Autor: Urza
Čas: 2017-08-10 00:00:02
Diskuse v Polis: Týden hrdosti LGBT
Dnes v 16 hodin se zúčastním panelové diskuse v Paralelní Polis; téma je poměrně kontroverzní a seznam hostů ještě více. Debatovat budeme o pochodu a týdnu hrdosti LGBT komunity.
Cílem bylo sezvat k jednomu stolu lidi s širokým spektrem názorů – pozván byl nacionalista a extrémní odpůrce LGBT Pavel Matějný coby organizátor protestního pochodu, objektivista Luboš Zálom, anarchokapitalista Urza a transsexuální LGBT aktivistka Marie Feryna z radikální levice (marxistka), která sice pozvání přijala, ale svou účast pak stáhla s tím, že s panem Matějným odmítá zasednout ke stolu, čehož se chytlo mnoho dalších levičáků (dokonce i levicová média), kteří situaci vyostřili a pokusili se výhružkami a zastrašováním docílit zrušení pozvánky pana Matějného či celé diskuse, což se jim samozřejmě nepovedlo (v rámci korektnosti dodávám, že tyto výhružky padaly od jednotlivých levicových radikálů, kteří jednali podle všeho sami za sebe, nikoliv jménem nějaké organizace); místo Marie Feryny však i navzdory velkému tlaku pozvání přijal David Mařák, prezident LGBT spolku Charlie.
Zájem o diskusi je podle všeho značný, dorazit mají i média a patrně též celá řada aktivistů; protože někteří vyjádřili strach o svou bezpečnost, na hladký průběh akce bude dohlížet profesionální ochranka. O tom, že reakce na celou akci jsou kontroverznější, než bylo očekáváno, svědčí i to, že zde píši „týden hrdosti“ a „pochod hrdosti“, nikoli však jeho název, neboť už mi hrozil soudem právník té organizace za porušení ochranné známky (a absurdní je, že z konzultace s jiným právníkem plyne, že jeho výhružky nemusejí být tak úplně plané; co to vypovídá o právním řádu ČR, si domyslete sami).
Budu se na Vás těšit; vejděte ven.
Cílem bylo sezvat k jednomu stolu lidi s širokým spektrem názorů – pozván byl nacionalista a extrémní odpůrce LGBT Pavel Matějný coby organizátor protestního pochodu, objektivista Luboš Zálom, anarchokapitalista Urza a transsexuální LGBT aktivistka Marie Feryna z radikální levice (marxistka), která sice pozvání přijala, ale svou účast pak stáhla s tím, že s panem Matějným odmítá zasednout ke stolu, čehož se chytlo mnoho dalších levičáků (dokonce i levicová média), kteří situaci vyostřili a pokusili se výhružkami a zastrašováním docílit zrušení pozvánky pana Matějného či celé diskuse, což se jim samozřejmě nepovedlo (v rámci korektnosti dodávám, že tyto výhružky padaly od jednotlivých levicových radikálů, kteří jednali podle všeho sami za sebe, nikoliv jménem nějaké organizace); místo Marie Feryny však i navzdory velkému tlaku pozvání přijal David Mařák, prezident LGBT spolku Charlie.
Zájem o diskusi je podle všeho značný, dorazit mají i média a patrně též celá řada aktivistů; protože někteří vyjádřili strach o svou bezpečnost, na hladký průběh akce bude dohlížet profesionální ochranka. O tom, že reakce na celou akci jsou kontroverznější, než bylo očekáváno, svědčí i to, že zde píši „týden hrdosti“ a „pochod hrdosti“, nikoli však jeho název, neboť už mi hrozil soudem právník té organizace za porušení ochranné známky (a absurdní je, že z konzultace s jiným právníkem plyne, že jeho výhružky nemusejí být tak úplně plané; co to vypovídá o právním řádu ČR, si domyslete sami).
Budu se na Vás těšit; vejděte ven.
Přečtení: 45530
Komentáře
Komentář 16091
2. Homosexualita je dokonalá duševní nemoc. Jediný důvod, proč to už není duševní nemoc, je že gayové toho už měli dost, zorganizovali se, vyvinuli odpor a měli dost moci.
3. LGBT scéna je podivně přátelská k psychiatrům. Nevím, kolik z těch lidí si uvědomuje, že všechny požadavky, za které pochodují, by byly nesplnitelné, kdyby homosexualita zůstala duševní nemocí.
