Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele PeTaX (strana 11)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: PeTaX Čas: 2016-01-13 11:10:04 Titulek: Re: prase [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Zkoušel jste si vzít Kinedryl? Prý pomáhá.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-13 11:08:56 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Psal jsem: „z reprodukčního hlediska zcela iracionální vztah homosexuálů“.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-13 10:14:13
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Incest je velmi zajímavé téma. Pokud si vybavuji z různé literatury, v historii nebyl žádnou výjimkou. (Nejen v rodinách šlechtických, kde často šlo o svazky majetkové, nebo mocenské, ale i v chudých poměrech.)
Někde jsem četl, že ani církev se k úředně stvrzeným svazkům příbuzných nestavěla striktně odmítavě. Snad s podmínkou, že nebudou mít děti.
Pokud odložím zažité předsudkové schema, pak většina vyšlechtěných druhů (jakéhokoliv rodu a čeledi) vzniklo právě příbuzenským křížením a selekcí. Ale nemluvme o šlechtění, dostali bychom se na tenký led eugeniky. (Ostatně, pozitivní eugenika nebyla cizí už Platónovi.)
Soudím, že při současných možnostech antikoncepce (pokud budeme uvažovat jen degenerativní vliv příbuzenského křížení), je takový zákon absurdní a jeho podstatou je jen řada zakořeněných předsudků a nulové ratio.
Jen na okraj zmíním, že z reprodukčního hlediska zcela iracionální vztah homosexuálů státu nevadí, dnes dokonce je snad i glorifikován.
Takže souhlasím s Vámi: jde jen o zlovolnost státu. (Ostatně: jak obtížné je takový vztah udržet v tajnosti?)
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-12 17:31:23 Titulek: Re: Moje zkušenost [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Původně jsem ani neměl v úmyslu na téma reagovat, ale tohle bych podepsal.
Myslím, že každý by si to měl moc dobře dopředu rozmyslet.
A že není nutné vyzkoušet si všechno.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-11 16:43:34 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
I Okamura. Taky hlásal: internet do každé rodin zdarma. (Jak jinak, na veřejné náklady.)
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-11 16:04:07
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Je to tak rok, dva, kdy Chovanec požadoval (a nevím nakolik prosadil), aby provideři připojení internetu nebyli soukromí, ale státní. Vpomínám na ten výrok: je nepředstavitelné, že dosud v některých obcích a městech … soukromí podnikatelé.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-07 08:50:17 Titulek: Re: mrtvej dedek [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-07 08:47:08 Titulek: Re: mrtvej dedek [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Kdyby se rozdávala mezinárodní cena za nenávist, zlost a vlezlost, byl byste vážným kandidátem.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-06 10:18:59 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
StB v tomto byla chladírenské céčko. S dnešní technikou se pohybujeme ve zcela jiné dimenzi Matrixu.
(Čímž ani náznakem nezpochybňuji Vámi vyčtené body.)
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-06 10:15:51 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Možná, na dokreslení situace, bych zdůraznil, jak Cukrblik ochotně vyšel vstříc Merkelové, resp. jak si pozvala na kobereček zástupce Googlu, Twitteru i FCB, což jsou největší sběratelé dat.
Mimochodem: všechna ta big data leží v USA. Dokonce i zdejší státní správa využívá americká úložiště, což už je bezpečnostní hazard na druhou. (Já vím, spojenec, momentálně, ale…)
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-06 09:41:30
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Soudím, že už se to reálně děje. Přinejmenším na sociálních sítích. Přinejmenším je někde v gigantických databázích uloženo co píšete, co se vám líbí, vaše fotky, sociální a psychologický profil a řada dalších zužitkovatelných informací. Je zatím otázkou, kdo bude ta „big data“ využívat, (anebo kdo si je koupí), a k jakému účelu. Lidé ty informace poskytují zcela dobrovolně a rádi.
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-02 15:20:47 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ale kdepak, myslel jsem na ten překlad. Jinými slovy, zda je milo jej šířit. :-)
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-02 14:52:04
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Zatraceně pěkný text. (Máte na něj ©?)
Jinak: všem lidem dobré vůle přeji dobrý rok.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-31 19:02:19
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Já se začínám bavit tím, že lidi prostě na zákony začínají kašlat. Pokládají je za tak hloupé, že jim prostě za pozornost nestojí. Stejný efekt má i to kvantum a kvalita zákonů. Pokládal bych za vynikající, kdyby se lidé sjednotili, obyčejní i neobyčejní, a tu sebranku s jejich nápady na řízení společnosti prostě začali ignorovat.
