Autor: Urza
Čas: 2017-02-22 00:00:02
Urza v Polis: Demokracie
Před dvěma týdny byla tématem mé přednášky v Paralelní Polis kultura, umění a dotkli jsme se i ochrany památek a uměleckých děl; protože období zkoušek a viróz skončilo, dostavilo se opět přes sto lidí. S ohledem na dané téma mě velmi potěšilo, kolik z příchozích byli umělci, kteří se mnou vedli živou diskusi; mnozí z nich zavítali na mou přednášku poprvé, takže jsem měl co dělat se znovuvysvětlováním základů rakouské ekonomické školy, abych pokud možno nenudil ty, kdo je již znají.
Dnes přednáším znovu a tématem (přednášky i následné diskuse) bude demokracie; jak ji lidé vnímají? Proč je tak často považována za synonymum svobody či dokonce dobra? Popovídáme si také o ochraně „slabých“ před nimi samými; v souvislosti s tím se též pokusím dokázat tezi, že demokracie zákonitě vede k socialismu. A na závěr bych rád řekl i pár slov o elitářství. Protože dnešní téma je poměrně široké a obecné (navíc kontroverzní), myslím, že by mohlo zaujmout prakticky kohokoliv; tato přednáška je rozhodně velmi vhodná k tomu, abyste na ni vzali toho, u koho byste rádi, aby se začal ptát na otázky spojené s libertariánstvím.
Dále jste všichni srdečně zváni na příští přednášku, jež se bude konat za dva týdny (8. 3. ve 20 hodin) a kterou považuji za nejdůležitější z celého cyklu; jejím tématem bude školství.
Těším se na vás dnes večer ve 20 hodin v Paralelní Polis.
Dnes přednáším znovu a tématem (přednášky i následné diskuse) bude demokracie; jak ji lidé vnímají? Proč je tak často považována za synonymum svobody či dokonce dobra? Popovídáme si také o ochraně „slabých“ před nimi samými; v souvislosti s tím se též pokusím dokázat tezi, že demokracie zákonitě vede k socialismu. A na závěr bych rád řekl i pár slov o elitářství. Protože dnešní téma je poměrně široké a obecné (navíc kontroverzní), myslím, že by mohlo zaujmout prakticky kohokoliv; tato přednáška je rozhodně velmi vhodná k tomu, abyste na ni vzali toho, u koho byste rádi, aby se začal ptát na otázky spojené s libertariánstvím.
Dále jste všichni srdečně zváni na příští přednášku, jež se bude konat za dva týdny (8. 3. ve 20 hodin) a kterou považuji za nejdůležitější z celého cyklu; jejím tématem bude školství.
Těším se na vás dnes večer ve 20 hodin v Paralelní Polis.
Přečtení: 65564
Komentáře
Komentář 12173
to bude ostré jak břitva
shit just got real
Komentář 12177
Komentář 12184
Komentář 12178
Lidé zvolili Hitlera, a nastal holocaust.
Lidé zvolili komunisty, a přišel další morální a hospodářský úpadek.
Lidé zvolili Obamu...
Lidé zvolili Madura...
Hmm. Máme dokonce ten luxus, že se těch průserů stalo víc, takže můžeme na příčinu přijít prostým porovnáním. Takže když zjistím, co měly tyto průsery společného...
Lidé zvolili...
Aha. Tak o čem se celou dobu bavíme? Jak společenské vědy reagují na to, že demokracie směřuje k průseru? Okecávají to? Omlouvají to? Jenom hlavně nesahat na demokracii? Zcela naivně se předpokládá, že lidé ve volbách rozhodnou správně a že když se něco zvrtne, vyřeší to další volby (WTF? Postup A vede s jistou pravděpodobností k průseru P. Pokud k němu dojde, je nutné zopakovat postup A. Cože? Co on to říkal ten Einstein o bláznech, co zkoušejí stále totéž v očekávání jiného výsledku?). Nemusíme vědět proč, ale zcela jasně vidíme, že se to stává, že to vede k rozsáhlým problémům; ale furt se to obhajuje.
A to je samozřejmě jen ta úplně nejvrchnější slupka celé té cibule. Proti demokracii je oceán dalších argumentů.
