Historie neasimilace Židů je o 600 let starší tj. od babylonského zajetí a souvisí s vírou, která je výlučná a asimilaci neumožňovala. Pro některé (zdaleka ne všechny) rody se jmény Cohen, Kohen, Khon nebo Levi, Löw apod. by nemuselo být dokazování kontinuity minimálně k Herodovi - historicky doložený cenzus za účelem zdanění nařízený Římany, překvapivě se něco i dochovalo - takový problém, protože to souvisí se základními pravidly judaismu (viz Leviticus a Devarim, kmen Levi, kněžská služba). Tím se ale jen posune časová hranice zkoumání nároku. Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Web: neuvedenMail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Ano. Tenhle komentář je k nezaplacení. Izrael i dvojí metr na něj se dá vystopovat hodně daleko. Jedním z nejstarších archeologických nálezů je Merneptahova stéla, která hlásá: Izrael je ztracen, nemá sémě. Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam: גנוב גונבתי מארץ העברים Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera). Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Z hlediska biblistiky je vše před Jošijášem dosti otazné a nejisté, ovšem z hlediska kontinuity nároku je právě až římský cenzus něčím, od čeho se dá alespoň hypoteticky odrazit. Problém jistě je, že se až na pár výjimek jedná téměř výhradně o sekundární či terciální zdroje nebo zlomky nesrozumitelných dat. Není to ale až tak zásadní komplikace, protože v té době už velká většina úrodné půdy byla v držení malého počtu mocných a bohatých rodů. Takové záznamy bývají samozřejmě také nejspíše nalezeny, protože mělo význam je zachovávat. Takže domáhat se práva na pozemky pro konkrétní osoby by šlo obtížně a jen v málo případech, jednalo by se ale patrně o požadavek na dost podstatnou část současného Izraele.
svobodny-milan k #ne_poslušnosti už brzy:
Jsem velice rád, že podobné věci vydáváš. Sám se snažím žít svobodně a je super, že si mezi sebou hledáme nějaké cesty, jak žít šťastně.
Komentář 119742
PavelX7 k Typická anarchokapitalistická demagogie:
Chápu . Nicméně komu tím prospějete, kdyz se neobhájíte ? Píšete sem snad pro čtenáře , ne pro Urzu. A ti se holt vaši obhajobu nedozví …
PavelX7 k Ankapem k autokracii?:
Taky to netvrdím a nemyslím si, že by to někdo tvrdil. Proč tedy vnášíte takový zjevný strawman do diskuze? Byl někdy někde na zeměkouli vůbec ankap? Pokud ano a teď tam není, platí o jeho selhání to samé. Pokud nebyl ani není, tak je to prostě nějaká […]
Komentář 119733
Mr MR k Typická anarchokapitalistická demagogie:
Já neříkám, že to je konverzace, ani že na to nemá právo. Říkám, že to dle mého lze dělat líp a ne otravným způsobem. A tím pádem na to nebudu odpovídat.
Radoslav Khun k Ankapem k autokracii?:
Až na to, že ty procesy nakonec vždycky selhaly. Těžko můžete tvrdit, že zrovna teď jsou dokonalé a neobejitelné, když tolikrát předtím si to taky mysleli a dopadlo to jak to dopadlo. Pořád mi přijde, že je lepší konkurence těch subjektů, než všechno to, […]
Komentář 119730
Radoslav Khun k Ankapem k autokracii?:
1) Ne, skutečně žádný rozdíl. 2) Slamák. Už se docela ztrapňujete, takhle to vaše trolení není ani aspoň zábavné.
Komentáře
Komentář 98430
Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Komentář 98438
Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam:
גנוב גונבתי מארץ העברים
Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim
Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera).
Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Komentář 98445