Reformy – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2021-01-21 00:00:02

Reformy

Často slýcháme, že potřebujeme naprosto zásadní reformu školství, zdravotnictví, soudnictví, policie a spousty dalších věci; co mají společného? Všechny tyto obory spravuje stát. Už jste někdy slyšeli o naléhavé potřebě zásadní reformy hoteliérství, potravinářství, stavebnictví či třeba IT? Já tedy ne. Tam, kde funguje volný trh alespoň do nějaké míry, netřeba velkých reforem, protože se tato odvětví reformují po malých krůčcích sama, jak zákazníci potřebují; ti, kdo to dělají správně, vydělávají, zatímco ti, kdo reformují špatně, krachují. Naopak skoro vše, co dělá stát, vyžaduje reformy, protože to funguje špatně; a není divu, ono to z principu fungovat správně ani nemůže. A při plném uvědomění těchto souvislostí nechápu, jak se někdo vůbec může státu zastávat; cokoliv spravuje stát, nefunguje dobře, cokoliv bylo ponecháno trhu, začalo fungovat lépe – tak proč nepředávat trhu i další odvětví?
Přečtení: 31089

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-01-21 10:33:53 Titulek: Re:
Já jsem pro,

ale měl by si to vzít na starost někdo odpovědný,
jako třeba vy,
když už vás to napadlo !!!

Když už nic, tak aspon ty nadpisy budou humorný...
Autor: JH (neregistrovaný) Čas: 2021-01-21 09:16:44
Tak teď už toho mám dost ty dredatej kriple! To už je vrchol, ty žvásty, které tu píšeš! Ocaď pocaď, takové žvásty by neměly být připuštěny!
Autor: Karel K Čas: 2021-01-21 19:05:10 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Nejste náhodou ze společenství Pravdy a lásky?
Autor: Nikdo důležitý (neregistrovaný) Čas: 2021-01-21 09:38:59
V případě trhu se zpravidla nemluví o reformách, ale praktický význam je stejný. Tedy volání po nějaké výraznější změně. Např. Vaše poslední video je o cenzuře na internetu, kde je dost silné volání po reformě sociálních sítí. Nebo tzv. Green Deal. Tedy kompletní reforma celé ekonomiky, počínaje výrobou elektřiny, přes dopravu až po zemědělství. Dále např. reforma krátkodobých pronájmů (Airbnb) z důvodů negativních dopadů na bytový trh a stálé obyvatele. Stejně třeba turismus v žádaných lokalitách (jako Benátky) a jeho sladění s životy místních obyvatel. A tak by se dalo pokračovat. Když se nad tím zamyslíte, tak se takové příklady začnou vybavovat. Jen si to nespojujeme s reformami prováděných státem. U trhu se spíše mluví o regulacích apod.

