako "čísla" jako zkrácený výraz pro nějaký typ čísel. To však není tvůj případ!
Protože tam jsme debatovali o jiné otázce a potřebovali jsme vlastnictví definovat zas takto.
Mluv v jednotném čísle! My to nepotřebovali! Potřeboval jsi to ty, aby ti to vyšlo, tak jak jsi ideologicky zrovna potřeboval.
Komentář 49327
Tak sorry, že nebudu pokračovat v diskusi, dál jsem se ve čtení nedostal.
Ještě možná ten odkaz lépe https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=1230#l34102
a proti tomu, že mícháte v jednom vlákně různé definice Vy jsem se ohrazoval tady https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=1230#l34042. Ať to posoudí jiní, já to už nechci opakovat. Je to jako házení hrachu na stěnu.
Komentář 49329
Spíše dostal a došlo ti, jak moc sis naběhl na vidle :-D
Různí lidé definují pojmy různě a je to v pořádku, mají různý pohled na věc a každý se snaží uchopit věc třeba trochu jinak. Ale odvozovat z toho, že je v pořádku, když jeden člověk neustále mění definice (navíc navzájem nekonzistentně) podle toho, jaký ideologický blábol zrovna dokazuje, to pouze svědčí o mentální retardovanosti dotyčného.
Komentář 49411
Nedošlo. Přečetl jsem si prní větu a dál jsem to nečetl. Z té první věty mi došlo něco jiného ale spíš jsem to už věděl před tím, jen jsem si to potvrdil.
Různí lidé definují pojmy různě a je to v pořádku, mají různý pohled na věc a každý se snaží uchopit věc třeba trochu jinak. Ale odvozovat z toho, že je v pořádku, když jeden člověk neustále mění definice (navíc navzájem nekonzistentně) podle toho, jaký ideologický blábol zrovna dokazuje, to pouze svědčí o mentální retardovanosti dotyčného.
Zajímavé, že Vy jste tu (samozvaný) expert na to, že omlacujete lidem o hlavu, že něco formulují normativně (ač to samo o sobě nemusí být rovněž nic závadného) ale sám nerozlišíte, kdy je vlastnictví definováno v ekonomickém smyslu a kdy v normativním. A nepromyslíte, že to jsou různé definice a že každá znamená něco jiného. Vy jste chtěl vědět, jestli otrokář vlastní otroka nebo jestli zloděj vlastní ukradenou věc. Tak tam je jaksi normativní definice na nic, protože to záleží na tom, jak si to definující zvolí, což jste jaksi nedomyslel, že? A teď si znovu přečtěte první větu tohoto odstavce a zamyslete se. Nepsal bych to tu takhle konfrontačně, kdybyste nevolil Vy ten konfrontační tón s tím, že Vy jste mistr světa v dedukci a logice a druhý je ten největší trouba pod Sluncem, protože z toho, jak argumentujete a jaké chyby tu zpravidla nasekáte, to tak nevypadá. Že člověk občas udělá chybu mi vůbec nevadí, chyby dělají všichni, i ti nejchytřejší lidi na světě, jen ale ti chytří tu chybu pochopí, nedělá jim problém ji uznat (protože ví, že všichni chybují) a příště už ji neopakují.
A teď si ještě jednou promyslete Vaši tezi o tom, že pořád měním definice.
Komentář 49437
Komentář 49355
Mno, tak jsem tam nakouk a posuzuji: nadrasal jste toho zase, ze by pulka lesa vzala za sve, lec stran "mícháte v jednom vlákně různé definice Vy" jsem tam nenalezl ani naznak. Mate nejakou napovedu?
Komentář 48903
Komentář 48904
Ano. A to přesně udělal Jakub G. A to přesně jsem psal a kritizoval. Protože Urza ve svém článku o neexistující utopii nic nemá. S ankapem přišel jako s argumentem Jakub G.
Komentář 48906
Komentář 48885
Komentář 48891
Komentář 48900
Viz https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=1432#l48895
Komentář 48972
Komentář 48978
Komentář 48980
Komentář 48983
Komentář 48985
Mým tématem ne. Já jsem napsal, že si nemyslím, že by se vlastník automaticky "nemusel nikomu zodpovídat".
Komentář 48990
Komentář 48991
Anarchokapitalisté z absolutní nedotknutelnosti vlastnických práv vyvozují pomocí logiky celý svůj pohled na svět.
Pokud na svém území narušíš cizí vlastnictví, může být podle ankapu v pořádku se za to zodpovídat (resp. pokud tě k odpovědnosti někdo požene, stěží to můžeš úplně ignorovat).
Komentář 48992
Komentář 48993
Komentář 48994
Z toho ale pouze plyne, že vlastník pozemku se musí z narušení vlastnictví zodpovídat, pouze když si pravidly určil, že se z něho případně bude muset zodpovídat. Takže je jen na něm, zda se někomu bude muset zodpovídat nebo nebude. Celkový závěr tedy zůstává, nemusí se někomu zodpovídat (a je jen na něm, zda se případně někomu zodpovídat bude).
Komentář 49062
Komentář 49065
Komentář 49068
Komentář 49069
Komentář 49070
Komentář 49072
Komentář 49086
To je pravda. A taky vidím, že jste si už osvojil pojem obrana. Můžeme ho tedy začít používat? "Obrana z hlediska ankapu" můžeme zkrátit na "obrana", vám se to s jiným druhem obrany (předpokládám) plést nebude.
Komentář 49090
Komentář 49278
Kdes na tohle přišel?
2. Pokud to cizí vlastnictví bylo na tvém pozemku v rozporu s tvými pravidly, pak existují akce, které z tvojí strany budou obranou. Pokud to v rozporu nebylo, jsou tvé akce agresí.
Komentář 49280
Přečetl jsem si NAP.
Komentář 49282
Komentář 49283
Komentář 49284
Komentář 49285
Komentář 49289
Komentář 49292
Komentář 49294
Komentář 49296
Komentář 49298
Komentář 49299
Komentář 49304
Opět: Kdes na něco takového přišel? Myslíš, že podle myšlenky anarchokapitalismu je ok ze svého pozemku jen tak odpalovat rakety namířené na sousední pozemek? Pokud jo, o co to tvrzení opíráš?
