Zkouknul jsem část videa, ale vypadá to, jako opakovaní stejných myšlenek, které tu zazněly již mnohokrát, takže 2,5 hodiny s tím trávit nebudu. Text takového rozsahu by mohl mít obsah, kapitoly, nadpisy. Kdyby to bylo udělané pořádně, tak se v tom člověk snadno zorientuje a najde si, co ho zajímá či nové myšlenky. U videa chvíli zkusíte, pak překliknete hodinu dopředu, a když to nezaujme ani potom, tak to prostě vypnete. Protože se v tom nedá smysluplně rychle orientovat.
Z toho, co jsem slyšel (nejen tady), tak mám pocit, že pan Urza má strašně mechanický přístup k definicím a principům. On si něco stanoví a pak si z toho začne něco dovozovat (možná i logicky), ale jeho hlavní starost je konzistence a dopad na lidi moc neřeší.
Proč řešíme svobodu projevu a cenzuru? Minimálně v demokracii potřebujete, aby lidé mohli sdílet myšlenky, seznamovat se s nimi, vzájemně komunikovat atd. Na tom ten systém stojí. Ono vůbec nepotřebujete, aby mohl říct kdokoliv, cokoliv, kdekoliv. Ale pokud do toho začnete vkládat nějaké významnější bariéry, které tohle volné prostředí deformují, tak roste problém. To, že nemůžete někomu na fasádu napsat své moudro, tu svobodu nenaruší. To, že totalitní režim zcenzuruje jakékoliv kritické informace ale ano.
Podle definice pana Urzi mohou firmy naprosto umlčet a zmanipulovat veřejnou diskuzi, ale podle té definice to není cenzura a nenarušujete to svobodu slova. Svobodu slova by ale narušilo, kdyby jim v tom někdo chtěl bránit zákony. Ale protože je to zcela konzistentní závěr vycházející z definice, tak mu nikdy nedojde, kde je problém.
Z toho, co jsem slyšel (nejen tady), tak mám pocit, že pan Urza má strašně mechanický přístup k definicím a principům. On si něco stanoví a pak si z toho začne něco dovozovat (možná i logicky), ale jeho hlavní starost je konzistence a dopad na lidi moc neřeší Problém vidím v tom, že běžní lidé jsou ochotni diskutovat o čemkoli a vůbec jim nevadí, že důležité pojmy, o kterých se diskutuje, si každý představuje úplně jinak. Například bude-li diskutovat o východních naukách vědec (fyzik) a humanitní vzdělanec, budou si představovat pod pojmem "energie" něco diametrálně odlišného. Urza je ochoten přistoupit na definici protějšku, ale během diskuse vyplyne nekonzistentnost té přijaté definice. A tím to pro Urzu končí. Bere definici protějšku za vyvrácenou a dále se jí nezabývá. Psychologičtější přístup by byl pokusit se přivést diskusního partnera trpělivě a velice opatrně ke své definici a na tom pak dále pokračovat v diskusi. To je ovšem značně utopické a většinou beznadějné. Velkým úspěchem by bylo, kdyby dovedl partnera k přijetí Urzovy přesné a konzistentní definice. A tím diskusi skončit. Jiná věc je, že "přesvědčený" diskutér by Urzovu definici ruče pustil z hlavy a do jakékoli další diskuse by vstupoval opět s tou svou původní definicí.
Karle, souhlasím, že nedefinování si základních pojmů je občas pro řadu debat katastrofa. Dle mě ale pan Urza je druhý extrém. Kdy on si stanoví nějakou definici a pak se jí naprosto tupě drží. On hledá konzistentní definici, kterou může aplikovat na jakoukoliv situaci. To mu dává jistotu, zpřehledňuje mu to svět a dává přesvědčení, že svět je v pořádku. Ale už nepřemýšlí, k čemu to vede. Mluví o svobodě a přes definici si ospravedlní zavedení otrokářství. Mluví o svobodě projevu a přes definici si ospravedlní zavedení totality.
Jak tak pozoruji, tak on si stanoví určité elementární prvky. A z nich pak odvozuje složitější konstrukce. Až po celou společnost. Je zatím logika, že pokud jsou základy v pořádku. A z nich konzistentně odvozujete složitější jevy, tak i ty musí být v pořádku. A to pak vede k takovýmto koncům.
