Autor: Urza
Čas: 2016-12-01 00:00:02
Matka randí se synem – věc veřejná
Šestatřicetiletá Monica Mares, jež je biologickou matkou devatenáctiletého Caleba Petersona, zjistila, že svého syna vášnivě miluje jako žena muže; on její city opětuje, takže spolu začali chodit. Inu, je to divné, ale jejich věc; tento názor bohužel nesdílejí soudy v Novém Mexiku, kde oba žijí. Krom toho, že stát Monice zakázal styk se všemi (!) jejími dětmi, oběma zamilovaným hrozí, že půjdou bručet; tito spolu však chtějí být i navzdory útlaku a jsou rozhodnuti najít si nový domov někde, kde nebudou za svůj vztah perzekuováni… to ukazuje, jaký smysl asi tak dává je za ten incest trestat – komu to pomůže? Naprosto nikomu, oni se kvůli tomu beztak rozejít neplánují, krom toho tím vztahem ani nikomu neubližují; a jejich vězení budou muset ještě ke všemu zaplatit daňoví poplatníci, nemluvě o zničení té rodiny, které stát vzal matku.
Nepřekvapuje mě, kolik lidí je schopných něco takového odsuzovat, neboť chápu, že jim to připadá nechutné; za pozoruhodné však považuji, jak málo jich řekne: „Je mi z toho na blití, tak jim nepřeji nic dobrého,“ ale snaží se tento pocit racionalizovat argumenty typu: „Je to nepřijatelné, protože když se jim narodí retardované dítě, zaplatí to daňoví poplatníci.“ No… ano, to je sice pravda, nicméně kdyby tohle byl pravý důvod, pak by dotyční museli být zastánci i zákazu sexu pro všechny s nějakou geneticky přenosnou chorobou; pokud nejsou, pak to zjevně pro ně není dostatečný důvod a incest chtějí zakazovat z jiných pohnutek. Já osobně na celé věci považuji za absolutně nechutné státní zásahy a ničení životů lidí, již se neprovinili ničím jiným než tím, že se milují; ač je vztah těch dvou těžce nestandardní a úchylný, přeji jim hodně štěstí, pochopení od okolí a pokoj od státu.
Nepřekvapuje mě, kolik lidí je schopných něco takového odsuzovat, neboť chápu, že jim to připadá nechutné; za pozoruhodné však považuji, jak málo jich řekne: „Je mi z toho na blití, tak jim nepřeji nic dobrého,“ ale snaží se tento pocit racionalizovat argumenty typu: „Je to nepřijatelné, protože když se jim narodí retardované dítě, zaplatí to daňoví poplatníci.“ No… ano, to je sice pravda, nicméně kdyby tohle byl pravý důvod, pak by dotyční museli být zastánci i zákazu sexu pro všechny s nějakou geneticky přenosnou chorobou; pokud nejsou, pak to zjevně pro ně není dostatečný důvod a incest chtějí zakazovat z jiných pohnutek. Já osobně na celé věci považuji za absolutně nechutné státní zásahy a ničení životů lidí, již se neprovinili ničím jiným než tím, že se milují; ač je vztah těch dvou těžce nestandardní a úchylný, přeji jim hodně štěstí, pochopení od okolí a pokoj od státu.
Přečtení: 19506
Komentáře
Komentář 9593
• Od stádia, kdy demokraticky rozhodovala o (snad) zásadních otázkách společnosti, které se (snad) nedají řešit jinak, než jednotou, přešla zhruba během sta let do stádia, kdy demokracie rozhoduje o nejsoukromějších otázkách každého jednotlivce.
• Je pro ni nesnesitelná jinakost. Jakmile se objeví nějaká anomálie, je nutné ji společensky posoudit a demokratickým zákonem zregulovat/zakázat. Společnost se tím glajchšaltuje podle levičáckých manter, řka, že všichni jsou si rovni, ale v praxi realizované tak, že všichni si musí být rovni na hodnotě průměru. Demokracie totiž stojí na aritmetickém průměru. Není schopna aplikovat ani medián, natož kvartil, nebo decil. Každý matematik musí cítit ten propastný rozdíl. Anebo dokonce říci: tak tady se nejsme schopni dohodnout, tak to necháme plavat a nebudeme to řešit.
• Lidová demokracie je uniformita. Nuda, nuda, šeď, šeď. Nejde jen o zbytečnou kolektivní péči o soukromé věci, jež jsou předmětem článku. Cokoliv není dnes zákonem výslovně povoleno a zregulováno, je zakázáno. To je ten důsledek lidovlády. Baťa by si v současnosti ani neštrejchnul.
Komentář 9594
Komentář 9595
Komentář 9596
Komentář 9597
Komentář 9598
"domáhají se rozšíření svobody politické, t. j. co možno rozsáhlého positivního účastenství lidu ve vládě; naproti tomu neprospívá demokracie nijak svobodě individuální, tj. co možno volnému pohybování se jednotlivce ve vlastním jeho oboru, nýbrž vede spíše naopak k valnému obmezování svobody jednotlivcovy mocí státní,"
a dál to je ještě lepší,
"což zejména zří se v programech sociálních demokratů, které s liberální naukou jsou v přímém odporu, hlásajíce i zrušení soukromého vlastnictví ve prospěch všemohoucnosti moci státní"
Jak prdel na hrnec. Tehdá to byla utopie. Dnes je to pravda.
Komentář 9599
Tabu incestu je jedna z mala kulturnich univerzalii (to znamena, ze incest je a byl perzekvovan ve vsech kulturach na svete.) Je take mnohem starsi, nez stat a domnivam se, ze v tech nemnoha historickych pripadech, kde byly incestni vztahy (pouze vybranych jedincu, nikoliv obecne populace!) legitimizovany, v tom mel prsty prave stat. (Prikladem muzou byt incestni manzelstvi egyptskych faraonu.)
