Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Honza (strana 16)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Honza Čas: 2020-04-07 18:28:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Možná je nedorozumění v tom, že do volnotržního řešení spadá i samozásobitelství.
Trh vyžaduje aspoň 2 účastníky, ale samovýroba není proti volnému trhu.
Zatímco státní regulace ano.
Je spousta věcí, které si ze zákona nesmíte sám vyrobit nebo vypěstovat. (Respektive ne bez státního razítka - viz Žufánek či důchodci, kteří si pěstují konopí na mastičku).
Autor: Honza Čas: 2020-04-07 18:05:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
"Pokud si někdo půjčí od banky, dopustí tím vytvoření nových peněz"
To je pravda. Není ale celá a pak se vám snadno zapomíná na další následky.
Opět jsme u Bastiatovského "co je a co není vidět".

Proč je k tomu potřeba ČNB, proč cílí právě na 2% inflaci, proč se jí to stále nedaří a proč tomu všemu musí šéfovat politici, u kterých je dokázáno, že tam je převaha psychopatů a že nerozumí financím, proč mají cílením inflace spořiví lidé ztrácet hodnotu peněz atd.
Samozřejmě se říká, že Rada ČNB je nezávislá, ale v praxi často vidíme, že to tak úplně neplatí. Například teď, když se různě řeší, jak může ČNB kupovat víc státních dluhopisů, aby je mohli politici utrácet...
Autor: Honza Čas: 2020-04-07 16:28:28 Titulek: Re: Špatný argument [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
"území jakéhokoliv národního parku"
Ten národní park (a tedy tu ochranu přírody) tam někdo vyhlásil, a ten někdo je majitel toho pozemku ;-) Takže tam nelze houmstedovat.
Teď to území vyhlašuje stát, v Ancapu by si jistě soukromí majitelé taky hlídali přírodu...
Autor: Honza Čas: 2020-04-07 14:46:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Přesně!
Roušky si vyráběli jednotlivci sami!
Jako krteček kalhoty!
https://www.youtube.com/watch?v=736dA6EmCI8
Autor: Honza Čas: 2020-04-07 13:45:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Tak samozřejmě, že tohle teoreticky dává smysl:
Přitom pro chod ekonomiky je naopak výhodná (dnes spíše nezbytná) pružná peněžní nabídka, která reaguje pružně na potřeby trhu a odvíjí se od toho, kolik si jsou dlužníci ochotni půjčit a kolik jim soukromé banky jsou ochotny půjčit.

Jen je potřeba tam dodat, že to všechno zastřešuje ČNB a banda (často) psychopatických politiků, kteří násilím nutí lidi tu jejich měnu přijímat...
Autor: Honza Čas: 2020-04-07 12:55:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Myslíte 30. let, nikoli 30-tých, 30tých, třícátých-tých atd...
Autor: Honza Čas: 2020-04-07 12:22:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
A co je tedy úlohou státu?
Jak se mu daří to naplňovat?
Za jakou cenu?
Autor: Honza Čas: 2020-04-07 08:28:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Autor: Honza Čas: 2020-04-06 13:28:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
[/i]Držať prebytočné zásoby je neefektívne[i]

Ale stát je teda má držet? Takže z vaší logiky vlastně přímo vyplývá neefektivnost státu ;-)
Autor: Honza Čas: 2020-04-06 08:43:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Celou dobu se tu řeší roušky a respirátory. Certifikace jsou Cimrmanovský argument úkrokem stranou ;-)
Navíc po tom, co se zjistilo o státem zařízených dodávkách z Číny, je vidět, že ani stát nedokáže zaručit kvalitu dodaného zboží.

Stát zakázal prodej všem kromě ministerstva, takže ani městské a krajské nemocnice nemohly nakoupit.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/pecovatele-bez-respiratoru-ale-ve-skladech-jsou-kdo-pomuze-40316516

To, že si lidé rozdávají roušky zadarmo, je trh.
Autor: Honza Čas: 2020-04-03 10:56:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Autor: Honza Čas: 2020-04-01 07:48:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
https://www.youtube.com/watch?v=x_mV54aDytw

Co je správné a co je dobré?
Autor: Honza Čas: 2020-03-31 11:13:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
"A podle mne i ten poslední, špatně placený prodavač ví, že stát bohatsví netvoří."
To si nemyslím. Lidé jsou líní a pokud nemusí přemýšlet, tak nepřemýšlí. A když celý život čtete a slýcháte, že stát zařídí, stát se postará, podle zákona se musí..., tak se nemají důvod zamýšlet, že všechno to znamená nejdřív někomu něco vzít.

Já jsem třeba gymplák a inženýr ekonomie, ale o Bastiatovi a Misesovi jsem se dozvěděl až od Urzy...
Autor: Honza Čas: 2020-03-30 14:03:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
"rozširujúci nákazu" - tím ohrožují sebevlastnictví ostatních a tudíž to není ankapistické chování.
Autor: Honza Čas: 2020-03-26 10:35:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
A co teprve pero, to je silnější než meč!
Autor: Honza Čas: 2020-03-26 09:40:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Co je zbraň?
Třeba pěst?
Usekat všem ruce!

