Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 64)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2021-11-20 14:00:22 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Chápu jak to myslíte. Pokud se v takových rodinách nějakým způsobem "objeví" děti, tak je to určitá etická otázka... nejsem soudce, jen hledám další souvislosti...
Nebojte, rozhovor Vám jistě neublíží. Poslouchám ráda různé názory... je to obohacující - a je to blahodárné pro mozek! :)
Autor: li Čas: 2021-11-20 13:53:37 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jenomže v případě "legalizace těchto sňatků" jde ruku v ruce se změnou definice rodiny...

Rozhovor se týká výhradně našeho tématu, není tam nic mimo téma, je velmi zajímavý a věcný.

Nemusíte se vším souhlasit, ale vřele ho doporučuji.
Autor: li Čas: 2021-11-20 13:34:27 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Víte - pro pochopení problému nestačí číst nadpisy! Pro pochopení dané problematiky je nutné snažit se dozvědět různé typy informací. Máte možnost popřemýšlet o cca 4 hodiny trvajícím rozhovoru na toto téma. S některými názory můžete souhlasit, s jinými ne. Důležité je o tom přemýšlet a porovnávat různé informace...

Pokud nechcete jinou právní definici rodiny, tak se o ničem nemusíme bavit. To je právě totiž to klíčové - co co jde v této diskuzi...
Autor: li Čas: 2021-11-20 13:17:39 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, je velmi relevantní.... a má dva díly! Pokud Vás tyto věci zajímají, tak byste si to měl pustit a popřemýšlet o tom i z jiné strany...
Pokud budete mít zákonem danou jinou definici rodiny, tak se to musí zároveň propsat do školních osnov... a tam nastává kapku problém...
Autor: li Čas: 2021-11-20 12:04:17 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já to chápu, ale obávám se, že by to v současném systému napáchalo víc škody, než užitku... Pokud většinové společnosti v našem kulturním prostředí přijde polyamorie, polygamie apod. jako něco bizarního a nežádoucího, tak nevím proč by se to mělo všem předhazovat jako něco žádoucího zákonem... Zdaleka ne všichni homosexuálové také touží po manželství, myslím, že se jedná o malé množství aktivistů... Znáte např. Antonína Vavrušku? Jestli ne, tak si pusťte zde... https://www.youtube.com/watch?v=LrUBG-jPzEg
Autor: li Čas: 2021-11-20 11:19:18 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
V první řadě bych tedy usilovala o odluku školství od státu, tím by se mohlo začít... pak zrušme stát... a pak si žijme každý po svém... Toto pořadí bych nepřeskakovala... :)
Autor: li Čas: 2021-11-20 09:50:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud by stát manželství pro homosexuály i polyamoriky uzákonil, tak se tím pravděpodobně školách budou děti od malička povinně a plošně indoktrinovat... "takto může také vypadat ideální rodina - je to prostě jedna z podob" - ... Co když s tím jako rodič zásadně nesouhlasím? Nemám zájem na tom, aby mé děti v pubertě "experimentovaly" na základě této indoktrinace... Většině populace přijdou zejména polyamorní svazky "bizarní", ale jejich děti se budou učit ve školách, že je to "docela fajn věc"...
Autor: li Čas: 2021-11-19 08:57:56
Web: neuveden Mail: schován
Zajímavé téma... Máte nějaké osobní zkušenosti s "polyamorním modelem rodiny"? Dítě by říkalo "mámo" jen své biologické mamince? nebo všem ženám v polyamorním svazku?
V případě "rozvodu" takového svazku by pak bylo dítě ve střídavé péči třeba šesti osob? ... jak to je myšlené?, máte k tomu nějaké informace?
Autor: li Čas: 2021-11-18 16:24:54 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A co matematika založená na geometrickém názoru - nebo na intuici?
Autor: li Čas: 2021-11-18 15:28:26 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No ona myšlenka, abychom vedli děti ke kritickému myšlení se v médiích často omílá... zároveň je problém s tím, co si pak každý pod tím pojmem představí...
Autor: li Čas: 2021-11-18 15:14:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ok, ale zároveň platí, že logika je podoborem matematiky - to byla má poznámka.
Autor: li Čas: 2021-11-18 15:11:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To nepopírám, výchovu k morálce a kritickému myšlení svých dětí beru na sebe. Jen mi přijde líto, že se s těmito věcmi dítě ve škole příliš nesetká, bylo by to fajn...
Autor: li Čas: 2021-11-18 12:12:03 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Logika je především určitý postup ve filosofii i v matematice. Logika je podoborem filosofie i matematiky...
Např. Hejného metoda v matematice je velmi dobrá, protože rozvíjí právě logické myšlení.
Autor: li Čas: 2021-11-18 10:51:19 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
supr, ano - tak by to bylo fajn! :)
Autor: li Čas: 2021-11-18 10:17:41 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
co? moc nerozumím...
Autor: li Čas: 2021-11-18 09:16:29 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, nějaká pravidla by doufám byla i v ankapu :)
Autor: li Čas: 2021-11-18 09:15:36 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Bylo by fajn vybrat si školu podle svého, líbila by se mi pestrost... různé školy a různá pravidla...
Mezi školami i učiteli jsou velké rozdíly... Určitě se na tom dá hodně zapracovat, o tom žádná...
Také počet žáků na jednoho učitele je dost velký...
Škola, která by fungovala v ankapu by doufám netvrdila, že je demokracie the best of! :)
Autor: li Čas: 2021-11-18 08:02:32
Web: neuveden Mail: schován
Školu jako takovou nevidím takto černobíle. Chápu, že určitá pravidla jsou nutná - děti by měly akceptovat školní řád... Moje dcera má velmi milou paní učitelku, nemůžu si na ni v žádném případě stěžovat...

