Petice za svobodnější školství – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-02-13 00:00:02

Petice za svobodnější školství

Libertariánský institut se snaží rozpoutat veřejnou diskusi o svobodnějším školství; pokouší se toho dosáhnout skrze petici. Ačkoliv s jejím zněním v některých bodech nemohu souhlasit, neboť školství by mělo být dle mého názoru od státu zcela odloučeno (více si o tom můžete přečíst na webu Svobody učení, jejímž jsem členem), podepsal jsem ji; proč? Zaprvé proto, že i stav, který popisuje petice, shledávám lepším než současnost; a zadruhé proto, že cílem Libertariánského institutu je především skrze tuto petici rozpoutat diskusi (ve které, zadaří-li se, můžeme prezentovat i svobodomyslnější názory). Celá akce teprve začíná, mnoho podpisů ještě posbíráno není, proto může i právě ten Váš leccos změnit; a i kdyby akce neměla být úspěšná, svým podpisem můžete alespoň motivovat její autory – Libertariánský institut – k další práci. Máte-li zájem si petici alespoň přečíst, klikněte sem! Děkuji.
Přečtení: 30037

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2017-02-14 12:09:28 Titulek: Re:
No, asi ano....
Já celkem nemám vůbec nic proti ignore funkcím, pokud se používají tak, že kdo chce koho zablokovat, si ho prostě blokne a nikde se o tom nemluví (já osobně tedy nikdy nikoho nikde neblokoval).
Bohužel však velmi často vidím neustálé veřejné řešení toho, kdo koho zablokoval, blokuje, neblokuje, chce zablokovat, v budoucnu zablokuje a tak dále.
Což je mnedle přesně opak toho, k čemu ta funkce byla určena: Zablokovat a je klid. Do její implementace se mi tedy moc nechce.
Web: neuveden Mail: schován
Petici jsem podepsal, ačkoliv je mi nepříjemné psát na nějaký web typu "e-petice" osobní údaje :)

Ale říkám na rovinu - vůbec nic si od toho neslibujte - k ničemu to nepovede.

Osobně jsem k peticím ŠÍLENĚ skeptický. Podepisoval jsem jich za život stovky a nic nikdy nezměnily. Znám příběhy o lidech, co se sbírali celé týdny, pak to předali petiční komisi a ta to zamítla (protože je to tuším na jejich libovůli). Nelíbí se mi, že je to nástroj demokracie. Nejsem zastánce demokracie (a ty tuším taky ne, Urzo).

Nelíbí se mi, že petice je vlastně něco jako "přistoupení na to, že budeme hrát jejich hry"

Nelíbí se mi ani to, co petice představuje. Když řeknu upřímně, jak situace v mých očích vypadá, řekl bych to takhle: Politik sedí na prdeli (za naše peníze) a má k dispozici celý den k tomu, aby vymýšlel píčoviny a ačkoliv je to neschopná trubka, co ví prd, ví jedno dobře - ví, jak svou píčovinu narvat do zákonů.

Člověk s peticí není nikdo jiný, než člověk, co VE SVÉM VOLNÉM čase za svoje náklady se snaží odpálkovat tuhle píčovinu, kterou pan politik zasral právní řád. Ale na rozdíl od politika má jen malou šanci, že se mu to podaří - vlastně téměř nulovou.

Jinak je ta petice velice "extrémní" z pohledu běžných lidí. Ruší se tam milión věcí. Lidi, kteří jsou součástí těchto věcí se pochopitelně nevzdají svých křesílek ani kdybys jim hrozil defenestrací, natož pak jen proto, že jim někdo zamává před xichtem nějakou peticí.

Dále si moc neslibuju od diskuze. Čím jsem starší, tím vidím, že diskuze se motají v kruhu. Opakují se furt dokola ty samé argumenty a ve výsledku je to k ničemu. Vášnivě se diskutovalo o kouření v restauracích, EET, školní inkluzi, o uprchlících i EU samotné a výsledek je nula nula nic. Kouření se podařilo prosadit, EET se podařilo prosadit, inkluzi se podařilo prosadit, EU nás stále omezuje a uprchlíky nám sem taky narvou, když budou chtít. A vrcholem všeho je co? Že následující volby vyhraje Kobliho-partaj a soc. dem na druhém místě.