Komentář 12181
Pil jsem vodku s ledem, bylo mi špatně.
Pil jsem wisky s ledem, bylo mi špatně.
Pak jsem zkoušel pít gin s ledem, zase mi bylo špatně.
Sakryš, ten led bude asi nějakej škodlivej...
Komentář 12182
a pak nějakou jinou složku, kterou ty věci mají společné (alkohol)
a potom zjistí, co je ok a co ne:)
Komentář 12183
V případě toho volení snad lidi taky časem dojdou k tomu, že by se měla vyzkoušet možnost bez volení. Jen myslím, že to bude ještě dlouho trvat.
Komentář 12186
Komentář 12188
Komentář 12180
Komentář 12185
Komentář 12187
Komentář 12195
Asi přišel čas posypat bonbóny projímadlem.
Komentář 12196
Komentář 12197
Komentář 12198
Proc byt agresivni vuci tem, jiz o bonbony (nerku-li o obe) zajem maji?
Komentář 12200
Další velké svinstvo je na tom to, že pokud si vyberu nějaký způsob (řekněme velkohubě) souboje s demokracií, tak se s pravděpodobností hraničící s jistotou stane, že tím negativně ovlivním i životy těch ostatních, kteří o život v demokracii nemají zájem. Asi nejvšeobecněji známý je protifašistický/protikomunistický odboj a následky, které to mělo na lidi, kteří do něj nijak přímo zapojeni nebyli.
Komentář 12202
Ten druhy odstavec (nakolik ho chapu a pokud jste se nejak zasadneji nepreklepl) je dost self-explaining.
Komentář 12204
"No, opatrne, to by mohlo byt vnimano jako socynzynyrynk a zasah do svobodchodu...
Proc byt agresivni vuci tem, jiz o bonbony (nerku-li o obe) zajem maji?"
Na toto jsem reagoval.
Naopak já si nemyslím, že by lidi ve skutečnosti doopravdy tak masivně chtěli stát/demokracii. Už jen proto, že o demokracii se lidi před těmi 100-150 lety brali právě s cílem dobrat se svobody ve smyslu zbavit se panstva. Bohužel se demokracie ukázala být slepou uličkou. V diskusích např. s "libertariánem" to často uvádím, že lidi stát/demokracii obhajují proto, že jsou pod tlakem neuvěřitelně masivní propagandy státu/momentálně demokratického. Že tato touha nepochází z nějakého jejich vědomé rozvahy (jsem přesvědčen, že to platí pro většinu lidí). Že jejich cíle jsou jiné, než hubou proklamované budování "rozvinuté státně-demokratické společnosti".
Ten druhý odstavec byl rozvinutím toho, co ono "pocukrování" bonbonů může ve skutečnosti znamenat. Jak píšete níže: "Jen se mi nezda, ze si nejak polepsi(te), pokud si ty vnucene bonbony navic posypete projimadlem". Proto jsem napsal ten druhý odstavec. Jakýkoli odpor proti jakémukoli režimu má neblahé důsledky pro toho odpůrce, ale v mnohých (ne-li ve všech) případech i pro lidi "kolem něj" a to i pro ty, kteří s tím odpůrcem nemají nic společného. Já neberu ten příměr s bonbonama a posypáním zase až tak explicitně, spíš opravdu jen jako příměr, který jak známo vždycky kulhá. Navíc cerno to určitě myslel poněkud s vtipem.
Komentář 12210
Nu ano, reagoval jste na muj protest proti posypavani dobrovolne smenovanych bonbonu ostatnim. A medle prave ponekud mimobezne (ale viste i "nakolik to chapu").
Ad chteni. Ano, pisu totez pomoci ponekud udernejsiho "serou". Jenze ten svuj zivot musi nejak realizovat. Zatim dospeli od anarchie k demokracii. Nemusi to byt ani definitivni, ani optimalni, je to ale kazdopadne kurefsky rozsireny. Coz by prinejmensim mohlo neco naznacovat.