Pravda ale je, že škola by měla děti vést ke kritickému myšlení - a to se zatím vůbec neděje... (takže to zůstává zcela na rodičích).

Škoda že Thevar vždy jen vykopne nějaké téma a nechá ho jen tak, už ho dál nekomentuje... ocenila bych občas i nějakou obhajobu příspěvku... viz nebohá cukrářka nebo malíř (pokojů)...
Autor: li Čas: 2021-11-17 12:42:08 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je ale otázka životního postoje. Já například začala podnikat od nuly - a šlo to. Je pravda, že jsem řadu let velmi tvrdě makala, ale o to víc si svého podnikání teď vážím...
Když bych to předem vzdala, tak bych teď byla pravděpodobně někde zaměstnaná - a nebyla bych moc spokojená... V životě je vždycky něco za něco... Nic není zcela zadarmo...
Autor: li Čas: 2021-11-17 12:02:22 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Ankapisti" by byli jistě různí! Když by Vás jeden vykořisťoval, tak u něj nemusíte pracovat. Můžete pracovat u někoho lepšího - anebo pracovat sám za sebe.
Trh práce by mohl lépe dýchat a byl by zdravější... :)
Autor: li Čas: 2021-11-16 14:29:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Po pravdě řečeno, já to taky nestudovala - jak to aktuálně je... Řekla bych, že tam zákonitě budou velké rozdíly napříč jednotlivými školami...
Autor: li Čas: 2021-11-16 14:09:20 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
já myslím, že to nakonec neprošlo! :)
Autor: li Čas: 2021-11-16 13:51:07 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Cukrář / cukrářka určitě nemusí být maturitní obor. I pokud je to maturitní obor, tak jsou na studenty kladeny různé nároky. Pokud studujete například gymnázium, tak se předpokládá studium na vysoké... Pokud studujete např. obor cukrář s maturitou, tak se nepředpokládá, že půjdete automaticky na vysokou... Rozsah znalostí je jiný... i rozsah praktických dovedností je diametrálně jiný - ti, co projdou gymplem mají hlubší teoretické znalosti, ale praktické znalosti téměř žádné...
Navíc maturitu z matematiky většinou neskládáte, pokud si to sami nezvolíte... :)
Autor: li Čas: 2021-11-16 12:46:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jasně, já chápu (a souhlasím), že se učíme spoustu zbytečností... taky mám s matematikou své zkušenosti! :) Matika na gymplu snad nikoho ze třídy nebavila, učitelka měla už hrůzu do naší třídy vstoupit - nedokázala nikoho zaujmout, nikdo nedával pozor... já taky ne... Vždycky jsem se to pak spíš naučila doma sama z učebnice... z matiky jsem měla vždycky 3 - a to mi stačilo, takže jsem to víc neřešila. Nikdy jsem nelitovala, že jsem se matice víc nevěnovala, rozhodně si umím spočítat - co potřebuji, myslím si, že bych si bohatě vystačila s matikou ze základky :)
U té cukrářky je to zvláštní o to víc... skoro bych řekla, že zrovna vektory se tam ani není důvod učit... učí se tam vůbec??? nebo je to jen tak přikrášlená úvaha? nevím, je to spíš otázka na větší počet těch žáků / studentů... bylo by to zajímavé z více stran! V komentáři se poukazuje na stres, takže na vině (v tomto případě) bude zcela jistě víc faktorů...
Autor: li Čas: 2021-11-16 10:49:39
Web: neuveden Mail: schován
Skoro bych řekla, že je to vymyšlený příběh. Kdyby tam šlo skutečně o to, že byla ze školy vyhozena z matematiky, tak je to celé špatně... Člověku to přijde až divné - kór když chodila ještě na doučování. Otázka je - jestli jste místo doučování neholdovali spíš konzumaci cukrovinek? to myslím jako srandu - ale také je to ve hře :)
Pak je tu otázka stresu. Byla to matematika? - nebo stres obecně? Byl to stres z matematiky? - nebo stres z učitele matematiky? - nebo stres z celého prostředí? - stres ze školy? víme, že sladké zahání stres :)
Pokud své "budoucí" řemeslo ovládala skvostně - a bavilo jí - tak o ni nemám strach, určitě si ve světě poradí. Pokud bude navíc pracovitá - a vlídná k zákazníkům - tak má velkou šanci uspět! Nebojím se o ni!
Autor: li Čas: 2021-11-15 16:58:53 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
:D tak jo, díky!
Autor: li Čas: 2021-11-15 14:00:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Ankapáci samozřejmě musí velmi zřetelně cítit sociální nátlak ze všech možných stran, protože jsou to fanatičtí individualisté, kteří vidí nepřípustný nátlak v podstatě ve všem, co v civilizované společnosti platí."...