I EU samotná pořádá diskuze. Lidi můžou diskutovat o navrhovaných zákonech. A diskutují. Nikdy se nestalo, že někdo před Europoslanci vylíčil své logické argumenty, předložil jim fakta a oni následně "aha! Tak jo, uznáváme, že ta regulace byla hloupý nápad. Ihned jej rušíme!" - ne, jde to jedním uchem dovnitř a druhým ven. EU si nakonec vždycky bude dělat co chce, navzdory diskuzi.

Já jsem v "petice" a "diskuze" věřil dřív, ale už nevěřím, sorry :( je to podle mě jen šaškárna, která se snaží vytvořil iluzi, že "občané rozhodují", která je má uklidnit a zabránit tomu, že by případně šli provést defenestraci.

Co se týče školství - před lety jsem proti státnímu školství dost bojoval. Můj první blog četlo tehdy dost lidí a já tam začal v různých článcích kritizovat celý ten vzdělávací systém. Důvodem bylo mé obrovské zklamání. Když jsem se dostal na střední na vysněnou školu, strašně jsem byl šťastnej. Čekal jsem se, co se tam naučím a ták.

A pak to přišlo - zjistil jsem, že v angličtině se učí úplně primitivní věci. Třeba se třídou čteme jednoduchý článek v angličtině. Přečíst se dá cca za 5 minut, ale my ho čteme a překládáme celou hodinu. Wtf? Asi po měsíci jsem tam přestal chodit a začal jsem chodit jen na testy. Ty jsem napsal za 5 minut, odevzdal a odešel. Měl jsem čistou jedničku :D

Ekonomie se učila stylem "Tady vám nadiktuju své vlastní definice, co jsem si vymyslela a na textu je budu chtít stejně slovo od slova. Bude-li tam slovo chybět, jdou body dolů. A už vůbec nezkoušejte třeba psát definice vlastní nebo definice z jiných odborných knih a učebnic." - výsledek? Celá třída opisuje test z taháku.

V mnoha hodinách jsem se učil jako živá tiskárna. Tj. učitelka si vytiskla nějaký text z netu a diktovala ho třídě a ta si jej psala do sešitů. A o tom byla celá hodina. To už nám to mohla rozkopírovat a rozdat a poslat nás domů. Argument některých, proč to funguje takto zní: "Aspoň si to líp zapamatuješ!" - jo aha!

Já jsem z toho byl později tak nešťastnej, že jsem začal školství prostě kritizovat ve velkém.

A vyvolával jsem diskuze a lidi na mým blogu diskutovali.

Přesto ty diskuze byly asi takhle:
1) Kdo kritizuje školství, je jen někdo, kdo je línej lempl a nechce se učit
2) Škola sice není ideální, ale máš lepší nápad?? (a když máš - řeknou ti, že je blbej. Když nemáš, tak jen dodají "vidíš!")
3) Představa, že školy se mají privatizovat vedou k hysterickým reakcím a apocalyptistických scénářů.
4) Poukážeš-li na nějaké zbytečnosti (třeba proč se na strojírenských školách vyučuje "daňová soustava"), řeknou ti "nikdy nevíš, co se ti v životě bude hodit" - hezký argument. Až budou na strojírenských školách vyučovat třeba kynologii, budu očekávat ten stejný.

To je asi tak vše.
Autor: Urza Čas: 2017-02-13 08:38:48 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V zásadě s Tebou souhlasím, každopádně díky.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-13 12:19:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A) Pěkná grafická úprava textu, ty mezery jsou výborný, chválím, chválím...

B)Tomu říkám škola života,
pokud si pamatuji tak sv. František v nějaký svý modlitbě řekl -
Dej mně sílu, abych měnil to, co mohu měnit a neměnil to, co nemohu měnit

C)Důvodem bylo mé obrovské zklamání.
......................................

Ovšem důvodem vašeho zklamání nebylo školství,
ale vaše očekávání a chtění, vaše představa jak by to mělo být a co chcete,
což by bylo ještě OK, kdyby jste se rozhodnul pro to co chcete,
ale vy jste se rozhodnul jít za tím, co nechcete...

Člověk by měl jít spíše za tím co chce a co ho baví, nežli bojovat s tím, co ho nebaví a co nechce...

Ovšem v každém případě, at chtění či nechtění vás čeká chůze v kruhu,
a to tak dlouho dokud to své chtění a nechtění nepustíte,
a nedáte věcem volný průběh...