Komentář 49305
Komentář 49308
A protože to jedeme už podruhý a dávno mě to přestalo bavit, tady máš řešení:
1. Ta raketa může zasáhnout cizí vlastnictví na tvém pozemku, které je tam v souladu s tvými pravidly, ale jsi nešika nebo svině.
2. Ta raketa může zasáhnout cizí vlastnictví na jiném pozemku, protože ty sis na svém pozemku dělal co chceš.
Ani jedno z toho anarchokapitalismus neschvaluje jako ok. Pokud s tím nesouhlasíš, tak neoponuješ anarchokapitalismu, ale nějaké svojí představě anarchokapitalismu. Pokud s tím souhlasíš, tak musíš uznat, že není pravda, že podle ankapu "Vlastník území má monopol na násilí a nemusí se nikomu zodpovídat.", jaks původně tvrdil.
Komentář 49309
2) Pokud se má raketa dostane na cizí pozemek, tak to už neplatí, že si ten výbuch dělám na svém pozemku, to dá snad rozum!
Komentář 49310
Komentář 49313
to bude nejspíš tím, že chudák nezná nejzákladnější pravidlo hovnokapitalismu,
totiž "host do domu - bůh do domu"
takže každý vlastník se musí řídit dle pravidel "návštěvníka"
Jo a jinak sem se nespletl,
jen se mně nechce spojovat anarchii s tímhle názorem,
tak jsem to přejmenoval na "hovnokapitalismus"
snad to Misese potěší, že jsem konal stejně jako on,
a zlehka jsem si spojil dva pojmy v jeden...
Komentář 49314
Komentář 49300
..................................
Nevím, nevím, pánové,
ale nějaké ty míčové hray jsem již viděl a tam bylo výhodou mít míč na své straně, tady se ale spíše jedná o "přehazování horké brambory" kde je tomu ovšem zcela naopak, tady je výhodou když je brambora na druhé straně...
Měl byste proto vyměnit slovo "míč" za slovo "horká brambora"
Komentář 49320
Komentář 49325
........................
To já moc ne, já mám rád pasívní činnosti, jako např. ležení na gauči nebo na pláži, ale občas hrajeme doma pinkponk,
a když už mě z toho začne pinkat na rozum, tak začneme hrát s dvěma míčky najednou, to aby vždy byl na každý straně míč, nejlepší je když dojde k vzájemné srážce dvou míčů, to pak začíná nečekaná situace...
Proto si myslím, že míčové hry by se měly hrát alespon s dvěma míči,
hra tím pádem dostává nečekané vobrátky, třeba takovej hokej s dvěma puky, nebo fotbal s dvěma balony, to už by stálo za pokoukání...
Komentář 49328
Komentář 48893
Komentář 48897
Komentář 48905
Komentář 48996
Komentář 48997
Komentář 48998
Komentář 48884
Komentář 48889
Komentář 48896
Komentář 48892
Komentář 48898
Komentář 48973
Komentář 48974
Komentář 48976
Komentář 48870
Komentář 48872
Komentář 48874
Komentář 48875
Komentář 48877
Komentář 48879
Komentář 48887
Komentář 48894
A to je má poslední reakce na tebe tady, já chápu, že máš ukrutnou obsesi na mne reagovat, ale to bys musel při argumentaci používat alespoň trochu logiku. Doby, kdy jsem si o tobě myslel, že jsi inteligentní, jsou dávno pryč. Nyní tě už považuji pouze za indoktrinovaného debila, který logiku pouze rád znásilňuje pro své ideologické cíle.
Komentář 48901
Komentář 48907
Komentář 48909
Ankap ekvivalent: keď nechcem dodržiavať pravidlá vlastníka pozemku, tak sa nerodím na jeho pozemku!
Komentář 48929
Ano, logicky to platí. Nenarozením se totiž vyhnu nutnosti dodržování jakýchkoliv pravidel. Jen ten svět je svině, že mi v tomhle nedává na výběr. Ale aspoň jsou si v tom všichni rovni.
A teď se podržte nad tímto algoritmem:
→Souhlasíš s pravdily vlastního pozemku?
| |
| ANO: → Jsi v pohodě.
| |
| NE: → Změň pravidla.
|_|
Komentář 48932
A. áno
B. nie
Komentář 48936
Co myslíte povinností? Nevyhýbám se odpovědi, jen ale jestli myslíte podle práva státu, pak je odpověď lehká, protože v ankapu povinnost nemáte (nikdy a u ničeho, neexistuje instituce, která by na V8s uvalovala nějakou povinnost bez smlouvy), ve státě máte povinnost určenou legislativou.
Předpokládám, že jste myslel něco trochu jiného. Případně přeformulujte, lépe specifikujte.
Komentář 48938
Ale ešte raz to skúsim pomaly po bodoch, ak niektorému nerozumieš, ozvi sa. Myslím, že slovenčina nie je až tak odlišná, aby sa to nedalo chápať.
Modelový príklad je:
1. Máme ankap vo význame, aký predpokladajú Urzove teórie.
2. Máme majiteľa M, ktorý (v ankapovom význame) vlastní pozemok P ako jediný vlastník.
3. M si podobne ako ostatní vlastníci určil na svojom pozemku P (pozemku v jeho vlastníctve) zoznam pravidiel Z, a zakázal vstup na svoj pozemok komukoľvek, kto by s pravidlami podľa zoznamu Z nesúhlasil.
4. Máme muža A a ženu B, ktorí si prenajímajú dom D na pozemku P podľa nájomnej zmluvy N a zmluvne sa zaviazali dodržiavať pravidlá na zozname Z.
5. Ani pravidlá zo zoznamu Z ani nájomná zmluva N nepojednávajú o tehotenstve ani pôrodoch (to len pre zabránenie rýpaniu sa v detailoch)
6. Muž A so ženou B splodia dieťa C a to sa narodí v dome D.
7. Dieťa C nikdy dobrovoľne nesúhlasilo s pravidlami zoznamu Z (t.j. nikdy sa dobrovoľne nezaviazalo ich dodržiavať) ani nikdy neuzavrelo nijakú inú zmluvu s M, ani na pozemok P zvonku nikdy nevstúpilo.
Otázka znie tak isto ako predtým:
- Je dieťa C povinné dodržiavať pravidlá zo zoznamu Z?
