Autor: Rastislav
Čas: 2021-03-16 00:00:02
Plutokracia
Zástancovia boľševizmu alebo aj menej radikálnych foriem štátneho socializmu zvyknú libertalianstvu vyčítať, že je to plutokracia, teda vláda najbohatších. Preto je vraj nutný socializmus, aby mali aj obyčajní ľudia nejakí vplyv. Ale je to naozaj tak? Pri (sociálnej) demokracii sú asi najlepším príkladom voľby. Ak vezmeme do úvahy všetky náklady spojené s volebnou kampaňou, kto má lepšiu šancu ich vyhrať: priemerný človek s priemerným platom, alebo bohatý človek s vysokým platom? Navyše obyčajný ľudia bez ohľadu na to, koho volili, majú povinnosť týchto politikov poslúchať. Čo politici mnohokrát radi zneužijú – napríklad zvýhodňovanie vybraných firiem, ovplyvňovanie súdov a tak ďalej.
Tu si mnohí boľševici povedia, že (sociálna) demokracia nefunguje, tak sa vydáme na cestu ku komunizmu, a nastolíme diktatúru proletariátu. Tu však narážame na problém, že ak by sme aj prehliadli zdevastovanú ekonomiku, stále by o všetkom rozhodovala komunistická strana, ktorej papaláši nie len že majú neobmedzenú moc, ale zároveň určite nepatria medzi chudobných ľudí, dokonca ani do strednej triedy. Zároveň je tu ešte väčšie zneužitie moci. Napríklad gulagy alebo násilná kolektivizácia vedúca k hladomorom.
Najväčšiu výhodu libertalianstva vidím v tom, že v libertalianskej spoločnosti ti najchudobnejší nie sú nútení poslúchať bohatších. Áno, stále budú mať bohatší ľudia vďaka svojím peniazom väčší vplyv, avšak nebudú mať takú zvrchovanú moc ako majú v štátnom socializme. Chudobní sa môžu sami rozhodnúť, do čoho sa zapoja a do čoho nie, čo im ako jednotlivcom da väčšiu možnosť rozhodovať o dianí vo svete.
Tu si mnohí boľševici povedia, že (sociálna) demokracia nefunguje, tak sa vydáme na cestu ku komunizmu, a nastolíme diktatúru proletariátu. Tu však narážame na problém, že ak by sme aj prehliadli zdevastovanú ekonomiku, stále by o všetkom rozhodovala komunistická strana, ktorej papaláši nie len že majú neobmedzenú moc, ale zároveň určite nepatria medzi chudobných ľudí, dokonca ani do strednej triedy. Zároveň je tu ešte väčšie zneužitie moci. Napríklad gulagy alebo násilná kolektivizácia vedúca k hladomorom.
Najväčšiu výhodu libertalianstva vidím v tom, že v libertalianskej spoločnosti ti najchudobnejší nie sú nútení poslúchať bohatších. Áno, stále budú mať bohatší ľudia vďaka svojím peniazom väčší vplyv, avšak nebudú mať takú zvrchovanú moc ako majú v štátnom socializme. Chudobní sa môžu sami rozhodnúť, do čoho sa zapoja a do čoho nie, čo im ako jednotlivcom da väčšiu možnosť rozhodovať o dianí vo svete.
Přečtení: 78073
Komentáře
Komentář 66214
A komunisti boli chudobní ešte aj v porovnaní s dnešnými politikmi, navyše prvých pár prezidentov ČSSR bolo vyslovene robotníckeho pôvodu, veď to aj tak vyzeralo.
A že v ankape nebudú chudobní odkázaní na služby plutokratov? A čo si myslíte kto sprivatizuje všetky tie služby čo chudobným poskytuje štát, plutokracia či tí nemajetní chudáci?
Komentář 66224
Komentář 66225
Komentář 66226
Komentář 66228
Komentář 66229
Komentář 66230
Komentář 66232
Komentář 66234
Slobodu slova tu máme napriek kapitalizmu, nie vďaka nemu. A zotročovanie ľudí v slobodnej spoločnosti si predstaviť neviem, veď preto v demokracii ani otroctvo neexistuje. Ale v bezštátnej spoločnosti si zotročovanie viem predstaviť celkom dobre.
Komentář 66237
Ale no tak, vždyť sympatizuješ s fašismem a chceš zotročovat lidi jako jsem já, nejlépe jim zabavit majetek a nahnat je do státních podniků, tak ze sebe nedělej zastánce svobody a lidumila, je to od tebe trapné a nikdo ti to nevěří.
NSvobodný se člověk rodí, o svobodu může být pouze připraven, obvykle státem. Svobodu v mnoha ohledech máme demokracii navzdory, ne kvůli ní.
Komentář 66240
- 1. Co znamená "Svobodný se člověk rodí"? Co je ta svoboda, se kterou se člověk narodí? Nějaký orgán nebo tkáň? 2. Všechny děti, které se dnes narodily v ČR, se tedy narodily jako svobodné, správně? Kdy je tedy stát o tuto svobodu, se kterou se narodily, připraví?
Komentář 66245
2. Částečně již v první třídě. Částečně jakmile dotyčný začne platit daně. U některých ji stát vezme defacto úplně třeba tím, že je odebere rodičům.
Komentář 66259
- Čili "Člověk se rodí svobodný" není deskriptivní výrok, nýbrž preskriptivní. Sděluje se tím, jak by to mělo být, ne jak to je. To je řečnická figura: aby se tvrzení "má to být tak a tak" posílilo, řekne se, že to "tak a tak" JE. To je rétorika, není to popis skutečnosti. A já tomu jako rétorice rozumím, je to legitimní, nechytám Vás za slovo, jen pak nesmíte tvrdit, že stát někoho o tuto "vrozenou svobodu" připravuje. Je to jako byste řekl "Dítě se rodí do láskyplného a na podněty bohatého prostředí" a pak tvrdil, že chudí nebo špatní rodiče své dítě o takové prostředí připravili.
