Vítejte ve Stokách – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2015-09-09 00:00:00

Vítejte ve Stokách

STOKY SVOBODNÉHO PŘÍSTAVU vítají především libertariány, ale také každého, kdo je ochoten vést rozumnou diskusi.
Smyslem tohoto webu je zveřejnování myšlenek, které jsou příliš krátké, jednoduché, nejasné či neutřízené, aby zatím vydaly na samotný článek; a samozřejmě diskuse o takových textech. Autoři tak mají možnost ujasnit si myšlenky ve spolupráci s diskutujícími, kteří tak mohou ovlivňovat jejich názory.
Své místo zde však mají i takové postřehy, které ambici stát se články vůbec nemají; postřehy, které píšete například na sociální sítě a podobně. Avšak na rozdíl od sociálních sítí, kde jsou takové příspěvky roztroušeny mezi vším možným, Stoky budou shromažďovat pouze to, co se nějak (třeba i velmi vzdáleně) týká svobody (a samozřejmě cokoliv ze Stok lze na sociálních sítích též sdílet).
Diskutovat ve Stokách můžete buď zcela anonymně, nebo se zaregistrovat (s registrací získáte několik výhod); přidávat nová témata mohou jen autoři, kterými se mohou stát (po dohodě s majitelem Stok) pravidelní diskutující nebo libertariáni publikující na jiných webech.
Přečtení: 37315

Reagujete na tento komentář:
Autor: Didi (neregistrovaný) Čas: 2015-10-01 18:13:23 Titulek: Re: Technická
Ano, přesně to, aby obojí vedlo na stejné místo. Nadpis článku je nepodtržený a ani jinak nedává najevo, že je to odkaz vedoucí někam dále a ne jen obyčejný text.
>>Přidat komentář<< evokuje potřebu něco napsat, ne jen si přečíst, co k tématu napsali jiní.
Já vím, je to blbina, ale prostě jsem včera ztraceně bloudil webem, než jsem si všimnul změny nadpisu při kontaktu s myší.
Autor: Lazarus Čas: 2015-09-08 23:26:38
Web: neuveden Mail: arsen.lazarevic v doméně gmail.com
Kdyby došlo k deregulaci všeho, co by vás neomezovalo, tj. byl by zaveden anarchokapitalismus, co byste udělali jako první věc?
Autor: Urza Čas: 2015-09-08 23:49:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Dobrá otázka; ale já kupodivu nemám žádného koníčka či touhu, ve které by mě stát nějak zvlášť omezoval, v podstatě jediné, co mi vadí, je ta nesvoboda jako taková.... je pro mě důležité být svým pánem a mít svobodu dělat věci, které vlastně dělat ani nechci xD
Jinak kdyby tady vznikla anarchie ze dne na den, asi bych shromáždil svou rodinu a blízké, nakoupil zásoby a munici, opevnili bychom se a čekali, než přejdou ty první blbé nápady, které budou mít všichni zločinci, když uvidí, že neexistuje policie.... ono jim to sice poměrně rychle dojde, že je to blbý nápad, ale nemusím být úplně u toho. Kdyby anarchie vznikala postupně (což mnedle skutečně bude, pokud k tomu někdy dojde), takže by se nebylo čeho bát, asi bych si jako první po zrušení daní zajel natankovat plnou nádrž; a místo obvyklých tří tisíc, které mě to stojí, bych dal tisícovku za benzin a dva tisíce jako dýško nějaké krásné pumpařce xDD
Autor: Mohyla (neregistrovaný) Čas: 2015-09-29 16:58:51 Titulek: Re: [↑]
S trochou nadsázky bych si otevřel láhev kvalitního alkoholu za poloviční cenu, zapálil cigaretu za par haleru a slavil, další den bych šel jako kdykoli jindy do práce a těšil se na mnohem vyšší výplatu :-)
Autor: Urza Čas: 2015-09-29 17:41:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
xD
Autor: Didi (neregistrovaný) Čas: 2015-09-30 12:41:58 Titulek: Technická
Ahoj, měl bych jednu technickou připomínku. Šlo by na titulní stránce STOK u článků vedle >>přidat komentář<< dát odkaz >>zobrazit s komentáři<< ? Docela mi trvalo, než jsem přišel na to, že cestou je kliknout na nadpis článku.
Autor: Urza Čas: 2015-09-30 12:50:14 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já úplně nerozumím smyslu, protože ono i "přidat komentář" vede na stránku, kde je text i s komentáři.
Jediný rozdíl mezi "přidat komentář" a kliknutím na nadpis článku je, kam se daná stránka odroluje, jinak vidíte přesně totéž.

Nebo jsem možná nepochopil, co máte na mysli.
Autor: Didi (neregistrovaný) Čas: 2015-10-01 18:13:23 Titulek: Re: Technická [↑]
Ano, přesně to, aby obojí vedlo na stejné místo. Nadpis článku je nepodtržený a ani jinak nedává najevo, že je to odkaz vedoucí někam dále a ne jen obyčejný text.