4. Psychiatři se nikdy gayům neomluvili.
5. Ještě dva zdroje: http://www.szasz.com/varnell.htm, http://www.szasz.com/freeman32.html
Může se k tomu stočit řeč, např. když někdo bude tvrdit, že homosexualita přece není nemoc, nebo naopak je. Toho Mařáka se na to i můžete přímo zeptat: když třeba bude tvrdit, že být gay je přece normální, můžete se zeptat jak to, že psychiatři měli 100 let jiný názor a proč si myslí, že názor změnili.
Obecně: Když kterákoliv ze stran bude používat psychiatrii (buď současnou nebo minulou) k podpoře své pozice, můžete to takto zpochybnit. Protože nakonec jde o přirozená práva a ne o názor nějakého psychiatra.
Komentář 16092
Komentář 16093
Ale levičáctví nemůže být duševní nemoc, protože to je parametr SKUPINY; a psychiatři útočí na osamocené jedince, ne na členy organizované skupiny.
Jinak: Duševní nemoc je nemorální a nenormální chování. Musí být splněny obě podmínky. A podmínku nenormálnosti nemůže parametr establišované subkultury z definice splňovat.
Komentář 16094
Na jednu stranu mi připadá pitomé říci člověku, který je gay a je s tím naprosto spokojen, že je nemocný; na druhou stranu kdyby to vnímali jako nemoc a šíleně moc se toho chtěli zbavit, říkali, že kvůli tomu trpí, asi by mi bylo blbé jim říci, že nemocní nejsou.... a teď nemyslím blbé vůči nim, ale zejména před sebou samým, protože se tak nějak necítím povolán rozhodovat, kdo je nemocný a kdo ne, zejména když k tomu nemám úplně oporu v definicích, ale spíše to tak vnímám pocitově.
Komentář 16105
Budete hájit přirozená práva; nevidím ale důvod, proč, když na to přijde řeč, i nedat ránu psychiatrii.
2. Nemoc je orgánová dysfunkce. Když špatně funguje stroj, říkáme tomu "porucha"; když se jedná o organismus, tj. biologický stroj, říkáme tomu "nemoc".
Homosexualita je duševní nemoc, protože to je nežádoucí chování (nebo alespoň to je ten důvod, proč duševní nemocí byla). Není tedy skutečnou nemocí, protože duševní nemoc je metaforický výraz pro nežádoucí chování.
Kdyby byla homosexualita definována ne jako erotická preference stejného pohlaví, ale jako neschopnost pohlavního styku s opačným pohlavím, pak by to byla skutečná/tělesná nemoc, protože by se jednalo o druh impotence.
Preference stejného pohlaví sama o sobě nemůže být skutečně chorobná, protože se to netýká orgánů, ale osoby; může být chorobná pouze metaforicky: chce se tím říct, že je to nežádoucí JAKO nemoc.
Komentář 16106
2/ Chápu, co je dle Vás nemoc, nicméně to celé závisí jen na definici, kterou si můžeme vymyslet libovolnou. Já osobně zatím nenašel žádnou, která by mi přišla vyhovující. Ano, kdybych tomu dal hodně času, nejspíše bych ji našel, nicméně ten čas využiji lépe.
Komentář 16108
2. Tohle opakujete často a podle mě se v tom pletete. Jste schopen diskuze o tom?
3. Video bude v sobotu? A použil někdo argument "je to duševní nemoc/je to normální"? Jsem si jistý, že ano…
Komentář 16111
2/ Schopen ano; ale přesně v tom, na co reagujete, jsem psal, že ten čas dokážu strávit produktivněji. Co na tom není jasné?
3/ Myslím, že v sobotu ne (udělám zase sestřih); celé je ale na streamu Polis. Ten argument si nepamatuji, ale možná zazněl, já po něm nešel.
4/ Můžete mi pořád přestat říkat, kdykoliv jdu někam diskutovat, co mám říkat o psychiatrii, co jsou podle Vás nemoci a jak mám tu diskusi vést k obrazu Vašemu? Už jsem Vám mnohokrát vysvětlil, že o to nemám zájem; ne že bych s Vámi úplně nesouhlasil (obsahově), ale priority vnímám jinak. Já Vám také nemluvím do toho, co všechno o například školství, které považuji za podstatné já, máte zmiňovat ve svých textech o psychiatrii.
