Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele v6ak (strana 9)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 19:35:33 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
IMHO bude více důvodů, proč se lidé staví k novému očkování jinak, a asi nedává moc smysl se stavět ke všem stejně.

A ano, už jsem tu psal vedle, že způsob, jakým stát informoval… odpovídá zhruba schopnostem státu, slušně řečeno.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 19:19:27 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Už na počátku bylo veřejně známo, že je účinnost nižší než 100 %. Ne každý se o to tolik zajímal, ale zrovna od lékařů bych to čekal.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 19:12:57 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Souhlasím, že máme omezené informace (to ostatně máme do nějaké míry vždy), ale tak nějak mi pořád z toho očkování vychází řádově lépe. Hledal jsem nejhorší vakcínu, prý šlo o vakcínu proti pravým neštovicím, která způsobovala vážné vedjelší efekty asi u 15 / 1 000 000 lidí a smrt u 1 / 1 000 000 lidí. U covidu jsem nejmenší čísla smrtnosti viděl asi 0.1 %, tedy 1 / 1 000, u dlouhodobých následků jsme ještě o řád či dva výše.

Ohledně strategie „počkám si“, to jsem rozebíral v odkazovaném článku – v principu nic proti, ale znamená to (aspoň dočasně) zvolit strategii risknout virus nebo izolovat se. A asi ne zrovna na týden…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 18:57:21 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Ano, pokud se potkáte s nakaženým, můžete se nakazit. Potom je na vás, s kým se chcete potkávat. Klidně se můžete potkávat jen ve skupině očkovaných.

Navíc je otázka, proti čemu všemu se očkovat, není to jen covid, ale i třeba chřipka, ebola a mnohé další nemoci. Někomu dává smysl se očkovat pomalu i na kašel a rýmu (s nadsázkou), někdo se nechce očkovat ani třeba proti covidu nebo tetanu. Těžko vymyslíte jedna dobrá pravidla pro všechny…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 15:17:52 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Nevím, jak slovenská vláda, v ČR jsem slyšel občas zjednodušení typu „Kdo je očkovaný, ten se nenakazí.“ nebo poněkud špatně udělaný mythbusting, který například nebyl v souladu s tím, jak funguje vakcína firmy AstraZeneca.

Pak se ovšem nelze divit, že lidé slyší na (třeba i pravdivé) příběhy jako „Franta odvedle byl očkovaný, nakazil se a umřel“. Plus to, co jsem psal v tomto článku. Pak se nedivím, že tolik lidí naletí hoaxům.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 15:10:25 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Ať si každý rozhodne, co chce riskovat – drogy, očkování, virus, …
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 13:48:23 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Pokud jde o oficiální vládní kampaň, tak souhlasím, že ta občas dávala až nerealistická očekávání, a tak nějak jsem čekal, že nastane zklamání. Já jsem čerpal informace mimo kampaň, a nakonec jsem se nechal naočkovat.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 13:45:04 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Nepochybně existuje více důvodů, proč se může někdo chtít vyhnout očkování, někdo třeba preferuje ochranu izolací. (Znám jednoho takového člověka.) Tady jsem ale nechtěl rozebrat všechny možné důvody (navíc by to stěží bylo kompletní). Tady rozebírám jeden možný důvod a jeho souvislost s nařízením.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 13:10:22 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Očkování je částečná ochrana, respirátory jsou částečná ochrana, potkávání se jen s očkovanými je částečná ochrana, potkávání se jen s testovanými je částečná ochrana… Dalo by se pokračovat, nic není stoprocentní, ale spousta z toho má svůj význam. Jde jen o nalezení toho, co má ještě smysl, což může mít každý jinak.

Kdo chce, ať se klidně potkává jen s čerstvě otestovanými očkovanými v respirátoru venku ve vzdálenosti minimálně 2m. Nic proti tomu nemám, pokud k tomu nebude nutit ostatní. Klidně ať si to dá zaměstnavatel/obchod/kdokoli do podmínek, já asi dám přednost někomu, kdo je má více v mezích.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 12:35:05 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Vím, že to asi nebylo na mě, ale nedá mi to:

Sám za sebe zjevně ano, přijde mi to jako menší riziko než potenciální trvalé/dlouhodobé následky viru, které se už teď nejeví jako čistě teoretická hrozba. Za ostatní ne – těm ani nic nenutím, jen říkám svůj názor a mohou se sami rozhodnout se chovat stejně (pak ponesou rizika a benefity), nebo jinak (pak taktéž ponesou rizika a benefity).
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 09:18:30 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Proti tomu lze najít lidí, kteří se očkovali jen kvůli omezením. Bez bližší znalosti neumím určit, co převáží.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 09:14:28 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Víc do detailů jsem očkování vs. nemoc rozebíral v odkazovaném článku. Dokonce jsem tam psal i o nějaké variantě, kdy mi neočkování dává smysl, a nesouvisí to se strachem. Respektuju, že si to někdo vyhodnotí jinak, ať už je důvod jakýkoliv. Nicméně strach mi přijde jako celkem častý důvod, kterému má smysl se věnovat. Z „Je tu určitá skupina lidí, kteří se očkování z různých důvodů bojí.“ ale nevyplývá, že to je jediný důvod, proč se někdo neočkuje.

P.S.: Pokud někdo nechce „huntovat svoje telo chemii“, řekl bych, že jde o strach z dopadů očkování.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 09:09:38 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Otázka je, co s tím uděláme. Pokud závěr z toho bude, že podíl potenciálně očkovaných bude menší než 100 %, tak ano. Ale to je tak všechno.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-11 08:41:57 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
No jo, ale myslím, že zrovna u této skupiny je celkem jedno, jak kvalitně jsou informovaní…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-10 13:41:55 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
… svůj postoj ke správnému vzdělávání na škole. IMHO by si škola měla vybrat, kudy půjde, a rodič s dítětem si vybrat školu.