PS.
Individuální chtění je lepší, protože vás k tomu dání volného průběhu dovede skze pozitivní uvolnění,
v případě nechtění jde pak spíše o rezignaci a zklamání, což je spíše jakési potlační,
nežli samotné pozitivní uvolnění..

PS.
Tady vidíte, proč je to kolektivistické školství na hovno,
místo, aby vás podporovalo v individuálním chtění což je pro člověka průchozí,
přivede ho k nechtění a zaměří mu pozornost na to, co nechce...
Autor: velkej Ká Čas: 2017-02-13 12:32:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mám na školství úplně stejný pohled. 80 procent výuky byl jakýsi nejapný závod v mechanickém přepisování látky z učitelových poznámek do písemek (přes několik mezičlánků, tu více spolehlivých, tu méně), ale učení to nebylo. Maximálně tak trénink krátkodobé paměti. Celé by to šlo nahradit půlročním kurzem tréninku paměti. A jiné výstupy? Nakonec tě stejně naučí praxe, sám pochytíš to, co tě zajímá - a to také většinou budeš ve svém životě dělat (aspoň u mě to tak je). Takže... co tam ještě zbývá, kromě stresu a šikany, obojíž oželím s radostí?
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-13 13:12:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nakonec tě stejně naučí praxe, sám pochytíš to, co tě zajímá - a to také většinou budeš ve svém životě dělat (aspoň u mě to tak je). Takže... co tam ještě zbývá, kromě stresu a šikany, obojíž oželím s radostí?
...................................................................................

Tak na to přišli na tý VŠ v Plzni,
že jde hlavně o ten papír zvaný diplom či případně vysvědčení...
Tak jej za mírnou úplatu poskytovali kde komu, čímž podporovali tržní hospodářství,
jenže šprtům se to nelíbilo, tak jim to zatrhli...

Vo no to prej má v životě pomoct k štastnýmu životu pracujícího inteligenta...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-13 14:07:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
kromě stresu
...............
To je dobrý svinstvo,
na to pamatuji ještě někde z prvních stupnů ZDŠ,
nervozitu v žaludku,
tímto se pěkně člověk zablokuje a pak ty bloky jen během života posiluje,
pěkně postupně,
takže si vůbec nepovšimnete, že na zádech táhnete batoh s cihlama,
poněvadž jste si na to zvykli postupem času,
taháte tohle závaží pak celej život...

Když se vám to povede nějako oblokovat,
tak je to jako kdyby jste shodili ze zad batoh s cihlama,
jak je vám krásně a i svět je pak krásnej,
nebot ve zdravém těle zdravý duch...

Takhle se kurvěj děti ve škole povětšinou na celej život...

Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-13 14:31:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A nemyslete si, že v duchovnu kde jsou tisíce žáků a stovky učitelů a škol je to nějak lepší, vždycky vám něco podsouvají co je třeba dělat a co je nutné,
stačí jim uvěřit a je to v prdeli...

Všude s vámi manipulují, at rodiče či škola či v životě,
a tak člověk dělá věci kkteré vlastně ani nechce,
místo toho, aby dělal to co chce...

Povětšinou vám slibují právě to štěstí, na to se dá nalákat každej...

Ale to je život, prostě to k tomu patří...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-13 16:03:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pojďte s námi změnit svět k lepšímu!
....................................

Už jenom zbejvá napsat, že to myslej upřímně...

To ty lidi nenapadne fakt nic lepšího než jen to lepší...

Proč nenapíšou - Pojdte s námi měnit svět každý dle svých vlastních představ...
Autor: marek28 Čas: 2017-02-13 17:08:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já bych neřekl, že petice jsou úplně zbytečné. Samozřejmě je dost naivní si myslet, že když se mi na netu pod něco podepíše dost lidí, tak to politici hned změní, ale petice je minimálně téma - mluví se o ní, řeší se, prostě to téma žije a lidé, kteří nejsou s dosavadním stavem spokojeni vidí, že nejsou sami. Naproti tomu bez petic, diskusí, demonstrací a všech těch "zbytečných" věcí by si pak jeden mohl myslet, že ta věc (v tomto případě školství) je vlastně v pořádku a panuje spokojenost.