Ono také se zde srovnávají dvě různé věci. Pokud se díváme na trh, chaotickou změť různých subjektů, o jejichž vnitřním fungování nic nevíme, tak můžeme napsat, že se odvětví vylepšuje samo. Ale pokud si z toho vytáhneme jednu konkrétní firmu, tak co dělá. V podstatě tam neustále probíhají reformy, jako u státu. Kdy si tam někde sednou, dají si kafe a řeknou, uděláme tohle, aby to fungovalo lépe.
Autor: JH (neregistrovaný) Čas: 2021-01-21 15:39:11 Titulek: Re: [↑]
Urza tu bezdůvodně haní náš stát. O to jde, že by to mělo být zakázáno! Jak zde píše Szaszián, některé projevy je třeba zakázat. Argumenty na to jsou, toto je rozvracení státu, a to je vždy trestné!
Autor: Karel K Čas: 2021-01-21 15:54:13 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Urza tu bezdůvodně haní náš stát. - tím, že říká, že tu má své kořeny a k stěhování jinam nevidí důvod!?
No to je přímo velezrádné!
Autor: Hoffman (neregistrovaný) Čas: 2021-01-21 15:55:41 Titulek: Re: [↑]
Půl pinty sraček tobě do chřtánu!
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-01-21 15:58:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo,
jenže kdyby jste ho zavřel, tak by to taky mohlo dopadnout jako s Hitlerem, kterej taky sepsal své vrcholné dílo v base,
takže nic takvýho,
já bych ho za trest jmenoval premierem, jen at ukáže co v něm je, když se mu ten stát nelíbí...
Autor: Karel K Čas: 2021-01-21 18:08:22 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"Já bych ho za trest jmenoval premierem , jen at ukáže co v něm je..."
Výborný nápad, ale za jedno období se mu nepodaří stát zrušit!
Autor: Lojza Čas: 2021-01-21 19:13:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano...stat si vymysli, ze je potreba neco vice zregulovat a prikazat.
To je reforma jak svine. Vylozene klasicky priklad reforem, ktere jsou tlacene trhem :-D
To same regulace...o regulacich typicky nemluvi nikdo z trhu, ale mluvi o tom nekdo od statu, ze…
Clovece, alespon se to nauc rozlisovat…
Btw, ted nam poslanci predvedli jednu skvelou reformu. Ale zase diky tomu budeme (muset) mit vlastni sampansky, vlastni lanyze I kaviar. Skvela prace, rekl bych. Porucime vetru desti…
Sice to ve finale bude znamenat, ze potraviny podrazi jak prase (zvlaste ty prasata, ty podrazej mozna az jako svine), ale je to dobre pro lidi!!! Proste je dobre, kdyz budou vyrazne drazsi potraviny, protoze zvlaste nizkoprijmove skupiny obyvatel, kteri potrebuji nejvice chranit pred zlymi korporacemi, to vylozene oceni a uz dnes se na to extremne tesi.
Autor: Nikdo důležitý (neregistrovaný) Čas: 2021-01-21 19:55:08 Titulek: Re: [↑]
Lojzo, Pan Urza píše – „Často slýcháme, že potřebujeme naprosto zásadní reformu školství, zdravotnictví, soudnictví, policie a spousty dalších věci; co mají společného? Všechny tyto obory spravuje stát. Už jste někdy slyšeli o naléhavé potřebě zásadní reformy hoteliérství, potravinářství, stavebnictví či třeba IT?“

Já říkám, ano, slyšel. Viz uvedené příklady. A určitě jste o nich slyšel také.

Připomněl bych, že stát ani trh neexistují jako myslící entity. Takže stát ani trh nic nevymyslí a ničeho se nedožadují. To dělají jen lidé. Jsou poskytované určité služby (ať už státem nebo trhem) a jsou lidé, kteří volají po nějaké jejich zásadní změně (reformě). Např. v případě těch sociálních sítí je to část jejich zákazníků, u Airbnb jsou to lidé, na které dopadají negativní externality toho podnikání atd.