Posledni odstavec jsem tedy zda se pochopil spravne a muj udiv je tedy o to vetsi. Obecne vzato, Vam se tedy nelibi nejaky stav a budete proti nemu bojovat, prestoze to bude mit neblahy dopad na ostatni?
Komentář 12217
Mě snad ani nesere tak moc ten fakt, že naše společnost je etatistická. Prostě jsem na slabší straně, moje morálka nikoho nezajímá a všichni na ni serou - dobrá! To jsem ochoten nějak akceptovat, stejně jako akceptuji požadavek na peněženku od skupiny rváčů. Mnohem víc mě ale sere, že naše společnost si hraje na svobodnou a tolerantní, že si hraje na společnost civilizovanou a kultivovanou, která řeší problémy pomocí racionálních argumentů a diskusí, ale vůbec to tak není. Když už mě má někdo okrást, stokrát sympatičtější mi bude nějaký kasař, který se mi v noci vláme do bytu, než usměvavý kravaťák, který mi s úsměvem podá ruku, složí mi pár komplimentů a pak mě totálně ojebe.
Skoro celý život jsem se o tom nechal přesvědčovat a baštil jsem to i s navijákem, jen abych si pak uvědomil, že je to totální bullshit a princip naší společnosti je pořád úplně stejný - nás je víc, tak, zmrde, dělej, co ti řekneme. Jenže takhle se to přece neříká, nejsme žádní barbaři.
Komentář 12219
Omlouvani svych chyb, prospecharske pokrytectvi, odpustky. To vse je v jistem smyslu to nejracionalnejsi, co muzete delat, abyste vubec dokazal zit sam se sebou.
Dokonce i s tim krivym kravatakem to nebude tak jednoznacne, jak se to hezky pise od stolu, protoze az se s tim "ferovejsim" kasarem potkate v realu, tak Vas misto kavicky vezme hasakem.
Presvedceni, ze Vase predchozi plne spravne prevedceni bylo pouhym presvedcenim, zatimco presvedceni soucasne je jiz presvedcenim plne spravnym, je presvedcenim ponekud... nepresvedcivym. :)
Komentář 12221
Omlouvani svych chyb, prospecharske pokrytectvi, odpustky. To vse je v jistem smyslu to nejracionalnejsi, co muzete delat, abyste vubec dokazal zit sam se sebou.
Dokonce i s tim krivym kravatakem to nebude tak jednoznacne, jak se to hezky pise od stolu, protoze az se s tim "ferovejsim" kasarem potkate v realu, tak Vas misto kavicky vezme hasakem.
Presvedceni, ze Vase predchozi plne spravne prevedceni bylo pouhym presvedcenim, zatimco presvedceni soucasne je jiz presvedcenim plne spravnym, je presvedcenim ponekud... nepresvedcivym. :)
Komentář 12222
Komentář 12224
Komentář 12223
Komentář 12228
Skoro celý život jsem se o tom nechal přesvědčovat a baštil jsem to i s navijákem, jen abych si pak uvědomil, že je to totální bullshit a princip naší společnosti je pořád úplně stejný - nás je víc, tak, zmrde, dělej, co ti řekneme. Jenže takhle se to přece neříká, nejsme žádní barbaři.
- Souhlasím s tím co říkáte, ale Vy to hlavně baštíte dál, a navíc v té nebezpečnější podobě. Ta hra na diskuzi, kterou zmiňujete: Víte např. za posledních 30 let o JEDINÉ takové diskuzi o oprávněnosti psychiatrických násilných intervencí? Nic takového nebylo. A Vy psychiatrům všechny ty nesmysly věříte, protože "to tak je"… Ale jak by to "tak" mohlo nebýt, když se o tom nikdy nediskutovalo?
PŘESNĚ TO, o čem mluvíte, nedokážete rozpoznat, když se tomu neříká "stát" ale "medicína".
Komentář 12230
Komentář 12231
Komentář 12232
No trebas ja to beru ze 2 uhlu pohledu: Pokud je to "doktor", ke kterymu jdu, kdyz me neco trapi, tak je to ok, ja se s nim domluvim, jak me bude lecit...