Komentář 16112
4. Dobře (když tedy pominu, že jsem Vám nikdy předtím neradil, co máte v diskuzi říkat).
Komentář 16113
Komentář 16114
Komentář 16115
Definice jsou praktické a nepraktické.
Ale když si něco nějak definujete, oznámíte to, konzistentně to pak používáte, není to nic proti ničemu.
Samozřejmě to může být definice nepraktická; a také je dost dementní to nikomu neoznámit a jít lidi dle svých (nevyřčených) definic opravovat. Není ale žádný problém zvolit si takovou definic, jaká mi vyhovuje.
Příklad:
Slovo "agrese" používám v debatách o společnosti toliko pro porušení vlastnických práv; samozřejmě existuje i "slovní agrese" a podobně (a nemám nic proti tomu, když to někdo jiný zas používá jinak), ale já používám slovo "agrese" takto, dělám to konzistentně a stále, nevidím v tom tedy problém.
Samozřejmě by bylo hloupé někomu nic o té definici neříci a jít mu vysvětlovat, že slovní agrese není agrese.
Též by bylo hloupé předpokládat, že ten, kdo se mnou mluví, užívá slovo "agrese" pro totéž. Ale není nic proti ničemu si agresi definovat tak, jak se mi hodí (samozřejmě pokud ji nepoužívám jednou tak a podruhé jinak a nevytvářím tím argumentační klamy).
Komentář 16117
S tou "slovní agresí" to je asi obecný význam, ne přenesený (je obecná agrese, která se pak specifikuje), ale to je jedno. Szasz dokonce napsal, že je věc konvence, který význam považovat za doslovný a který za přenesený ("honey": 1. med 2. oslovení "drahý", "lásko") S tím třeba nesouhlasím, ale to je také jedno.
Bavme se o tomto: Máme pojmy "stoly" (S) a "židle" (Ž). Někdo přijde a řekne, že obě entity jsou stejné, protože obě patří do množiny N, "nábytek".
Já řeknu: Vytvořením nadmnožiny se rozdíl mezi S a Ž, který PŘIROZENĚ rozeznáváme (prostě dokážeme vždy říct, co je stůl a co židle) neruší.
A teď: Znamená snad to Vaše "každý si může nadefinovat, co chce" to, že je možné nadefinovat tím trikem s nadmnožinou, že mezi S a Ž žádný rozdíl není? A to skutečně ve smyslu: Co platí pro S, platí i pro Ž?
Komentář 16119
Samozřejmě je OK spojit Ž a S do N, ale to neznamená, že N bude mít všechny vlastnosti Ž nebo S a už vůbec to neznamená, že S = Ž.
Může být ale žádoucí na to někdy hledět jako na N, protože některé vlastnosti S a Ž skutečně společné mají (a ty vlastnosti pak má i N).
Samotný fakt, že něco je ve stejné množině, neznamená, že je to totožné; všichni lidé patři do množiny "lidé", což ale neznamená, že jsou stejní.
Komentář 16120
Máte množiny "orgánové dysfunkce" (OD) a "nežádoucí chování" (NCH). Někdo přijde a řekne, že obě kategorie patří do nadmnožiny "nežádoucí jevy související s člověkem". A psychiatři skutečně tímto trikem s nadmnožinou trvají na tom, že mezi těmi množinami OD a NCH, které lidé tisíce let přirozeně rozeznávali (a které přestávají rozeznávat, kvůli psychiatrické propagandě) NENÍ PROTO ŽÁDNÝ ROZDÍL. Skutečně to, co platí pro OD platí i pro NCH.
A teď se bavíme o nemocech a Vy řeknete "každý si může nadefinovat, co chce", přesně Chápu, co je dle Vás nemoc, nicméně to celé závisí jen na definici, kterou si můžeme vymyslet libovolnou.
Jaký smysl v tomto kontextu tato Vaše věta má?
Dovolím si řešení, že prostě ignorujete existenci kategorií, řekněme "přirozených kategorií" v tom smyslu, že je přirozeně rozpoznáváme. A ty kategorie, kategorické rozdíly jsou nepřekročitelné. Čili není to tak, že si každý může nadefinovat, co chce: kategorie musí respektovat, jinak je to špatná definice.
Komentář 16121
Komentář 16122
Komentář 16124
I kdybych OD a NCH označil souhrně za NEMOC (a znovu říkám, nechci se o tom bavit, protože definici nemoci nemám vymyšlenou), tak rozhodně ani náhodou neříkám, že mezi nimi není rozdíl.