Proč se podle Vás počítají tyhle hlasy v případě státem poskytovaných služeb, ale nepočítají se u trhu?
Autor: Lojza Čas: 2021-01-21 21:06:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ja jsem o nich prilis neslysel od lidi, kteri nedelaji pro stat. Tedy uredniku,ci rovnou ministru.
Pokud jsem o nich slysel od lidi, kteri nedelaji pro stat, bylo to proto, ze to stat uz dokurvil tak, ze to bylo neunosny.
Jeste jsem neslysel v necem, co stat nereguluje/prilis nereguluje,ze by nekdo, kdo neni napojeny na stat, chtel tu vec nejak zasadne reformovat.
Autor: Nikdo důležitý (neregistrovaný) Čas: 2021-01-21 22:09:14 Titulek: Re: [↑]
Lojzo, myslím, že tohle může být dáno podstatou politiky a veřejné diskuze. Když si vezmete třeba tu cenzuru, tak to určitě není téma, se kterým by přišli politici. O tom se živě diskutuje už dlouho, ten problém se stále zhoršuje a postupně do toho začali vstupovat politici, reagovat na to, začali přicházet s nějakými návrhy. Ale kdybyste nebyl na internetu a moc to nesledoval, netýkalo se Vás to, tak to zaznamenáte až v této fázi. A řeknete si, politici chtějí zase něco omezovat.
Autor: Lojza Čas: 2021-01-22 00:57:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale ano, to chapu. Je to presne ta podstata politiky. Je nejaky problem, a misto toho, aby si to lidi vyresili, jak chteji, tak jim do zacnou vstupovat politici.
Autor: norbertsnv Čas: 2021-01-22 07:58:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No lebo jednotlivec proti takému molochu ako FB či Google nič nezmôže. Museli by sa dohodnúť desiatky či stovky miliónov ľudí aby si to tie korporácie vôbec všimli.
Autor: Lojza Čas: 2021-01-22 09:53:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je pravda. Jak jednou vznikne facebook, razem ma miliardu uzivatelu a uz s nim nikdo nic nezmuze. Facebook se totiz zhmotnil z vesmiru, prinesl nam ho samotny Astan Seran a vsichni lide sveta byli rovnou automaticky zaregistrovani. Pred nim nebyly zadne jine socialni site a ani po nem zadne nikdy uz nevznikly.
Facebook je tu s nami a bude tu s nami navzdy.
A kdo tvrdi, ze jsou trebas i jine socialni site a ze Facebook je uz dneska v podstate mrtvej, ci ve stadiu pred smrti, je heretik a patri ho upalit.
A je jasne, ze nikdo nic nezmuze - vzdyt kazdy je tam registrovany povinne a nikdo nemuze nikam jinam odejit.
Autor: norbertsnv Čas: 2021-01-22 10:56:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Robíš zo seba hlupáka? Ako keby si nevedel že na začiatku, kým mal Facebook málo užívateľov tak žiadnu cenzúru nerobil. Ani kadejaké hlúpe prerábky, filtre a podobne.
A konkurencia? Ani ja ani ty nevieme predpovedať budúcnosť, takže nemôžem s istotou tvrdiť že Facebook nikdy žiadnou konkurenciou prekonaný nebude, ale potenciálna konkurencia to bude mať ťažké. A terajšie siete sú skôr doplnok než priama konkurencia, keďže mnohí ľudia majú účty na viacerých sociálnych sieťach.
Autor: Lojza Čas: 2021-01-22 11:17:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tvl
Uz ted je Facebook prekonany konkurenci….Takze nemusime ani umet predpovidat budoucnost...
Autor: norbertsnv Čas: 2021-01-22 13:21:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A ktorou?
Autor: Lojza Čas: 2021-01-22 14:49:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Prvni, co me napadne, je trebas Instagram, ktery uz Facebook poctem uzivatelu davno prekonal…
Ostatne, ted roste docela slusne Tiktok, pravda, tam to ruzne staty zakazuji,takze mozna z duvodu zakazu ze strany statu nevyroste tolik.
Autor: Glande Čas: 2021-01-22 14:51:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Například Instagram, který sice patří Fb, ale jakmile začne být datově nenasytný jako u Whatsappu, tak ho čeká stejný odliv. Pak Tiktok a podobné kokotiny. Mezi mladšímy ročníky je Fb zhusta vnímanej jako anachronismus.
Autor: Glande Čas: 2021-01-22 10:24:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, když jednotlivec nebo tým pár lidí naprogramuje Signal, tak stačí jedno či pár blbých rozhodnuti Facebooku, pardon WhatsAppu a desítky milionů lidí se nemusí ani domlouvat a najednou si FB/WhatsApp drbe hlavu a posouvá termín nových podmínek. A stejně uz si poškodili pověst tak, že už to nenapraví. To samé Telegram se svými 500 miliony uživatelů.. A to není žádná korporace.
Autor: norbertsnv Čas: 2021-01-22 11:13:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Alebo keď pár ľudí naprogramuje Parler :-D
Autor: Glande Čas: 2021-01-22 14:47:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, čemu se smějete. Google, Apple a Amazon udělali Parleru skvělou reklamu a mraky lidí tam půjdou nejen ze zvědavosti, ale natruc. A Parler už omezeně, ale šlape. Jen ho nechali na holičkách nějaký právníci a IT firma přes bezpečnost (kdo ví, jetli ta ukradená data nešla přes ni ať přímo nebo přístupové kódy k těm tzv. hackerům před shozením serverů v Amazonu). Stejně tak všichni poskytovatelé služeb Parleru, kteří ho podrazili, aniž mu dali šanci k migraci, pocítí nejspíš pokles poptávky a do budoucna si nejeden provozovatel rozmyslí, jestli na tak nespolehlivých partnerech zakládat podnikání.