2) Částečně již v první třídě. Částečně jakmile dotyčný začne platit daně. U některých ji stát vezme defacto úplně třeba tím, že je odebere rodičům.
- 1. Člověk se svobodný nerodí, viz bod 1. Takže ať už svobodou myslíte cokoliv, stát o ni nemůže nikoho připravit, může ji nanejvýš neposkytnout.
2. Když od tohohle odhlédneme, tak o jakou svobodu stát člověka připraví nebo jakou svobodu jim neposkytne? Co Vaše tři příklady mají vůbec společného? Znamená Vaše "Stát připraví jedince o svobodu" něco jiného než "Stát jedná s jedincem tak, jak se mi to nelíbí"? Tohle je naprosto prázdné myšlení a floskulovitá řeč.
Komentář 66260
2. Kardinální omyl. Svoboda (opět ve smyslu negativních práv) není žádný umělý sociální konstrukt, který by někdo poskytoval. Může vám ji vzít, nikoliv poskytnout.
Pokud vás někdo nutí iks hodin sedět v lavici a chrlí na vás věci, které se dobrovolně učit nechcete, je to evidentní narušení vaší svobody. Totéž když vám někdo loupi část toho, co vyprodukujete svými schopnostmi. A stejně tak když vás někdo unese od vaší rodiny. A ano, nelíbí se mi, když někdo zasahuje do svobody někoho jiného, tedy když ho nutí k čemukoliv nedobrovolnému.
Komentář 66261
Pokud by tyto věci nařídil soukromý majitel území svým nájemníkům, bylo by to v pořádku? Nevystupoval by vůči nim vlastně v roli státu? Rodili by se lidé na takovém území svobodní?
Komentář 66330
Komentář 66262
- A kde ty negativní práva bytost má? Narodí se dítě. Má nohy, prsty, oči, DNA… Kde má negativní práva? Znáte rozdíl mezi deskripcí a preskripcí?
2) Svoboda (opět ve smyslu negativních práv) není žádný umělý sociální konstrukt, který by někdo poskytoval. Může vám ji vzít, nikoliv poskytnout.
- To jsou strašné fráze. Zamyslel jste se někdy, co je ta svoboda, kterou vám může někdo vzít? Jaká je její podstata? A když vám stát, tj. organizace, může svobodu vzít, a neodejme vám tím žádnou část těla, tj. nic z toho, s čím jste se narodil, neplyne z toho, že nějaká organizace vám svobodu i poskytuje?
Komentář 66263
Myslím že svobodu máte, protože o vás nikdo neví, můžete si dělat co chcete. Ale z toho také plyne, že vám ji nikdo nebere, ani neposkytuje. Je to výchozí stav.
Komentář 66264
A stejně tak nelze jako model společnosti použít situaci, kdy neexistuje společnost, jako je situace robinsona. Robinson a "společnost, kde všichni chtějí totéž" jsou ekvivalentní: ve společnosti, kde všichni chtějí totéž, jsou členové té společnosti z politického hlediska vlastně jedinou osobou. Jako ve společnosti, kde všichni chtějí totéž, i u robinsona neexistuje konflikt vůlí; my ale konflikt vůlí musíme předpokládat.
Otázka zůstává: Narodí se dítě. Má nohy, prsty, oči, DNA… Kde má negativní práva?
Komentář 66265
Ona si ho tedy velmi brzy "privlastni", v podstate neznatelny moment po tom, co se narodi, ale v tom okamziku zrozeni neni clenem zadne spolecnosti. Je tak maximalne clenem urcite rodiny ci neco podobneho.
Co se tyce odpovedi na tvoji otazku, domnivam se, ze ta prava ma uplne vsude kolem sebe,jsou rozptylena napric celym vesmirem.
Komentář 66268
Komentář 66269
Komentář 66275
Komentář 66276
Komentář 66291
Komentář 66295
Komentář 66297
Zatim jste tu s tim Szasianem dva, co neco takoveho hlasaji…
No je dobre vedet, na koho si dat pozor.
Komentář 66313
Teda človek sa nerodí ani do slobody, ani do otroctva, ale mu tento atribút podľa určitého kľúča určí okolitá spoločnosť. Rodí sa len ako ľudská bytosť, nahá a bezmocná.
Komentář 66323
Komentář 66329
Komentář 66335
Kromě toho, jestliže je někdo zastáncem pozitivních práv, je automaticky novodobý otrokářem. Snaží se zotročit ty, který musí na úkor svých práv ostatním ty pozitivní zajišťovat.
Jestliže se chceš bavit o deklaracích, pozitivní práva nejsou nic jiného než deklarace, která ani není uskutečnitelná, neboť pozitivní práva dvou lidí jsou přirozeně v přímém rozporu.
Komentář 66337
- 1. Tohle už je hyperzmatené. Jak to, že se teda dítě rodí "do svobody", když hned po narození o každém aspektu jeho života rozhodují jeho rodiče nebo společnost? To spíš vypadá, jako že se dítě rodí "do totality".
2. I kdybychom zacházení s kojencem nebo batoletem nechápali jako donucování, jak by z toho plynulo, že se dítě rodí do svobody? Třeba kojence nikdo nedonucuje, protože nemá smysl to dělat, tudíž to nikdo nechce dělat. Otroci jsou otroky, i když jim pán nedává pokyny. Stejně tak batole může být otrokem, kterému prostě ještě pán nezačal dávat pokyny.
