Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Ondrášeček (strana 8)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Chápu, i tak se to dá interpretovat.
1) Tak mně by to třeba pomohlo, že bych si to pak dohledal a zjistil si, jestli to sedí/nesedí.
2) No jasně, ale že je něco pravděpodobnější, z toho nedělá dobro z definice, protože ti tam můžou nastat různé varianty.
U zbytku upřímně moc nechápu, co se snažíš říct. Nemyslím si, že by ankap pozitivních důsledků dosahoval definicí, možná ti to prostě jenom nesedí na tvoje vidění světa. Co je vlastně ten tvůj systém?
Web: neuveden Mail: schován
1) Ano, tou proklamací jsem odpověděl otázku, protože chci být co nejstručnější. Kdybys rovnou napsal, že chceš argument, řekl bych ti, že argumentovat nechci, protože si myslím, že za okolností, kdy vlastně ani nikdo neví, co chceš, to nikam nevede.
2) Ale někdy bude přece v ankapu obrazně dlužit i víc než milión, takže to není dobro z definice.
Web: neuveden Mail: schován
1. Neptal ses na argument. Navíc, ty mi taky neodepisuješ, tak proč bych měl odepisovat já tobě.
2. Pokud ty sám tvrdíš, že může mít skutečné negativní důsledky, pak přece není dobrem z definice.
Web: neuveden Mail: schován
1) Definice ankapu, ze které jsi vycházel, když jsi dokazoval naši demagogii, byla chybná.
2) Upřímně mi moc není jasné, co tím myslíš. Že považujeme ankap za lepší než stát? Ano, to je pointa toho, že konkurence statisticky fungují lépe než státní monopoly. Ale rozhodně budeš mít i scénáře, ve kterých i v ankapu dojde ke zhoršení oproti státu, tudíž rozhodně žádné dobro z definice. Chápal bych, kdybys takhle kritizoval komunismus.

Jinak, to podle mě nemá cenu, protože stejně jenom vybíráš, na co budeš reagovat, potřeboval bych z tvojí strany nějakou větší otevřenost a autenticitu.
Web: neuveden Mail: schován
To ani ne, ty ses hlavně ptal, v čem se podle mě mýlíš a proč, na to jsem ti odpověděl. Ta odpověď je sice stručná, ale můj názor shrnuje dobře. Konkrétní pasáž tam není, protože reaguju na myšlenku tvého textu jako celku. Nechci ji ale hlavně proto, že mi nedává smysl diskuze proti někomu, kdo něco zásadního tají (plus důvody uvedené výše).
Web: neuveden Mail: schován
To máte pravdu, na druhou stranu primitivní kmeny jsou velmi malá skupina a příliš neprodukují nadbytek, takže oni to vlastnictví zrovna tolik nepotřebují. Pořád ale nejspíš vnímají nějakou formu sebevlastnictví a to kmenové vlastnictví nejspíš budou bránit před jinými skupinami.

Inu, vlastnictví pozemků existuje ve většině současných kultur, ne? Pokud mluvíte o lovcích a sběračích, hádám, že by to mohla být teritoria? Jinak ale souhlasím, já moc přirozeností taky neargumentuju, protože je celkem špatně průkazná, navíc přirozenost automaticky neznamená, že je něco správné. Pokud by ovšem pro tento nebo jakýkoli jiný koncept byly evoluční důkazy, asi by mi nevadilo ho popisovat jako přirozený. Třeba naše děti mají vrozenou schopnost vnímat jazykové struktury a vstřebávat jazyk na úkor jiných podnětů, navíc jazykem mluví všechny kultury: Z toho plyne, že jazyk máme nejspíš evolučně získaný, jinými slovy pro nás je mluvit jazykem přirozené.
Web: neuveden Mail: schován
To sice chápu, ale tohle mi přijde spíš jako to, že prostě respektuje moje sebevlastnictví. Proč by mě ale nemohla dát nějaké jiné matce, která se o mě dobře postará? A pokud by mě jiné matce dala, mělo by se to nějak vymáhat?
Web: neuveden Mail: schován
No jasně. Ale proč na ni mám právo? A co to právo obnáší?
Web: neuveden Mail: schován
1) Ok, beru. Ale je to fakt jediný důvod?
2) Nechci nutně odpověď na argument, spíš bych chtěl, aby ses zamyslel nad tím, co tím komentováním vlastně sleduješ. Fakt ti neříkám, ať nepíšeš na Stoky, spíš hodně věřím tomu, že člověk, který kritizuje pro kritiku, vlastně musí mít v sobě dost nevyřešeného trápení, s čímž soucítím.
