Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Ondrášeček (strana 18)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 21:53:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ok, zajímavé, o tom s tím Ficem jsem ani nevěděl. Tak určitě si nemyslím, že by stát prostě měl jít a odevzdat silové složky soukromníkům, to věřím, že by nedopadlo dobře. :D
Tak ale stejně je asi lepší úroveň služeb než za komunistů, ne?
Já chápu, že chcete tu garanci, akorát že mi přijde, že potřeba té garance právě nakonec těm školám a rodičům dost svazuje ruce, což je spíše krok od té prosperity, o které se bavíme. Upřímně, ony by ty soukromé školy nejspíš ani nebyly tak drahé, pokud by ty legislativní požadavky nebyly tak náročné.
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 21:43:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
V pořádku. :)

No, on by to byl v podstatě ankap z 95 %? Protože já vnímám anarchokapitalismus spíš jako škálu, přijde mi to intuitivnější než tvrdit, že třeba současná společnost v sobě nemá vůbec žádné prvky anarchokapitalismu.

Jo, to je pravda.

Já jsem si ani nemyslel, že jste minarchista, spíše mě zajímalo, v čem konkrétně máme neshodu - protože státní zásah je hrozně široký pojem, podobně jako anarchokapitalistická společnost. A kdyby umožnil konkurenci a nevzdal se toho odvětví, vadilo by vám to?
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 19:20:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já spíše myslel ve společnosti, která je obrovsky bohatá a má virtuální realitu, takže v ní skoro nikdo není motivovaný dělat nějaké trestné činy. :D
Taky mě napadlo, že by podle Vás mohl ankap fungovat v malé společnosti, ve které je třeba 150 lidí, ne?
OK - já se ptám, protože mi přijde, že sice říkáte, že stát je nutný, ale pokud je jenom několik málo funkcí (třeba ta silová), které má zastávat, aby se mohla společnost vyvíjet, pak chcete společnost, která je třeba z 5 % státní a z 95 % anarchokapitalistická (nebo tržní, svobodná atd.) a pak si myslím, že Vám něco podobného bude asi málokterý anarchokapitalista zazlívat. :)
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 19:11:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jo, to souhlas.
Tak ono se dá to, jestli to povede k chaosu, dá dost jednoduše vyzkoušet třeba tím, že v jednom z těch odvětví umožníte konkurenci. Pokud by to k tomu chaosu vedlo, můžete to přece kdykoli vrátit zpátky. Osobně považuji za nepravděpodobné, že by se něco takového stalo u většiny odvětví - ono se třeba stačí podívat, jak jsme odvětví, která za komunismu zajišťoval stát, přesunuli na trh. Vedlo to naopak spíše k růstu životní úrovně.
Určitě, sám se s reakcemi spousty anarchokapitalistů na zastánce státu neztotožňuji. Ostatně, asi žádný názor z Vás neučiní charakterního člověka. Oni jsou různí lidé obecně neurotičtí v různých věcech - málokdo je jako tibetský mnich, který se naprosto oprostil od svých úzkostí. Tímhle textem se spíše snažím popsat nějaký opakující se vzorec, který vidím v obrovském množství diskuzí - někdo má obrovský strach ze změny nějakého obecně ustáleného zvyku, a tak dělá něco, co třeba dost pravděpodobně škodí jemu i ostatním.
Ve Velké Británii není povinná školní docházka. Neregulované to tam není, ale alespoň dítě nemusí docházet (nebo být zapsáno) do žádné konkrétní instituce, je tam pouze povinné vzdělávání, takže děti musí každý půlrok složit určité zkoušky.
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 16:06:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak čistě teoreticky pokud byste ankap společnost zavedl v nějaké hodně pokročilé technologické společnosti, ve které si všichni žijí ve svojí virtuální realitě, myslím si, že i pokud bychom předpokládali, co Vy říkáte, by taková společnost byla vyspělejší než současná demokratická.