Komentář 48941
Uf, já se nedostal už přes jedničku. Ne že bych odmítal Urzovy teorie ale nejsou to moje teorie. Tento dotaz byste měl směřovat na Urzu. DOmluvte si s ním třeba debatu naživo ve Svobodném přístavu. Já tu dokážu obhajovat jen myšlenky své. Ale když už jste si dal s tou strukturou práci (to oceňuji a vítám), tak to dočtu a třeba ještě změním názor, jinak se ale domnívám, že zde buď není co řešit nebo se nimráme z hlediska ankapu v nepodstatných věcech, protože toto nejsou ty, jak už jsem psal, na kterých ankap stojí a paModá. Mezigenerační vazby mají mnohem hlubší základ a nerozbořily je ani ty nejhorší totalistní systémy. Spíš je některé naopak posílily (třeba mezigenerační sounáležitost Židů za nacismu).
Ještě bych mohl zkusit hádat, co by mohl odpovědět Urza. Ale byly by to spekulace.
Komentář 48944
Som zvedavý, akú výhovorku vymyslíš teraz.
Komentář 48943
Za sebe (ne za Urzu) bych odpověděl, že na toto pravidlo není. Musí se spolu všechny zúčastněné strany (znovu) domluvit. Pokud by se ukázalo, že toto ve společnosti je častý předmět sporů, IMHO by si to začali postupně ošetřovat v té nájemní smlouvě. Dnes to totiž za nás dělá stát, ošetřuje a reguluje vztahy vzhledem k dedictví nájemních smluv.
Neboli obecně, agendu státní legislativy by v tomto případě převzalo decentralizované právo vzešlé ze smluvního práva a jím generovaného. Ono takto právo ve skutečnosti v minulosti prý vzniklo a i v říši římské prý bylo (podle některých historiků, vím, že na toto téma byly napsány knihy) zdola, od lidí, na základě smluvních vztahů. A až teprve později si právo přisvojily státy jako vlastní agendu. V podstatě ji uzmuli lidem a ankap, mimo jiné, je koncept, kterým si lidi mohou právo vzít zpět.
Sorry, že Vám nedávám jednoznačnou odpověď "správné je X", protože řešení bude tržní a nelze předvídat, jaké.
Komentář 48945
Dieťa C nie je pred narodením nijakou zmluvnou stranou a preto zmluvy dojednané pred jeho narodením sa naň nesmú vzťahovať! Ale chápem tvoje chodenie okolo horúcej kaše, lebo nemôžeš na plnú hubu napísať, že by dieťa tie pravidlá muselo dodržiavať "NUCENĚ" a teda by si si zjavne "sral do huby".
Komentář 48948
JÁ NEVÍM, CO BY SE STALO!!! Ta třetí osoba, a je v tomto případě jedno, jestli je to dítě nebo osoba, která se zdržovala v místě, když podnájemníci se smlouvou [zemřeli, odešli, vzal je čert]. Jestli je to dospělé dítě nebo spolubydlící je irelevantní. Ve smlouvě ani není upraven biologický vztah, takže je to jedno.
Znovu: Museli by se dohodnout! Bez smlouvy smluvní vztah neplatí. Je to ale jednoduché jak facka, žádné výmluvy. S čím konkrétně máte problém?
Komentář 48950
Pripomínam ti, čo si napísal:
1. Nájem člověk platí DOBROVOLNĚ, zavázal se k tomu DOBROVOLNOU smlouvou. Nemusel. Kdežto
2. Daně člověk platí NUCENĚ, ve smlouvě se k tomu nezávázal. Platit přesto musí. A nemůže odstoupit, na rozdíl od nájmu, kde může.
Takže ak by C odmietol uzavrieť s M akúkoľvek zmluvu, čo potom?
Komentář 48953
Předpokládám, že jste mířil k analogii se státem. Tak viz ta poslední věta.
Ještě dodávám, že analogie hapruje i v tom, že zde řešíme následnictví smlouvy, jestli mohou děti převzít smlouvu svých rodičů a ta bude nadále platná. Kdežto u státu (pominu-li tu poslední větu předchozího odstavce) neměli žádnou smlouvu se státem ani rodiče. Ani prarodiče. Nikdo. Žádná smlouva neexistovala. Dítě je v podnájmu s rodiči podmíněně. A ví to. A existuje kolem trh s nemovitostmi. A dítě, až se postaví na vlastní nohy a bude se umět postarat samo o sebe, si může najít vlastní bydlení, které mu bude lépe vyhovovat.
Kdyby existoval podobně trh se státy a vy byste mohl zůstat tam, kde jste ale vybrat si, komu budete platit daně, to by bylo diametrálně něco jiného. IMHO by se takové státy nakonec změnily ve firmy. Pokud by neuzavřeli nějaký oligopol a nezabránili ostatním jim konkurovat. Trh z nemovitostmi má charakter volného trhu (u nás ne ale ptal jste se na urzův a na můj anarchokapitalismus) kdežto možnost vybrat si, komu budu v daném místě platit daně, nemám.
Leda že by někdo měl tak velký pozemek, že by vlastnil souvislý obrovský pozemek a já se zrovna narodil uprostřed a jeho opuštění by pro mě bylo podobně nákladné jako emigrace do jiného státu nyní. Ale to je zas nereálný případ, protože jak by se na volném trhu někomu podařilo skoupit souvisle všechny pozemky na obrovském území.
Komentář 48957
A ten zvyšok sú nezmysly, lebo by z nich vyplývalo, že ti nevadí až tak štát ako taký, ale jeho veľkosť (a to určite nemáš na mysli). A to je nezmysel, rozdiel medzi ankapovými pozemkami a štátmi je principiálny (kvalitatívny), nie kvantitatívny. Trh medzi štátmi existuje a môžeš si vybrať, kde chceš žiť a platiť dane. Štát síce nie je povinný teba alebo kohokoľvek prijať, to sa však nijako nelíši od práva ankapového vlastníka pozemku vybrať si, koho si vezme za nájomníka.
Ergo kladivko, v dobrovoľnosti platenia nájmu a daní nie je nijaký principiálny rozdiel (za predpokladu, že akceptujeme tézu, že zvrchovanosť štátu nad územím odpovedá ankapovej definícii pojmu vlastníctvo pozemku)...
Komentář 49019
Ano, ale volnotržně. Pokud si dotyčný pořídil pozemek za své a nikoho před tím nepoškodil. Tedy u podnájemce je to legitimní (podle toho, jak to slovo pouříváte) ale pro stát není. Stát nezískal svůj pozemek volnotržně.