Web: neuveden Mail: schován
To si nejsem jistý, protože celá ta pasáž s chat botem mi nijak nepomohla, jelikož celou dobu věděl, že je přirozené mít penis, a na to jsem se ani neptal. Spíš potřebuju, abyste zformulovala nějaký argument, který vysvětluje, jak z toho odvodit přirozené právo.
Web: neuveden Mail: schován
Přijde vám, že jsem vás na ty otázky chtěl nějak nachytat? Já Mě reálně jenom zajímalo, co si představujete pod přirozeným právem (na rodiče), klidně to ani nebudu rozporovat. Takhle na mě spíš působíte jenom velmi tajemně, než abyste mi dala nějaké odpovědi, ale pokud to je cíl, beru.
Web: neuveden Mail: schován
Neděláte, to samé je bohužel i u přidávání textů. S trochou smůly jsem někdy musel projít až 15 obrázky, než mě to pustilo dál.
Web: neuveden Mail: schován
Zajímalo by mě, na co přesně vám přijde, že jsem se ptal? Přijde mi, že moc nechytám, jak nad tím přemýšlíte, tahle odpověď spíš vyvolává víc nejasností.
Web: neuveden Mail: schován
Já jsem ti reálně odpověděl: Kdybys řekl, co přesně potřebuješ vědět nebo co chceš, aby anarchokapitalisti udělali a proč to chceš, já vůbec nevím, co mám rozepisovat někomu, kdo mi nadává do úplných hlupáků a je asi 5-10 let seklý na několika tématech, takže šance na posun při další debatě bude extrémně nízká; navíc mi není jasné, proč vůbec oponuješ: Chceš, aby se prosazovalo nějaké jiné společenské uspořádání než ankap? Jaké? Chceš, aby anarchokapitalisti měli lepší argumenty, kterými dokážou lépe přesvědčit lidi? Není ani jasné, na čem se vůbec s anarchokapitalisty neshodneš, však já taky například nechci, abychom na základě často vykonstruovaných psychiatrických diagnóz násilně hospitalizovali lidi. Přijde mi, že před námi a nejspíš i sám před sebou něco skrýváš, a proto na Stokách už tak dlouho kritizuješ lidi, aniž by to přineslo jakékoli jasné přínosy. Skrýváš to za to, že chceš vést diskuze, ale diskuze jsou prostředkem, nikdy ne cílem.
Web: neuveden Mail: schován
Aha, zajímavé. Napadá vás příklad kultury, která by vlastnictví z podstaty vůbec neakcentovala a žila například v ryzím kolektivním vlastnictví? Pro mě je tohle přeci jenom víc teoretické, protože ani náhodou nemám přehled o všech kulturách. Z toho, co vím, mi ale připadá, že vlastnická práva jsou tím "minimem", které dokážou vnímat i malé děti napříč společností, a až další práva, která se na to nabalují, jsou kulturně specifická a ve větší či menší míře vlastnická práva popírají. V každém případě pro mě asi není tak důležité, které právo je přirozené. I kdyby ale byla vlastnická pravda "jen" "vynálezem" západní kultury, pořád mi přijdou jako nejšikovnější způsob, jak distribuovat zdroje ve společnosti, a proto budu podporovat jejich rozšíření.
Web: neuveden Mail: schován
Co to znamená, právo na svoji matku? To nějak nechápu. Mám třeba já právo na matku? A jak se to projevuje? A proč je to přirozené právo?
Web: neuveden Mail: schován
Definici ankapu a tvrzení, že negativní důsledky ankapu nejsou ankap, protože definice je jiná a negativní důsledky se počítají.
Web: neuveden Mail: schován
A jak z toho plynou jakákoli kulturně nespecifická přirozená práva?
Web: neuveden Mail: schován
Přirozené, spíš nevím, jestli se shodnu s tím, co s tím vyvozujete za závěr.
Web: neuveden Mail: schován
Aha, a jak poznáte, že tahle jsou přirozená? Mně ta vlastnická práva přijdou přirozená a zrovna tohle mi přijde spíš kulturně specifické.
Web: neuveden Mail: schován
Aha, a ty bys chtěl, abych byl míň indoktrinovaný a víc přijímal tvoje názory? Nebo chceš líp chápat ankap? Nechápu, kam tím míříš.
Přeci definice a ty negativní důsledky, protože definice je jiná a negativní důsledky můžou být.
Web: neuveden Mail: schován
A co berete jako ta přirozená práva?
Web: neuveden Mail: schován
Nechápu, co nechápeš, ankap je bezstátní společnost konvergující k dodržování vlastnických práv. To může dopadnout i špatně, jak píše Urza, a rozdíl mezi těmi uspořádáními je poznatelný.