Zápal plic totiž za nemoc rozhodně označuji a chripku také; přesto by mě nikdy nenapadlo tvrdit, že mezi tím není rozdíl; a nikdo rozumný by to tak neinterpretoval.
Kdybych za nemoc označil zápal plic a depresi, Vy hned startujete s tím, že tvrdím, že mezi nimi není rozdíl; NE, NETVRDÍM. Jen prostě všude vidíte své téma a máte potřebu ho pořád vytahovat a podstrkovat něco těm, kdo mluvili úplně o něčem jiném.
Komentář 16131
- Však taky neříkám, že žrát psychiatrický "nadmnožinový trik" je rozumné… Každopádně tohle je druhový, ne kategoriální rozdíl.
2. Bavme se ale o tomto: Nehovořím o definici nemoci; chci diskutovat o limitech Vašeho "nejsou špatné definice".
Jde o to, že když použijete Vaše "nejsou špatné definice" zrovna v souvislosti s nemocí, tak to je pochybné. Definice jako taková, tj. přiřadit výrazu význam, nemůže být špatná. Mám ale na mysli něco širšího, řekněme "akt definování". A v tomto už může dojít k chybě (či "chybě"), ignorováním (či "ignorováním") kategoriálních rozdílů.
Definice choroby z "Očima Cyrila Höschla": choroba je to narušení stavu jedince, kdy dochází k poruše jeho fungování a přizpůsobení nárokům okolního světa. Je to stav narušeného zdraví, ztráty kontroly (mohoucnosti, -moc-) a vyrovnanosti (-ease-), přítomnost bolesti (-bol-) a něčeho špatného (-mal-): česky nemoc, anglicky disease, rusky bolezň, francouzsky maladie.
zde: http://www.hoschl.cz/?text=2349&lang=cz
To je přece "trik s nadmnožinou" par exellence!
Čili tyto otázky:
1/ Existence toho "triku s nadmnožinou" v psychiatrii jste si před touto diskuzí byl vědom?
2/ Změnil byste něco na tom "nejsou špatné definice" ve smyslu "nesmí ale překračovat kategoriální rozdíly"? (Vím, že to "překročení kategorií" nemusí být chápáno jako špatné definování, ale třeba jako demagogie, ovšem mi se to skutečně jeví nejspíš jako špatné definování a vidíte, že Höschl překročil kategorii v té definici, neboť to "platí pro to stejná pravidla" je v tom implicitně obsaženo.)
3/ Pokud to překročení kategorií podle Vás není špatná definice, tak co to podle Vás je?
Komentář 16134
Proběhlo pár příspěvků a už tu zas máme nemoc, psychiatrii, Hoschla. Ale já tím nechci trávit čas, chápete??
Vyjádřím se tedy jen k tomu, co se týká definic:
Stále trvám na tom, že není špatná definice; existuje ale samozřemě chybná práce s definicemi (jednu z nich popisujete). Žádná definice však není sama o sobě špatná. Definovat si židle a stoly jako nábytek je v pořádku. Není v pořádku prohlásit, že nábytek má všechny vlastnosti židlí, případně že židle mají všechny vlastnosti stolů.
Komentář 16138
Nebavme se o definování – protože přiřadit význam výrazu nemůže být špatně – ale o AKTECH DEFINOVÁNÍ. Akty definování se liší od definování tím, že jsou to řečové akty, které vždy probíhají v nějakém kontextu. A nebavme se o množinách (které můžou být libovolné), ale o KATEGORIÍCH, o základních pojmových jednotkách, kterými uchopujeme svět.
1) Stále trvám na tom, že není špatná definice; existuje ale samozřemě chybná práce s definicemi (jednu z nich popisujete).
- Tím zřejmě myslíte ten příklad se stoly a židlemi. Ten Höschlův příklad se ale přece od toho nijak neliší. Nebo podle Vás liší?
Komentář 16141
Ano, pište o něm, je to Vaše téma, je to skvělé téma, ale já chci svůj čas věnovat něčemu jinému.
Komentář 16142
Ale nechci tomu teď věnovat čas, mám ho málo a není to pro mě prioritou (ale z toho, co mi čtenáři píší, vím, že Vás mnozí čtou rádi, což je dobře).
