Regulace slev – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-02-27 00:00:02

Regulace slev

Regulační úřad před časem donutil operátory zvýšit pokrytí LTE pro vysokorychlostní Internet; boží? Eeee… semi. Kupodivu to něco stálo, což se promítlo do cen; s tím prý onen úřad nesouhlasí. Co na to říct? Ono by to bylo k smíchu, kdyby to ovšem nebylo k pláči. Teď však pojede peklo ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek; ten si posvítí na slevy. Chce zákonem zakázat operátorům nabízet klientům slevy (těm se mimochodem těší většina z nich); wtf? Ano, prostě ve jménu zákona zdražte, ať je to spravedlivé. Motivace? Tak tady výjimečně nesázím na staré známé dobroserství v kombinací s hloupostí; za pravděpodobnější považuji scénář, že některému z velkých operátorů současná situace na trhu nevyhovuje a chce se slev zbavit, nicméně kdyby to udělal sám, zákazníci mu odejdou ke konkurenci, takže zatahal za nitky a chce to zakázat plošně. Ještěže tu máme ten stát, aby nás ochránil před těmi zlými korporacemi!
Přečtení: 13526

Reagujete na tento komentář:
Autor: Lojza Čas: 2017-02-27 08:50:57
Jj, text byl evidentne napsan par dni s predstihem a nastesti z toho nic nebude.
Je zajimave, jak na ten navrh kdo reagoval - velmi vstricne se k tomu stavelo O2, jakozto nejvetsi operator. Coz je vcelku logicke, protoze od nich nejvice utikaj lidi prave k jinym operatorum, kteri daji mane.
Podle me ale ten Mladek byl skutecne tak blbej, ze si myslel, ze kdyz zakaze davit slevy, tak operatori budou muset zlevnit. Verim tomu, ze si to fakt myslel. On nekde prohlasil, ze asi 60% lidi ma nejake individualni slevy a "my musime myslet na ty chudaky duchodce, co si tu slevu nedokazou sehnat a tak musime zajistit lepsi ceny ne pro 60% lidi, ale pro vsechny"
Otazka zni, proc by operatori meli zlevnovat, kdyz jim stat vytvoril takove krasne prostredi bez konkurence, ktera jedina by je tlacila na zlevnovani. Imho by k tomu naopak nemeli jediny duvod, pokud by jim stat nejak primo nenaridil, ze zlevnit musi - osobne se priklanim k moznosti, ze pan Mladek mel na mysli neco takoveho, jako ze jim to naridej. Ostatne jim vubec neslo o volani, ale pouze a jen o data. Takze by stat proste naridil, ze 1GB dat smi stat maximalne tolik a tolik, to si umim predstavit.
Ale ta varianta s O2, jakozto hybatelem udalosti, imho take dava smysl :-)
Autor: Lojza Čas: 2017-02-27 08:50:57
Web: neuveden Mail: neuveden
Jj, text byl evidentne napsan par dni s predstihem a nastesti z toho nic nebude.
Je zajimave, jak na ten navrh kdo reagoval - velmi vstricne se k tomu stavelo O2, jakozto nejvetsi operator. Coz je vcelku logicke, protoze od nich nejvice utikaj lidi prave k jinym operatorum, kteri daji mane.
Podle me ale ten Mladek byl skutecne tak blbej, ze si myslel, ze kdyz zakaze davit slevy, tak operatori budou muset zlevnit. Verim tomu, ze si to fakt myslel. On nekde prohlasil, ze asi 60% lidi ma nejake individualni slevy a "my musime myslet na ty chudaky duchodce, co si tu slevu nedokazou sehnat a tak musime zajistit lepsi ceny ne pro 60% lidi, ale pro vsechny"
Otazka zni, proc by operatori meli zlevnovat, kdyz jim stat vytvoril takove krasne prostredi bez konkurence, ktera jedina by je tlacila na zlevnovani. Imho by k tomu naopak nemeli jediny duvod, pokud by jim stat nejak primo nenaridil, ze zlevnit musi - osobne se priklanim k moznosti, ze pan Mladek mel na mysli neco takoveho, jako ze jim to naridej. Ostatne jim vubec neslo o volani, ale pouze a jen o data. Takze by stat proste naridil, ze 1GB dat smi stat maximalne tolik a tolik, to si umim predstavit.
Ale ta varianta s O2, jakozto hybatelem udalosti, imho take dava smysl :-)
Autor: Blake (neregistrovaný) Čas: 2017-03-01 22:44:52
V této souvislosti bych se chtěl zeptat jestli neexistuje nějaký popis jak by mohlo fungovat využívání rádiových frekvencí bez násilné regulace? Přiznám se, že si to nedovedu představit (Nekontrolovatelné šíření přes cizí pozemky, vzájemné rušení, ...)
Autor: eNjay (neregistrovaný) Čas: 2017-03-02 02:22:01 Titulek: Re: [↑]
Jo, tohle je jedna z toho mála, co si nedokážu představit ať se snažím jak se snažím. Je jasné, že by se to "nějak" vyřešilo, v zájmu konkurujících si operátorů (či jiných služeb využívajících přenos signálu vzduchem - tv, rozhlas, atd.) jistě není si seděť ve stejných pásmech a nemít ani jeden pořádný přenos, ale bylo by to zajímavé.
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-02 07:06:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ze by se to nejak vyresilo, jasne je - jen by to holt bylo o chlup min pohodlne.