Pokud me k nim zavrou nasilim jako do basy, tak je to proste...jako basa, no
Komentář 12233
Asi si neuvědomujete toto:
1. To, že vstoupíte do psychiatrické nemocnice dobrovolně, neznamená, že můžete svobodně odejít.
2. PN není jako basa, protože 1. se tam nezavírá jako trest za trestněprávní delikt, 2. zavírá se tam na dobu neurčitou a 3. je to spojené s násilným podáváním antipsychotik.
Komentář 12234
2. Ja to chapu a fakt to povazuju za spatnou vec. Holt to tak mame, protoze mame ten super stat s uzasnou demokracii a proste stat to tak rozhodl, tak to tak mame.
Pokud se nepletu, tak i ty jses zastance statu, takze by se mi chtelo rict "mas, co chces".
Hele, vzdycky bude mnoho skupin lidi, ktere ten stat proste semele. Je jedno, jestli je to nekdo na psycharne, nebo v uranovym dolu. V podstate je to jedno - zcela zakonite se to deje.
Proti tomu se da bojovat jedinym zpusobem - zakazat statu, aby to mohl delat.
Jelikoz by pak stat nemohl delat vubec nic, z toho logicky vyplyva, ze by se rovnou mohl zrusit.
a to je imho jedina mozna cesta, jak tomu, co se ti nelibi, zabranit.
Komentář 12236
2. Důležitý rozdíl mezi PN a uranovým dolem je, že do uranových dolů se už nezavírá. (Jako ilustraci doporučuju vyhledat fotky vězení, kde si odpykává trest Anders Breivik.)
3. Psychiatrie by právě mohla být a dokonce prosperovat i v ankapu. Však to vidíte na libertariánech ať už českých nebo amerických: je úplně běžné, že jsou tvrdě proti státu, a přitom veškeré násilné psychiatrické intervence schvalují a považují za pokrok.
Komentář 12237
2. Nepochopil jsi me - ja rikam, ze stat nakonec vzdycky "nekoho" zlikviduje. A je jedno, jestli v uranovym dole, nebo na psycharne. a nebo nejak jinak. Proste dokud tu stat bude, bude zcela zakonite likvidovat nejake lidi.
3. Samozrejme, ze by mohla byt. V te forme "doktor, co pomaha".
Komentář 12239
2. Nemyslím si, že je apriorně jisté, že každý stát bude likvidovat lidi, např. některý minarchistický stát by to dělat nemusel.
3. No právě že v současné formě. Jak jsem napsal: Je spousta libertariánů, kteří jsou tvrdě proti státu, ale psychiatrické násilné intervence považují za naprosto legitimní.
Komentář 12235
Mel jsem nekoho z rodiny ted par dni na psycharne a vypravel mi, co se tam vsechno deje za zajimave veci tohoto typu :-))
Komentář 12238
Komentář 12240
Problem je, ze v lekarskem prostredi je v podstate kreten tak 4 z 5 lidi. Mozna 9 z 10.
Nejhorsi je takovy ten "stredni stav" - doktori specialisti. Mysleji si, ze sezrali Salamounovo hovno a chovaji se podle toho. Pacienti jsou pro ne v podstate obtezujici hmyz. Slysel jsem na vlastni usi primare, jak rika bratrovi, ze to ma sice blby, ze porad omdleva, ale ma jet domu. A kdyby tam zase omdlel, ma si zase zavolat zachranku.
Byl to prosim neurolog.
Pozdeji mu predepsal Neurol, na kterem si bratr vytvoril zavislost, behem par dni, protoze mu predepsal takove davky, co by zabily kone.
Nakonec se - po mesici ruznych podobnych "vysetreni" bracha rozhodl dobrovolne odjet na psycharnu k Apolinari, kde mu konecne cca zjistili, co mu je.
Mezi tim na nej cele zdravotnictvi sralo.
Vlastne, delal jsem si carku pokazde, kdyz mu nejaky doktor - odbornik - pomohl. Jak jiste tusis, ani jedna...Az na te psycharne.
A I tam to stoji za hovno.
Ve skutecnosti nejde o nejake spiknuti, o nejaky system, ktery by byl nejak sofistikovany, ze by nejak sofistikovane nicil lidi.