3. Stav "absolutní nepřítomnost donucování" nemůže ve společnosti nastat. Společnost si musíme představovat jako obsahující konflikt vůlí; tudíž vždy v ní někdo někoho bude donucovat. Takto chápaná svoboda nemůže existovat, tudíž nemá smysl o ní mluvit; nemá smysl používat takový koncept v myšlení.
Komentář 66331
Komentář 66338
- To je ale preskripce: Jak to má být, ne jak to je. Vy si myslíte, že to je deskripce?
Z Deklarace nezávislosti: Pokládáme za samozřejmé pravdy, že všichni lidé jsou stvořeni sobě rovni, že jsou obdařeni svým Stvořitelem určitými nezcizitelnými právy, že mezi tato práva náleží život, svoboda a sledování osobního štěstí.
Chápete, že to je preskriptivní výrok, nikoliv deskriptivní?
Komentář 66340
Bez ohledu na deskriptivní či perskriptivní výroky budu vždy hájit svobodu jednotlivce proti totalitářům a státu. A vy zřejmě zastávate opačnou pozici.
Jinak mi není úplně jasné, co myslíte výrokem "společnost si musíme představit jako obsahující konflikt vůlí." Já můžu chtít něco jiného než vy, jenže to automaticky neznamená, že jsme v konfliktu. V demokracii obvykle ano, ta z lidí vytváří už jen na základě rozdílných pohledu na život, ale to není nutný stav.
Komentář 66342
Komentář 66345
Komentář 66347
2) Jinak mi není úplně jasné, co myslíte výrokem "společnost si musíme představit jako obsahující konflikt vůlí."
- To už jsem napsal. Politika předpokládá konflikt vůlí, obdobně jako ekonomie předpokládá vzácnost statků. Ve světě bez konfliktu vůlí nemá politika smysl, tak jako ve světě bez vzácnosti statků nemá smysl ekonomie.
3) já můžu chtít něco jiného než vy, jenže to automaticky neznamená, že jsme v konfliktu.
- Neznamená to, že jsme v konfliktu, ale konflikty musíme předpokládat, viz bod 2.
4) V demokracii obvykle ano, ta z lidí vytváří už jen na základě rozdílných pohledu na život, ale to není nutný stav.
- Konflikty vznikají kvůli rozdílnému pohledu na život, ne kvůli demokracii. Když mají Karel a Adam úplně stejný pohled na život, proč by mezi nimi měla demokracie vytvořit konflikt? Budou přece volit stejnou stranu, tak jak mezi nimi demokracie vytvoří konflikt?
Komentář 66348
2.Nejsem politik, politikou pohrdám, stejně jako všemilidmi s totalitním uvažováním, kteří se snaží státem legalizovat krádeže a vraždy a další svinstva.
3. Politika konflikty vytváří a eskaluje.
4. Ve světě, který zastávám já, vůbec nevadí, že pan X je ve výchově dětí konzervativní a pan Y liberál. V demokracii jsou nich ovšem nepřátele, jelikož centrální vláda určí, která ta výchova bude "ta správná" a oba pánové jsou tak nepřátelé, které umělé vytvořil demokratický systém.
Píšu o lidech s rozdílnými postoji k životu a vy mi argumentujete dvěma lidmi se stejnými. Co to má za smysl?
Komentář 66352
Komentář 66354
Komentář 66355
Komentář 66357
Pokud jsou oba pro státní školství, pak je dobré jim ukázat, že ze sebe zbytečně dělají nepřátele a že demokracie je vadný systém. Ale tady už je jasné, že zafungovala propaganda, která tvrdí, že školství musí být státní podle jednotných osnov pro všechny.
Komentář 66359
Komentář 66360
Komentář 66361
Komentář 66375
On není problém v tom, že lidé mají různé hodnoty a postoje, problém je mít demokratické či dokonce totalitní smýšlení a chtít své postoje a hodnoty přenést na všechny skrze centrální moc. Pak je obvykle téměř půlka populace neustále naštvaná a právem se cítí utlačována tou druhou půlkou.
Však vlastnická a tedy negativní práva jsou základem i pro ta pozitivní práva. Dokud taky stát fungoval jako garant vlastnických práv, fungoval vcelku dobře. Pak si na to nabalil práva pozitivní v závislosti na tom, že začal dělat věci, které mu nepřísluší a tím začal páchat víc a víc škody a eskalaci napětí ve společnosti.
Chcete důkaz, že existuje příroda? Nebo dokonce důkaz, že existuje Bůh? To už je absolutní nesmysl požadovat, od toho rozlišujeme víru a vědění.
Komentář 66381
Komentář 66405
V kapitalismu není žádný uměle vytvořený konflikt: kdo chce za "prezidenta" Zemana, bude se sdružovat do společnosti se "Zemanem" v čele. Kdo chce za "prezidenta" Drahoše, má to stejně. Kdo nechce prezidenta, je sám sobě prezidentem. Kdo chce buddhistickou výchovu, založí buddhistickou školu. Když by se z nějakého důvodu stát rozhodl, že budeme demokraticky hlasovat, jestli čokoládovou nebo vanilkovou zmrzlinu pro všechny a jednapadesát procent lidí zvolí vanilkovou jako povinnou pro všechny, budou se cítit utlačovaní milovníci čokoládové, ale i jahodové, karamelové a taky lidi, co vůbec zmrzlinu nejí. To je celá demokracie, diktát jedněch všem ostatním. A ani to dokonce není kolikrát diktát většiny menšině, ale spíš diktát několika politiků a úředníků často i proti vůli většiny lidí ve státě. Za to v kapitalismu si dáte jakou zmrzlinu chcete, nebo taky žádnou. Žádné umělé vytvořené nepřátelství dvou lidí s jinými preferencemi jako v demokracii.
