Může; jenže evolučně přežívají spíše ti, kdo to mají v souladu s pravdou než ti, kdo se mýlí, což z toho poznání mnedle dělá. Náhodná genetická mutace by poznáním nebyla (spíše náhodnou informací), ale když k tomu přidáme tu evoluční teorii (a reálnou historii, jak vznikla), už to poznání je (protože koreluje se skutečným stavm, byť to nemusí platit vždy).
narozdil od p. Kinkora to konzistentne davalo smysl, jen nejak nevim, k cemu je, popisovat zrejmé.
nechystáte další rozhovor, kde by jste se dostali k tomu, co se z tech zakladnich axiomu vyvozuje?
a jeste dalsi axiom, na kterem mylsim p. Kinor trval, jako na zásadním pilíri objektivismu a to, ze zkutečnost je zcela poznatelná lidskými smysly. v tom jsem videl obrovskou aroganci, ale jestli si to tedy objektivisté nemysli, tak je to fajn :) jen nejak nevim, co je na tom objektivismu objektivního :)
d3xte k Neočekávaná subjektivní preference:
Myslím, že lidí, kterým připadá pomsta hloupá v dnešním světě stále přibývá, není to tedy pravděpodobně již evoluční nevýhoda. Jistě, dříve to pravděpodobně bylo užitečné, ale je možné, že to se změnami ve společnosti časem vymizí (nebo se zredukuje, […]
Hrosik1 k Používá stát násilí?:
myslim ze vinen je ten, kod ma zly zamer a udelal akci pro jeho naplneni. prece byste nechtel aby vyrobce nozu byl zodpovedny za vrazdy... ano, myslim ze ten kdo macka a fakt nevedel je moralne nevinen, ale taky se podle toho bude patricne chovat. tezko […]
marcusant k Neočekávaná subjektivní preference:
Nechci hodnotit, zda je pomsta hloupá. Je to zřemě geneticky daná věc, něco, co mají i zvířata. Může se někdy jevit jako hloupá, třeba má ale nějaké opodstatnění. Odškodnění je inkorporováno do trestu v tom smyslu, že dotyčný pachatel musí tu škodu […]
Matěj Vykoukal k Používá stát násilí?:
Je frustrující, že to nelze řešit algoritmicky :) Vidím, že se i tady liší názor na to kde ta akce začíná a končí. Klíč "nezávislý prodejce" mi přijde matoucí. Př. Nezávislý prodejce prodává náboje všem (i těm o kterých třeba tuší, že je […]
Komentáře
Komentář 110159
Komentář 110248
Náhodná genetická mutace by poznáním nebyla (spíše náhodnou informací), ale když k tomu přidáme tu evoluční teorii (a reálnou historii, jak vznikla), už to poznání je (protože koreluje se skutečným stavm, byť to nemusí platit vždy).
Komentář 110160
Cool, a kde se vzalo u člověka?
Komentář 110168
narozdil od p. Kinkora to konzistentne davalo smysl, jen nejak nevim, k cemu je, popisovat zrejmé.
nechystáte další rozhovor, kde by jste se dostali k tomu, co se z tech zakladnich axiomu vyvozuje?
a jeste dalsi axiom, na kterem mylsim p. Kinor trval, jako na zásadním pilíri objektivismu a to, ze zkutečnost je zcela poznatelná lidskými smysly. v tom jsem videl obrovskou aroganci, ale jestli si to tedy objektivisté nemysli, tak je to fajn :) jen nejak nevim, co je na tom objektivismu objektivního :)
Komentář 110249
A o té poznatelnosti smysly jsme se v rozhovoru také bavili.
Komentář 110246
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.