Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele velkej Ká (strana 105)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: neuveden
Extrém je v tom, že neodvedli daně, sekeromlat nebyl vydán na zbrojní pas a ryba neprošla kontrolou, zda není zkažená. Nebo možná tohle všechno bylo, a buďme rádi, že se o tom nedochovaly záznamy.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-28 22:42:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, to jsem zvědav, kdy přijdou mně. Jako vem to čert, přispěl jsem hlavně na dobrou věc, a chápu, že když jsem nebyl na křtu, tak že to dostanu později, ale to je vážně tak těžký poslat tu zhruba tisícovku balíků během řekněme jednoho, max. dvou týdnů? Mohli jste najmout nějakou firmu zabývající se fulfillmentem objednávek pro eshopy, které nemají vlastní sklad, předat knihy/trička/placky/whatever, seznam komu kolik čeho, a nechat to na profesionálech... Takhle já ani nevím, jestli vůbec něco dostanu nebo ne, a kdy, ani podle jakého klíče postupujete (ti, co přispěli první den, tak jdou poslední?), prostě nevím nic. Taky mi to už mohlo odejít, a ztratit se poštou, to je taky možný. Nevím. Posíláte ty věci aspoň s možností sledovat zásilku, když už nic jinýho?
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-28 14:12:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Budete se divit, i tímto způsobem se někteří zapracovali do vědění té či oné komunity. Každý má trochu jiný přístup.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-28 14:06:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Očividně ne všichni lidé jsou schopni komunikovat slovy. Jinak bychom se tu nehádali o tom, kde má kdo hranice a kdo je agresor v případě zastřelení toho, kdo je překročil.
Web: neuveden Mail: neuveden
Co bude dál? Ty přednášky byly/jsou fajn, Urza i ankap byl/je vidět, zaujalo to spoustu posluchačů a nových lidí (ostatně i na Stokách je vidět nové přispěvatele), ankap si jistě získal spoustu dalších příznivců. Jakou má Urza další představu?
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-27 21:22:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A proto máme komunikaci, možnost domluvit se, stanovit si hranice. Dávno nejsme v situaci, kdy na teritoriu či vedoucím postavení závisí přežití nebo rozmnožování.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-27 12:20:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přirozeným principem učení jsou hra, poznávání, zkoumání, objevování a práce. Což byste věděl, kdybyste něco takového zažil. Zákazy, příkazy, tresty a odměny Vás naučí jenom hru na poslušnost. Pokud jste se naučil i něco jiného, bylo to jen proto, že jste to sám chtěl nebo jste to sám uznal za vhodné.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-27 12:18:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Doporučuji něco si nastudovat ohledně sociálního chování savců. Ona ta krvelačnost není primárním projevem zvířat ani lidí.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-27 10:29:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A o čem teda píšete, když argumentujete tím, že málokdo má prostředky k tomu, aby se živil sám za svoje jen z toho, co sám vyrobí a vypěstuje? Proti čemu tím argumentujete? Dovodil jsem, že proti Vaší představě, že jsme pro izolaci. Pokud jste to tak nemyslel, tak proč jste doprdele napsal takovou sračku?
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-27 08:38:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, zní to debilně, co jiného Vám na to můžu napsat. Ale v jistém ohledu máte pravdu, pokud si tradiční rodinu představíte jako tradiční školu, tj. rodiče jako autority s pochvalami, trestáním, příkazy a zákazy a děti jako otroky (zdravím Rusy, Bulhary a Slovince!), pak ano, je to přesně toto srovnání a ukazuje přesně na to, co spoustě z nás vadí na věcech, které jsou tzv. tradiční, jako tradiční rodina, tradiční výchova, tradiční stát atd.

Ono totiž v tradičním pojetí společenských struktur se rozkazuje, zakazuje, odměňuje, trestá. Taková je tradice, ono by to přece jinak nefungovalo. Stanoví se jakási práva jako nějaký milodar (aspoň takový mám pocit z různých státních ústav) a povinnosti, protože přece člověk je nezodpovědný a nic sám od sebe nedělá (tedy kromě těch, co řídí stát nebo školu nebo rodinu). Jenže svoboda je o něčem jiném. Svobodný člověk není něčí otrok. Svobodný člověk má svobodu, a je to jen on, kdo může jednat za sebe. Má svobodnou vůli, a má zodpovědnost. Nemá povinnosti, ale má nanejvýš závazky, které plynou z jeho činů a z jeho vlastních rozhodnutí.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-27 08:23:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, teoreticky by ta smlouva a další věci mohly být napsány s časy v ISO formátu (to je přece sakra státem uznávaná norma, že!) s uvedenou časovou zónou, která jako taková sama nepodléhá letnímu času, jako třeba GMT. Doprdele, ono by tam mohlo být i CET, a je vymalováno, žádný letní čas, ve smlouvě je přece jasně CET. (Nebo naopak zvolit CEST, GMT+1, GMT+2 apod.)
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-26 23:06:29 Titulek: Re: oficiální čas [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, mají právo hlasovat. Však to je jen hození nějakého papíru někam, proč ne, že. Ale nikdo nikomu nedal právo na základě těchto hlasů rozkazovat ostatním. To právo nemám ani já, ani Vy, a nemohli jsme jej tím pádem nikdo delegovat na volební komisi, sněmovnu, policii, soudy atd.
Web: neuveden Mail: neuveden
Vláda je stav, když se ze světa stane BDSM salon. Submisivní jedinci plně poslouchají dominy, které mají v ruce bič.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-03-26 10:30:56 Titulek: Re: oficiální čas [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, a je mi to jedno. Např. astronomové na celém světě používají ve své práci UTC čas (který odpovídá GMT).

Ale hlavně: Jsou to jen čísla. Kdo říká, že 9 musí být ráno, 12 poledne, 23 tma jak v prdeli? Byly/jsou kultury, kde den začínal západem slunce; tenhle čas se např. používá na staročeském ciferníku pražského orloje. Někde zase den měřili od východu slunce. To, že se něco musí stát v 8, pak v 10, a někde je otevřeno do 15, to je jen upjatost a sešněrovanost dnešní doby. Ano, je dobré mít nějaký společný čas podobně jako společný jazyk, ale stejně jako u jazyku, není nutné se omezovat jen na jeden.

Mimochodem, pásmový čas vznikl až s rozvojem železnice, do té doby se nejvíce používal místní čas (místní sluneční poledne = 12 hodin), každé město mělo svůj na své věži nebo na věži kostela. Střídání letního času vzniklo s rozvojem elektrického osvětlení. Dnes už argumenty pro to nejsou, všude jsou úsporky a naopak je spousta spotřeby přes den; a ta kriminalita je spíše komická věc, nikdo nebrání kriminálníkům vstávat třeba brzo ráno.
Web: neuveden Mail: neuveden
No, jen doplním nedávnou perlu, kdy nějaký odborník hájí letní čas tím, že je večer víc světla a tím pádem je menší kriminalita.

https://zpravy.idnes.cz/zmena-casu-zdravi-lekar-jan-sitar-rozhovor-vstavani-letni-cas-p6j-/domaci.aspx?c=A180324_125708_domaci_ane

Což by bylo hezké, kdyby před pár lety někdo jiný zase nepoužil argument s nižší kriminalitou v neprospěch střídání času.

https://echo24.cz/a/iHdgd/skrtneme-stridani-letniho-a-zimniho-casu-klesne-kriminalita

A teď babo raď.
logo Urza.cz
kapky