My víme, že jsi zmrd, co chce ubližovat lidem, co jsou v menšině, dík, žes to opět potvrdil. (y)
Komentář 66406
- Uvědomujete si, že dlouze a přehnaně důležitě referujete k samozřejmé skutečnosti, že mezi anarchokapitalisty nevzniká konflikt? A nesmyslně to uvádíte slovy "V kapitalismu není žádný uměle vytvořený konflikt"? Když v kapitalismu bude 49 procent komunistů a 51 procent kapitalistů, tak tam přece konflikt bude, nebo ne?
Otravně opakujete "Když budou všichni anarchokapitalisté, nebudou existovat mezilidské konflikty". Stejně tak nebudou existovat, když budou všichni demokraté nebo komunisté nebo muslimové. Nebo když bude všem všechno jedno. To je jasné. Jak to ale má souviset s režimem – s tím, zda je demokracie, diktatura, monarchie, chalífát nebo ankap – to fakt netuším.
Komentář 66409
Komentář 66416
Zmrdský si představuje konzervativce a liberála, jako že mezi nimi není konflikt, tj. představuje si je jako anarchokapitalisty, a pak nesmyslně pokračuje, že demokracie mezi nimi konflikt vytvoří. Je to ovšem jinak. Ať K je konzervativec, L liberál, E etatista, A anarchokapitalista. Schéma je takovéto: EK, AK x EL, AL. Vidíme, že mezi všemi je konflikt, KROMĚ AK a AL, čili až na toho konzervativce a liberála, které Zmrdský myslel. Takže se jedná o trapnou chybu, na kterou je třeba upozornit. A je třeba to jasně pojmenovat: Tohle ani není školácká chyba, to je trapná chyba.
2. Když anarchokapitalistům nevadí situace, kdy 49% společnosti je v konfliktu s 51%, neměli by přítomnost konfliktu v demokracii tak zdůrazňovat. Evidentně konflikt jako takový není i podle anarchokapitalistů něco, co by nutně volalo po řešení; i pro ně je zjevně to podstatné DRUH konfliktu, a ne konflikt jako takový. Pak by ale neměli poukazovat na konflikty v demokracii jako na něco samo o sobě špatného, což je přesně to, co Zmrdský dělá.
3) Ano, lidi co chtějí ostatním vnucovat jakou mají jíst zmrzlinu nebo jak mají vzdělávat ostatní vychovávat svoje děti budou mít s ankapem problém
- A proč v demokracii není druh zmrzliny věcí veřejnou, kdežto výchova dětí ano? Je to náhoda? Není k tomu žádný důvod?
Viz diskuze Urzy s Bobem Kartouzem. Urza nejprve jakékoliv předávání jakýchkoliv hodnot podal jako indoktrinování (protože "nikdo neví, jak to je") a pak předložil dilema "děti indoktrinuje stát" (lepší nebo horší doktrínou) x "děti nebudou indoktrinovány". Což je nesprávné dilema. Správné zní "děti indoktrinuje stát" x "děti indoktrinují jejich rodiče". A tohle dilema se v diskuzi Urza x Kartouz vůbec neřešilo.
Komentář 66423
Pokud nikde nebude dane, ze ten ci druhy nazor je ten jediny spravny, ktery se MUSI POUZIVAT v praxi, tak je prece uplne jedno, kdo ma jaky nazor. Ani jeden jim toho druheho jakkoliv neomezuje, ani neohrozuje.
Ty trapnej...
Komentář 66426
Komentář 66427
Komentář 66428
Komentář 66436
Komentář 66437
Komentář 66442
Samozrejme konflikt vznikne v okamziku, kdy jeden z nich zacne chtit tomu druhemu diktovat, jak to ma delat. Ale to jsme zase u te demokracie, kde to takhle funguje, ze…
Komentář 66489
Komentář 66494
Komentář 66499
Komentář 66456
Dej pokoj, ty rejpale. Dyk ti to napsal zcela jasne: kdyz je to nekonflitni, tak tam neni konflikt!
Komentář 66429
Pořád dává větší smysl, aby děti indoktrinoval ten, kdo je stvořil, než nějaký cizí element, který si je připravuje do pozice "poslušného pejska" pro případ, že je bude chtít použít jako vrazdici mašiny.
Já chápu, že byste mi rád zakázal, co mám psát a co ne, ale stačí říct, klidně si sem pište monology, když vám to udělá radost.
Jestli by v ancapu, kde žije 51 procent ancaps a 49 procent komoušů byl konflikt, je vlastně úplně zbytečná otázka. Je to hypoteticka situace, spíše se ptejme, proč by 49 procent komunistů žilo ve většinové ancapácké společnosti? Je ale pravda, že by jim většinová společnost nezakazovala si vytvořit komunistickou komunitu, která by stála na komunistických principech, tudíž možná by v tomto uspořádání žili spokojeně...
Proc v tom příkladů nejsou konzervativec a liberál v konfliktu? Protože každý je sám sobě v takovém společenskem uspořádání autonomním státem, který si dává svoje peníze na výchovu svých dětí, podporu svých oblíbených zájmových kroužků a organizací a ani nad jedním nevisí hrozba toho, že jeho peníze budou použity proti němu samotnému v zájmu ideologie toho druhého. Předpokládáme pochopitelně, že v tomto uspořádání oba žijí dobrovolně, pokud chtějí být přirozenými nepřáteli, mohou si založit stát a zvolit si nějakou centrální autoritu. Ono by bohaté stačilo kdyby ta centrální autorita zajišťovala pouze ochranu vlastnických práv a dejme tomu vnější bezpečnost. Čili je možné, že oba jsou etatisté, kteří ovšem z objektivních důvodů žijí v ancapu (území, které může být rozdělené třeba na vícero "ministátů"), nebo oba žijí v minarchistickém státu, který je nepoštvává proti sobě.