Web: neuveden Mail: schován
Ještě jsem tam na konci viděl argument, že státu, který vznikne z ankapu, nebudeme už říkat ankap, což autor považuje za alibistické. Tím podle mě opomíjí, že ankapem jsme to i tak označovali, ale právě jen do té chvíle, dokud se z něj nestal stát, a hlavně že v rámci určitého procesu se z jednoho procesu může stát i odlišný proces: třeba se demokraticky provolíš k diktatuře, která následně už není demokracií.
Web: neuveden Mail: schován
Jé, ať už tím myslíte kohokoli (tuším koho), tak ho radši nepřivolávejte. xD
Jinak, chápu, myslel jsem tím alternativu oproti abstinenci.
Web: neuveden Mail: schován
Tohle zrovna sám, když jsem se nudil, ale je fakt, že takhle bez kontextu to vypadá jako text od AI. :D
Autor: Ondrášeček Čas: 2024-01-05 14:38:56 Titulek: Alkoholový setting
Web: neuveden Mail: schován
Alkohol je jedním z příkladů silně návykové látky, která je vyznamnou součástí naší kultury a dle mnohých výrazně nadužívána. Někteří lékaři a adiktologové volají po jeho zákazu. V tomto textu bych chtěl nabídnout alternativu k jeho užívání: Ta spočívá zejména v harm reduction. Chci vytvořit analogii k settingům látek, které dnes jsou ilegální a lidé z jich mají respekt, ale přesto je lze užívat neškodně.

1. Jak bojovat s návykovostí? Podstatné je mít specificky vymezené, kdy chci alkohol užívat a za jakým účelem. Je důležité ho vnímat jako "něco speciálního", ne jako součást běžného života. Důležitá je kvalita zážitků, nikoli jejich četnost; dát si alkohol jednou za několik měsíců může naprosto stačit pro zpestření života; přílišná četnost naopak může vytvořit toleranci a z pití udělat alternativu k "všednímu" životu.
2. Ochrana okolí: Řekněte svým blízkým, že plánujete pít alkohol a nejspíš se budete chovat trochu jinak. Dejte si pozor, aby lidé, s nimiž pijete alkohol, Vám byli příjemní. Při pití alkoholu ideálně zůstaňte v tom samém prostředí, které vám je příjemné, a zbytečně neriskujte konfrontaci s vnějším světem.
3. Ochrana sebe: Nikdy nepijde o moc více, než o kolik jste pili předtím, protože nevíte, co s vámi látka může udělat. Mějte přehled o tom, kolik jste vypili. Buďte po celou dobu pití v bezpečném prostředí, kde vám nehrozí vážný úraz.
4. Odpočinek: Bude-li to možné, zkuste několik hodin před spaním střízlivět, ať vám to tolik nenaruší spánek. Ideálně si dejte několik dní po pití alkoholu volnějších. Přemýšlejte nad tím, co jste prožili, a dejte tělu odpočinout, ať se může před náročnějšími úkony plně zregenerovat.
Web: neuveden Mail: schován
Podle mě to nemusí být victimokracie, záleží na tom, jak moc chcete údajného pachatele trestat. To, že mě někdo psychicky týral, ještě nutně neznamená, že chci, aby mu bylo ublíženo, osobně bych ve spoustě případů spíš chtěl, aby si uvědomil, co dělal špatně, a prostě jenom to už neopakoval. Když mi ale někdo vyloženě tvrdí, že nejsem obětí, beru to dost jako zpochybňování vlastních emocí a jako něco, co vede spíš k legitimizaci dalšího ubližování.
Web: neuveden Mail: schován
No jasně, protože některé problémy prostě nelze vyřešit státem ani trhem a neměli bychom předstírat, že jakýkoli systém je dokáže vyřešit všechny.
Web: neuveden Mail: schován
Ok. Ještě mi ale přijde důležité dodat, že zdaleka ne každý autista nejspíš bude mít problém pochopit svět a navrhovat nějaké změny, znám pár autistů, kteří mě inspirují, a jsou v tomhle ohledu úplně v pohodě, prostě si ty vrozené potíže kompenzují jiným způsobem.
Web: neuveden Mail: schován
Aha, a dají se ty vlivy nějak smysluplně ovlivnit? Tak oni třeba ani nemuseli chodit do zvláštních škol, mohli je prostě mít doma. Pak je ještě otázka, jestli to, čemu říkáte autismus, nejsou prostě ještě nějaké poruchy chování, ze kterých třeba vyrostou. :)
Web: neuveden Mail: schován
A nemůže to být způsobené třeba tím, že dřív chodili na speciální školy a dnes je více dáváme na ty běžné? Jinak totiž nechápu, proč by jejich množství najednou mělo vzrůst.
logo Urza.cz
kapky