Ale jako hlavní problém v tom, o čem se bavíme, vnímám, že nepopisujete, který konkrétní aspekt státu potřebujeme. Pokud ho totiž skutečně potřebujeme, pak ať klidně necháme ten potřebný a odstraníme všechny, které jsou jen přebytečné a brzdí tu vyspělost. Předpokládám, že ani Vy nejste pro to, aby stát řídil třeba prodej potravin. Nebo ano? Chcete, aby řídil všechno?
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 15:56:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak ale zase mi úplně nepřijde, že jiné africké země, které centrální moc mají, jsou na tom o moc lépe. Nebo jsou? Problematikou těchhle hodně chudých zemí se zase tak dopodrobna nezabývám, takže nevím. :)
Rozumím, že se obáváte toho, že pokud bychom najednou odstranili stát, mohlo by to vést k chaosu. To asi ano. Ale upřímně, úplně stačí podívat se na neurotické reakce třeba lidí, kterým řeknete, že chcete zrušit povinnou školní docházku (tedy nějak omezit státní monopol) - a to se jedná o něco, co dokonce prokazatelně existuje v jiných demokraciích.
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 14:55:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak pak samozřejmě záleží, jak vyspělou anarchokapitalisitckou společnost myslíte. To s těmi právy nedovedu posoudit, v LZPS jich je hrozně moc. :)
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 14:52:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Rozumím. Tak takhle - tady nemluvím ani tak o víře jako spíš o nějakém návyku. Věřím, že spousta lidí má své zvyky odůvodněné lepším nebo horším argumentem. Často si takhle ale odůvodňujeme i něco, co nám prokazatelně škodí - celkem špatný zvyk v mnoha případech třeba bude brát si půjčku na Vánoce. Z hlediska vnitřní logiky daného člověka dávalo absolutní smysl si tu půjčku vzít - i tak nejspíše jednal neuroticky, protože mu představa, že nenakoupí dárky, vyvolávala obrovskou úzkost. Řešení pro takového člověka je podle mě například zabývat se svojí psychikou a hodně nad věcmi přemýšlet, dostat se do fáze, ve které není psychicky závislý na tom, zda někomu dá nebo nedá dárky. Se státem je to podle mě tak, že se hodně lidí až neuroticky bojí toho, co by se stalo, pokud by nějaký jeho zásah zmizel, ale nepřemýšlí už nad tím, že problémy se dají řešit různým způsobem, většinou i efektivnějším.
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 14:14:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Odcitujete mi, kde to píšu?
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-09-22 14:01:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Hmm - ale jaký stát? A která práva?
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-30 13:29:34 Titulek: Re: Pěkné [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Dobře, to chápu. Já sám asi píši, abych si uspořádal myšlenky, a u textů na libertariánská témata si říkám, že to pošlu do Stok, kdyby to náhodou někoho zajímalo taky. :)

Souhlasím, zrovna tahle formulace nebyla nejlepší. :D
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-29 17:11:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak já osobně mám pocit, že někteří kapitalisté hodně sobečtí být mohou - jsou i studie, které ukazují, že vydělávání peněz může být svého druhu posedlost, která vede k bezohlednosti. Stejně tak mám pocit, že spousta socialistů nemá nutně tendenci se porovnávat s ostatními a ideologií socialismu se pouze snaží naplnit své humanistické ideály. Nicméně, myslím si - a na tom se asi shodneme -, že libertarianismus jako takový může lidem pomoct k více respektujícímu přístupu.
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-28 23:31:31 Titulek: Re: Pěkné [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak může platit oboje. :)
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-28 20:02:29 Titulek: Re: Pěkné [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano. A proč mi to píšete? :D
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-28 05:21:57 Titulek: Re: Pěkné [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Sociálně cítící jsoucí proti pomoci je oxymóron. Sociopati jsou ve všech skupinách.
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-28 05:19:14 Titulek: Re: Pěkné [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Cítím to podobně, sám se pohybuji mezi spoustou mladých levicových liberálů, možná i proto mám tendenci ty jejich záměry obhajovat a popisovat je v tom nejlepším světle. Bohužel, často místo diskuze mezi pravicí a levicí převládají podobní strawmani, jako že vy chcete nechat zemřít důchodce. Šířit svobodně radost a dobro snad nikdy nebude znít moc pateticky na to přestat se snažit to dělat. :)
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-28 05:10:15 Titulek: Re: Pěkné [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak já samozřejmě děkuji i vám za pohled. Sám jsem spokojený s tím, jaká slova jsem použil - myslím si, že se pro popsání situace hodí. Když jsem to psal, prostě jsem byl sám sebou. Samozřejmě jsou tyhle texty subjektivní a ne každému sednou, ale přijde mi, že o tom už ty Stoky jsou, jsouc určeny primárně pro texty do 250 slov.

Dětská práce především s článkem nijak blíže nesouvisí s obsahem textu, to byla jen reakce na komentář, který se vyjadřoval k určitému tématu. Nicméně mě určitě zajímá, jak nepodporovat dětskou práci v rozvojových zemích neškodí ve výsledku těm dětem.
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-27 20:04:29 Titulek: Re: Pěkné [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Děkuji za milá slova. Na pána jsem zareagoval, protože mě zaujalo, kolik času na této platformě tráví (vzhledem k velké četnosti komentářů). :D

To, co píšete s tou blízkostí, je skvělý postřeh. Celkově si myslím, že spousta lidí je nastavená na tu mentalitu "my", jen co se týče určitého územního (nebo sociálního) celku. Osobně mám nicméně pocit, že někteří socialisté jsou skutečně uvědomělí a mají zájem pomáhat i těm chudým v jiných zemích, akorát si třeba neuvědomují, že např. nepodporovat dětskou práci vlastně ve výsledku škodí.
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-27 19:39:35 Titulek: Re: Hejtík [↑]
Web: neuveden Mail: schován
V tom případě mě mrzí, že nemáte nic lepšího na práci než číst nesmysly a reagovat na ně. :(
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-27 19:39:14 Titulek: Re: Hejtík
Web: neuveden Mail: schován
V tom případě mě mrzí, že nemáte nic lepšího na práci než číst nesmysly a reagovat na ně. :(
Autor: Ondrášeček Čas: 2020-08-27 19:24:46 Titulek: Re: Hejtík [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak když už to jsou nesmysly, alespoň jsem rád, že vám dávám životní náplň. :)
logo Urza.cz
kapky