Nevyvratil jste nic: v uvedených případech je vždy problém, že se z nějaké věci udělala věc veřejná, čímž se vyeskaloval potenciální konflikt.
Komentář 66413
Když budou všichni komunisté, konflikty zřejmě budou, však komunisté se rádi vraždí i mezi sebou. Demokratů tu máme spoustu a taky se mezi sebou často nenesou.
Jestli netušíte, jak tohle všechno souvisí s režimem, pak je zbytečné cokoliv vysvětlovat.
Komentář 66417
- Že se neválčí, přece neznamená, že není konflikt. Válčí anarchokapitalisté se státem? Ne. Takže podle Vaší logiky mezi ankapáky a státem není konflikt. A skutečně tam není konflikt? Nejste v konfliktu se státem a s etatisty?
2) Jestli netušíte, jak tohle všechno souvisí s režimem, pak je zbytečné cokoliv vysvětlovat.
- Kopíruju z odpovědi Regisovi: Zmrdský si představuje konzervativce a liberála, jako že mezi nimi není konflikt, tj. představuje si je jako anarchokapitalisty, a pak nesmyslně pokračuje, že demokracie mezi nimi konflikt vytvoří. Je to ovšem jinak. Ať K je konzervativec, L liberál, E etatista, A anarchokapitalista. Schéma je takovéto: EK, AK x EL, AL. Vidíme, že mezi všemi je konflikt, KROMĚ AK a AL, čili až na toho konzervativce a liberála, které Zmrdský myslel.
Komentář 66421
2.Nepředstavuji si je jako anarchokapitalisty. Viz poslední věta předchozího odstavce.
Konflikty jsou a budou vždycky, ovšem stát s centrálním řízením je eskaluje a mnohdy i podněcuje. Příklady jsem vám dal.
Komentář 66424
- Čili i v ankapu, kde bude 49% komunistů a 51% kapitalistů bude konflikt.
2) Nepředstavuji si je jako anarchokapitalisty. Viz poslední věta předchozího odstavce.
- Proč teda konzervativec s liberálem nejsou v konfliktu? V čem to spočívá, když ne v tom, že jsou oba anarchokapitalisté a mezi anarchokapitalisty tento druh konfliktu neexistuje?
3) Konflikty jsou a budou vždycky, ovšem stát s centrálním řízením je eskaluje a mnohdy i podněcuje. Příklady jsem vám dal.
- A já jsem ty příklady přece vyvrátil. Takže…
Komentář 66408
A ktorý konflikt je vytvorený umelo?
Kapitalizmus máme teraz.
V ankape môžeš robiť to čo ti dovolia plutokrati.
Komentář 66414
Teď ty: souhlasíš se zplynovanim menšin, když si to demokratická většina odhlasuje?
Ano, máme tu z nějaké části kapitalismus. Proto taky když vlezes krást na cizí pozemek, nejsi v právu ty, ale majitel. Proto když na někoho zaútočíš jako první, je v právu on a ne ty.
Umělé vytvořený konflikt je každý, u něhož stát neumožňuje ho řešit dobrovolnou dohodou, ačkoliv by bylo možné k ní dospět.
Poslední větě nerozumím, možná by to chtělo definovat, co si představuješ pod pojmem "dovolí" a pod pojmem "plutokrat."
Komentář 66418
- Teď Vy: Souhlasíte se zplynováním menšin, když si to platební většina v ankapu zaplatí?
Komentář 66419
Komentář 66420
Komentář 66422
Komentář 66425
- Na volném trhu přece vznikne to, po čem bude poptávka. Takže pokud bude poptávka po odebírání zbraní menšině, tak se to v ankapu stane.
2. Tohle příklad vašeho dvojího metru. Demokracii definujete jen tím, kdo vládne, kdežto ankap tím, kdo vládne a jak vládne. Uvědomte si, že všechno, co může v demokracii udělat volební většina, může v ankapu udělat platební většina.
3) Pořád je ale dobré, aby ta menšina ty zbraně měla. A ve státu je přece jen o něco snazší zařídit, aby je neměla.
- Viz bod 2. Když bude v ankapu dostatečná poptávka po odebírání zbraní menšině, tak trh přece spolehlivě zařídí, že menšina zbraně nebude mít.
Komentář 66430
2. Žádný dvojí metr. Jasně jsem deklaroval, že mi násilné odebírání zbraní vadí v obou těch systémech. Kdyby se v demokracii nepřijímaly stovky zákonů a omezujících nařízení, vadila by mi daleko méně. Kdyby fakt třeba jen zajišťoval stát to, aby byla chráněna vlastnická práva, obranu proti vnějšímu nepříteli a to, aby nikdo neumiral na ulici a k ničemu dalšímu by stát neměl kompetence, neměl bych s tím tak zásadní problém.
3.Viz bod 1. Pořád máte poptávku i z druhé strany a ekonomické i jiné aspekty toho, že půjdete proti ozbrojené části občanů. Ono když nejste chráněn poslaneckou imunitou a konflikt se může dotknout vás osobně a sám si ho ještě financujete ze svoji kapsy, není to taková legrace, jako s poslušusnou armádou za zády.
Komentář 66438
Nemôže si to odhlasovať, lebo LZPS.
Keď budem kradnúť v štáte tak nie som v práve, lebo to tak definuje zákon.
Štát ťa nenúti sa súdiť, pokiaľ sa chceš dohodnúť.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Plutokracie
Komentář 66493
LZPS je jen prázdná deklarace, kterou stát poruší, kdykoliv se mu zachce.
Kradeni, vraždění a týrání jsou v naší civizilaci nejhorší zločiny, protože naše civilizace stojí na přirozených právech. Holt je současná společnost nemocná a výsledkem je mimo jiné demokracie a byrokracie.
Je, ty jseš plutokrat :-*
Komentář 66500
Naša civilizácia stojí na kresťanstve, nie na NAP, preto sú najhoršími zločinami násilné trestné činy a nie majetkové.
Komentář 66508
Protože nejhorší zločiny v dějinách byli ve jménu etatismu. A ty jseš etatista.
Násilné a majetkové činy jsou jedna kategorie. Nelze je oddělit, vlastnictví začíná u těla, osobnosti, života.
Však demokraticky zvolený Hitler taky plynoval lidi. Ty bys dělal to samé, však s nacismem otevřeně sympatizuješ.
Proč by státy porusovaly LSPS je hloupá otázka. Správně je "Proč státy už dnes porušují LSPS?
Komentář 66510
Komentář 66512
Nikde v historii se nestalo v decentralizované společnosti, že by se vraždilo a plynovalo ve velkém. Masové hroby vždy vznikaly tam, kde byl silný stát.
Komentář 66528
Ale to beztak nebola pointa môjho príspevku. Tie úvodzovky tam neboli nadarmo.
Komentář 66530
Na vynucené podpisy a souhlasy nevinných lidí znám dvě expertní skupiny: Gestapo a StB. Pořád se to tak nějak vrací k těm silným státním složkám.
Komentář 66569
Ja tak budem veriť v nenásilnosť niekoho kto chce ľudí obrať o všetky ich práva a nechať im len jedno, vlastnícke.
Samozrejme že majetkové a násilné činy sa dajú oddeliť, veď aj sú v rôznych paragrafoch.
Hitlera ako argument používate vy ankapisti, tak nerozumiem že prečo by som ja mal byť nácek.
Štáty LZPS neporušujú, právo šíriť COVID19 v LZPS nie je.
Komentář 66580
Věř si čemu chceš. Nejvíc vražd bylo a je v gesci státní moci. Ancap má na svědomí přesně 0 obětí, státy stovky milionů.
Je to jedno, vražda je zločin, krádež taky. I podle NAPU, i podle křesťanství.
Sam jsi přiznal, že sympatizuješ s fašismem.
Dnes není v LZPS šířit covid, zítra být Asiat, pozítří mít jiný názor. Jak se to etatistickym vrahům hodí.
Jsou státy, kde se kamenují lidi nebo se shazuji že střechy. LZPS je prázdná deklarace, když si stát usmysli.
Komentář 66594
Samozrejme že najviac obetí vojen bolo medzi štátmi, keď v časoch anarchie žili na Zemi o pár rádov menej ľudí, navyše štáty sú aj v útoku a obrane efektívnejšie než hypotetická nesúrodá zberba ankapistických egoistov.
Vražda aj krádež sú zločin aj podľa kresťanstva aj podľa NAP, ovšem napr. platenie desiatkov cirkvi nebolo považované za krádež. Tak ako krádežou nie je ani platenie daní.
KDE som sa údajne priznal k sympatiám k fašizmu? Keď ja hájim demokraciu a fašizmus/nacizmus bol nedemokratický režim?
Neklam, LZPS sa nezmenila odkedy bola prijatá do Ústavy. A prewsne naopak ako tvrdíš LZPS menšiny chráni, kým NAP ich umožňuje diskriminovať a teda utláčať.
Štáty kde ľudí kameňujú nie sú demokratické, sú to monarchie či teokracie, navyše žiadnu LZPS nemajú. Ukáž mi jeden štát kde platí LZPS a kde zároveň používajú spomínané kameňovanie či odtínanie rúk pri krádeži.
Komentář 66596
A stejné je to s daněma. Podle některých lidí (zpravidla zastánců státu) - tedy ekvivalent k prvnímu příkladu je muslim, není vybírání daní považováno za krádež. Ale stejně jako u těch muslimů není vražda nemuslima vraždou, tak u zastánců státu není krádež peněz krádeží, ale daní. Ale objektivně to krádež prostě je!
Komentář 66599
A áno, identicky ak niekedy bude ne-štát tak si tam môžu definovať že dane sú krádež. ALE teraz tu máme štát.
Mýlite si subjektívne a objektívne. Platenie daní je krádežou z Vášho subjektívneho pohľadu.
Komentář 66602
Komentář 66604
S vraždou zrovna tak. Demokraticky odhlasovaná a státem vykonaná vražda je vražda, demokraticky odhlasovaná a státem vykonaná loupež je loupež. A můžete ji subjektivně nazývat jinak, pořád to tak je.
Komentář 66605
"Krádež" nie je nič objektívne, objektívna vec je "odňatie veci bez súhlasu pôvodného držiteľa". Či je to krádež alebo výkon exekúcie plnenia z dobrovoľne uzavretej zmluvy (čo sú kategórie existujúce aj v ankape, akurát majú iný obsah), to sa nedá určiť objektívne, len zo subjektívneho pohľadu na právo.
Tak isto nie je objektívny termín "vražda", ale "usmrtenie človeka". Či je to vražda alebo legitímna poprava alebo trebárs konanie v sebaobrane, to sa určuje len podľa subjektívneho pohľadu na právo, v každej kuptúre a ideológii sa pod tým myslí niečo iné.