Ve skutecnosti jde o to, ze drtiva vetsina tech doktoru jsou proste kreteni, hovada, pro ktere je pacient otravny pripad, na kterem jim vubec nezalezi a chovaji se podle toho - a davaji to tem lidem najevo.
Na te psycharne toho sebevraha neprijali proto, ze to jsou proste kokoti, nekompetentni debilove, namyslena hovada. To je cele. Neni za tim spiknuti.
Komentář 12241
Komentář 12307
2. Vaše ochota vydat se do rukou odborníků je neuvěřitelná; ale vzhledem k tomu, že hovoříte o "smlouvě", tak tam jistě je možnost od ní odstoupit, a to už je Szaszova "psychiatric will", čili koneckonců proč ne… Jenom Vás ujišťuju, že byste od ní odstoupil při první příležitosti. Ale o tom už jsme se také bavili.
3. Ale já jsem psal o něčem jiném o Vaší kritice státu: Mě snad ani nesere tak moc ten fakt, že naše společnost je etatistická. (…) Mnohem víc mě ale sere, že naše společnost si hraje na svobodnou a tolerantní, že si hraje na společnost civilizovanou a kultivovanou, která řeší problémy pomocí racionálních argumentů a diskusí, ale vůbec to tak není.
Jde o to, že vidíte tu základní neférovost, když se tomu říká stát, ale ne, když se tomu říká medicína. U státu jste to dobře vystihl: státisté dělají, že jsou strašně féroví, liberální, kultivovaní, vzdělaní, o všem se diskutuje, nejlepší argument vyhrává… A realita? Máme moc, nechceme si jí vzdát a je nás víc.
A já tvrdím, že TO SAMÉ nevidíte, když se tomu neříká stát, ale medicína. Psychiatristé to je stejná fasáda férovosti a kultivovanosti. A pod tím? Máme moc, nechceme se jí vzdát a je nás víc.
A položil jsem Vám otázku: Ta hra na diskuzi, kterou zmiňujete: Víte např. za posledních 30 let o JEDINÉ takové diskuzi o oprávněnosti psychiatrických násilných intervencí?
Komentář 12308
2. Proč neuvěřitelná? Řekl bych, že by to byla běžná součást smlouvy s pojišťovnou.
3. Medicína nic takového nedělá, to je vědecký obor a pokud myslíte doktory, kteří vnucují násilím svou léčbu pacientům, tak to je opět jen a jen činnost spadající pod stát. Medicína může úplně v pohodě fungovat na dobrovolnosti. Stát ne (maximálně teoreticky). Vidíte rozdíl.
Nevím, nesleduji to.
Komentář 12309
2. Neuvěřitelná je ta důvěra. Je ovšem pravda, že kdyby tam byla smlouva, od které byste mohl odstoupit, psychiatři by se k vám chovali diametrálně jinak než dnes, kdy si s lidmi můžou dělat, co chtějí, a ti je nemůžou vyfakovat. Čili o takovém "co by, kdyby" se moc nemá smysl bavit.
3. No, medicína to právě dělá, protože se to zcela jasně děje VE JMÉNU medicíny. Psychiatrie je považována za medicínu a psychiatři jednoznačně vystupují jako lékaři, ne jako agenti státu. Legitimizační rétorika je medicínská (resp. pseudomedicínská). Čili jde o agresi ze strany psychiatristů, kterou stát dovoluje; nejde o státní agresi jenom realizovanou psychiatry.
Jak stát (třeba Liberland) tak psychiatrie může fungovat na bázi dobrovolnosti, ovšem psychiatrie tak nefunguje.
4. Nevím, nesleduji to.
- Což je pochopitelné; koneckonců jde o takovou nedůležitou věc jako, jak stát zavírá lidi.
Komentář 12311
2. Mně to přijde normální úplně stejně jako dovolit záchranářům mě násilím připoutat na lůžko a přemístit do nemocnice v případě, že bych měl zranění hlavy, byl dezorientovaný a nevěděl, co se děje (to se fakt stává).
3. Ne, medicína to nedělá, medicína je prostě svůj obor. Jestli ji někdo zneužívá, tak za to medicína nemůže. Nemůže ani za to, když ji někdo někomu vnucuje. Psychiatři by bez příslušných zákonů mohli co? Nic.