Mimochodem petice jsou nástrojem demokracie stejně jako volby. Může se nám to nelíbit, ale v současné době my jako anarchokapitalisté nemáme žádnou jinou možnost, než ty demokratické nástroje respektovat a využívat. Nikdo nás nevyslyší jen proto, že budeme mít nejlepší argumenty, takhle politika nefunguje.
Autor: TaxationISTheft Čas: 2017-02-13 17:16:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"Nikdo nás nevyslyší jen proto, že budeme mít nejlepší argumenty" - já si právě nemyslím, že nefunguje ani přes petice, nebo volby. Možná tak iluzorně.
Autor: marek28 Čas: 2017-02-13 17:19:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já tomu nepatrný vliv přiznávám. Důležitější ovšem je, že nic jiného prostě nemáme. Můžeme si vybrat mezi vlivem mizivým a nulovým. Samozřejmě i já si často říkám, že nemá smysl se o nic snažit, že 99 % lidí jsou prostě kreténi posedlí ovládáním ostatních a že na ně už seru.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-13 17:35:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz

že 99 % lidí jsou prostě kreténi posedlí ovládáním ostatních a že na ně už seru.
.......................................................................................

To je tím, že se lidi na věci nepodívaj pořádně,
a tak se cení jakokoliv snaha,
jak jste si otatně mohli přečíst ve výše uvedených odkazech,

viz. věta -

Těžko byste nyní četli tyto řádky, kdyby naši předchůdci místo snahy vytvořit pěstní klín jen znuděně leželi na louce a koukali na oblohu...
....................................................................................
No jo, to bychom to nečetli,
páč by to pak nikdo nemusel psát a nebylo by třeba to psát...

Takže člověk jaksi neustále se snaží tu přírodu ovládat,
tudíž se snaží pak i ovládat i ostatní lidi,
no pak je svět takovej, jakej je, protože se snažíme jej ovládat...

Takže ten kretenismus je v tom ovládání,
počínaje pěstním klínem a konče třeba tou školou...

Koukání na oblohu se nenosí,
to je totiž metoda fungující proti ovládání...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-13 17:55:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
http://www.svobodauceni.cz/clanek/o-co-jde

O co nám jde?
...............................................................................

Tedy aby jste mně rozumněli, proč tu větu kritizuji,
tak je třeba vědět, o co vlastně jde v tom přirozeném individualismu,
nejde jen o to, aby jste se řídili dle vlastní touhy,
a byli u toho štastní že vám to jde,
ale cílem je poznat,
že věci nejlépe fungují když tu vlastní touhu poustíte,
což ale můžete poznat teprve tehdy, když tu vlastní individuální touhu rozvinete...

Pokud to poznání chcete zkrátit,
zjistíte to nejlépe třeba tím bezcílným koukáním na oblohu...

Takže poněkud oklikou a nepřesně, autor vlastně kritizije cíl, o něž mu jde,
tedy cílem je přestat věci ovládat a nechat je volně plynout...
Autor: pathy Čas: 2017-02-13 22:11:14
Web: neuveden Mail: neuveden
Urzo, pekne prosím, nešlo by implementovať do diskusie funkciu ignore. To je strašne, jak to tu ten vostal dokáže zaplevelit.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-13 22:49:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jo,
taky bych se za to ignore přimlouval,
hnedka bych si tam šoupnul pathyho,
i když vono je to u něj zbytečný,
jednak hovno píše
a když už píše, tak je to hovno...

Je strašný, jak je to tady zaplevelený,
jeden se v tom neorientuje
a reakcí je tady přehršle,
jsem v tom totálně ztracej
jak etatista v anarchii...

Tak už to prosímtě Urzo udělej,
já totiž neumím nečíst to, co nechci číst....
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-14 01:10:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
nešlo by implementovať do diskusie funkciu ignore.
...................................................