Komentář 66606
Komentář 66607
Komentář 66608
Komentář 66609
Komentář 66610
Komentář 66611
Komentář 66613
Komentář 66614
Komentář 66615
Komentář 66616
Komentář 66619
Budem predpokladať že ste tu relatívne nový a teda nemáte prehľad o skorších diskusiách, ale téma vlastníctva pozemku v štáte sa diskutovala už niekoľkokrát. V štáte platí LZPS a nie NAP, takže vlastníctvo pozemku dáva vlastníkovi iné práva než v ankape. A nevidím dôvod prečo by kúpa pozemku od štátu mala byť lacnejšia než kúpa pozemku od súkromnej osoby, ani kúpou od súkromnej osoby nezískavate nad pozemkom zvrchovanosť, lebo ani ten predávajúci súkromník ju nemá a tak Vám ju nemôže poskytnúť.
Komentář 66623
Komentář 66624
Komentář 66626
Komentář 66629
Komentář 66630
Komentář 66631
Komentář 66656
Komentář 66660
Komentář 66617
Komentář 66597
Výborně, nejvíc obětí mají na svědomí státy. Je dobře, že nelzeš aspoň v tomto.
Placení desátků církvi může a nemusí být zločin. Záleží, jestli dotyčný platí dobrovolně či nikoliv. S daněmi je to totéž. Ono ani upalovani lidi na hranicích nebylo považováno za vraždu, ač to vraždy byly. Díky bohu za daňové ráje.Diky bohu za možnost se bránit.
Přiznal ses ve veřejné diskusi na FB. Co na fašismu a nacismu je nedemokratického, když si ho většina odhlasuje? Vůbec nic. Kdybys nebyl nacek, stačilo napsat "Ne, nejsem." Ovšem oceňuju, že jsi nechtěl lhát.
LZPS je nesourodá změť vzájemně se vylučujících požadavků. S ústavou platí totéž. Jsou tam dobré věci, které mají někoho chránit, ovšem pak i jiné, které jdou proti tomuto duchu. Tak či tak není problém, aby vláda vyhlásila mimořádný stav a tím v případě potřeby obhájila porušování LZPS.
Považuješ Rusko za demokracii? Považuješ Bělorusko za demokracii? Severní Koreu? Činu?
Já nechci nikomu křivdit, možná nejsi zlý člověk s totalitním smýšlením, jen na mě tak působíš.
Komentář 66598
Komentář 66601
Komentář 66603
Komentář 66612
Komentář 66370
A pokiaľ obaja chcú štátne školstvo,ako píšete v príspevku na ktorý odkazujem, tak medzi nimi konflikt NIE JE, takže im nič vysvetľovať netreba.
Komentář 66353
- Věta "Svobodný se člověk rodí, o svobodu může být pouze připraven, obvykle státem" je nesmyslná z důvodu, který jsem uvedl. Stát může jedince připravit o práva poskytnutá jiným státem, jako v případě českých Židů za protektorátu – může být připraven o moc jako jakýkoliv jiný subjekt. Stát může porušit práva jedince, které mu poskytl on sám – může porušit smlouvu jako jakýkoliv jiný subjekt. Stát ale nemůže nikoho připravit o práva, která dotyčný nikdy neměl. A protože narozením žádná práva nevznikají, stát o ně nemůže nikoho připravit.
Komentář 66356
Stát může jedince připravit o jeho negativní práva, čím víc tak činí, tím víc je totalitní a zavřeníhodný. Stát taky může cokoliv poskytnout jen za cenu toho, že někomu jinému zas vezme něco dalšího. Narozením nevznikají práva? A chápete, že je to perskriptivní, nikoliv deskriptivní výrok?
Komentář 66358
- To je konstatování faktu, čili deskripce.
Ještě jednou se zeptám; zkuste tentokrát odpovědět: Narodí se dítě. Kde má ty negativní práva, o které ho stát připraví?
Komentář 66362
"Co se tyce odpovedi na tvoji otazku, domnivam se, ze ta prava ma uplne vsude kolem sebe,jsou rozptylena napric celym vesmirem. "
Komentář 66363
Komentář 66366
Samozrejme, pokud je nekdo kokot jako ty a pozaduje dukaz, kde se fyzicky nachazi neco nehmotneho, tak nevim, co ceka za odpoved...
Komentář 66371
Komentář 66373
Komentář 66374
Komentář 66380
Komentář 66349
4. Když Karel a Adam nejsou v konfliktu, ač mají různý pohled na život, proč by měla demokracie mezi nimi konflikt vytvořit?
Komentář 66350
Komentář 66351
Komentář 66271
>> stát o ni nemůže nikoho připravit, může ji nanejvýš neposkytnout
>> A kde ty negativní práva bytost má?
>> A stejně tak nelze jako model společnosti použít situaci, kdy neexistuje společnost
Vam uz zase preteka lebecni zumpa, musite si to vic hlidat. Pozadejte doma, at vam lobotomicky trochu odcerpaji - vercajk by tam na to jeste mohli mit, byval v kazdem ustavu.
Dokud vam jiny nebrani jednat dle vlastni vule, jste absolutne svobodny. Aplikujte si to na zrozeni, blbe preskriptivni, a kamkoliv dal vc. toho idiotskeho neposkytnuti - je to presne naopak.
Cemu presne nerozumite na vyjadreni "ve smyslu negativních práv"? Vzhledem k tomuhle vasemu soustavnemu zmrdskemu prekrucovani by korektni odpoved byla jedine "fprdeli, mamrde", ale to bych vas matl. Fskutecnosti byvaji nalevo od chuti do zivota, hned vedle marsalske hole. Vas funkcni analfabetismus je skutecne exemplarni pripad.
Neexistujici společnost je dalsi z tech vasich krivozmrdich tanecku. Relevantni je jen a pouze to, ZDA je vam braneno, nikoliv PROC. Ovsem jako obvykle - kdyz se ukaze, co jste za debila, zacnete barikadovat perimetr valem irelevantnich exkrementu.
