Rusové jsou taky lidi – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2022-02-28 00:00:02

Rusové jsou taky lidi

Dění na Ukrajině mě hluboce zasahuje; mimo jiné i proto, že tam mám lidi, na kterých mi záleží – spolu se Students for Liberty jim (a dalším) pomáháme dostat se pryč. O samotném konfliktu jsem však již napsal dost; a rád bych se věnoval něčemu jinému. Stále častěji se setkávám s lidmi, kteří se snaží pomáhat tím, že ostrakizují běžné Rusy tady v ČR (napříkad vysokoškolský učitel, který přestal vést práce svým ruským studentům). Chápu, že válka vyvolává spoustu negativních emocí; ale prosím, neventilujme je na těch, kdo nic neudělali. Putin a jeho stát představují dobyvačnou válečnou mašinerii; ne ruští občané v ČR, kteří měli tu smůlu, že se narodili na špatné straně hranic. To politici a jejich státy páchají zlo! Prosím, nepřistupujme na jejich hru, ve které každý Rus stojí za Putinovými kroky; ve skutečnosti totiž nestojí. Vnímejme každého člověka dle něj samotného a jeho činů; nepomáhejme zlu souzením jednotlivcům podle jejich státní příslušnosti.
Přečtení: 13063

Reagujete na tento komentář:
Autor: Brabenec (neregistrovaný) Čas: 2022-02-28 20:25:13
U toho sportu je to trochu složitější. Jako jednotlivec - např. atlet, tenista, lyžař, biatlonista,... bych mohl závodit sám za sebe. Záleží, jak by se k tomu postavil pořadatel, jestli by mi něco takového umožnil, ale teoreticky to možné je. Ale u kolektivních sportů jako hokej, fotbal, házená,.. Tam si v současné době moc neumím představit, jak by sportovci hráli sami za sebe. Jako na Olympiádě sice ruští sportovci nemohli nastupovat pod svojí vlajkou (jak já jsem jim záviděl... :-) ), ale pořád svým způsobem reprezentovali Rusko. Jak to tedy co nejlépe vymyslet u kolektivních sportů? Přemýšlejta a nahoďte nějaké nápady. Díky a s pozdravem Brabenec.
Autor: PetrBeran (neregistrovaný) Čas: 2022-02-28 10:04:44
do znacne miry souhlasim. Nicmene, je to jedna z mala akci proti agresorovi. A to skze neprime vlivy:
volby, ovlivneni okolich osob pro jejich volbu, nedostatecny aktivni odpor (penalizace za pasivitu). Napr., ten ostrakizovany rus sice agresora nevolil, ale jeho bacicka ano. Tak by si mozna mohla uvedomit tu svou zodpovednost. Bohuzel mi vsak prijde pravdepodobnjsi, ze se babicka jeste vic nasere na zapad a jeste vic podpori sveho agresora. Takze nakonec vlastne nevim.
Autor: Urza Čas: 2022-02-28 13:07:50 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No přesně! Máme zbožné přání, aby to fungovalo tak, jak píšete v začátku příspěvku; jenže nefunguje.
Babičce, která volila Putina, by to mnedle daleko spíš dalo za pravdu; však si to představte naopak:
Když Vám budou komunisti šikanovat rodinu, začnete je pak spíš volit, pokud jste je do té doby nevolil? Těžko.
A babička, která má své přesvědčení, že Putin je zachránce, tak když jí začneme šikanovat vnuka, tím spíš ji utvrdíme.
Web: neuveden Mail: neuveden
Imho za orvní nevíte koho volí babička a taky si můžete nakonec znepřátelit nejen ji ale i toho vnuka . co tu třeba původně žije kvůlu větší svobodě skoro jako emigrant ale když ho zaženete do kouta...
Autor: Dalid Čas: 2022-02-28 15:04:18
Web: neuveden Mail: schován
S týmto súhlasím, ale mám dilemu u ruských športovcov, ktorí túto krajinu reprezentujú a tým vlastne súhlasia s jej konaním
Autor: Brabenec (neregistrovaný) Čas: 2022-02-28 20:25:13 [↑]
U toho sportu je to trochu složitější. Jako jednotlivec - např. atlet, tenista, lyžař, biatlonista,... bych mohl závodit sám za sebe. Záleží, jak by se k tomu postavil pořadatel, jestli by mi něco takového umožnil, ale teoreticky to možné je. Ale u kolektivních sportů jako hokej, fotbal, házená,.. Tam si v současné době moc neumím představit, jak by sportovci hráli sami za sebe. Jako na Olympiádě sice ruští sportovci nemohli nastupovat pod svojí vlajkou (jak já jsem jim záviděl... :-) ), ale pořád svým způsobem reprezentovali Rusko. Jak to tedy co nejlépe vymyslet u kolektivních sportů? Přemýšlejta a nahoďte nějaké nápady. Díky a s pozdravem Brabenec.
Web: neuveden Mail: neuveden
a neplaťí to pro ankapa i sportovcích libovolného státu ? ;)
Autor: Anonym (neregistrovaný) Čas: 2022-02-28 15:40:34
Také souhlasím, před pár dny jsem byl v Praze a narazil na dost podniků, které měli na dveřích napsáno, že Rusy neobsluhují.
Autor: Urza Čas: 2022-02-28 16:05:41 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, je to samozřejmě jejich právo, ale nemyslím, že tohle něčemu pomůže.
Web: neuveden Mail: neuveden
zajímavý by bylu zkusit to s cedulí "obsluhujem pouze Rusy " jestli by byl stát s tím stejně v pohodě nebo by by proti takovýmu podniku použil klasickej dvojí metr . když by tedy vůbec podnik přežil lynč davu ..
Autor: Dalid Čas: 2022-03-01 08:24:43
Web: neuveden Mail: schován
Jediné riešenie, ktoré ma napadá je, že by sa športovci sami dištancovali od štátu a hrali pod novou vlajkou a v nových dresoch
Autor: v6ak Čas: 2022-03-01 08:33:04
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Hmm, měl jsem rozepsaného něco dost podobného, akorát jsem se pozastavoval nad tím, jak někteří Rusové říkají, že se stydí za to, že jsou Rusové. Jak weird je aplikovat kolektivní vinu sám na sebe…
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky