Historie neasimilace Židů je o 600 let starší tj. od babylonského zajetí a souvisí s vírou, která je výlučná a asimilaci neumožňovala. Pro některé (zdaleka ne všechny) rody se jmény Cohen, Kohen, Khon nebo Levi, Löw apod. by nemuselo být dokazování kontinuity minimálně k Herodovi - historicky doložený cenzus za účelem zdanění nařízený Římany, překvapivě se něco i dochovalo - takový problém, protože to souvisí se základními pravidly judaismu (viz Leviticus a Devarim, kmen Levi, kněžská služba). Tím se ale jen posune časová hranice zkoumání nároku. Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Web: neuvedenMail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Ano. Tenhle komentář je k nezaplacení. Izrael i dvojí metr na něj se dá vystopovat hodně daleko. Jedním z nejstarších archeologických nálezů je Merneptahova stéla, která hlásá: Izrael je ztracen, nemá sémě. Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam: גנוב גונבתי מארץ העברים Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera). Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Z hlediska biblistiky je vše před Jošijášem dosti otazné a nejisté, ovšem z hlediska kontinuity nároku je právě až římský cenzus něčím, od čeho se dá alespoň hypoteticky odrazit. Problém jistě je, že se až na pár výjimek jedná téměř výhradně o sekundární či terciální zdroje nebo zlomky nesrozumitelných dat. Není to ale až tak zásadní komplikace, protože v té době už velká většina úrodné půdy byla v držení malého počtu mocných a bohatých rodů. Takové záznamy bývají samozřejmě také nejspíše nalezeny, protože mělo význam je zachovávat. Takže domáhat se práva na pozemky pro konkrétní osoby by šlo obtížně a jen v málo případech, jednalo by se ale patrně o požadavek na dost podstatnou část současného Izraele.
Hrosik1 k Manželství pro všechny?:
Stejně jako se prosim. Vyhnete metaforam, vyhnete se prosím také prikladum, které nedávají smysl. Takže rozšiřování volebního práva by za vas také bylo spatne. Dobrá tedy. Já ale asi stále nerozumím v čem sezdaní lidé ubližuji těm nesezdanym. Vy tedy […]
Lojza k Kanál Svobodného přístavu: Urza v Nejlepším podcastu o školství (část první):
Ehmmm, o takovych vecech se typicky nebavim ani s vetsinou dospelych. Tedy, s kazdym jednim clovekem, se kterym se bavim, se bavim o tom, o cem potrebuji/chci. A neresim, kolik je komu let, jestli spravne pochopi co rikam, nebo jestli mu to mam nejak […]
Hrosik1 k Manželství pro všechny?:
jak je znevyhodní? jak se stav zhorší? já to jsme schopný akceptovat jen to prostě nevidím? jak se zhorší můj stav tím že si moji sousedé udělají svatbu? a platí to teda pro každou další svatbu nebo jen pro každou homoseuxální svatbu? muzete nepouzivat […]
Komentář 104169
Hrosik1 k Dobrovolnost proti donucení:
vy si myslíte že to takhle opravdu funguje? nebo to je vás návrh, jak by to mělo fungovat? 1) a nebo jsem zivnostník a celou trzbu si nechám sám. ale ok. co je spatného na tom, co jste popsal? 2) dobre, takze máme deflaci nebo stagnaci cen... opět. proč […]
Komentář 104165
Regis2 k Kanál Svobodného přístavu: Urza v Nejlepším podcastu o školství (část první):
Ještě to nemám celé zkouknuté, ale dost některé ty námitky a vaše vysvětlení mi připomínají to, co jsem se vás ptal nedávno já. Jelsti teda děti vychováváte a tak. Přijde mi že ten váš přístup je prostě tak strašně nenormální, že to je pro normálního […]
Komentáře
Komentář 98430
Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Komentář 98438
Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam:
גנוב גונבתי מארץ העברים
Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim
Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera).
Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Komentář 98445