Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 66)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2017-01-09 00:09:22 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím, to je dost složitá otázka, dnes také lidé ty věci vidí jinak a na vlastnictví dají mnohem více než dříve, kdy třeba uctívali panovníky proto, že reálně věřili, že jsou bohy....
Autor: Urza Čas: 2017-01-08 23:32:52 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já úplně nevím, čím se to liší a proč na to nemohu dát stejnou odpověď?
Autor: Urza Čas: 2017-01-08 21:40:57 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To samozřejmě záleží případ od případu; je to podobné jako ptát se, proč se přepadená žena nechala znásilnit raději než zabít, proč vůbec nemaximalizovala užitek tak, aby k situaci vůbec nedošlo.... inu, prostě to nezvládla.
Autor: Urza Čas: 2017-01-08 19:39:31 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jinak samozřejmě díky, jsem rád, že se Ti přednáška líbila.
Autor: Urza Čas: 2017-01-08 19:39:07 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Lidé maximalizují svůj užitek pořád, nicméně když na ně někdo použije násilí, může jim zablokovat některé varianty, respektive je učinit méně výhodnými než jiné.
Autor: Urza Čas: 2017-01-08 19:37:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Při násilí to ale vážně přestává platit; respektive všichni svůj užitek maximalizují pořád, vybírají vždy nejlepší dostupnou variantu, nicméně když někdo užije násilí, může jim ty jinak nejlepší varianty zablokovat a učinit horšími.
Autor: Urza Čas: 2017-01-08 19:34:50 Titulek: Re: mrtvej dedek [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
On takhle už vyvádí asi čtyři roky.
Autor: Urza Čas: 2017-01-07 16:11:46 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Dekuji moc; melo me to napadnout samotneho a jsem rad, zes mi to napsal.
Co se tyce textu do bloku, tak mne vadi, kdyz neni.... lec neni problem udelat dalsi vzhled Stok, stejne mam v planu prekopat do nekolika mesicu komplet kod, tak na to budu pamatovat a dam Ti moznost to vypnout.
Autor: Urza Čas: 2017-01-07 14:06:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Anarchie a anarchismus, nevím.... mnedle totéž.
Ale třeba se pletu.
Autor: Urza Čas: 2017-01-07 13:18:52 Titulek: Re: mrtvej dedek [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Dobrá, pro dnešek to vzdávám, má slova zjevně napadla na úrodnou půdu; tak snad příště xD
Autor: Urza Čas: 2017-01-07 13:15:35 Titulek: Re: mrtvej dedek [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mně to nedá, zkusím to ještě jednou.... zkuste se zamyslet nad tímhle:
I kdybyste mi vážně přišel pochcat hrob, bude mi to jedno; jenže fakt, že by Vás to těšilo, je především Váš problém a dost možná jeden z důvodů či symptomů toho, proč se možná necítíte dobře.
Samozřejmě nevím, jak moc to, co píšete, je autentické, třeba jste jen troll; na druhou stranu mi přijde, že trollové se chovají trochu jinak.
Vím, že Vám už léta vadím, ale nemusíte mi věnovat tolik energie; ne kvůli mně, je mi to v zásadě jedno, ale kvůli Vám.
Autor: Urza Čas: 2017-01-07 13:08:55 Titulek: Re: mrtvej dedek [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No.... jak chcete.... já to vážně nemyslel zle.
Autor: Urza Čas: 2017-01-07 13:00:31 Titulek: Re: mrtvej dedek [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Upřímně doufám, že přeháníte a děláte si legraci, že tohle nemůžete myslet vážně; a rozhodně tak nedoufám kvůli panu Rothbardovi či sobě, pro nás oba je to naprosto stejně irelevantní, doufám v to kvůli Vám, neboť by mě asi trochu mrzelo, kdyby Váš život byl skutečně takový, jak naznačují Vaše komentáře.
(Jen pro upřesnění dodávám, že toto není ironie ani výsměch, jen mi to tak prošlo hlavou.)