Možná to může vypadat divně, že všem odpovídám a kolikrát i na nadávky, zatímco Vám ne, ale není to osobní; odpovídám na témata, která jsou pro mě buď zásadní (psychiatrii vnímám jako téma okrajové, ačkoliv se svobodou souvisí, ale myslím, že tu máme palčivější problémy, přičemž toto posouzení je čistě subjektivní a nijak Vás o tom nepřesvědčuji), nebo na taková témata, kde tu odpověď znám hned a dokáži ji ze sebe vysypat.
Diskutovat o Hoschlově příkladu nechci z důvodu, že (jak jsem psal výše) to nepovažuji za tak zásadní (což by ještě samo o sobě nebyl důvod), ale ještě navíc proto, že nemám úplně jasno v postoji k duševním nemocem a nemocem obecně, přičemž utvářet si na toto názor by bylo příliš náročné a já potřebuji dělat jiné věci; každopádně si můžete být jist, že až se do toho dám, vezmu Vaše texty v úvahu.
Komentář 16143
- Tisíce, nebo desetitisíce lidí V TUTO CHVÍLI vězněných či jinak donucovaných státem pod stupidní záminkou porušující vládu zákona, a Vy "myslím, že máme palčivější problémy"?
2. Ale jde o to, že začínáte pézetovat: Položím Vám jednoduchou otázku, a Vy, místo abyste odpověděl, dlouze opakovaně vysvětlujete, proč mi odpovědět nemůžete. Přitom se už k něčemu dostáváme, a to je ten rozdíl mezi definicí a aktem definování. Vy si totiž značně zjednodušujete svět, když se spokojujete se závěrem, že definice (tvrzení neobsahující vyplývání) nemůže být špatně, často to opakujete a ignorujete, že v reálném světě probíhají řečové akty, kdy se sděluje definive, "akty definování", které se nerovnají definicím, tj. např. matematickým definicím, kdy se výrazu (rostoucí funkce, mocnitel) přiřadí matematický konstrukt.
Mohl byste tentokrát laskavě odpovědět na jednoduchou otázku; bude stačit klidně ano/ne (a nechci po Vás definici nemoci).
Otázka: To si vážně myslíte, že ten H…, pardon: výrok "toho, jehož jméno se nesmí vyslovit" (Tento: choroba je narušení stavu jedince, kdy dochází k poruše jeho fungování a přizpůsobení nárokům okolního světa. Je to stav narušeného zdraví, ztráty kontroly (mohoucnosti, -moc-) a vyrovnanosti (-ease-), přítomnost bolesti (-bol-) a něčeho špatného (-mal-): česky nemoc, anglicky disease, rusky bolezň, francouzsky maladie.
; to si vážně myslíte, že ON tím sděluje "výraz 'choroba' používám pro entity splňující toto kritérium (buď pro všechny nebo pro některé) a nic jiného to neznamená"?
A neříkejte, že odpověď nedokážete vysypat.
Komentář 16144
Komentář 16150
2/ Ne; já Vám nevysvětluji, proč odpovědět nemohu, já Vám oznamuji, že Hoschlovi nechci věnovat čas (když jste se tvářil, že se budeme bavit o definicích, což je téma, které mě zajímá, kývl jsem a šlo to, protože jste předtím řekl, že můžeme mluvit obecně a nemusíme řešit nemoci; a za dva příspěvky už tam byl zase Hoschl).
Komentář 16152
Zkusím to naposledy: Můžete odpovědět na tuto otázku: to si vážně myslíte, že Höschl tou definicí sděluje "výraz 'choroba' používám pro entity splňující toto kritérium (buď pro všechny nebo pro některé) a nic jiného to neznamená"?
Nemusíte Höschlovi věnovat žádný čas; prostě napište, co si myslíte. Přece si něco myslíte, nebo ne?
Komentář 16158
Nevím, jak mám odpovědět na tu otázku, neboť vůbec netuším, o jakém výroku se bavíme, netuším, co Hoschl říká (četl jsem to jen ve Vašich textech a doslovně si z toho nepamatuji žádné konkrétní výroky) a nechci věnovat čas tomu, abych to zjišťoval a přemýšlel nad tím.
A co si myslím? Přibližně toto:
1/ To téma je složité a Vy ho máte nastudované; já ne, spoustu věcí tam nemám rozmyšlenou.
2/ Vy mě chcete přesvědčit, abych zaujal stejný postoj jako Vy; já však nemám dost informací ani na to, abych s Vámi mohl na dané téma kriticky diskutovat a rozumně oponovat.