Autor: hefo (neregistrovaný) Čas: 2021-01-22 15:11:15 Titulek: Re: [↑]
A ten zoznam "všichni poskytovatelé služeb Parleru, kteří ho podrazili" je aj niekde verejne dostupný, aby mal niekto vôbec možnosť sa nejako na tom poklese dopytu podieľať? Ja viem len o AWS.
Autor: Glande Čas: 2021-01-23 16:57:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Apple, Google, Amazon, Okta, Twilio, ScyllaDB. Všechno zatím Wiki.
Autor: Glande Čas: 2021-01-22 02:17:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Myslím, že se v hlavním vlivu mýlíte.
Nejsem odborník na historii FB, ale pamatuju si, jak byl FB dost svobodné médium. Jenže, pokud existuje státní politika, tak ji tam lidé řešili (typicky demokrati vs. republikáni) a postupně začal sílit vliv sociálníchítí na výsledek voleb, tedy politiku. Tudíž to politici začali chápat a využívat pro politický boj a tím pádem se zvýšil tlak politiků na umlčování oponentů na soc. sítích. Zároveň mnoho pohlavárů sídlí v Kalifornii, což je známé ložisko socialistického hnisu ;-) Tudíž mnoho vysokých činitelů FB je "demokratického" smýšlení a v některých undercover viedích se Cukříkovi zaměstnanci otevřeně přiznávají k mazání republikánského obsahu. Takže vznik tzv cenzury na FB je dán hlavně existencí státu a politických stran. To, že po tom volají i běžní lidé je právě důsledkem toho, že jsou příznivci některé z pol. stran.
A ohledně regulace AirBnB je to to samé. Politici typicky vycítili nějakou možnost, jak nasbírat hlasy lidí nespokojených s vysokými cenemai nemovitostí a nájmů. Je to ovšem často dané také neochotou státu zefektivnit povolování výstavby bytů. A pak to svádějí na krátkodobé AirBnB (Praha). Tak vlastně zabijí více much jednou ranou (nebo se o to snaží) - Odvedou pozornost od vlastní neschopnostiči viny za problém ,získají možné hlasy ve volbách a ještě pumpnou pronajímatele bytů. No není to krásný výsledek? :-) Už je jim jedno, že spousta lidí přijde o práci a výdělek a stát tak zprostředkovaně o vyšší výnos daní....co není vidět.
Je to stejné, jako když by si lidi stěžovali, že zdražila vajíčka, jen jsou to vyšší částky.
Autor: norbertsnv Čas: 2021-01-22 08:02:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie je podstatné kde žijú pohlavári Facebooku či Googlu, ale že čo chcú ich sponzori, teda inzerenti. Veď aj Trumpove účty zmazali až na nátlak veľkých firiem.
Autor: Glande Čas: 2021-01-22 10:38:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Myslim, že je taky důležité, kde sídlí. Kalifornie je bašta Demokratů/socialistů a proto je vyšší šance, že oni budou že stejného těsta. Ale to je jen část skládačky. Moderátoři diskuzí a obsahu fb jsou známí svým zaujatým postojem. To samé YouTube ( proč demonetizujou videa kritizující čínské komunisty, ale čínská propaganda je v poho?)
To, že by na Fb ohledně obsahu tlačili velcí inzerenti nevím. Vyloučeno to není, kdyžtak sem hoďte nějaké odkazy, ať víme. Ale určitě na FB tlačí i státy a EU ( klima, multikulti, tzv. fakenews postoje k EU...) Takže velcí inzerenti jsou jen částí vlivu.
Autor: norbertsnv Čas: 2021-01-22 11:11:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslel som na tento článok, niekde bol spomenutý aj v súvislosti s blokovaním Trumpa a nevšimol som si že je pôvodne staršieho dátumu: https://refresher.sk/86135-Starbucks-Pepsi-aj-Coca-Cola-Velke-firmy-sa-odvracaju-od-Facebooku-pretoze-vraj-neriesi-nasilie-a-rasizmus
Autor: Glande Čas: 2021-01-22 10:54:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Autor: Karel K Čas: 2021-01-21 09:40:47
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Super, každé slovo by se mělo regulovat!
Navrhuji, aby se vytvořily zvláštní úřady na regulování sloves, podstatných i přídavných jmen, případně i dalších slovních typů. Kolik lidí by pak mohlo vykonávat skutečně záslužnou a smysluplnou práci! ;-)
Autor: Karel K Čas: 2021-01-21 09:43:27 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Pardon, to byla reakce na neregistrovaného hrdinu JH s jeho "dredatým kriplem".
Nedal ke svému výblitku titulek, tak vzniká zmatek, co patří k čemu.
Autor: pz100000 Čas: 2021-01-21 10:13:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Navrhuji, aby se zridil take zvlastni urad pro povinne nadpisy!
(Bude to zrejme jednodussi i rychlejsi nez pokouset se osvetlit Vam funkci tajemneho klikatka "Odpovedet".)
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-01-21 10:33:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já jsem pro,