Jo a hlavně zakázat kuchyňské nože, protože to je častá zbraň domácích vražd z manželské hádky...
Autor: Honza Čas: 2020-03-23 14:16:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
1. Stát zakázal prodej roušek a zničil tržní procesy jejich výroby, distribuce a prodeje. Takže není ani pro ty bohaté, ani pro ty chudé, kterým by je někdo třeba koupil, nebo by po nárůstu poptávky vzrostla nabídka a klesla cena. Ale tahle diskuse už tu byla.

2. Člověk má svobodu ušít si vlastní roušku.
Ještě že tak! :-D
Autor: Honza Čas: 2020-03-23 13:59:06 Titulek: Re: Otrokářský ankap [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
S tou ne-socialistickou demokracií by se dalo souhlasit.
Jenže pak přijde úřednická realita...
https://www.csfd.cz/film/74621-jiste-pane-ministre/476970-usporny-program/filmoteka/
Autor: Honza Čas: 2020-03-23 10:39:08 Titulek: Re: Otrokářský ankap [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
To je opět argument "ancap není dokonalý".

Ale to nic nemění na tom, že stát taky ne a nepopírá to výhody ancapu oproti státu.
Autor: Honza Čas: 2020-03-23 08:57:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
A dal jste je i svým ne-přátelům? Nebo mají pochcípat?
Autor: Honza Čas: 2020-03-21 21:07:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Protože to lidi líp vidí a za podívanou na bejka platí :-)
Autor: Honza Čas: 2020-03-21 19:49:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Bejk je barvoslepej. Bejka rozzuří ten týpek, co před ním zuřivě mává hadrem :-)
Autor: Honza Čas: 2020-03-20 14:15:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
A vy víte, jaká marže je správná?
Nebo jste nárůst marže využil tím, že rozjíždíte konkurenci a ukousnete si kus toho koláče,který se vyšší marží otevřel?
Autor: Honza Čas: 2020-03-20 11:24:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
U rohlíků už měl trh čas se nějak ustálit...
Vezměte si třeba brambory. Co jsem slyšel, tak když poprvé přišly do Evropy, lidi moc nevěděli, jak je jíst a byla to "pochoutka" pro nejvyšší vrstvy. Dneska je to extra levné jídlo pro všechny.
Proč?
Protože trh (skrze obchodníky a spekulanty) a technologie zapracovaly na tom, že se produkují ve velkém a levně...

Opět základy ekonomie a vzácnosti statků :-)
Autor: Honza Čas: 2020-03-20 09:22:28
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Autor: Honza Čas: 2020-03-19 20:14:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Jasně, ale:
1. platil by si jen to, co chce
2. platil by to na trhu, kde konkurence vede k efektivitě a nižší ceně.

Porovnejte třeba cestovní pojištění a naše zdravotní "pojištění", státní důchody a dlouhodobé výnosy investičních fondů atd.
Autor: Honza Čas: 2020-03-19 14:03:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
V Číně prý doktoři dostávali plat, dokud byl král zdravý. Jakmile král onemocněl, přestal platit a doktor se musel snažit.
Dnes může být každý králem, pokud má zdravotní pojištění. Ne zdravotní daň.
Ale to vás jistě napadlo, že nemusí platit klienti na dřevo v ordinaci, ale jsou i jiné způsoby...
Autor: Honza Čas: 2020-03-19 11:22:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Pro výrobce není cena irelevantní, výrobce vidí poptávku na trhu a může se snažit zvýšit výrobu.

Rýže např. tady:
http://www.tradeandfinance.eu/clanky/zaklady-obchodovani/prirucka-uspesneho-obchodovani-na-burze-kapitola-5-jak-vzniklo-obchodovani-komodit-formou-futures-kontraktu/

Ten zmiňovaný článek teď nemůžu najít, ale nešlo o nárůst spotřeby, šlo o to, že lidé s ní nebyli ochotni obchodovat, takže se od producentů nedostala ke spotřebitelům.
Autor: Honza Čas: 2020-03-19 11:14:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Bez daní by i ti chudobní měli 3x tolik peněz...
Autor: Honza Čas: 2020-03-19 10:30:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Překupník je zákazník výrobce. Kupující je zákazník překupníka.
Já chápu, že to vypadá neefektivní, když se do toho procesu vloží další mezičlánek. Ale znovu - překupník pomáhá vysílat cenové signály.
I v tomto emotivně napjatém případě. A navíc ten překupník, o kterém se teď tolik píše, byl prý napojen na prezidenta (představitele státu) a Čínu. Normální podnikatelé, např. Průša, začínají tisknout ochranné pomůcky, protože je po nich na trhu poptávka. A dokonce to dávají někdy i zadarmo!

Kdysi jsem četl článek o tom, jak někde zakázali obchodovat rýži na burze (zakázali překupníky) a za pár chvil z toho byl dost průser a hladomor. Protože tenhle mezičlánek prostě chyběl...
Autor: Honza Čas: 2020-03-19 10:14:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Takových diskusí už tady byly mraky...
I dnes dávají soukromé školy stipendia kvalitním studentům, když chtějí lákat klienty na kvalitu výuky.
Současná situace školní obecní pastviny je prostě situace obecní pastviny...
Autor: Honza Čas: 2020-03-19 10:11:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
O tom, jak jsou státní nákupy předražené a neefektivní, se toho napsaly mraky.
A že lékaři vyšetřují ne vždy podle potřeb pacienta, ale podle tabulek (státem regulované) pojišťovny, taky...
logo Urza.cz
kapky