Totéž platí pro EET, DPH svodky atd., atp. Ideálně ještě platby daní a je vymalováno.
Klíčová je samozřejmě masovost. Když to udělá jeden, zjezdí ho do modra. Když jich bude 100 000, nezmůže represe nic.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-30 09:58:08 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ano, databázové. Buď export do sql, nebo složku, pokud k ní máte přístup (to asi nemáte, hostitel to nedovoluje).
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-30 09:42:09 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Stejně sedím doma a akorát si vymýšlím činnosti.
Tak nabízím: pošlete jedno, nebo druhé, zkusím to udělat nějak lépe a druhé si pak udělejte sám podle toho mustru.
Konců konec, tak si pustíte na localu a když se nebude líbit, tak někde vpravo nahoře je Delete.
Jé, teď to vypadá, že mám patent na rozum. Nemám. Spíš jen dost praxe.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-30 09:13:07 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Nevím o tom, že by někdo měl kód v cp-1250 a překládal to dynamicky. To nedává smysl.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-30 09:10:47 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
A nechcete to celé zipnout, i s tabulkami, a poslat? Vám to zkonvertuji.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:50:11 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Šajzevint, místo toho atd. patřilo to kódování, píše se zkráceně: <meta charset="utf-8">
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:46:46 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Nic se nestane. Zvětší se asi o cca 12 % bytová délka souborů, což je bezvýznamné, všechno bude v utf, takže nebudou potřeba žádné výkonově náročné konverze, odpadnou zástupné entity, čili samá pozitiva až do roku 2032. :-)
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:43:29 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
V DB se jen změní kódování tabulky a těch sloupců, kde jsou texty (varchar, text). MyISAM předpokládám je, není třeba jiný typ úložiště, pokud není zapotřebí transakčního zpracování. Server to zkonvertuje správně. Tam je minimum práce a bez obav.
Komunikační sada se nastavuje po připojení k DB, osobně užívám PHP objektovou knihovnu mysqli, pro extra případy mám z minula vlastní třídu, ale už ji moc nepoužívám.
Stránky PHP jen otevřít (viz výše) a uložit s novým kódováním. Pozor, některé editory používají BOM sekvenci pro utf, to pak blbne.
A hlavně změnit HTML hlavičku kódování pro stránky. (Když už bych to předělával, rovnou bych šel do HTML5.) Deklarace dokumentu je pak bez komplikací šablonového dokumentu:
<!DOCTYPE html>
<html lang="cs">
<head> atd…
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:13:46 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Databáze bez problému konvertuje sama, ověřeno.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 21:00:05 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jaké negativní důsledky by z toho plynuly? Myslím, že databáze by s tím neměla mít problém. A pokud ano, pak cyklem číst tabulku, užít iconv pro řetězce a vložení do druhé table. Ale skoro se mi zdá, že jsem jen přenastavoval kódování na utf8_czech_ci, komunikační sadu pro připojení: $this->db->set_charset("utf8"); a php stránky otevřít, změnit kódování a uložit. PSPad to umí snadno, v nejhorším Notepad, i ten umí ukládat v UTF.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 20:24:24 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jen ještě jednu věc: hexa barvy, ne, že by nefungovaly, ale navykl jsem si psát raději v modelu rgb. Už kvůli alfa kanálu. Snadno se to v případě potřeby přepíše na rgba(r,g,b,0-1) a barva je průsvitná (když je třeba).
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 20:20:04 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jo, jasně, FCB nemá překladovou tabulku codepage. Ani se jim nedivím.
(Na druhou stranu předělat to na unicode je otázka pár minut a je po starostech na věky. Vím, že jste psal historický důvod. Já, když na windows-1250 někde narazím, je to první, co předělávám, aniž by o tom klient věděl.)
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 19:59:55 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Vůbec ne!!! To je tak 5 let, co mi volal zděšený klient, že tam má dvě baby z úřadu a ječí na něj, že nemá web uzpůsobený pro handicapované. Tak jsem mu to musel barevně předělávat.
Osobně volím třeba:
:root {
background-color: rgb(247,246,246);
color: rgb(48,48,48);
background-image: url('../imgs/bcg.jpg');
font-family: Georgia, Cambria, Times, 'Times New Roman', serif;
font-size: 12pt;
}
(Když už jsme u té věcné kritiky: máte v title a description použity zástupné entity, to nemá rozumné opodstatnění.)