3/ Dokud si to pořádně nepromyslím, není způsob, jak mě přesvědčit; nepřijmu Váš postoj jen proto, že nemám tu věc dostatečně dobře promyšlenou na to, abych dokázal formulovat validní protiargumenty (a v diskusi pak ověřit, jak jsme vlastně na tom).
4/ Váš neustálý nátlak je únavný; a v zásadě jím způsobujete pravý opak než dosažení svého cíle. Kdybyste trochu četl, co píši a respektoval to, byli bychom velmi pravděpodobně DALEKO dál. Že pro mě to téma není prioritou, neznamená, že se mu nechci vůbec věnovat, ale nechci mu věnovat tolik. Váš způsob komunikace způsobuje, že mám na výběr, zda se tomu věnovat hodně, nebo vůbec; a v tom případě volím vůbec.
Děláte spoustu chyb; sám jsem se s ankapem dělal taky.... a budete je dělat tak dlouho, dokud Vám nedojde, že jste to Vy, kdo po mně něco chcete, proto se musíte maximálně snažit přizpůsobit se mi formou komunikace; já Vám to velmi ulehčuji (což většina lidí neudělá, ti se na Vás prostě vykašlou) tím, že velmi explicitně a jasně píši, co chci a nechci. Vy to už měsíce ignorujete a pořád do mě něco hustíte, čímž způsobujete, že mé subjektivní náklady spojené se studiem tohoto problému neustále více a více převyšují benefity, které předpokládám, že s něj mohou plynou. Když to řeknu úplně jednoduše: To téma považuji za zajímavé (ač okrajové a méně podstatné než mnoho jiných), měl jsem chuť se do něj pomalu dostávat, ale Vaše neustálé mentorování, jak o něm mám mluvit v diskusích (Máte slovo, Polis, ....) a další věci, je tak otravné, že v jeho důsledku můj zájem opadá.
Komentář 16160
Když to shrnu: 1. Vezmu definici, třeba tuhle Logaritmická funkce je matematická funkce, která je inverzní k exponenciální funkci.
2. Vezmu další pasáž, kde se něco definuje, a ptám se Vás "Podle Vás jsou tato tvrzení stejnorodá? Jedná se v obou případech o definici ve smyslu konvenčního přiřazení?
3. Vy: Nebudu se tím zabývat, protože druhé tvrzení je od Höschla…
Co se dá dělat, diskuze skončila.
Komentář 16161
Že když se mě ptáte na něco, k čemu nemám dost informací a nevím o tom dost na to, abych mohl odpovědět (což tu opakovaně deklaruji), tak jsem jako povinen si to jít nastudovat?
A jestli Vám to něco NEBEZPEČNĚ připomíná, tak se zkuste zamyslet nad rozdílem mezi situací, kdy něco napíši, někdo jiný rozpoutá diskusi (které se oba účastníme), načež dotyčný (který to celé sám začal) odmítne odpovídat na otázky, a mezi jinou situací, kdy se mi pořád snažíte vnutit diskusi o něčem, o čem diskutovat nechci (a opakovaně to deklaruji), takže logicky neodpovídám na otázky.
Jako bonus můžete zkusit zpracovat také to, že má nechuť k diskusi na toto téma je způsobena tou Vaší neuvěřitelnou vlezlostí, kdy mi opakovaně poté, co jsem byl pozván do nějaké diskuse, cpete, jakým způsobem tam mám začít mluvit o psychiatrii, o které mluvit nechci!! A už když jsme se bavili o Máte slovo, tak jsem Vám říkal, že o tom prostě mluvit nechci, což absolutně odmítáte respektovat a pořád mi to cpete, čímž to celé znechucujete. Je docela dobře možné, že kdybyste se nechoval tak únavně, třeba bych to v těch diskusích zmiňoval touhle dobou už i samovolně. Nad tím se můžete buď zamyslet, nebo to celé shrnout dalším "nemůžu s tímto souhlasit".
Komentář 16162
1. Tvrzení: Logaritmická funkce je matematická funkce, která je inverzní k exponenciální funkci.
2. Tvrzení: choroba je narušení stavu jedince, kdy dochází k poruše jeho fungování a přizpůsobení nárokům okolního světa
3. Otázka: Jsou podle Vás tato tvrzení stejnorodé entity, konvenční přiřazení, definice?
4. Odpověď: Nebudu se o tom bavit, protože Höschl, musel bych si to nastudovat, definice nemoci…
Když se o tom nechce bavit, co se dá dělat. Hlavně, že jsem se Vás nejdřív zeptal, zda teď můžeme probrat Vaši tezi, že nejsou špatné definice.
