KANÁL SVOBODNÉHO PŘÍSTAVU: Ankap přednáška o drogách – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-04-01 07:30:52

KANÁL SVOBODNÉHO PŘÍSTAVU: Ankap přednáška o drogách

Přečtení: 12846

Reagujete na tento komentář:
Áááá zkouknuto! Další super přednáška, díky! Dokonce už mi přestává vadit tvůj výrazný pražský přízvuk :P Tentokrát jsem se dozvěděl docela dost, protože o drogách toho moc nevím.

Každopádně bych rád něco napsal o kofeinu a já jsem rád, že jsi ho tam zmínil.

No, já jsem na kofeinu závislej - to už jsem ti říkal vlastně - což začalo když jsem byl malej. Chodil jsem do školy a kupoval si kofolu. O pár let později jsem si řekl, že to musí skočit - je v tom cukr, je to nezdravý atd. A tak jsem prostě přestal, ale pak to přišlo - extrémní záchvaty únavy, ostré bolesti hlavy, totální roztěkanost, nesoustředěnost atd.

Pak jsem si našel, že kofein je droga a má silné abstinenční příznaky: https://www.caffeineinformer.com/caffeine-withdrawal-symptoms-top-ten

Je až neuvěřitelné, kde všude se dá kofein najít - kromě kafe a kokakoliv a kofoli a pepsi a energy drincích je třeba taky v moutain dew a v čokoládě. A je ho tam taky dost!!

Existuje komunita lidí, co se snaží zbavit závislosti na kafeinu tady: https://www.reddit.com/r/decaf/

Jak jsi říkal, že kofein patří k drogám, co povzbuzují, je to pravda, ale jen částečně. Po určité době silné závislosti může vést třeba i k únavě - někdy člověk musí mít přesně to množství, na kterým je závislý. Dáš i o trochu míň - bolesti hlavy a únava. Dál si o něco víc? Bolesti hlavy a.. únava.

Na každým se projevuje taky dost jinak - někdy mívá třeba i deprese, nevolnost, nespavost etc.

Tady jeden borec píše, že byl závislej na heroinu a podařilo se mu přestat a teď je závislej a kofeinu
https://www.reddit.com/r/decaf/comments/53umo2/people_underestimate_how_long_it_truly_takes_to/

a prý subjektivně vnímá, že kofein je o něco horší, nebo spíš je to "different kind of animal"

Prostě já tuhle společensky přijímanou drogu beru dost vážně :) Někdy se mi stává, že třeba užuž jsem omezil kofein na naprosté minimum, ale pak přijdou chvilky, kdy hledám výmluvy si to dát, jako: je mi nějak smutno, mám depku, potřebuju kofein. Nebo.. dneska bude těžkej den, hodně práce, musím si dát kofein... atd.

Takže tolik bych asi doplnil ke kofeinu a rozšířil tvé "nedá se moc objektivně měřit, co je horší" :)
Web: neuveden Mail: schován
Áááá zkouknuto! Další super přednáška, díky! Dokonce už mi přestává vadit tvůj výrazný pražský přízvuk :P Tentokrát jsem se dozvěděl docela dost, protože o drogách toho moc nevím.

Každopádně bych rád něco napsal o kofeinu a já jsem rád, že jsi ho tam zmínil.

No, já jsem na kofeinu závislej - to už jsem ti říkal vlastně - což začalo když jsem byl malej. Chodil jsem do školy a kupoval si kofolu. O pár let později jsem si řekl, že to musí skočit - je v tom cukr, je to nezdravý atd. A tak jsem prostě přestal, ale pak to přišlo - extrémní záchvaty únavy, ostré bolesti hlavy, totální roztěkanost, nesoustředěnost atd.

Pak jsem si našel, že kofein je droga a má silné abstinenční příznaky: https://www.caffeineinformer.com/caffeine-withdrawal-symptoms-top-ten

Je až neuvěřitelné, kde všude se dá kofein najít - kromě kafe a kokakoliv a kofoli a pepsi a energy drincích je třeba taky v moutain dew a v čokoládě. A je ho tam taky dost!!