Autor: Urza Čas: 2017-01-06 10:48:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, máte pravdu; ten rozdíl v tom přístupu je jasný.
Zatímco když soukromník člověka posílá ke konkurenci, dělá to typicky tak, aby se cítil, že pro něj dělá nějakou službu, ve státním se cítí spíše nepatřičně, že otravuje.
Autor: Urza Čas: 2017-01-04 11:43:25 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bude o víkendu.
Autor: Urza Čas: 2017-01-04 09:42:43 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, tohle téma je mnohem méně abstraktní, než bylo to minulé (rakouská ekonomická škola a její základy).
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 16:32:49 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, vlastně nemyslím; záleží, z jakého pohledu se to bere a kdo to porovnává.
Jediný pohled, kde by mi to dávalo trochu smysl, by byl volnotržní přínos, že si vydělám více a jsem cennější na trhu práce; jenže to je tak deformováno státem, že ani tady si nejsem moc jist.
Rozhodně bych jen velmi těžko hledal lidi, o kterých bych mohl říct, že jsem "lepší než oni"; maximálně lepší v něčem konkrétním, to ano.
Dřív jsem si to myslel a uvažoval, jak říkáš, ale časem došel k tomu, že to byla obrovská chyba.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 16:15:31 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je dost podstatný spor; osobně bych to popsal jako rozdíl mezi celkem normálním pohledem na svět a pocitem nadřazenosti xD
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 15:57:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Takže ne, nemůžeš přijít s konkrétními příklady, které podpoří Tvou teorii, to bys musel přijít s miliardami takových.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 15:56:09 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
WTF?? To přece vůbec neříkám; nikdy netvrdím, že nemůžeme nikoho soudit.
Jen jsem se ohradil proti tvrzení, že většina lidí jsou vypatlaní debilové; rozhodně se nebráním tomu sem tam někoho za vypatlaného debila označit.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 15:41:43 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Protože jich přesvědčuji tisíce; pro přesvědčení jednoho bych tolik času nevěnoval.
Rozhodně si ale nemyslím, že každý z těch tisíců mi škodí víc než pomáhá; každý jeden mi škodí minimálně, dohromady už trošku víc.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 15:40:23 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To děláme úplně všichni (chtě něchtě).
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 15:28:52 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten jeho jeden hlas Tě patrně neovlivní skoro nijak.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 15:28:23 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
??
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 15:17:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já myslím, že ti lidé přemýšlí, jen nad něčím úplně jiným; prostě tohle jde mimo ně.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 15:16:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já nevím, proč musíš brát zrovna tak debilní příklad.
Vezmi si třeba někoho, kdo pracuje celý den jako programátor, akorát má úplně u prdele nějakou politickou situaci.
On pak samozřejmě Tvůj život ovlivňuje i velmi pozitivně výstupem své práce.
Akorát holt blbě volí, čímž jej ovlivňuje i negativně; a totéž děláme my naopak.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 15:02:45 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Opět, z našeho pohledu ano xD
Mimochodem, dostali jsme se hrozně daleko od toho, jeslti jsou idioti; já tvrdím, že nemusí být, jen mají jiné priority než my.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 14:56:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlas, nicméně my zase pravděpodobně generujeme na světě nějaké zlo právě v důsledku našich nevědomostí.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 14:55:46 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nelze paušalizovat; bezesporu jsou mezi nimi lidé hloupí, ale také lidé chytří.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 14:49:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, přesně tohle jsem si dříve myslel taky.
Ale pak jsem pochopil, že je to úplná píčovina; to "důležité" je totiž čistě subjektivní, stejně jako užitek.
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 14:26:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já nemám rád tohle uvažování o těch lidech, protože oni zase mají rozhled o mnoha věcech, kde my netušíme....
Autor: Urza Čas: 2017-01-03 14:08:23 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si ale nemyslím, že nejsou schopní; prostě mají jiné priority.
Což z nich nedělá idioty.
logo Urza.cz
kapky