Jen se to pěkně naučte sám, v reálném životě to za vás nikdo dělat nebude,

ostatně,

těžko na cvičišti, lehce na bojišti....
Autor: Urza Čas: 2017-02-14 08:58:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tuto funkci velmi nemám rád; ale uvidím, možná ji zařadím, až budu reimplementovat web.
Nesnáším ale pak, když si v diskusích lidé vyhrožují tím, kdo koho zablokuje.
Autor: pz100000 Čas: 2017-02-14 12:05:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Na druhou stranu jsou tyhle kydy sice vedlejsim, zato ale pomerne spolehlivym indikatorem spousty debilu. :)
Autor: Urza Čas: 2017-02-14 12:09:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, asi ano....
Já celkem nemám vůbec nic proti ignore funkcím, pokud se používají tak, že kdo chce koho zablokovat, si ho prostě blokne a nikde se o tom nemluví (já osobně tedy nikdy nikoho nikde neblokoval).
Bohužel však velmi často vidím neustálé veřejné řešení toho, kdo koho zablokoval, blokuje, neblokuje, chce zablokovat, v budoucnu zablokuje a tak dále.
Což je mnedle přesně opak toho, k čemu ta funkce byla určena: Zablokovat a je klid. Do její implementace se mi tedy moc nechce.
Autor: pz100000 Čas: 2017-02-14 12:24:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak.
Dokonce to velmi casto vypada, ze ti, jiz ignorem nejvice sermuji, jej (dle jejich obcasnych zcela "nahodnych" replik) naopak vubec nepouziji.
Zkusil bych implementovat ignore zpoplatneny, tam by se ukazalo... :)
Autor: Urza Čas: 2017-02-14 12:25:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Haha xD
Autor: Adraynnith Čas: 2017-02-14 13:21:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
Když zpoplatněný, tak jedině za bitchcoiny :D
Autor: Urza Čas: 2017-02-14 13:42:11 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo! xD
Autor: pz100000 Čas: 2017-02-14 14:26:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No proc ne, pak ale s overenym rodnym cislem. Jinak se to - bic nebic - prej blbe dohledava.
Autor: Adraynnith Čas: 2017-02-14 16:15:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
A jak by zrovna rodné číslo k dohledatelnosti pomohlo?
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-14 16:37:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nám na STB by to určitě pomohlo,
i když tedy já se pro dnešek raději už jakýmkoliv číslům raději vyhnu vobloukem...
Autor: Urza Čas: 2017-02-14 12:25:46 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Umíte si představit ty repliky: "Já si snad zaplatím těch X korun, abych tě mohl zablokovat, ty hajzle." xD
Autor: pz100000 Čas: 2017-02-14 14:21:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zase byste moh bejt za vodou...

Jak se to rozjede, nahodite ignore denni/mesicni/kvartalni, permanentka, 3 + 1 zdarma, mnozstevni a vernostni slevy, vikendove taxy, rodinny pack, darkove kupony, deti/vojsko/duchodci, tryit-ignore etc.

Pozdeji novinky, treba random-ignore pro hrave, ignore reciprocni pro rovne chlapy, all in one s automatickym invektivatorem pro zpohodlnele, deignorant pro movite.

Nebo takova soutez o nejvetsiho ignoranta a ignoranda. Joo, moznosti by bylo...
Autor: Urza Čas: 2017-02-14 14:25:01 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Právě nemohl; všichni o tom budou jen mluvit a nikdo to nebude dělat xD
Autor: pz100000 Čas: 2017-02-14 14:27:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak nasadite srapnel: self-ignore!
Do toho bych sel i ja.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-14 14:39:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je velmi oblíbený duchovní balíček,
a také se velmi dobře prodává,
to by jste se divil, jak je žádané zboží,
jeden si tím značne polepší ....
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-14 16:05:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tady z této vaší reakce jsem poněkud zmatenej,
jedná se stále ještě o reklamní nabídku,
nebo jste zvolna přešel k sepsání petice,
kdy je třeba o daném tématu diskutovat a případně i hlasovat...

Třeba by se Urza podvolil přání většiny,
leda snad,
že by to ignoroval...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-14 12:56:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No to ignore se používá i v duchovnu,
i když je to ta nejnižšší úroven který se tam říká askeze...

Taky tam jsou i jiné úrovně nahlížení světa vezdejšího,
jedna z nich by možná šla nazvat tolerance,

to už samo na poslech zní mnohem lépe,
přičemž vás to samého nikterak nenutí následovat pitomosti druhých...

Docela se divím, že jste v tý anarchii přejali a přijali to ignore,
mně to přijde takový trošku agresivní,
ale to záleží na náhledu jak na to kdo kouká...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-14 13:15:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
askeze...
......................

Tedy askze je to proto, protože tu funkci ignore používáte nejen vůči druhým,
ale především vůči sobě,
nebot blbecem v duchovnu nejsou ti druzí,
ale naopak vy sám...
logo Urza.cz
kapky