4. Kdybych měl podrobně sledovat každé bezpráví, ke kterému dochází, nic jiného bych nedělal. A stejně bych to nestihl.
Komentář 12312
3. Jak jsem napsal: Legitimizační rétorika je medicínská. A ty příslušné zákony si napsali nebo vylobbovali psychiatři. A opět medicínskou rétorikou. Nemůžete říkat, že je to stát, když je to celé postavené na medicínské legitimizační rétorice. To by potom všechny teokracie neměly nic společného s náboženstvím, ale byl by to stát… Rozhodující je, čím se to obhajuje, rétorika.
4. Nejde přece o každou z 15 000 - 20 000 násilných hospitalizací, které psychiatři každý rok přiznávají, ale o princip. A násilné hospitalizace to je jediné věznění, které není trestem za trestněprávní delikt, čili na principiální úrovni je to něco jiného a na principiální úrovni by to mělo být "nějak jinak" než ostatní státní intervence obhájeno. Myslím si, že obeznámit se s principiální úrovní psychiatrických násilných intervencí tolik času nezabere.
Komentář 12313
3. To je úplně jedno, jaká je ta rétorika. Ve jménu čehokoliv lze páchat cokoliv, vždycky jde všechno nějak okecat, dívejte se po autoritě, dívejte se po tom, kdo nad tím vším stojí a kdo to umožňuje. A to je stát. I kdyby si to nějací psychiatři vylobbovali, pořád to museli učinit skrze stát a ten je zodpovědný. S tím náboženstvím částečně souhlasím - mnoho zla bylo spácháno v jejich jménu státy. Na druhou stranu náboženství je ideologie, která se dá často vykládat tak, že k násilí přímo vybízí. To medicína není, ta se zaobírá nemocemi a tím, jak je léčit. Cokoliv navíc už je jen nějaká ideologie. Jako byste tvrdil, že Londýn vlastně nebombardovali nacisti, ale letečtí inženýři.
4. Možná si na to někdy čas najdu.
Komentář 12314
Vy to interpretujete, jakože rétorika je jen okecávání něčeho rozhodnutého, ale tak to není: Kdyby to nebylo čím legitimizovat, tak by se to prostě nedělo. Kdyby nebyl nacismus, nebylo by bombardování Londýna. Kdyby nebyla psychiatrie, nebyly by násilné hospitalizace a insanity defense.
Komentář 12318
Komentář 12322
A teď co legitimizuje psychiatrii? Psychiatrie se legitimizuje sama. Za tím, že psychiatři můžou legálně násilně léčit lidi, není nic jiného než psychiatrická legitimizační rétorika. Za tím není žádný "stát". To je jako byste říkal, že za bombardováním Londýna nebyl nacismus, ale stát. Stát vlastně ani nemá nějakou svou obecnou legitimizační rétoriku; k legitimizaci používá různé věci: národní/obecný/vyšší zájem, prosperitu společnosti, vůli Boha, vůli většiny a také psychiatrii (a tu stále víc, protože psychiatři získávají stále víc a víc moci).
Z toho je jasné i to, že legitimizační prostředky se mění: Bohem a církví toho dnes v Evropě moc nezlegitimizujete, duševním zdravím a psychiatrií ano.
Komentář 12325
Komentář 12327
Opakuji otázku: Máte pedofila nebo sexuálního agresora, který je po odpykání trestu léčen na psychiatrii. Za to taky psychiatři nemůžou? Přinutil je k tomu stát?
2. Podívejte se na tento rozhovor s Martinem Hollým zde: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10095426857-interview-ct24/216411034000082/
Hollý tam říká, že 1/3 jeho pacientů jsou násilně hospitalizovaní; přímo říká, že nespáchali trestný čin, psychiatři je zavřeli a pustí je až budou chtít. 12:40
a navrhuje, aby byla možná soudně nařízená ambulantní léčba i pro jedince, kteří nespáchali trestný čin. 14:10
Tohle je nevinnost? Tohle má být v souladu s Vaší interpretací "stát psychiatry nutí"?
