Historie neasimilace Židů je o 600 let starší tj. od babylonského zajetí a souvisí s vírou, která je výlučná a asimilaci neumožňovala. Pro některé (zdaleka ne všechny) rody se jmény Cohen, Kohen, Khon nebo Levi, Löw apod. by nemuselo být dokazování kontinuity minimálně k Herodovi - historicky doložený cenzus za účelem zdanění nařízený Římany, překvapivě se něco i dochovalo - takový problém, protože to souvisí se základními pravidly judaismu (viz Leviticus a Devarim, kmen Levi, kněžská služba). Tím se ale jen posune časová hranice zkoumání nároku. Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Web: neuvedenMail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Ano. Tenhle komentář je k nezaplacení. Izrael i dvojí metr na něj se dá vystopovat hodně daleko. Jedním z nejstarších archeologických nálezů je Merneptahova stéla, která hlásá: Izrael je ztracen, nemá sémě. Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam: גנוב גונבתי מארץ העברים Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera). Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Z hlediska biblistiky je vše před Jošijášem dosti otazné a nejisté, ovšem z hlediska kontinuity nároku je právě až římský cenzus něčím, od čeho se dá alespoň hypoteticky odrazit. Problém jistě je, že se až na pár výjimek jedná téměř výhradně o sekundární či terciální zdroje nebo zlomky nesrozumitelných dat. Není to ale až tak zásadní komplikace, protože v té době už velká většina úrodné půdy byla v držení malého počtu mocných a bohatých rodů. Takové záznamy bývají samozřejmě také nejspíše nalezeny, protože mělo význam je zachovávat. Takže domáhat se práva na pozemky pro konkrétní osoby by šlo obtížně a jen v málo případech, jednalo by se ale patrně o požadavek na dost podstatnou část současného Izraele.
Ondrášeček k Komplexita:
Jo, to je právě něco, na čem se hodně principiálně neshodneme, si myslím. A řekl bych, že to taky ukazuje na určitý ideový rozdíl mezi demokraty a anarchisty. Vlastně by mě zajímalo, myslíš si obecně, že pokud člověk zastává nějaký názor, a ten názor je […]
Hrosik1 k Anarchoúzkost:
A co je na tom špatného? Jwslti teda jste ochoten o tom diskutovat. Potažmo i změnit názor na základě logických argumentu
Komentář 111898
Ondrášeček k Komplexita:
Spíš že za mě to násilí ve smyslu klidně toho vnucování je dost často vnímáno na bázi určité normality nebo konsenzu. Pokud člověk něco obhajuje nebo prosazuje, ale je to velmi uznávané, často je to brané prostě jako názor, zatímco pokud se někdo snaží […]
Komentář 111897
PavelX7 k Komplexita:
Není , jen jste vykopirová kus cizího clanku který s tím co jsem napsal nesouvisí
Komentář 111895
Rakusak k Anarchoúzkost:
Mam, ale aplikuji to jen na sebe a svou rodinu. Povazuji to za hrich. Na druhou stranu toto nikomu necpu a rozhodne nechci v tom nikomu branit, aby to provozoval ci podstupoval. Za mne toto stat nema resit, at si to lide resi mezi sebou.
Komentář 111894
PavelX7 k Komplexita:
Ctrl C ctrl V vám jde . Tak ještě abystevse naučil formulovat nějaký relevantní argument .
Komentáře
Komentář 98430
Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Komentář 98438
Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam:
גנוב גונבתי מארץ העברים
Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim
Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera).
Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Komentář 98445