>>Přidat komentář<< evokuje potřebu něco napsat, ne jen si přečíst, co k tématu napsali jiní.
Já vím, je to blbina, ale prostě jsem včera ztraceně bloudil webem, než jsem si všimnul změny nadpisu při kontaktu s myší.
Autor: Urza Čas: 2015-10-01 18:31:29 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
OK, díky za připomínku, zamyslím se nad tím.
Ono víc lidí zabloudilo na více věcech, tak se budu muset více zamyslet, co přesně změnit.
Autor: PeTaX Čas: 2015-10-01 18:51:39 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Připojuji se. Dělá to nečekané akce. Možná dobře míněné, ale nekonvenční. (303 funguje správně.)
Autor: Didi (neregistrovaný) Čas: 2015-10-01 20:26:57 Titulek: Re: Technická [↑]
Když už tak pindám do funkce stránek, tak ještě jedna poznámka z dneška :-)
Kouknu na úvodní stránku a ony tam jenom dva články. Přitom ještě včera jich tam byl nejmíň tucet. Co to? Až pak mi došlo, že je to stránkované po měsících a že v menu vpravo nahoře naskočil kromě "září" taky "říjen". Návrh řešení: přidat na konec stránky daného měsíce link >>starší články<< vedoucí na stránku z předchozího měsíce. A obdobně na stránky minulých měsíců přidat nahoru link >>novější články<<.
Chápu, že pro autora jsou některé věci brány jako samozřejmé, protože tak to myslel a stvořil. Návštěvník však některé věcí nemusí hned zaregistrovat. Třeba titulní stránka zobrazí se šest ikon (tedy vlastně devět, ale toho jsem si všimnul až napotřetí, když jsem náhodou odroloval). Jsou bez popisku (neobjeví se ani bublina tagu alt=), takže není vidět kam vedou. Totéž s obrázkem rozcestníku vedoucím na hlavní stránku. Člověk si pak připadá jak v nějakém dungeonu. Ale třeba to je umělecký záměr. :-)
Autor: Urza Čas: 2015-10-01 20:55:31 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Není to umělecký záměr, je to nedokonalost, děkuji za připomínky.
Přesně to s tím "domů" budu řešit, na to mě dnes upozornilo už několik lidí.
Odkaz "přidat komentář" nějak přejmenuji, aby bylo jasné, že je to i na koukání.
Jen tedy alty všude mám, protože stránky jak blázen validuji na validator.w3.org naprosto paranoidně xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-02 12:59:23 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
OK, tak "domů" už prostě zobrazuje posledních 16 článků, na začátku měsíce se tedy nebude stávat, že by tam byl jen jeden.
Autor: Urza Čas: 2015-10-02 13:03:50 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Popisek tlačítka "přidat komentář" byl změněn na "komentáře".
Autor: PeTaX Čas: 2015-10-02 18:15:36 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Možná bych i zkusil http://validator.webylon.info/. Pokud jde o normy, tak je oficiální validátor poměrně tolerantní k chybám. Chamurappi napsal svůj validátor, který lpí na předpisech W3C přesně.
Autor: Urza Čas: 2015-10-02 18:22:20 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jasně, ale já nepíšu v HTML5....
Autor: PeTaX Čas: 2015-10-03 12:35:34 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
To nemá souvislost. Ten Chamurappiho validátor validuje všechny typy dokumentů. A právě v XHTML je nejvíce nekonzistencí.
Autor: Urza Čas: 2015-10-03 13:09:12 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já ale nemám XHTML, já mám XHTML+RDFa, což neumí....
Autor: PeTaX (neregistrovaný) Čas: 2015-10-04 15:45:43 Titulek: Re: Technická [↑]
Neumí, protože to není normativní formát W3C.
Autor: Urza Čas: 2015-10-04 16:17:56 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To sice není, ale umějí ho zvalidovat.
Já to stejně nakonec celé přepíšu do HTML5, ale to si o tom napřed musím něco přečíst.
Autor: PeTaX (neregistrovaný) Čas: 2015-10-04 17:12:48 Titulek: Re: Technická [↑]
Chamurappi je důsledný v tom, že pokud něco stanoví mezinárodní konsorcium W3C, mělo by to platit. A jeho validátor je důsledný, oproti konvenčnímu validátoru. Ale to se přeme o ničem.
Jasně. HTML5 == HTML4 a pár věcí navíc. Žádná věda. Podstatné je, že shodí všechny prohlížeče do nejmodernějšího módu renderování, což je žádoucí. Právě zpětně kompatibilní módy dělají z prohlížečů ta těžkopádná zvířátka.
Autor: Urza Čas: 2015-10-04 17:15:29 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já navíc budu muset převést ty stránky do UTF-8, což bohužel nejde udělat úplně automaticky, protože jsou některá místa, na kterých kódování přepínám, čili budu muset všechny ty soubory projít očima.