Existuje komunita lidí, co se snaží zbavit závislosti na kafeinu tady: https://www.reddit.com/r/decaf/

Jak jsi říkal, že kofein patří k drogám, co povzbuzují, je to pravda, ale jen částečně. Po určité době silné závislosti může vést třeba i k únavě - někdy člověk musí mít přesně to množství, na kterým je závislý. Dáš i o trochu míň - bolesti hlavy a únava. Dál si o něco víc? Bolesti hlavy a.. únava.

Na každým se projevuje taky dost jinak - někdy mívá třeba i deprese, nevolnost, nespavost etc.

Tady jeden borec píše, že byl závislej na heroinu a podařilo se mu přestat a teď je závislej a kofeinu
https://www.reddit.com/r/decaf/comments/53umo2/people_underestimate_how_long_it_truly_takes_to/

a prý subjektivně vnímá, že kofein je o něco horší, nebo spíš je to "different kind of animal"

Prostě já tuhle společensky přijímanou drogu beru dost vážně :) Někdy se mi stává, že třeba užuž jsem omezil kofein na naprosté minimum, ale pak přijdou chvilky, kdy hledám výmluvy si to dát, jako: je mi nějak smutno, mám depku, potřebuju kofein. Nebo.. dneska bude těžkej den, hodně práce, musím si dát kofein... atd.

Takže tolik bych asi doplnil ke kofeinu a rozšířil tvé "nedá se moc objektivně měřit, co je horší" :)
Autor: Urza Čas: 2017-04-01 10:43:53 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Počkej počkej, já jsem hrdý Plzeňák!!
Jsem moc rád, že Ti přednáška konečně něco dala, cos předtím nevěděl xD

A díky moc za info o kofeinu, tady jsem se zase mnohé dozvěděl já, většina z toho by mě nenapadla, nikdy jsem o tom neslyšel, kofein jsem nějak nestudoval (závislý nejsem, piji jej jen v RedBullech, ale těch už zdaleka nedávám tolik).
Autor: TaxationISTheft Čas: 2017-04-01 10:51:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Další dotaz, ale prosím ať je od těch, co se mnou nesouhlaSEEEEJJJ" :D
Autor: velkej Ká Čas: 2017-04-01 11:51:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Žes nevěděl moc o kofeinu... a co teprv čokoláda! ;) U té navíc neexistuje ani jasná shoda mezi odborníky, zda je čokoláda droga a zda na ní lze vytvořit závislost. A přitom je to indiány podobně uctívaná rostlina jako koka, taky z Jižní Ameriky.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-04-01 19:09:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Co čokoláda,

já jsem závislej na jakýmkoliv dobrým žrádle,

takže já umřu nejen na rakovinu plic coby kuřák,

ale i na infarkt z vobezity,

nejspíše mě ta smrt sestřelí při sexu, na tom jsem taky závislej,

ale na rozdíl od žrádla a cigaret je to fyzicky náročná činnost,

takže já budu mít krásnou smrt,

na rozdíl od těch, co nedrogují a umřou na sklerozu...
Autor: pz100000 Čas: 2017-04-01 13:41:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zacnete kourit.
(Kdyz se teda ptate, tak ne, nepomaha, ale nebudete se tak dlouho trapit.)
Web: neuveden Mail: neuveden
Parádní přednáška, díky!

Jen ještě doplním k souvislosti drogy - léčba závislosti a následků - pojištění. Lidem, kteří oponují legalizaci v rovině nákladů ve zdravotnictví, je záhodno ukázat, jak současné zdravotnictví tratí velké peníze na jiných věcech, za které si lidé můžou sami, např. jde o problémy z obezity a cukrovku, kde ta léčba stojí velké peníze (inzulín, měřící štítky pro diabetiky), a vlastně bychom mohli přidat i obecně zanedbávání prevence čehokoliv, protože následky zanedbání prevence jsou dražší než sama prevence.