Debatujeme, jak se liší pravidla podnájemníka na svém území a pravidla státu na svém území. Tak takto. Podnájemník má smlouvu, stát nemá smlouvu. Smlouva je volnotržní nástroj a podle ní poznáte, jestli je něco volnotržní nebo není. Kdo má problém to rozlišit, doporučuji jako pomůcku zeptat se, jestli strana, co si něco nárokuje, má smlouvu a před tím se nad možností těch nároků obě strany dohodli. Tedy pravidla podnájemníka jsou legitimní, pravidla státu nikoliv. Jen jsem to shrnul a zobecnil.
Komentář 49023
Čo však beztak nemôže platiť pre nijaký pozemok v súčasnej Európe. Minimálne v ČR/SR je to aj dokázateľné. Všetky pozemky boli v určitom čase násilne ulúpené ich potenciálne legitímnym majiteľom, najneskoršie kráľmi českými a uhorskými, a odvtedy sa už nikdy do rúk legitímnym vlastníkom nedostali. Bez vybitia/presídlenia všetkých obyvateľov Európy a opätovného nového homesteadingu tvoja podmienka nemôže byť splnená.
Ale pointa je inde - pre "koncového používateľa" (ak nie je majiteľom pozemku) niet praktického rozdielu medzi súčasným štátnym zriadením a ankapom (okrem teoretických filozofických rečí o tom, kto čo legitímne vlastní/drží, a na to má väčšina aj tak názor odlišný od tvojho).
Tvoja téza o dobrovoľnosti platenia nájomného a nedobrovoľnosti platenia daní bola teda (po tvojich dlhých snahách o zahmlievanie) vyvrátená.
Komentář 49024
Taký brunejský sultán napríklad takýmto vlastníkom de facto je (aj keď asi sotva úplne voľnotržne podľa ankapu, keďže na tento princíp serie väčší pes). Pre väčšinu pozemkov štátov však vlastníkom v ankap zmysle dnes sú niečo ako právnické osoby.
Komentář 49087
U kolektivního vlastníctví typu stát nebo církev se ale nezapomene. Jelikož tam se ví, kdo je vlastník (nikdo a všichni) a ví se, jak v minulosti k majetku přicházel.
Komentář 49109
Ti si také hovadné hovado, až to v riti štípe. Hlavne, že doteraz si mal plnú papuľu rečí o legitimite. Týmito svojimi výplodmi si práve legitimizoval vlastníctvo (v ankap zmysle) pozemku štátom (keďže už nikto z tých pôvodných osadníkov nežije a nikto sa nesťažuje) a pozemok si môžeš tržne kúpiť napr. od štátu (v ankap zmysle, ako keď USA kúpili Aljašku od Ruska), ak sa nájde nejaký, ktorý ti bude chcieť niečo predať...
Tebe zjavne o nijaký ankap nejde, ale len aby si nemusel platiť dane. Staň sa politikom/oligarchom/mafiánom a možno sa ti to podarí.
Komentář 49111
Komentář 49113
Komentář 49151
Já jsem taky zvědavý. Napište mi, proč si to myslíte. A uvidíme.
Komentář 49165
A Váš argument
"U kolektivního vlastníctví typu stát nebo církev se ale nezapomene. Jelikož tam se ví, kdo je vlastník (nikdo a všichni) a ví se, jak v minulosti k majetku přicházel."
je takisto chybný, keďže z histórie vieme že za monarchie bol jediným vlastníkom pozemkov panovník, takže bez ohľadu na počet "vlastníkov" medzi panovníkom a terajším vlastníkom je jednoznačné že pochádzajú takisto od panovníka ( kráľa, cisára ) ako majetky ktoré sú doteraz vo vlastníctve štátu. Navyše ak v monarchii kráľ nejakému svojmu služobníkovi za odmenu daroval časť územia, tak to územie ostalo súčasťou kráľovstva, čiže z pohľadu ankapistickej definície vlastníctva nešlo o zmenu vlastníka ale o držbu či podnájom. Takže ani terajší "majiteľ" nie je vlastníkom podľa ankapistickej definície.
Komentář 49152
Důkaz, že lidi o tomto principu dokážou dobře uvažovat obecně, ukázala diskuse o církevních restitucích před pár lety. Mnoho lidí privatizaci (IMHO správně) vytýkalo, že princip není OK, protože církev za celou historii získávala své pozemky a majetky dost řekněme "netržním" způsobem. U vztahu dnešního státu k jeho majetku podléhají indoktrinaci, protože v tom systému vyrostli a identifikují se s ním. Takže si nelegitimnost jeho vlastnictví nechtějí připustit. Stejně tak by to dělali u těch církví, kdyby byli jejich součástí. Podporovali by ten systém, ve kterém vyrostli a kterým byli vychovaní. Katolická církev se svého času chovala jako stát. A měla podobné metody, jak získávat majetek a moc.
Kdyby šlo o handrkování o majetek mezi státem a církví, tak ještě řeknu OK, tam se to nedá definovat, je to jako kdyby se hádali o lup dva zloději. Není v pořádku ale už to, že na to budou doplácet budoucí daňoví poplatníci, kteří na ty restituce budou teprve vydělávat a odvádět státu a ten to bude předávat církvím. To jen na doplnění.
Komentář 49154
Komentář 49156
Nehledě na to, že v praxi toto nenastává. Zauvažujte, proč asi.
Komentář 49158
Komentář 49153
Komentář 48969
Komentář 48970
Komentář 48937
Lidi, co spolu žijí, a nejen děti, i dospělí partneři, se mohou navzájem podvést a mají k tomu nejlepší výchozí pozice. Znají nejlépe slabá místa, mohou si zjistit přístup ke kontům druhého nebo dokonce konto sdílejí apod. U dětí sice platí argument, že když jsou malé, nemohou se bránit. Ale tento argument je dvojsečný. Když ty děti budou silně vzdorovat proti pravidlům rodičů, tak rodiče je vyženou (asi je nevyhodí jako kojence, ti nevzdorují, nejspíš to nastane někdy v pubertě, kdy ale spíš pozorujeme, že často pro hodnotové neshody odcházejí od rodičů ty děti samy - jedna moje kamarádka takhle odešla od své citově vydírající matky na den 18. narozenin přesně a známe se dobře osobně, takže jeden příběh můžu doložit a není to pro mě jen teorie či neosobní statistika - tu ani neznám). Jenže když na to půjdou "chytře", nebudou se o potenciální majetek připravovat v pubertě ale počkají si, až rodiče zestárnou. A pokud jim ho nebudou chtít dlouho dát nebo se dělit, mohou zas ony využít jejich slabá místa a tentokrát budou v silnějším postavení ty děti. Takže na to žádné univerzální řešení nejspíš nenajdete.