Nakonec autorska prava na tabulky praporkovych signalu uz asi davno propadla a vyroba tamtamu by se v konkurencnim prostredi rozjela bleskove. A pokud by nejakym vytrvalym rypalum vadily interference i zde, je snad dnes problem sehnat starou deku a trochu vlhkeho dreva?

Ale jak rikam, to utajeni by bylo min pohodlne.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-03-02 11:17:50 Titulek: Re: [↑]
No jen počkejte, až se stát pokusí zregulovat telepatii. :-) To bude teprve legrace. :-P
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-02 11:40:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Telepatie je fajn, nebot je ekologická,

na rozdíl od kouřových signálů, které by způsobovaly globální oteplování a byla by tedy na ně po právu uvalena ekologická dan,
či tamtamů, jenž by nejspíše překračovaly povolenou míru hlučnosti...

Prozatím jsou ty duchovní síly Popelkou, podobně jako anarchie,
takže si toho nikdo moc nevšímá,
vždyt i známý guru Sai Bába si v klidu materializoval zlaté prsteny
a nikdo mu to nedanil...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-02 11:49:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Stát zaznamenal BTC
...................

A propo,
možná vám ta zpráva unikla, ale stát už reguluje BTC,
včera to bylo na Seznamu,
kdy prodejce nabonzoval kupujícího BTC,
nebot se mu jevilo, že jde o praní špinavých peněz...

Tak bacha na prodejce BTC, mohli by to být také nácí státní agenti,
a vy by jste mohli být obžalováni z praní špinavých peněz,
tak si laskavě ty vaše prachy perte doma,
copak nemáte pračku...
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-02 11:53:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak si zakoupite studenej kour. Kdyz s tim jde udit...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-02 12:02:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To by mohlo pomoct,
tedy vy máte tak geniální nápady, že by jste celej parlament strčil do kapsy,
ovšem chudák Bureš, tomu by jste pěkně podkouřil,
víc než podkuřuje von nám...

Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-02 12:16:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A to je právě na tom světě to nejlepší,
že von je takovej hravej
a každej se může dosytosti vyblbnout...

Tak třeba jsem koukal včera na to video o tom Mohamedovi,
kdybychom se všichni řídili jeho radou
a vybili všechny nevěřící co nechtějí přestoupit na naši víru a nechtějí dávat almužny,
tak bychom měli celosvětovej mír cobydup..

Ale voni lidi ne, voni prostě ten mír nechtěj...
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-02 11:50:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ts. Pockejte, az ji Bures naridi jako povinnou.
Treba na EET - tam se vsetci, co kradnu, stejne furt jenom na ty internety vymlouvaji.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-02 08:44:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jo, tohle je jedna z toho mála, co si nedokážu představit ať se snažím jak se snažím.
....................................................................................
Já myslím, že se toto děje v lidském životě neustále,
že se dostáváme do podobných situací,
kdy prostě jeden musí ustoupit druhému,

von občas ten silnější pes prostě znamená, že je rozumnější a tak ustoupí,
někdy to dokonce dojde tak daleko, že si lidé navzájem dávají přednost,
což se často stává při procházení dvěřmi, kdy jeden jde tam a jinej zase sem,
na silnici často pouštějí lidé najíždějící automobil z boční ulice
apd.

Von to prostě člověk zvládá i bez regulací,
dokonce by to zvládnul i bez náký tý morálky a nepsaných pravidel,
v nehorším si pak mohou oba navzájem škodit, či případně si dát přes dršku,
což je nakonec také řešení...
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-03-02 11:13:29 Titulek: Re: [↑]
Popis určitě ne :-) ale mohla by fungovat třeba aplikace principu prvotního přivlastnění -- objevitelé a pionýři využití rádiových vln by byli mohli vytvořit někalý spolek, který --- pokud by se choval rozumně --- by mohl být přirozenou autoritou ohledně využívání rádiových frekvencí. Konec konců, i dnes existuje nějaká mezinárodní telekomunikační unie, která musí řešit správu dlouhovlnného pásma i napříč státy (dlouhé vlny se ohýbají kolem zemského povrchu a s dostatečně výkonným vysílačem není problém mít pokrytí celé zeměkoule z jedné stanice). Ovšem to by to nebyl stát, aby do toho nevetkl své pracky a nezreguloval to rovnou do 1000 GHz, což je pásmo, které nikdo využít neumí a asi ani umět využít nebude z fyzikálních důvodů, ale stát to zreguloval "protože proto". :-(
Autor: pz100000 Čas: 2017-03-02 11:43:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale fuj!
Prvotni privlastneni se zkouselo uz u pozemku; a podivejte, kam to vedlo. :)
Jinak pasmo fregwencni se oproti hranicnimu bude branit spis hure.
Autor: catmouse Čas: 2017-03-02 22:24:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1) jaký má smysl se vzájemně rušit - jaký má smysl se vzájemně jen okrádat, nic netvořit? Větší užitek má kooperace než kořistění.
2) volný trh by našel řešení (pokud jde jen o rádiové vlny) a de facto ho už našel - co takhle družice, kabely atd. prostě přenos informací jinou technologií.Vlaku nekonkurují jen jiné vlaky ale i auta, autobusy, letadla, lodě, vrtulníky....... substituty
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-03-03 00:26:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
1) jaký má smysl se vzájemně rušit - jaký má smysl se vzájemně jen okrádat, nic netvořit? Větší užitek má kooperace než kořistění.
........................................................................................

Inu, je to činnost,
jakej smysl má sport, víceméně je k ničemu,
jde jen o to porazit soupeře, což by mohlo být nahlíženo negativně,

prostě je to činnost...
logo Urza.cz
kapky