Takže jenom cukrovka 2. typu (která je z 90 % z obezity) v roce 2013 stála Čechy 38 miliard korun (ze statistik Ministerstva zdravotnictví). Každý z nás tedy platí ročně cca 4 tisíce korun na léčbu cukrovky někomu, kdo si ji sám způsobil. Dál by mohly následovat nemoci pohybového ústrojí (klouby tlustého člověka jsou víc namáhané) atd., nebudu to teď rozepisovat.

Proti tomu pak stojí statistiky léčby závislosti:

Odhadovaný objem výdajů ze zdravotního pojištění na léčbu poruch spojených s užíváním návykových látek v r. 2012 činil 1597 mil. Kč, z toho na léčbu poruch způsobených alkoholem (dg. F10) bylo vydáno 1124 mil. Kč a na léčbu dalších poruch (dg. F11-F19) 473 mil. Kč. Část, která byla spotřebována adiktologickými (AT) programy, dosáhla 148 mil. Kč u alkoholu (140 mil. Kč lůžková a 8 mil. Kč ambulantní péče) a 64 mil. Kč u dalších poruch (59 mil. Kč lůžková a 5 mil. Kč ambulantní péče). Vývoj a strukturu těchto nákladů uvádí tabulka Odhad nákladů zdravotních pojišťoven na dg. F10 a dg. F11–F19 podle druhu péče v letech 2007–2012, v tis. Kč

http://www.drogy-info.cz/drogova-situace/narodni-protidrogova-politika-a-jeji-kontext/rozpocty-a-financovani/vydaje-zdravotnich-pojistoven-na-lecbu-uzivatelu-drog/

Čili 1,5 miliardy za rok, přátelé, 150 korun ročně každého z nás. Řešíte jak zdravotnictví zatíží feťáci, ale 20krát víc ho zatěžují cukrovkáři a ještě víc kuřáci (ti také údajně dalších 70 až 100 miliard, pokud mohu věřit webu Kuřákova plíce).
Autor: pz100000 Čas: 2017-04-01 14:01:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Stopade jen tak na ulici nenajdete. Dyt za to sou cely cigara a pulkilofka kafe!
Ja bych ty fetky hnal.
Autor: Urza Čas: 2017-04-01 19:06:12 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky za pochvalu i doplnění xD
Autor: lubinew Čas: 2017-04-02 17:13:30 Titulek: Nesouhlas
Web: neuveden Mail: novotny.lubos v doméně email.cz
Hoj Urzo, předně bych ti chtěl pochválit další povedenou přednášku. Líbilo se mi toho opravdu hodně a přidal jsi do mého rukávu zase pěknou dávku solidních argumentů. Nicméně jak vím, rád slyšíš kritiku svých argumentů a tvrzení, přičemž já jedno nepravdivé tvrzení v téhle přednášce slyšel. Zaznělo v průběhu 67 minuty a pokud bych mělo citovat, bylo to takhle: "Čím se nedávaj nahrabávat politický body je: "Nechme lidi fetovat!"".

Myslím, že po bližším přezkoumání tohohle tvrzení dojdeme k tomu, že tvrzení platí pouze pro některé mainstreamové strany, které by obhajobou podobného postoje pravděpodobně více elektorátu ztratili, nežli získaly. Nově vzniklá, konzistentní libertariánská strana, by však krom zapálených libertariánů a jiných pravicově smýšlejících mohla podobným postojem dodatečně získat jinak třeba i levicově smýšlející uživatele drog, kteří budou stranu volit jenom a pouze kvůli tomu, že zastává liberalizaci přístupu k drogám. Pokud vyjdeme z předpokladu, že naprostá většina voličů oné strany by byla skutečně svobodomyslně / libertariánsky / pravicově smýšlející, jistě by obhajobou takového přístupu zmíněná strana politické body nahrabala. :)
Autor: Urza Čas: 2017-04-02 22:20:52 Titulek: Re: Nesouhlas [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zdravím; a děkuji.
S připomínkou souhlasím, myslel jsem to ale pochopitelně tak, že jde o masové politické body, pochopitelně tím lze některé voliče získat, ale obecně se jich tím více ztratí xD
logo Urza.cz
kapky