Komentář 16170
Ale ne když se mě ptáte na otázky, kvůli kterým bych si musel nastudovat něco, co studovat nechci.
Já netuším, jak definovat chorobu; ergo nejsem schopen odpovědět na tu otázku.
Obojí jsou to nějaké definice, ale netuším, zda jsou "stejnorodé", protože ani nevím, co by to mělo znamenat.
Komentář 16168
Komentář 16181
Komentář 16194
Ja jsem na svych 29 otazek dostal 9 odpovedi, zatimco Urzovi jsem z jeho 33 otazek odpovedel na 28.
Bud teda mate vnimani fakt brutalne pokrivene, nebo jste musel sledovat neco jineho.
(Jinak jsem tise zasnul nad svou svatou trpelivosti - cta ta podruhe v kuse, kurvoval jsem trojnasone.)
Komentář 16126
A jeste lepsi je forsirovat to není nic proti ničemu si agresi definovat tak, jak se mi hodí.
Vysvetlovat Vam, ze nominalni redefinice notoriety (a ausgerechnet do kontra definici obecne) je kravina (resp. prasarna) non plus ultra, smysl asi nema - ostatne vetsina damagogickych ideologu tohle kriveni reality uziva zcela umyslne uz od dob Rudeho prava.
Nu coz, holt pak rosumna domluva muze nekdy kapku skripat. Coz je evidentne ucelem cviceni.
Komentář 16107
Připojuju se k přání, aby info o akcích bylo dřív (pokud tedy smyslem infa má být i mít možnost o akci předem podiskutovat).
Komentář 16109
Komentář 16116
Proc ?
Komentář 16118
Komentář 16139
Ja mam holku 7 let, kluka 4 roky. A je mi zcela volne, jestli kluk bude teplej a holka lesba a nebo cokoliv jineho. Zcela. Uplne naprosto jedno.
Komentář 16140
Já nevím, kolika dnešním rodičům by to vadilo. Tak jako tak to už nemůžou řešit psychiatricky. Je ale možné, že jste výjimka. Já si taky myslím, že úplně všichni lidé s diagnózou schizofrenie a bipolární poruchy nejsou nemocní, ale většina lidí si to nemyslí. No, a před 30 lety to úplně stejně bylo s homosexualitou: já bych si tehdy myslel, že úplně všichni homosexuálové nejsou nemocní (protože mít nějaké erotické preference není to, co nemoci jsou), ale většina lidí si to tehdy nemyslela.
Komentář 16128
Fskutecnosti je to proto, ze ses takovej... pomalejsi. To toho pak clovek nechape spoustu - vcetne toho, proc nechape.
Komentář 16095
Komentář 16096
Komentář 16097
Komentář 16099
Adresa streamu bude zveřejněna zde: https://www.facebook.com/events/1870571419858852/
"Akce je veřejně přístupná, bez registrace a bude vysílaná živě. Stream bude publikován před začátkem v této události a bude možné si jej pustit i ze záznamu."
Komentář 16325
Komentář 16098
Komentář 16100
Sakra.... ještě před měsícem bych si byl jist, že jde o vtip.
Komentář 16101
Komentář 16102
Komentář 16104
Komentář 16103
Komentář 16110
Manželství s kamenem byl krásný příklad. Něco podobného existuje v Japonsku:
http://tn.nova.cz/clanek/red/zajimavosti/japonec-se-ozenil-s-perinou.html
S vlastním výtvorem (výjimečně to není Japonsko):
https://www.theguardian.com/world/2017/apr/04/chinese-man-marries-robot-built-himself
Nebo dokonce s fikcí:
https://www.novinky.cz/koktejl/153295-japonec-si-chce-vzit-komiksovou-postavu.html
https://www.novinky.cz/koktejl/186090-japonec-se-ozenil-s-hrdinkou-pocitacove-hry.html
A dokonce... sám se sebou (opět ne Japonsko):
https://www.theguardian.com/world/2005/may/13/gayrights.features11
Chybí už jen manželský svazek dvou jedinců sexuálně identifikujících se s bojovým vrtulníkem. A svazek, jehož členové jsou prvky prázdné množiny.
Komentář 16135