Pokud tu ale máme tak regulované školství, jak máme, dovedu to přinejmenším pochopit, byť by mi to bylo někdy proti srsti. Jinak bych se stavěl k tomu, kdyby některé z těchto zákonů přímo podporovala. Ona se je ale jen snaží využít
Autor: v6ak Čas: 2021-10-10 13:37:14 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Částečně souhlasím, částečně ne.

Pokud by mě někdo popotahoval za nějakou blbost (typu sám v autě bez roušky), nebudu se bát využít všech zákonných prostředků v obraně. Do jisté míry mi toto přijde analogická situace. Občas jsem si ale říkal, že se snaží vymáhat
Autor: v6ak Čas: 2021-10-09 01:52:05 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Asi u většiny stran bych v programu našel alespoň jeden bod, se kterým bych izolovaně souhlasil…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-09 01:46:28 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Já jsem ale nepsal, že mám nějaký důvod volit stranu, která neplní svůj program.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 16:35:25 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Bohatě by mi stačila nějaká strana, která by prosazovala mírný pokrok v mezích zákona. Ano, druhá věc je, že i takovou stranu je dnes problém najít…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 16:33:12 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
To, že jsem to nepsal byla reakce na „Alebo ak nie ankap tak aký iný dôvod máte voliť stranu ktorá si nesplní svoj program? “.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 10:13:03 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Pokud mě v jednom případě budou reprezentovat poslanci (ale titéž by se tam dostali i beze mě), výsledek je stejný jako v případě, že budu volit stranu, která se nedostane…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 10:10:24 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Tak ještě jednou: Psal jsem „vzbuzují obavy, že program nesplní“. Piráti sice program asi úplně nesplní a vzbuzují obavy, ale ty obavy se týkají spíše těch částí programu, které by mohli splnit. Takže spíše bych je řadil mezi ty, kdo vzbuzují obavy, se program (nebo aspoň jeho část) splní…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 09:03:37 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Jo, ale u Pirátů ve mě to nesplnění programu až tak nevzbuzuje obavy…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 09:02:13 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Ale to jsem nepsal. Při volbách nikdy s jistotou nevím, co ta strana skutečně udělá, vždy budou pochyby. A pochyby, že ten program splní, sice jsou nepříjemné, ale přijde mi to jako ta nejméně špatná varianta…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-08 00:21:52 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Ne nic takového jsem tam nepsal…
Autor: v6ak Čas: 2021-10-06 21:42:02 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Ano, myslí: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-247 , § 49, odstavce 4 a 5.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-06 15:35:47 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Pokud bude jediný cíl ovlivnit výsledek voleb směrem, který považuju za žádoucí, potom obě možnosti vyšly nastejno. Přijde mi, že se snažíte optimalizovat něco jiného, ale neříkáte co. Možná máte dobrý pocit z toho, že je do sněmovny dostali ti, které jste volil, a není pro vás tolik podstatné, že by volby bez vašeho hlasu dopadly úplně stejně. To ale máte jiná kritéria.


> A áno, volením malej strany môžete viac získať, ale aj viac stratiť.

Spíše onen zisk má menší pravděpodobnost.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-06 09:49:46 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Já jsem ani nepsal o odstranění. (Pravda, „Nemuseli bychom společně hlasovat, jak má vypadat manželství ostatních.“ to možná trošku naznačuje, ale berte to spíše jako zjednodušení týkající se nestátních forem manželství.) Ani si nemyslím, že by to bylo dobré řešení – zejména pro stávající manžele by bylo nešikovné to rušit. Pro nová manželství je to z principu jedno, tady ať státní manželství klidně pokračuje nebo klidně zanikne.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-06 00:18:45 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Tak jinak, jaký rozdíl mezi hlasem pro stranu, která se dostala, ale neovlivnil výsledek (strana by měla dost hlasů tak jako tak), a hlasem pro stranu, která se vůbec nedostala?

Vždy jde o malou šanci být tou poslední kapkou. V případě strany s očekávaným výsledkem 5 % je tu ještě jackpot, protože tím potenciálně ovlivníte více křesel.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-05 23:09:30 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Ještě tu poznámku pod čarou:

*) I procentuální výsledek, který se nepropsal do rozložení mandátů, se může nepřímo projevit na výsledku. Jednak v dalších volbách (tito se minulé skoro dostali, budu o nich uvažovat) a jednak je to takový průzkum veřejného mínění, na který může politik brát ohled.
Autor: v6ak Čas: 2021-10-05 23:06:27 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
To mi přijde hodně arbitrární. Ex post není z hlediska samotného výsledku voleb* rozdíl mezi hozením hlasů straně, která se nakonec nedostala do sněmovny, a straně, která by i bez něj dostala stejný počet mandátů. Ale hodnocení ex post je problematické, je to takový generál po bitvě a třeba u sázení to dává absurdní výsledky (že já blb si nevsadil výherní čísla…). Ex ante můžeme odhadovat pravděpodobnosti, a jakákoli volba může s nějakou pravděpodobností nevyjít.


*)
Autor: v6ak Čas: 2021-10-05 15:37:35 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
OK, bude přesnější tomu říkat „kvazistát“. Šlo by o něco, co sice formálně není stát, ale fakticky má rysy státu tak, jak je dnes známe. Jádro sdělení se tím nemění.
logo Urza.cz
kapky