Jdete uz s tim svym narcismem nekam doprdele, vy ubohy i smesny ignorantsky tupce!
Komentář 66233
Komentář 66235
Ono nejde jen o víru, byť u etatistů ano a tam je opakovaně podkopávána státními selháními a chaosem, který vyvolávají státní zásahy do životů lidi. Já ani nevěřím, že v ancapu by byli všichni milí a morálně čistí, ale ti morálně čistí mají možnost s nimi neinteragovat a nebýt pod jejich vliv, což ve státě ovládaném těmi morálně nečistými dost dobře nejde, nebo přinejmenším o dost hůře.
V neposlední řadě je třeba zmínit, že ancap byl i v českých zemích z nějakých pětadevadesáti procent cca 500 let do roku 1620, a evidentně fungoval o hodně líp, než moderní byrokratický demokratický stát, který se hroutí po nějakých cca sto letech.
Komentář 66238
Komentář 66248
Komentář 66252
Komentář 66255
Komentář 66253
Nicméně Třeštík to zřejmě myslel tak, že zde nebyla silná vladařská autorita s propracovanou státní správou, která by dokázala potlačit zájmy jednotlivých feudálů. Feudál ve vztahu ke svým poddaným ovšem jako autorita vystupoval, pro poddané tedy onen anarchokapitalismus neplatil, pro ně byl feudál "státem". V anarchokapitalistické pozici vůči sobě vystupovali feudálové, proto bych souhlasil s názorem, že anarchokapitalismus se podobá feudalismu, kde by nebylo nevolnictví (člověk by mohl svobodně odejít na území jiného feudála, pokud by ho tento přijal - ovšem to se silně podobá dnešní situaci se státy).
K tomu dohodnutému, nestanovenému právu - toto dohodnuté právo ale zřejmě platilo i pro ty, kteří se na jeho vyjednání nepodíleli, takže paralela s anarchokapitalismem také úplně nesedí. Nicméně uznávám, že jste příznivcem "regulované anarchie", tedy to vidíte komplexněji, než třeba pan Urza, který by v oné regulaci viděl stát, protože pro něj i minarchistický stát je prostě stát, tedy nemorální a basta.
Komentář 66242
A etatizmus nie je viera.
Komentář 66246
Komentář 66244
Komentář 66250
Já ani nevěřím, že v ancapu by byli všichni milí a morálně čistí, ale ti morálně čistí mají možnost s nimi neinteragovat a nebýt pod jejich vliv
V reálném světě nemůžete nikdy žít všechny své představy. Pro některé interakce, které chce musíte dělat interakce, které dělat nechcete. Interakce nebývají nezávislé (princip něco za něco). Bez ohledu na to, zda jde o ankap nebo státní zřízení. Všichni děláme jen to, že hledáme myšlenky, které nějak maximalizují náš dobrý pocit, tedy "naplněné žití". A zamýšlíme se, kde přidáme a kde ustoupíme. A to nemluvím o tom, že to naplnění je lepší hledat ve své duši, než v systému. Do myšlenek o systému obvykle nějak promítáme své momentální fungování, které ma každý trochu jiné. Je to prostě těžký "AS IS" a rozumem neuchopitelné :-) Považuji za nerozumné to chtít komplet uchopit rozumem...
Ankap před 500-ty lety nedokážu porovnat s případným dnešním ankapem. Věcí, kterým se lze věnovat dnes je neporovnatelně více a lidí na planetě také. Ani jedno z toho samozřejmě nevylučuje spontánní řád, na který já věřím. Akorát si myslím, že spontánní řád je nevyhnutelný. Přestane-li být demokracie optimální, začne se sama hroutit. Avšak zdaleka ještě nebyly vyčerpány její možnosti - podle mého názoru. Pokud naopak ankap bude optimální, tak to tam dojde samo. Je možné, že za 100 let bude ještě ideální demokracie a za 200 let už bude ankap. Podle mne je ideální případné konvergování demokracie k ankapu. Musím tedy dnes využít demokracii k odstranění byrokracie a překážek. Nejsem si však jist, zda by ankap byl dostatečně uspokojující pro jeho proponenty. V tom smyslu, zda by cítili lepší naplnění života nebo tak. Myslím si, že důležité je cesty hlavně zkoušet. A raději postupně v malém.
Komentář 66221
"Jak by mohly být volby v ČR svobodnější?"
Skutočný libertarian NRECHCE štátnu moc, nechce politikov, a preto NECHCE voľby. ŽIADNE voľby.
"Svobodnejšie" voľby neodstraňujú nadvládu politikov nad ovčanmi.
"Svobodnejšie" voľby znamenajú iba to, že nad ovčanmi bude vládnuť a okrádať ich INÁ množina politikov.
Genetickí otroci požadujú "svobodnejšie" voľby , aby ich tyranizovali "lepší" otrokári.
Komentář 66222
Komentář 66247
Komentář 66231
Zhruba v čase 2hod 9min došlo na otázku vzniku soukromého vlastnictví a homesteadingu, což je slabina pana Urzy. Nevím, jestli je to slabina anarchokapitalismu obecně, ale pan Urza tyto otázky vysvětluje poměrně zmateně a je na něm i vidět, že není silný v kramflecích a že to není jeho nejoblíbenější téma.
Ve světle nedávného rozhovoru s panem Pokorným bylo legrační vidět, jak se pan Urza rozčiloval a vykřikoval, že mu tazatel skáče do řeči, ačkoli argumentoval nelogicky a nepochopil (či spíše nechtěl pochopit) dotaz diváka.