Autor: HynekRk Čas: 2015-10-05 13:56:56 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: http://www.bawerk.eu Mail: hrihak v doméně seznam.cz
HTML 5 to jsou v podstatě především kaskádové styly.
Autor: PeTaX Čas: 2015-10-05 14:15:47 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Takto bych to neformuloval. HTML5 je především orientován na sémantické významy fragmentů stránky. Ano, v důsledku můžeme říci, že odstranil z tagů většinu formálních atributů, pročež forma je silněji realizována pomocí CSS. Dnes spíše zase pokročilejší veze tři. Důslednější oddělení obsahu od formy.
Těžiště významu HTML5 bych tedy hledal u nových strukturálních prvků typu section, article, aside, header, footer. A také ve významném přesunu validace obsahu formulářových prvků na prohlížeč, nemluvě o významném rozšíření kolekce těchto inputů (range, email, number, url, atd.).
Autor: Urza Čas: 2015-10-05 16:18:20 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky moc za vstup, jsem rád za vše, co mi tu o HTML5 napíšete (a nejen Vy).
Jinak bych jen podotkl, že oddělení obsahu od formy je naprosto skvělý nápad, jenomže CSS je podle mě k tomu navržené ne úplně nejšťastněji.
Bylo by naprosto super, kdybych mohl fakt stránku rozdělit do divů čistě obsahově, formu vůbec neřešit, až následně si tam k tomu dodělat styly a tím mít celou stránku hotovou. Bohužel se ale obávám, že to moc není možné, protože CSS neumožňuje některé poměrně jednoduché věci udělat jednoduchým příkazem (například centrování prvku o proměnné velikosti v jiném prvku o proměnné velikosti), což naprosto nechápu, proč tam není nějaká vlastnost, která by to jednoduše zvládala, ale člověk musí lecky vymýšlet kraviny a místo nějakého normálního vertical/horizontal center tam vymýšlet wrappery s position relative a různými vlastnostmi +50% a -50%, což nakonec vede k tomu, že se musí zasáhnout do toho obsahu a přidat tam div, který slouží jen k tomu, aby něco šlo třeba vycentrovat (a centrování je jen jedna z mnoha oblastí).
Je taková vážně realita, nebo je toto vnímání zaviněno tím, že o tom vím vcelku prd, za celý život jsem napsal jen tyto své stránky a studoval to více méně googlováním toho, co potřebuji zrovna udělat, aniž bych měl komplexnější pohled na celou věc?
Autor: PeTaX Čas: 2015-10-05 17:10:47 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Spíše bych řekl, že jde o příliš povšechnou znalost zakonzervovanou někdy před řadou let. CSS to dovede velmi dobře. Původní CSS mělo poměrně skromné ambice. Dnes je tomu zcela jinak. Stránky se dnes navrhují přesně tak, že navrhneme jen a jen strukturu, a tu pak stylujeme podle požadavků na vzhled. Právě divy jsou dnes dosti zavržené pro sémantickou prázdnotu.
„Bylo by naprosto super, kdybych mohl fakt stránku rozdělit do divů čistě obsahově, formu vůbec neřešit, až následně si tam k tomu dodělat styly a tím mít celou stránku hotovou.“ Ale tak to přesně je!!! Byť ne s divy. CSS disponuje i vlastností calc(), která dynamicky počítá, kdyby to bylo náhodou potřeba. (I včetně přepočtů pt, či ex, nebo rem na px).
Pokud byste chtěl, mám ještě nějaká skripta, která jsem napsal právě v období odúmrti (x)HTML a nástupu HTML5. Už jsou z dnešního hlediska poněkud de mode, ale ten můstek by mohla splnit. Pokud chcete, pošlu mailem.
Autor: Urza Čas: 2015-10-05 17:17:51 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozhodně!
Děkuji moc.
Autor: PeTaX Čas: 2015-10-05 17:24:26 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jdu to najít. Některé věci už jsou dnes překonané, nebo i rekodifikované. Už jsem to neopravoval.
Autor: PeTaX Čas: 2015-10-05 17:47:01 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Konců konec, koukněte na HTML zdroják mých stránek a použitá CSS. Netvrdím že je to dokonalost sama. Sám vím o několika chybách, ale nejsou lidi...
Autor: Urza Čas: 2015-10-05 16:10:08 Titulek: Re: Technická [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
S tím bych neměl až takový problém, své stránky formátuji pomocí CSS a elementy či atributy určené k formátování nepoužívám.
Autor: script alert 1 (neregistrovaný) Čas: 2017-11-10 15:05:14 Titulek: <script>alert(\'xss\')</script>
<script>alert('xss')</script>
<b>bold</b>
<b>bold
bold
[b]bold
</div>
Autor: Jaromír Čas: 2019-04-10 13:21:25 Titulek: Cožeto? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Cožeto?
logo Urza.cz
kapky