A domnívám se, že z hlediska ankapu je toto spíš podružný problém (tím neříkám, že nezajímavý nebo že ho nemají libertariální ve svých modelech řešit), protože na tomto ankap nestojí a s tímto nepadá. Pozorujeme totiž, že v naprosté většině případů děti přebírají hodnoty svých rodičů dobrovolně a že rodiče jsou pro šťastný život svých dětí tolerovat i jistou míru odklonu hodnot dětí od hodnot rodičů. A o těch hodnotových mezigeneračních neshodách se točí srdcerivné filmy a píšou romány. A tohle (to předávání hodnot) se neděje díky státu, to se dělo odpradávna. Takže téma zajímavé ale ne zas tak z hlediska ankapu. Do doby, než jsme začali obdělávat pole, jsme žili v loveckých tlupách, které se z hlediska přístupu k pravidlům tlupy a jejich generačnímu předávání mohla blížit tomu, jak by to probíhalo v ankapu. Bez sociálky, sociálního státu, rodičovského příspěvku, povinné školní docházky (tam se s hodnotami vnucuje navíc ještě třetí strana a nezesnadňuje to vůbec) atd. A přežili jsme až do této podoby. Takže neúspěšný model (ten, co vyvinula evoluční biologie a lidská kultura do té doby) to není. Dnešní ankap by se lišil jen technologiemi, globální dělbou práce a přístupem k informacím a nesrovnatelně snazším a bezpečnějším životem, kdy by lidi měli i čas na kvalitnější rozhodování podle dat. Ty biologické principy budou IMHO v podstatě stejné, jako před těmi 7 000 lety, když první lovci zkusili zasít. Dokonce bych si troufal říct, že ankapem by se jim dal větší prostor. Levicoví kolektivisté by mohli jásat, kdyby znali principy kapitalismu a domysleli to (jen ale co se týče té spolupráce, druhá stránka kolektivismu je donucení jedince ke kolektivním hodnotám, což je ale jiná věc).
Komentář 48940
V podstatě se ptáte, jestli vztahy rodičů a dětí jsou lépe řešení ve státě jako alternativou k ankapu nebo naopak.
Podle mého názoru, vztahy mezi dětmi a rodiči fungovaly na biologickém a později na ekonomickém principu již odpradávna, byly velmi slilné a toto narunarušil až koncept sociálního státu. To, co narušuje, jsou jeho vymoženosti typu důchody, povinné pojištění, tzv. lidská práva (dříve zajišťované mezigeneračně, dnes si tuto úlohu uzmul stát novou agendou, kterou neustále rozšiřuje) dávky a podpory, jak regulační tak materiální. Vrchol "sociálního blahobitu" vybudovali ve Švédsku, kde se jim úplně podařilo rozklížit mezigenerační ale i jednogenerační vztahy, viz film https://www.csfd.cz/film/426174-svedska-teorie-lasky/.
Recept z bludného kruhu není více ale naopak méně státu. Nemusí jít o ankap. Tady stačí i nějaký typ minarchismu, ořezaný o prvky (a)sociálného státu. I ve státě s centrálním poskytováním a vymáháním práva a obrany ale bez sociálního zaopatřování by se IMHO dětem v rodinách žilo lépe. Rodiče by věděli, že deti si pořizují proto, že se o ně ve stáří mohou postarat a ti děti zas nebudou špatný příkladem pro děti své, že se nepostarají, protože jejich děti by jim tento špatný vzor o generaci dál vrátili.
Komentář 48982
Komentář 48986
Komentář 48988
Neviem, či toto je naozaj pravda v ČR, ale určite to nie je nejaká univerzálna vlastnosť všetkých štátov. Štáty si bežne určujú, na vymáhanie ktorých zákonov sa budú sústrediť a vynakladať prostriedky, prokurátori majú možnosť v niektorých prípadoch nevzniesť obvinenia atď.
Komentář 48910
Komentář 48913
Komentář 48923
1. Přehlížíte, že zde je rozdík, opustit znamená VLASTNÍ území. To je něco jiného, než když se nacházíte na CIZÍM, které opustit můžete tak, že se vrátíte do vlastního. Případně se můžete rozhodnout na CIZÍ vůbec nevstupovat. Pokud se nacházíte na vlastním, tak na vlastní vlastní nemůžete, jelikož nic takového nemáte.
Protože už znám opakované argumenty, tak hned napíšu protiargumenty, ona se urychlí diskuse:
2. Jestli vadí pojetí vlastnictví, tak bez pojetí vlastnictví si 1. přeříkejte jako opustit území, které dotyčný UŽÍVÁ.
3. Jestli je další námitkou, že užívat můžete také nájemně a nájemce Vás dobrovolně nedrží, tak Vy s nájemcem máte SMLOUVU (stát s Vámi nájemní smlouvu nemá).
Žádné jiné argumenty od Vás neznám. Jestli se domníváte, že jsem nějaké přehlédl, sem s nimi, já si rozšířím portfolio.
(Co třeba argument silou? Ten bych Vám totiž snad jediný uznal :-) ... Ale jen analyticky, nikoliv hodnotově.)
Komentář 48926
A ako môžete v ankape nevstúpiť na cudzie územie, ak vlastný pozemok nevlastníte?
Komentář 48927
Komentář 49017
Argumenty od Vás známé jsem napsal v příspěvku a napsal jsem Vám, proč si myslím, že jsou chybné/neplatné. To aby se debata urychlila a netočila v kruhu. Máte ještě nějaké? Jestli nemáte, tak to vyvráceno nebylo a teze platí. Nemůžu vyloučit, že jsem nějaké Vaše v minulosti uváděné přehlédl ale zdá se mi to málo pravděpodobné.
Komentář 49020
Jenže si to pouze myslíš, tvé "vyvracení" je logicky chybné. Tvá teze opravdu neplatí jen proto, že někdo už nechce po sté ukazovat na tvé stále stejné logické chyby.