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 19:44:36 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jo; jasně, border máte stanovený, tak není problém ho obarvit. (Já už zase přednášel abstraktně, ze zvyku.)
Knihy tištěné nemají tak vysoký kontrast, jako obrazovky. Dokud byly jen tube obrazovky, moc se to nehrotilo, LCD tahají za oči více. Opravdu se doporučuje kontrast stránek mírnit (na druhou stranu: existuje státní úřad, která kontroluje soukromé firemní weby a pokud naměří příliš malý kontrast, tak vyměřuje pokuty; ne malé. A to naštěstí nevědí o chromatických vadách zraku, to by to bylo na zastřelení za úsvitu — trpí jimi nad 20 % populace.)
Černé pozadí/bílá písmenka je postrach, to je nejúnavnější! Ne, rozhodně ne!
Jasně celé pozadí: body{background-attachment:fixed;} Zdá se mi to lepší. Ale nenechte se mnou viklat! Taky mám „své dny“…
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 19:28:33 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ne, pokud pánovi vadí ten vysoký kontrast zlatožluté tapety, šla by vyšisovat (mně to nevadí). Teď jsem zkusil body {opacity: 0.95;}, ale vypadá to blbě, zprůhlední všichni potomci body ale protože html nemá barvu, body to nezmění. (Opacity je plně dědičná vlastnost; musela ba se zakázat všem potomkům nějak takto: body * {opacity: 1;}. Ono vůbec body má zvláštní chování…)
Pozor na border: ten má fyzickou šířku (na úkor celého elementu). Outline se vykresluje v jiné vrstvě Z (funkčně nezabírá prostor).
Únavné pro zrak: jsa starým mužem, koukat celý den do vysoce kontrastní obrazovky je nepříjemné. Doporučuje se vyhnout se zcela černé a zcela bílé. Raději tmavou a světlou šeď.
Zkusil jsem zakotvit ten attachment: to je o něco příjemnější.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 15:59:04 Titulek: Re: WTF???? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Byl jsem požádán o názor. Tedy podle mého skromného názoru:
K zelenému skinu jsem se snažil přistupovat pozitivisticky, ale stejně na mě působil poněkud jako matrix. Asi té zelené bylo moc.
Po upgrade na možnost výběru CSS jsem prošel volbami a jednoznačně si vybral gold/black.
Souhlasím, že řada lidí má raději stránky zobrazené jako v Lynxu, ale pokládám to za únavné pro zrak.
Jsem ochoten souhlasit, že ten rolující bcgr trochu tahá za oči. Možná bych ozkusil buď vlastnost opacity (0-1) (pozor na dědění), anebo bckgr zafixovat background-attachment: fixed;
Podbarvení rodičovského příspěvku mě při rolování trochu znervózňovalo, ale už jsem si zvykl. (Nestačila by místo bcgr jen outline? (Anebo border, ale pak v pasivním stavu color transparent, aby se nerozhazoval layout při :hover)
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-29 13:23:27 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Už jsem to zmínil někde dříve, ale u slova „vlast“ došlo k významovému posunu a ke sjednocení s výrazem „stát v těchto hranicích“.
Původní smysl výrazu spočíval v návratu na „vlast“ní majetek; když se syn vracel do vlasti, vracel se zpět na rodnou hroudu, na majetek otcův, majetek vlastní. Ostatně otčina je odvozena podobně.
Ve vztahu k většímu prostoru pak vlast měla smysl například u krále, který se vracel na své země.
Vlast, v tom novém smyslu, míní hlavně osobní před-souhlas s absolutním altruismem. Nevyjadřuje z těch původních pozitiv nic. Představuje falešný a vyprázdněný pojem.
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-28 10:30:14 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
To přece žádná vláda reálně nenavrhne. Naopak; úředníci mají výtečně ošéfovaný zákoník práce a odborové organizace. (Do té míry, že v kolektivní smlouvě je podchycena i výživová skladba v ministerské jídelně, která je druhotně dotovaná státními odbory. Na zmíněném ministerstvu prostě kontinuálně pokračuje reálný socialismus a utěšeně vzkvétá. Podle počtu strávníků již má toto nejmenované ministerstvo přes 700 zaměstnanců.)
Autor: PeTaX Čas: 2015-12-28 09:56:41 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Objem práce roste s počtem úředníků. Parkinson
logo Urza.cz
kapky