Komentář 12328
A prosím dávejte si pozor na překrucování něčích slov. Třeba něco jako "stát psychiatry nutí" jsem vůbec nenapsal, ba ani jsem nenapsal nic, co by se tak dalo interpretovat.
Podívejte se na to takto - kdyby byli lidé násilím léčeni z rakoviny, byli by onkologové násilníci a obnkologie jako obor byla špatná? Ne, byla by to práce nějakých lobbistů a výkonnou sílu by dodal stát.
Komentář 12331
- Teď jsem si všiml, že jsem Lojzův příspěvek omylem považoval za Váš. Ale Vy jste taky napsal: Ve jménu čehokoliv lze páchat cokoliv, vždycky jde všechno nějak okecat, dívejte se po autoritě, dívejte se po tom, kdo nad tím vším stojí a kdo to umožňuje. A to je stát. I kdyby si to nějací psychiatři vylobbovali, pořád to museli učinit skrze stát a ten je zodpovědný.
Čili argumentoval jste podobně jako Lojza, proto jsem si to spletl.
2) Konkrétní psychiatři vinni byli a jsou. Ale všichni psychiatři? A psychiatrie jako obor? Nikoliv.
- To je zajímavá demagogie. Kdo viní "obor"? Já viním psychiatrii jako ORGANIZACI, jako organizovanou skupinu osob. "Obor" ani nemůže být vinen…
3) Podívejte se na to takto - kdyby byli lidé násilím léčeni z rakoviny, byli by onkologové násilníci a obnkologie jako obor byla špatná? Ne, byla by to práce nějakých lobbistů a výkonnou sílu by dodal stát.
- 1. Samozřejmě, že v takovém případě by onkologie jako organizace byla špatná. Co to je za otázku? (A byla by špatná i jako obor. V tom spočívá ta Vaše demagogie: Představíte si "ideální onkologii", která nepoužívá násilí, řeknete, že to je "onkologie jako obor", a pak tvrdíte, že onkologie jako obor je v pořádku. Ale taková onkologie neexistuje.)
2. Psychiatrům přece "výkonnou sílu" nedodává stát; psychiatři jsou součástí státu. To je jako byste tvrdil, že policii dodává výkonnou moc stát.
Komentář 12334
Komentář 12335
Čili: ideální neexistující psychiatrie (což musí být nějací ideální neexistující psychiatři) nemůže za to, že skutečná psychiatrie používá násilí.
Pokud ano, ptám se, co z toho má plynout?
Komentář 12315
Komentář 12316
Komentář 12319
Psychiatrie pak uz byla jen prostredek, jak zakon naplnit. Nemyslim si, ze by si psychiatri vylobovali zakon, ze homosexualita ma byt trestna.
Komentář 12320
a kromě vězení
vás také začnou léčit...
Zrovna předevčírem o tom psali na seznamu,
že už konečně máme prvního českýho islamistu v base...
Komentář 12321
Komentář 12324
Teď jsem se k tomu dostal, ale vypadá to jako ukázková psychiatrická práce. Je tam všechno: mírnění nepřiměřeného trestu, kulturní determinovanost (když chce za ISIS bojovat Čech, tak samozřejmě musí být duševně nemocný), nekonečná neostrost psychiatrických diagnóz (Podle znalců trpí Silovský schizoidní poruchou osobnosti, psychiatr pro něj navrhoval ambulantní psychiatrické léčení. přičemž před pár měsíci prohlašoval Jiří Švarc v ČT, že porucha osobnosti vlastně ani není nemoc a že se to nedá léčit…). Je to prostě náboženství: Credo quia absurdum est.
Mě připadá neuvěřitelné, že takové jasné autonomní fungování psychiatrie jste schopen považovat za důsledek toho, že kdosi ze státu chce nějakému Silovskému něco provést. Kdo? Proč? A jak?
Komentář 12323
Vždyť i dnes máte násilnou léčbu sexuálních delikventů. Za to taky nemůžou psychiatři? "Stát" je přinutil to dělat?