Komentář 9600
Nicméně to, že je incest tabu skoro všude, je fakt (a taky je to jedna z opravdu enormně divných věcí, protože pro to neexistuje žádný rozumný důvod; risiko genetických problémů se sice zvyšuje, ale nepříliš významně, zcela jistě je toto zvýšení daleko pod možností statistického vyhodnocení ve většině starších kultur).
Komentář 9601
Komentář 9611
Jinak od incestu většinu lidí chrání to, že se znají od prvních cca 3 let věku. V té době si fixují členy smečky, známé tváře, s nimiž jsou neustále v kontaktu a které jsou s nimi v přízni, a berou je jako své příbuzné, ne jako přitažlivé. Je to takový přirozený hluboko zasazený instinkt / vzorec chování. Proto se velmi často objevuje "incest" u bratranců/sestřenic, kteří se v dětství nikdy neviděli, nebo dokonce u separovaných sourozenců. A pak samozřejmě existují poruchy, kde tento mechanismus z nějakého důvodu selže - ale to budou zřídkavější případy.
Komentář 9641
Komentář 9645
Komentář 9648
Komentář 9689
Komentář 9691
Komentář 9692
Komentář 9693
Proc by mela?
Komentář 9695
Proc by mela?
................................
Souhlasím,
ale když nevnucovala, tak by tomu ani nebránila - vznikání společenských smluv
Je to stav mezi chtěním, kdy něco vnucujeme a nechtěním kdy něco zakazujeme
Komentář 9699
což je svým způsobem i morálka,
tak třeba vás zaujme pohled na současné dění,
které bych rozhodně nevztahoval jen na Zemana,
i když on je vlastně takovým představitelem českého národa
http://www.lidovky.cz/petracek-oplzlost-je-horsi-nez-vulgarita-f1a-/nazory.aspx?c=A141104_124043_ln_nazory_sk
Komentář 9703
Komentář 9706
...................................................................................
Můj spolupracovník, malíř pokojů a tapetář
Pepík Dejacque už před dvěma sty lety kritizoval autoritářské revolucionáře hlavně za jejich myšlenky
o moci, například píše, že
„tak jako jsou kurtizány na schodech trůnu královštější než král,
tak jsou republikánští dělníci na stupních oficiální nebo zákonné moci měšťáčtější než měšťáci. A tomu se dá rozumět. Osvobozený otrok, který se stal pánem, vždy přehání nepravosti svého plantážníka, který ho vychoval. Je tím spíš náchylný k zneužívání poroučení, protože byl nucen květší oddanosti a k větší podlosti ke svým velitelům.“
Tak tedy, snad neexistuje jen jediný směr anarchismu, máme také mimo jiné i anarchokomunisty a ti to pak vidí nejspíše asi takto -
Kropotkin tvrdil,
že anarchistická společnost bude složena ze soběstačných komunit,
přičemž každá bude společně vlastnit svůj majetek....
Komentář 9707
že s anarchií je to stejné jako třeba s duchovností či demokracií,
je v ní prostě tolik různých směrů a vidění světa,
že to vcelku spolehlivě pokrývá psychologické potřeby lidí,
takže si tam každej najde to své,
od komunismu po kapitalismus...
Komentář 9698
Komentář 9702
Výraz "společenská smlouva" (SS) odkazuje k entitě, kterou by šlo nazvat "sdílená představa o legitimnosti". To je ale moc dlouhé a technické, nepoetické. Tak se používá "společenská smlouva". Nebo snad víte o nějakém lepším označení?
A tím výrazem se nechce říct, že je to dobré. Nikdo nepopírá, že byly/jsou i špatné SS, špatné společnosti: nacismus apod. To není eufemismus.
Eufemismem je až to, když se něco ze společenské smlouvy vzletně označuje: o EET se hovoří jako o "efektivním výběru daní" atd. Ale samotná SS eufemismus není. Je to označení pro shodu mezi lidmi; takže ty slova "společnost" a "smlouva" jsou vhodné.
Komentář 9694
společeneská smlouva je násilí,
je to omezení skutečnosti či chcete-li všech možných činností
je to prostě obranný prostředek,
něco jako když se přejmenovalo Ministerstvo Války na Ministerstvo Obrany,
Když definujete svobodu tak, že má svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého
tak je to násilí,
pomocí násilí se snažíte zabránit násilí
takže vlastně vytváříte zákon...
Svoboda či anarchie je prostě situace, kdy je možné naprosto všechno,
včetně násilí a vytváření komunistických koncentráků či nadvlády většiny apd.
Taková svoboda ovšem může fungovat jen mezi svobodnými lidmi,
pokud lidé nejsou svobodní tak začnou vytvářet společenskou smlouvu na svou obranu,
třeba že má svoboda konči tám, kde začíná svoboda druhého...
Když někdo definuje anarchii jako společenskou smlouvu,
tak dělá to samé co udělal Lenin,
který chtěl společnost bez vlády a proto aby nikdo nevytvářel vlády tak zavedl vládu diktatury a na tom tenkráte ruští anarchisté pěkně pohořeli
Anarchie je situace bez společenské smlouvy,
která umožnuje vytvářet jakékoliv množství společenských smluv pokud to lidé potřebují na svou obranu až do situace, kdy je zde např. jedna jediná společenská smlouva, třeba totalitní komunismus...
Tím říkám, že neustále žijeme v anarchii, která ovšem vypadá tak, jak vypadá....