Dle mě je to dobré myšlení pro matematiku či programování, ale u společnosti selhává. Protože je to příliš složitý systém. Tam musíte vidět všechny ty roviny současně. Nemůžete začít na jednom konci a logikou se dopracovat se na druhý. A nutně Vám tam vzniknou nekonzistence. Takže i ty definice mají jiný význam než v matematice a nejsou použitelné do procesu, jak s nimi nakládá pan Urza.
..ale u společnosti selhává. Protože je to příliš složitý systém. Tam musíte vidět všechny ty roviny současně.. Jistě, ve společnosti převažují lidé, u nichž převažuje spíše stránka citová či pocitová. Na ty neplatí logika. Je otázka, na jaká témata má vůbec smysl s nimi diskutovat a jaký cíl by měla diskuse mít. V žádném případě nemůže přispět k vyjasnění diskutovaného tématu. Maximum, jakého může docílit, vidím ve dvou věcech: a. Logici vypracují nějakou strategii, jak emocionálům zprostředkovat nějaký minimální vhled do jejich teorie b. Emocionálové pochopí, že existuje nějaká logika, a od té je lépe se držet stranou. I toto minimální maximum je nejspíš příliš maximální.
Je len intelektuálnou onaniou snažiť sa o nepriestrelnú logiku v diskusii o spoločenských témach, keď logiku väčšina členov tej spoločnosti beztak nepoužíva...
[i]...snažiť sa o nepriestrelnú logiku v diskusii o spoločenských témach,[i] Jak jsem už napsal výše, je otázka, na jaká témata má vůbec smysl s nimi diskutovat a jaký cíl by měla diskuse mít.
Škoda, že už nějakou dobu nevysílá rozhlas po drátě. Myslím, že by tam Urza mohl mít denně cca hodinový pořad - Anarchokapitalistické okénko. Jelikož rozhlas po drátě poslouchala převážně starší generace, dostaly by se informace o ankapu i k nim. Domnívám se totiž, že senioři obecně YouTube moc nesledují a jsou tak odkázáni pouze na zkreslené informace z mainstreamu.
deliciousCursive k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Jenže tam pán sám uznal, že zákaz popisování vlajek je hloupost a omezení svobody projevu, přesto však trval na tom, že ji máme. Když se řekne "máme svobodu slova", mělo by to znamenat, že ji máme absolutní. Pokud se řekne "máme velkou […]
Komentář 121561
deliciousCursive k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Ti tři týpci, kterým jsi se marně snažil vysvětlit, že chceš mít svobodu projevu a chceš, aby se mohly říkat i věci/názory, se kterými osobně nesouhlasíš. Byla to modelová situace - Na co byste potřeboval soukromí? Přece pokud nemáte co skrývat, nemáte se […]
Komentář 121559
marcusant k Klima versus volnotržní dogma:
K regulacím je možno se zavázat dobrovolně. V anarchokapitalismu nelze vymáhat násilím nic, k čemu se potenciální vymáhaný nezavázal, pokud svou činností neporušuje něčí vlastnická práva.
Komentář 121557
Lojza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Castecne ano, ale podvodnik bude vzdycky mit nejake casove okno, kdy nekoho podvee a nekoho poskodi Certifikat? udela si falesny ten samy...atd. Bude tam urcite okno, kdy se mu to povede A jinak, ono jde hlavne ted o to, jestli zpusobi ci nezpusobi skodu […]
Komentář 121555
EK666 k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Jak se označuje Tim je úplně jedno, je z komunity Svobodného přístavu a nebyl tam jen náhodný kolemjdoucí. Jasně, z kontextu se dá vytrhnout cokoliv, zde ale mluvím o přihrávce na smeč, až se bude v některých lidech lámat, jestli tu akci považují za […]
Komentář 121554
Lojza k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Ty jses tak extremne nechapavej, nebo to jen hrajes, protoze se ti to nehodi? Je to takove...places hezky, ale na spatnem hrobe, protoze o tom, co pises, vubec neni rec Dejme priklad, ktery je pochopitelny snad pro kazdeho. A prosim, prijmeme vyrazne […]
Rudolf k #ne_poslušnosti: Svoboda projevu:
Skoda znamena, ze z jeho stavajuceho majetku mu ubudlo. Neexistuje vypocet skody na zaklade hypotetickeho zisku. Kde mimochodom mas istotu, ze by si to dotycny clovek od neho kupil a navyse (obvykle) za vyssiu cenu, nez je fake? Podla tvojej logiky skodu […]
Komentáře
Komentář 65834
Komentář 65835
Komentář 65836
Komentář 65875
Z toho, co jsem slyšel (nejen tady), tak mám pocit, že pan Urza má strašně mechanický přístup k definicím a principům. On si něco stanoví a pak si z toho začne něco dovozovat (možná i logicky), ale jeho hlavní starost je konzistence a dopad na lidi moc neřeší.