Komentář 49021
Komentář 49022
Komentář 49155
OK. Počkám si, až mi to ukážete. Do té doby, protože není známa žádná chyba, budu brát tezi jako že platí.
Komentář 48928
Užívanie pozemku, ktorý nevlastníte, neznamená nevyhnutne, že si ho prenajímate. Deti typicky žijú na pozemku svojich rodičov, s ktorými neuzavreli žiadnu zmluvu. Tie sa naozaj nemôžu "vrátiť do vlastného", pretože žiadne vlastné územie nemajú.
Komentář 48934
Ty děti mají výhodu v tom, že rodiče si je pořídili dobrovolně, tedy s jejím spoluvlatnictvím souhlasili. Děti si postupně svá vlastnická práva k pozemku prosadí. A dokud to nedokážou, budou jim je hájit jejich rodiče za ně, dokud toho nebudou schopni oni. Toto ovšem probíhá už evolučně. Smlouvu sice rodiče s dětmi neuzavírají ale evolučně biologické principy je vedou k chování, jako by to bylo podle té smlouvy. Nejzřetelnější je to u případů, kdy rodiče upřednostní v těch nejkrizovějších situacích život dětí nad životem rodičů (doloženo). Toto chování vidíme i u zvířat (s výjimkami, jako jsou mladí žirafí samci, mláďata lvů, někteří mají smůlu, když s jejich budoucím vlastnictvím (zde právem moci si určovat někdy v budoucnu pravidla ve smečce) nový dominantní samec nesouhlasí - i lidé mají výjimky, napsal o tom knihu biolog Jan Zrzavý, s názvem "Proč se lidé zabíjejí" - a připomenu, že podobné právo bylo platné u lidí v říši římské.)
Co tedy navrhujete? Protože se tu a tam poruší vlastnická práva a někdy u dětí, které jsou ve věku, že se nedokážou bránit. Navrhujete odmítnou vlastnická prává? (To by byla zajímavá dedukce :-) ).
Něco jiného? Stát? Který za cenu, že někoho chrání, mnohem víc lidí (měřeno nominálně) poškodí? Podle teorie subjektivní hodnoty to (tu míru poškození) sice spočítat nelze ale lze říci s jistotou, že škodí. A je přinejmenším sporné, jestli je eticky přijatelné jednomu pomáhat za cenu, že druhému škodí. To proto, že někteří s tímto principem souhlasí, jiní nesouhlasí.
Já se v těchto sporných případech řídím principem, že když je věc sporná, nemá se regulovat (myslím centrálně neboli státní autoritou). A má se nechat na společnosti, jak si to vyřeší sama. Příkladem jsou interupce. Je sporné, jestli interupcí zabíjíte člověka, který se nedokáže bránit nebo vyjmete několik buněk z těla matky, které samostantného života schopné nejsou a neprojevují svou vůli a své potřeby. Pak se to má nechat na rozhodnutí té těhotné ženy.
Komentář 48915
Komentář 48918
Ono je to tak, ze ty povazujes za nasilne nuceni i to, kdyz nechci, abys mi usekl ruku.
TY to vidis, jako ze te nasilne nutim, kdyz se branim proti useknuti ruky.
A povazujes tento nazor - z nejakeho, me neznamenho duvodu - za objektivne spravny. Tvrdis, ze "to tak proste je".
Mno a napriklad ja, a mnozi dalsi, tvrdime, ze to NENI zadne nasilne nuceni. Kdyz se branim proti tomu, aby mi nekdo usekl ruku.
Ty na toto vzdycky zacnes argumentovat debilama a lidma bez mozku a podobnyma argumentama, takze me to uz prestalo bavit.
Nemyslim si, ze mas pravdu a nemyslim si, ze bys byl schopen jakkoliv dokazat, ze mas pravdu, ze to, jak to vidis ty, je objektivni pravda.
Takze misto toho, abys kazdeho druheho povazoval za indoktrinovaneho cloveka s vymytym mozkem, by ses mohl zamyslet na tim, co jsem ti ted napsal.
Mozna zjistis, ze je to dvousecne - kdyby tvoji oponenti chteli, mohli by uplne stejne povazovat za ****** tebe. A takova debata, kdyz obe strany predpokladaji, ze ten druhej je nekompetentni clovek s vymytym mozkem, pak nema cenu, nikam nevede...
Komentář 48921
Komentář 48931
Ja mam velkou snahu ti vychazet vstric, proto jsem i pristoupil na to, ze by to tak mohlo byt - ovsem I ja v tomto vychazeni vstric mam urcite hranice.
Napriklad svoje telo. Tam zcela odmitam pouzivat konstrukci, kdyz se branim proti poskozeni meho tela, tak se jedna o nasili.
Vysel jsem ti vstric, kdy jsem pristoupil na tve argumenty, co se tyce majetku. Nevim, jestli sis toho vsiml, JAK OBROVSKY to byl ode me ustupek.
Predpokladal jsem, ze udelas podobny ustupek a tim zpusobem se nakonec na necem domluvime.
Neustoupil jsi ani o milimetr a tak si rikam, ze jsi to vubec mozna jako ustupek ode me nebral.
Ja si to totiz nemyslim ani u tech vlastnickych prav - pokud branim sva vlastnicka prava, pro me osobne (a nejen pro me, ale I pro nejake jine lidi) to neni "pouziti nasili".
Imho problem bude I v tom, ze ruzni lide si vykladaji nektera slova, jako napriklad "nasili", ruzne. Davaji jim mozna uplne jiny vyznam, nez jini lide. A samozrejme bude spor ve "videni sveta". To prvni by slo vyresit, po netu se to resi tezko, osobne to jde mnohem lepe (z toho duvodu jsem se napriklad v minulosti s nekterymi nazorovymi oponenty schazel i osobne a najednou se ukazalo, ze si vlastne rozumime). To druhe je to, o cem debatujeme a o cem bychom meli debatovat a muzeme se presvedcovat a vysvetlovat…
Komentář 48933
Slovník spisovného jazyka českého:
násilí, -í s. uplatnění (fyzické) síly, moci, převahy k překonání někoho: brutální, tělesné, duchovní n.; otevřít dvéře n-m; n-m donutit; spáchat n.; expr. dělat si n. v něčem nutit se do něčeho; práv. n. na veřejném činiteli trestný čin proti veřejnému činiteli s použitím moci
(https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?hledej=Hledat&heslo=n%C3%A1sil%C3%AD&sti=EMPTY&where=hesla&hsubstr=no)
Komentář 48935
Slovo "nasili" toho muze byt priklad. Nekdo si pod slovem nasili predstavi fyzicke nasili, jak nekdo nekoho mlati. Jiny si pod slovem nasili predstavi vubec uz jen ten proces nuceni… Napriklad. No a ti 2 se sejdou, oba reknou slovo "nasili" a kazdy z nich mysli vlastne neco jineho.
