Historie neasimilace Židů je o 600 let starší tj. od babylonského zajetí a souvisí s vírou, která je výlučná a asimilaci neumožňovala. Pro některé (zdaleka ne všechny) rody se jmény Cohen, Kohen, Khon nebo Levi, Löw apod. by nemuselo být dokazování kontinuity minimálně k Herodovi - historicky doložený cenzus za účelem zdanění nařízený Římany, překvapivě se něco i dochovalo - takový problém, protože to souvisí se základními pravidly judaismu (viz Leviticus a Devarim, kmen Levi, kněžská služba). Tím se ale jen posune časová hranice zkoumání nároku. Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Web: neuvedenMail: shlomo.kafka v doméně gmail.com
Ano. Tenhle komentář je k nezaplacení. Izrael i dvojí metr na něj se dá vystopovat hodně daleko. Jedním z nejstarších archeologických nálezů je Merneptahova stéla, která hlásá: Izrael je ztracen, nemá sémě. Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam: גנוב גונבתי מארץ העברים Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera). Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Z hlediska biblistiky je vše před Jošijášem dosti otazné a nejisté, ovšem z hlediska kontinuity nároku je právě až římský cenzus něčím, od čeho se dá alespoň hypoteticky odrazit. Problém jistě je, že se až na pár výjimek jedná téměř výhradně o sekundární či terciální zdroje nebo zlomky nesrozumitelných dat. Není to ale až tak zásadní komplikace, protože v té době už velká většina úrodné půdy byla v držení malého počtu mocných a bohatých rodů. Takové záznamy bývají samozřejmě také nejspíše nalezeny, protože mělo význam je zachovávat. Takže domáhat se práva na pozemky pro konkrétní osoby by šlo obtížně a jen v málo případech, jednalo by se ale patrně o požadavek na dost podstatnou část současného Izraele.
Radoslav Khun k Státní školství je zlo: Posedlost byrokracií:
Když je nemusí vnucovat, proč je teda vnucuje? Jednoduchá otázka, zkus odpovědět. To s plotem je debilní, já sám sobě nebráním jím projít, že? Na tvrzení o tom, že dnes utíká víc lidí než za komunismu, prosím zdroj, jsem přesvědčen, že na to žádný zdroje […]
Komentář 118756
Radoslav Khun k Státní školství je zlo: Živá tiskárna:
Já vám nevím, dlouho jsem si to myslel, ale na druhou stranu ta jeho agrese, jak se dycky nasere a začne nadávat do idiotů, když mu někdo něco vyvrátí nebo upozorní na jeho nekonzistenci (což je hrozně jednoduchý), mi připadá docela autentická. Ale jo, […]
Komentář 118755
Radoslav Khun k Státní školství je zlo: Živá tiskárna:
No já jen, že tu pořád někoho označuješ za idiota, debila, tupce a podobně, ale sám nejsi schopen si po sobě ani opravit opačně nastavenou klávesnici... tak možná příště víc pokory?
Komentář 118754
Radoslav Khun k Státní školství je zlo: Živá tiskárna:
No jsme zase u té metafyziky. Pokud tu o někom prohlásím něco negativního, tak to fakt nutně neznamená, že pro mě z principu platí to samý. Jestli si to o mě myslíte, to samozřejmě můžete, ale podložit mi to hádám schopen nebudete, jako doposud...
Komentář 118752
Radoslav Khun k Státní školství je zlo: Posedlost byrokracií:
Počkejte, já fakt nevím, je to troling nebo to myslíte vážně? Bavili jsem se o tom, v čem je špatný stítní školství, potažmo jakákoli státní služba. A došli jsme k tomu, že pokud se někdo podvolí pohružce násilí a zaplatí, tak se nejedná o krádež?
marcusant k Státní školství je zlo: Živá tiskárna:
Myslíte fanatickej trol? Možný to je, ale fanatici vůbec nemívají smysl pro humor. Norek ho minimálně jednou projevil, ale třeba se spletl...
Komentáře
Komentář 98430
Protižidovské útoky, persekuce a vyhánění začaly po potlačení povstání Bar Kochby (druhá válka Židovská, 135 n.l.) a byly organizovány státní mocí jako pomsta a eliminace nebezpečí dalších nepokojů. Během raného středověku jen nastal útlum pronásledování díky absenci významnější centrální moci v Evropě před Karlem Velikým.
Komentář 98438
Když Josef sestoupil do Egypta, říká tam:
גנוב גונבתי מארץ העברים
Ganov gunavti me'Erec ha3Ivrim
Byl jsem ukraden ze země Hebrejců (=potomků Hebera).
Historie Jisra'ele podle toho sahá daleko před Abraháma, k 3Everovi a k Šémovi.
Komentář 98445