Proč řešíme svobodu projevu a cenzuru? Minimálně v demokracii potřebujete, aby lidé mohli sdílet myšlenky, seznamovat se s nimi, vzájemně komunikovat atd. Na tom ten systém stojí. Ono vůbec nepotřebujete, aby mohl říct kdokoliv, cokoliv, kdekoliv. Ale pokud do toho začnete vkládat nějaké významnější bariéry, které tohle volné prostředí deformují, tak roste problém. To, že nemůžete někomu na fasádu napsat své moudro, tu svobodu nenaruší. To, že totalitní režim zcenzuruje jakékoliv kritické informace ale ano.
Podle definice pana Urzi mohou firmy naprosto umlčet a zmanipulovat veřejnou diskuzi, ale podle té definice to není cenzura a nenarušujete to svobodu slova. Svobodu slova by ale narušilo, kdyby jim v tom někdo chtěl bránit zákony. Ale protože je to zcela konzistentní závěr vycházející z definice, tak mu nikdy nedojde, kde je problém.
Komentář 65890
Problém vidím v tom, že běžní lidé jsou ochotni diskutovat o čemkoli a vůbec jim nevadí, že důležité pojmy, o kterých se diskutuje, si každý představuje úplně jinak. Například bude-li diskutovat o východních naukách vědec (fyzik) a humanitní vzdělanec, budou si představovat pod pojmem "energie" něco diametrálně odlišného.
Urza je ochoten přistoupit na definici protějšku, ale během diskuse vyplyne nekonzistentnost té přijaté definice. A tím to pro Urzu končí. Bere definici protějšku za vyvrácenou a dále se jí nezabývá.
Psychologičtější přístup by byl pokusit se přivést diskusního partnera trpělivě a velice opatrně ke své definici a na tom pak dále pokračovat v diskusi.
To je ovšem značně utopické a většinou beznadějné.
Velkým úspěchem by bylo, kdyby dovedl partnera k přijetí Urzovy přesné a konzistentní definice. A tím diskusi skončit.
Jiná věc je, že "přesvědčený" diskutér by Urzovu definici ruče pustil z hlavy a do jakékoli další diskuse by vstupoval opět s tou svou původní definicí.
Komentář 65891
Jak tak pozoruji, tak on si stanoví určité elementární prvky. A z nich pak odvozuje složitější konstrukce. Až po celou společnost. Je zatím logika, že pokud jsou základy v pořádku. A z nich konzistentně odvozujete složitější jevy, tak i ty musí být v pořádku. A to pak vede k takovýmto koncům.
Dle mě je to dobré myšlení pro matematiku či programování, ale u společnosti selhává. Protože je to příliš složitý systém. Tam musíte vidět všechny ty roviny současně. Nemůžete začít na jednom konci a logikou se dopracovat se na druhý. A nutně Vám tam vzniknou nekonzistence. Takže i ty definice mají jiný význam než v matematice a nejsou použitelné do procesu, jak s nimi nakládá pan Urza.
Komentář 65896
Jistě, ve společnosti převažují lidé, u nichž převažuje spíše stránka citová či pocitová. Na ty neplatí logika. Je otázka, na jaká témata má vůbec smysl s nimi diskutovat a jaký cíl by měla diskuse mít. V žádném případě nemůže přispět k vyjasnění diskutovaného tématu. Maximum, jakého může docílit, vidím ve dvou věcech:
a. Logici vypracují nějakou strategii, jak emocionálům zprostředkovat nějaký minimální vhled do jejich teorie
b. Emocionálové pochopí, že existuje nějaká logika, a od té je lépe se držet stranou.
I toto minimální maximum je nejspíš příliš maximální.
Komentář 65897
Komentář 65898
Jak jsem už napsal výše, je otázka, na jaká témata má vůbec smysl s nimi diskutovat a jaký cíl by měla diskuse mít.
Komentář 65885
Komentář 65888
https://xhamster.com/videos/old-couple-and-teen-in-the-bathroom-10327589
Komentář 65899
Minimálně jedna z nich si ale libuje v hnoji.
Komentář 65900
Komentář 65901