Ja jsem takhle doma napriklad nechapal snad ROK(!!!!!), proc mi pritelkyne rika neco, co me trosku urazi...a pak uz mi to bylo tak divny, ze jsem se normalne zeptal "Prosim te, ty tim slovem XXX nemyslis YYYYY, jak to tim myslim ja?" A ona rekla "Coze? no to vubec, ja tim samozrejme myslim ZZZZ, proc se na to vubec ptas, to je prece jasny, ne..." Uz ted nevim, co to bylo, ale bylo to neco jako kdyz reknes "stul" - tak to vypada, ze stul je stul, a nikdo to nemuze chapat jinak...a ono I u takto jednoznacnych slov to nekdo jinak chapat muze.
Komentář 48939
Komentář 48946
Ano. Tak třeba centrální bankéř by nikdy nepřipustil, že vyvolávání inflace je násilí. On přece naopak pomáhá lidem a naopak stabilizuje (myslí si, že stabilizuje) finanční systém. Ono samo o sobě to vyvolávání ještě násilí není, pokud máte možnost cinknutou měnu odmítnout ale ale stává se jím až v součinosti s nucenou státní měnou. Zkuste si totiž domluvit smluvní protiplnění ve zlatě, co se stane.
Komentář 48947
Komentář 48951
Podvod je obohacení se jedněch na úkor jiných, za využití jejich neznalosti nebo neinformovanosti (ne obecně, to by byla blbost kupujícího ale konkrétně, o daném produktu, v minulosti bylo lze měnu zkontrolovat, jelikož šlo o kovové mince a i obyčejní lidi se učili rozpoznat ryzost či věrohodnost mincí, uměl to tehdy každý trhovec, bylo to v jeho zájmu umět). Toto je trochu složitější, to je podvod organizovaný třetí stranou (tou centrální bankou). Když to řeknu barvitě, vítězná strana v podvodu je komerční banka, která zrovna dala klientovi hypotéku, poraženou stranu je soustružník u soustruhu, který celý měsíc maká a dostane svoji mzdu na začátku příštího měsíce, kdy už ceny trochu vzrostou. A pokud drží ještě nějaké úspory...
To jsem tu ale vnesl nové téma, netušil jsem, že se to tak bude rozebírat. Myslel jsem si, že je to jasné. Aspoň pokud někdo přemášlel o tom, jak ten finanční systém funguje. Je to jasný a markantní přerozdělovací systém od bohatých k chudým. A levice to neumí takto nahlédnout, jinak by to chtěla rušit v první řadě. Místo toho si myslí, že jsou příčinou hamižní komerční bankéři. Jsou ale s nimi by si volný trh poradil. Na centrální banku a státem vnucené peníze je volný trh krátký.
Komentář 48924
Komentář 49093
Pokud ovšem začnete rozlišovat útočné a obranné násilí (a ukázal jsem Vám v minulosti, že nezáleží na interpretaci pozorovatele ale lze to jednoznačně), tak to konzistentní je.
Jestli jste to dosud nepochopil, OK. Když to nestačí stokrát, napíšu to tu po sto prvé. Nepředpokládám, že to přijmete, vemte to jako že to tu píšu pro ostatní.
Pokud to víte ale opakujete tu stejný trik, tak je to z Vaší strany diskusní faul.
Když Vaší větu přeformuluji s tím rozlišením, co Vy jste smíchal dohromady, nechám na Vás, zda úmyslně nebo z nechápavosti, tak by zněla takto:
Anarchokapitalisté neuznávají násilné získání majetku. Protože by šlo o útok. Avšak anarchokapitalisté připouštějí násilné zachování již jednou získaného majetku. Protože jde o obranu.
Ještě dodávám, že konzistentní to je pouze pro fyzický majetek. U duševního vlastnictví (například) by se musela stanovit arbitrární hranice, co ještě duševní vlastnictví je a co už není, aby to nevedlo k absurditám že u jakéhokoliv činu odvozeného z něčeho, co si myslíte, můžete vždycky porušovat duševní vlastnictví, protože totéž mohl udělat někdo před tím a pomyslet si, že myšlenku, která ho k činu vedla, vlastní, což z toho ovšem dělá buď nekonzistentní systém (potřebujete totiž nějakou kosmickou inteligenci, která Vám tu hranici určí, jinak ji bude každý chápat jinde a vzájemně se lidi pohádají, právě kvůli té nekonzistentnosti).
Komentář 49095
Anarchokapitalistická ideologie uznává, že nutit lidi k určitým věcem je v pořádku. Argumentace, že něco je špatné, protože je člověk při tom k něčemu nucen, je tedy s snarchokapitalistickou ideologií nekonzistentní. Tečka.
Komentář 48908
Ale rozdíl je principiální.
1. Nájem člověk platí DOBROVOLNĚ, zavázal se k tomu DOBROVOLNOU smlouvou. Nemusel. Kdežto
2. Daně člověk platí NUCENĚ, ve smlouvě se k tomu nezávázal. Platit přesto musí. A nemůže odstoupit, na rozdíl od nájmu, kde může.
Pro zpětnou vazbu:
Chápu, jsi debil, takže ti to nedochází. Doby, kdy jsem si o tobě myslel, že jsi inteligentní, jsou dávno pryč. Nyní tě už považuji pouze za indoktrinovaného debila, který logiku pouze rád znásilňuje pro své ideologické cíle.
