Historie neasimilace Židů je o 600 let starší tj. od babylonského zajetí a souvisí s vírou, která je výlučná a asimilaci neumožňovala. Pro některé (zdaleka ne všechny) rody se jmény Cohen, Kohen, Khon nebo Levi, Löw apod. by nemuselo být dokazování kontinuity minimálně k Herodovi - historicky doložený cenzus za účelem zdanění nařízený Římany, překvapivě se něco i dochovalo - takový problém, protože to souvisí se základními pravidly judaismu (viz Leviticus a Devarim, kmen Levi, kněžská služba). Tím se ale jen posune časová hranice zkoumání nároku. Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Web: neuvedenMail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Ano. Tenhle komentář je k nezaplacení. Izrael i dvojí metr na něj se dá vystopovat hodně daleko. Jedním z nejstarších archeologických nálezů je Merneptahova stéla, která hlásá: Izrael je ztracen, nemá sémě. Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam: גנוב גונבתי מארץ העברים Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera). Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Z hlediska biblistiky je vše před Jošijášem dosti otazné a nejisté, ovšem z hlediska kontinuity nároku je právě až římský cenzus něčím, od čeho se dá alespoň hypoteticky odrazit. Problém jistě je, že se až na pár výjimek jedná téměř výhradně o sekundární či terciální zdroje nebo zlomky nesrozumitelných dat. Není to ale až tak zásadní komplikace, protože v té době už velká většina úrodné půdy byla v držení malého počtu mocných a bohatých rodů. Takové záznamy bývají samozřejmě také nejspíše nalezeny, protože mělo význam je zachovávat. Takže domáhat se práva na pozemky pro konkrétní osoby by šlo obtížně a jen v málo případech, jednalo by se ale patrně o požadavek na dost podstatnou část současného Izraele.
d3xte k Neočekávaná subjektivní preference:
Myslím, že lidí, kterým připadá pomsta hloupá v dnešním světě stále přibývá, není to tedy pravděpodobně již evoluční nevýhoda. Jistě, dříve to pravděpodobně bylo užitečné, ale je možné, že to se změnami ve společnosti časem vymizí (nebo se zredukuje, […]
Hrosik1 k Používá stát násilí?:
myslim ze vinen je ten, kod ma zly zamer a udelal akci pro jeho naplneni. prece byste nechtel aby vyrobce nozu byl zodpovedny za vrazdy... ano, myslim ze ten kdo macka a fakt nevedel je moralne nevinen, ale taky se podle toho bude patricne chovat. tezko […]
marcusant k Neočekávaná subjektivní preference:
Nechci hodnotit, zda je pomsta hloupá. Je to zřemě geneticky daná věc, něco, co mají i zvířata. Může se někdy jevit jako hloupá, třeba má ale nějaké opodstatnění. Odškodnění je inkorporováno do trestu v tom smyslu, že dotyčný pachatel musí tu škodu […]
Matěj Vykoukal k Používá stát násilí?:
Je frustrující, že to nelze řešit algoritmicky :) Vidím, že se i tady liší názor na to kde ta akce začíná a končí. Klíč "nezávislý prodejce" mi přijde matoucí. Př. Nezávislý prodejce prodává náboje všem (i těm o kterých třeba tuší, že je […]
Komentáře
Komentář 98430
Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Komentář 98438
Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam:
גנוב גונבתי מארץ העברים
Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim
Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera).
Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Komentář 98445