Hmmm... Je těžké vést diskuzi s někým, kdo není schopen argumentovat něčím "konkrétnějším"... Holt, když žádný argument nemáte, tak si aspoň kopnete... že? :) Bravo!
Autor: li Čas: 2021-11-15 13:44:13 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, takto by to bylo v pořádku, pokud bych čelila situaci já. Myslím, že s tím nemám problém.
Problém nastává, když se do stejné situace dostane malé dítě, které se leda tak naučí "o věcech moc nepřemýšlet a plout s davem"...
O tom byl můj příspěvek.
Autor: li Čas: 2021-11-14 22:09:09 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jde o tedy o tuhle zmínku:
"Zaprvé existují i jiná „potrestání“ než násilná agrese (například kupecké právo bylo prosazováno ostrakizací: S obchodníkem, jenž nerespektoval rozhodnutí soudu, přestali ostatní uzavírat kontrakty, čímž prakticky zničili jeho živnost; v dnešní době se informace šíří velmi účinně, což činí ostrakizaci patrně mnohem efektivnější než dříve, kdy mohl ostrakizovaný řešit svou situaci tím, že se přesunul dostatečně daleko)."

No ona ostrakizace opravdu závisí na kontextu... Pokud uděláte nějakou křivárnu, tak je ta ostrakizace na místě... to je ale zcela jiný kontext... chtělo by to tedy více příkladů, jinak to tvrzení na ničem nestojí...
Autor: li Čas: 2021-11-14 10:48:04 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"ankapoví teoretici považujú ostrakizáciu za jeden z najdôležitejších nenásilných spôsobov"
Můžete to trochu rozvést? (třeba nějaký konkrétní příklad) - Moc tomu nerozumím a zajímá mě to! :)
Autor: li Čas: 2021-11-14 10:45:44 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Já svým dětem říkám: "Nedělej nikomu bezdůvodně nic - co bys nechtěla, aby on/ona dělal/dělala tobě.", "Když se ti něco nelíbí, řekni to.", "Když cítíš, že je něco špatného - zkus si to pro sebe formulovat a obhájit si to."
Když stádo dělá něco, co se zdá, že je dobré - tak se s tím hůř bojuje... a chce to svým způsobem odvahu... Pro "stádo" je hrozně snadné někoho označit za "divného", za "pitomce", za "hlupáka"... a vyloučit ho...
Autor: li Čas: 2021-11-12 15:34:04 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Sociální nátlak může být natolik sofistikovaný, že se cítíme hloupě, pokud se mu nepodřídíme... a přitom k tomu není důvod...
Pokud někomu chceme bez příčiny ublížit, tak je to něco hodně divného (zároveň pro mne nepochopitelného - i špatného)...
logo Urza.cz
kapky