Komentář 49038
Vy jste nejen blb (to uz jsme si nakonec zvykli a nejste jedinej), ale predevsim jste exemplarni pripad diskusniho prasete. Reagujete na post, ktery rika, ze donuceni je donuceni zcela bez ohledu na jeho duvody, opravnenost a jakekoliv dalsi, zcela a naprosto libovolne rozdily v jednotlivych pripadech. A Vy fpohode opacite, ze ty zcela libovolne rozdily jsou ALE PRINCIPIALNI. Jakkoliv Vas leckdy muze Vase hluboka tupost castecne omlouvat, toto je esencialni hovadstvi a s takovou debatou jdete fprdel, Vy sraci.
Komentář 49088
Komentář 49091
Pokud chcete pokračovat v diskusi. Co je podle Vás například ten správný důvod
Když už máš být diskuzní prase, tak pořádné, že :-D?
Komentář 49094
Komentář 49096
V komentáři, na který jsi reagoval, ti nic takového nevytýkal! Takže blbě čteš nebo blbě chápeš. Ve tvém případě nejspíše půjde o obojí.
Komentář 49097
Prosím, vyznač v jeho komentáři, kde ti něco takového vytýkal!
Komentář 49098
Vy ignorantsky idiote, to jste ten muj post skutecne necetl, nebo jsou na Vas i tri proste radky (resp. ty pouhe dve podstatne vety) prilis narocne?
Vase duvody a opravneni (natoz jejich SPRAVNOST) si laskave vetknete do rekta, kam je vyslovne odkazuje "zcela bez ohledu". Co furt kurwa nechapete na tak prajednoduchem tvrzeni, ze "takove" donucovani je donucovanim zcela stejne jako donucovani "makove", a to zcela bez ohledu na to, co ono "takove" a "makove" znamena a cim se lisi. Kdyz budu tvrdit, ze naftak je autem stejne jako benzinak, zacnete mi snad jako idiot oponovat a vysvetlovat rozdily mezi naftou a benzinem?
Summary: v momente, kdy si uvedomite, ze to Vase blaboleni je definitivne neudrzitelne, jako spravny srac okamzite prchate pod kourovou clonou zcela irelevantnich vyblitku, pro sichr vetsinou jeste v nekonsumovatelnem rozsahu. Ubohost.
Komentář 49150
Komentář 49164
OK, ja Vam to tedy vyextrahuju, jakkoliv v nejmensim nepochybuju, ze cely ten zbytek bude nezbytne cobydup zpatky. Tak jenom pro tu prdel, jak dlouho jste ochoten se tu svijet. Zaciname pod carou, s omluvou doplnen puvodne chybejici otaznik.
----------
Co furt kurwa nechapete na tak prajednoduchem tvrzeni, ze "takove" donucovani je donucovanim zcela stejne jako donucovani "makove", a to zcela bez ohledu na to, co ono "takove" a "makove" znamena a cim se lisi?
Komentář 48883
Komentář 48925
Komentář 49114
Komentář 49115
A protože dobrovolnost tak skvěle funguje, tak si anarchokapitalisté chtějí zakládat ozbrojené agentury ;-)
Komentář 49117
Nekdo rekne: Ono by to mohlo fungovat napriklad tak, ze by byly bezpecnostni agentury. A okamzite se z toho udela : Oni si chteji zakladat agentury!!!
Bylo by docela fajn, kdyby ses vratil na uplny zacatek, kdy se rika: Nevime, jak by to fungovalo, ale mohlo by to fungovat napriklad takto.
Z cehoz vyplyva, ze by to klidne mohlo fungovat i uplne jinak.
Komentář 49119
Komentář 49127
Cokoliv muze nefungovat.
Typicky to pak dopadne tak, ze to, co nefunguje zkrachuje a uchyti se to, co funguje.
Komentář 49131
Komentář 49134
Ja sice zadny ankapistan nechci a myslim ho nechce nikdo (nebo skoro nikdo) z tech, kteri chteji ancap, ale jiste nejaky ancapistan muze existovat a cokoliv existuje, muze I skoncit...
Komentář 49162
Komentář 49121
Ano, někdo řekne, že společnost založená na dobrovolnosti by mohla fungovat tak, že by byly ozbrojené agentury. To je také dobrý vtip :-D
Komentář 49126
V KAZDE spolecnosti (od, asi to bude od urciteho poctu clenu, ale ten pocet bude docela nizky) budou vzdy existovat "kriminalni zivly". Napriklad tedy lide, ktery nebudou respektovat vlastnicka prava, pripadne kteri nebudou respektovat pravo na to, aby na cloveka nikdo nepouzival utocne nasili.
Muzeme se bavit o tom, kolik jich musi byt, aby uz to bylo moc a zacalo se mluvit o tom, ze nesouhlas s obecne prijimanymi pravidly je tak velky, aby byla obecne prijimana pravidla zmenena.
Ale pokud bude pocet techto kriminalnich zivlu maly, tak bude potreba, aby je cas od casu nekdo vyresil. To za prve.
Za druhe - I dnes se clovek pojistuje proti vecem, o kterych doufa, ze se ani nikdy nestanou. Nekteri se pojisti, nekteri se nepojisti. Proto jsem rikal, ze ozbrojene agentruy je jen jedna z moznych reseni. Jina moznost reseni je napriklad "nic". Proste budu verit, ze se o sebe dokazu postarat sam a nepotrebuju nikoho jineho, aby to za me delal (ekvivalent ke dnesku - nebudu si proste platit policii, a kdyz me nekdo okrade, nemam nikoho, kdo by to za me resil, musim si to resit sam. A opet, bude mnoho zpusobu, jak to budu resit - sam, nekomu zaplatim jednorazove, atd)
Ja osobne si myslim, ze by to s tema ozbrojenyma agenturama nebylo az tak hrozne, jak se napriklad Urza domniva.
Ale kdo vi...mozna by to bylo tak, mozna jinak. My si dnes jen muzeme rikat : Tak a tak by to mohlo byt, docela do dava logiku...ale to je tak vsechno. Nikdo to nevi..
Komentář 49132
Označit ty, kteří nesouhlasí s vnucovanými pravidly, za "kriminální živly" je takový hezký trik, kterým se ideologie barví narůžovo.
Komentář 49135
Komentář 49326
Tak sorry, že nebudu pokračovat v diskusi, dál jsem se ve čtení nedostal.
Ještě možná ten odkaz lépe https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=1230#l34102
a proti tomu, že mícháte v jednom vlákně různé definice Vy jsem se ohrazoval tady https://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=1230#l34042. Ať to posoudí jiní, já to už nechci opakovat. Je to jako házení hrachu na stěnu.