Komentář 12326
Komentář 12329
Neříkal jsem nic o "psychiatrické vědě". Můžete samozřejmě tvrdit, že potenciálně existuje jakási ideální "psychiatrická věda", která "je nevinná", ale… co s tím? Diskutujeme snad o skutečné psychiatrii: se skutečnou praxí, skutečnými pravidly, skutečnými psychiatry, skutečnou minulostí. A tahle skutečná psychiatrie rozhodně nevinná není, naopak má ruce od krve jako snad nikdo.
Komentář 12330
Komentář 12333
Turing je hlavně známý příklad.
Já taky neviním psychiatry "plošně"; viním každého jednotlivě.
a neviním tu vědu jako takovou.
- A pokračujete v nedorozumění. O čem to mluvíte. Co je ta "psychiatrická věda jako taková"?
Komentář 12332
tak by si stát s jeho homosexualitou poradil jiným způsobem,
a bylo by to vyřešený i bez psychiatrie,
protože trestnost homosexuality vychází od státu a ne od psychiatrů...
Psychiatrie a stát je prostě ruka ruku meje,
podobně jako dříve byla moc světská a duchovní,
tak dneska místo křestanství máme psychiatrii
a ta si se státem rozumí docela dobře...
Stát si tak docela pomůže s neřešitelnými i nechtěnými případy...
Komentář 12336
Dále právě o trestnost většinou nejde, viz rozhovor s Hollým.
A ta aliance není asi účelová: je za tím víra ne účelnost.
Komentář 12229
................................................................................
Tak, tak...
Komentář 12218
Komentář 12201
Komentář 12203
Komentář 12205
Nicméně původní účel byl blíže spíše odvykací kúře.
Komentář 12211
Nicmene na hajzlicich zbohatne jejich uzivatel typicky mene nez onen dodavatel bonbonu, jenz je prosirave postavil. Ja vim, kdyz jedinec, tak cela spolecnost. Vlastne zajimavy model, jak blitim obohatit kazdeho. :)
Komentář 12208
Jen mě tam napadl dotaz ohledně definice státu jako mafie. Vím, že chování státu je morálně shodné s vydíráním , únosy, omezováním svobody a jinými zločiny. Ovšem měl bych určitou výtku ke srovnání demokratického státu a mafie, protože mafie sice taky někdy poskytuje určité služby (a někdy i kvalitnější :-) ), například zmíněná Yakuza. Ale i Hamas a Hizballáh když byly v opozici zakládaly školy, vyplácely rentu pozůstalým (sebevražedných vrahů (sic)), chrání před konkurenčními gangy atd.
Ovšem nevím o žádné mafii, která by si od lidí, které vykořisťuje nechala mluvit do struktury a personálního obsazení tak, jak to dělají demokratické země s relativně svobodnými volbami. Ale jinak souhlas, že i demokraticky prosazené zákony demokraticky zvolenými zástupci jsou prosazovány mafiánskými prostředky.
Komentář 12209
Komentář 12214
Komentář 12225
Komentář 12226
Dyk uz i tady si kdejakej ankapak pise, co mu slina keyboard prinese.
Komentář 12215
Komentář 12220
Pak se ale můžete na stát taky dívat jako na několik vzájemně si konkurujících mafií - politických stran, co se perou o "území". Těm do vnitřní struktury nikdo nekecá, jen vlastní členové. Od mafie k nerozeznání :-)
Komentář 12227
Komentář 12244
A) Prozatím zde nic jiného lepšího nemáme
B)Podobně jako v totalitě si můžete myslet co chcete
C) Na rozdíl od totality to dokonce můžete i říkat
D) Můžete si to nejen myslet, a nejen říkat, ale můžete to i dělat,
jen vás nesmí chytit
PS.
Někdo zde správně podotknul, že demokracie je systém řecké otrokářské společnosti,
to je dozajisté pravda, proto by bylo nanejvýš vhodné vylepšit demokracii o známé Ježíšovo pravidlo ohledně Božího království, kde platí zásada že
poslední budou první a první budou poslední,
poněkud mě udivuje, že si toho nikdo z katolíků doposud nepovšimnul a nepožadoval tuto změnu ve volebním řádu...
To jen svěčí o duchovním úpadku křestanských církví...