ale měl by si to vzít na starost někdo odpovědný,
jako třeba vy,
když už vás to napadlo !!!

Když už nic, tak aspon ty nadpisy budou humorný...
Autor: Vostál Petr Čas: 2021-01-21 10:31:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Fakt jo ?

Mně to tedy přišlo jako vcelku správně umístěná reakce,
vážně jste se nespletl s tím, že jste se spletl ???
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Už jen to, zda něco funguje správně nebo nesprávně je otázkou lidského úsudku. Urzovi je trnem v oku povinná účast na státních službách bez možnosti je opustit. Pokud někdo namítne, že na světě jistě najde lepší místo, tak Urza tvrdí, že má zde kořeny a tento argument tedy nelze přijmout. Na jiném místě tvrdí, že pokud se dítě narodí v ankapu na nějakém území, musí prostě přijmout pravidla vlastníka. Je ve sporu sám se sebou. Čistě logicko/matematicky je jeho teorie sporná, ač se logikou ohání. Urza netuší, že stát je výsledkem trhu přesně v tom smyslu, jak ve videu vysvětluje. Stát může bez problému vzniknout i v ankapu. Tím, že lidé prodají své území tomu, kdo poskytne služby totožné státu. Zároveň se všichni stanou podílníky tohoto nového území. A máme stát v ankapu. Jak tedy ankap zaručí lepší fungování, pokud v něm je dovolen vznik státu? Ankap tedy umožňuje to, co sám kritizuje. Je prezentován jako lepší na základě toho, co umožňuje. Teorii ankapu by bylo potřeba doplnit o zákaz uspořádání, které kritizuje. Bylo by pak zajímavé dovozovat důsledky :-)
Autor: Karel K Čas: 2021-01-21 13:52:06 Titulek: Chudáček stát!
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
... nemá to vůbec lehké: když příslušní úředníci vymyslí nějakou regulaci, začnou postižené firmy či jiné organizace vymýšlet finty, jak dopad regulace neutralizovat. Státním úředníkům pak nezbude než vymyslet další regulaci, která ucpe trhliny v té předešlé regulaci. Pak následuje další finta regulovaných subjektů, atd... až do zblbnutí.
Je třeba vzít na vědomí, že kulišáci zaměstnávaní v obětech regulace mají většinou daleko větší příjmy než regulující úředníci.
Státní úředníci jsou jen lidi, takže když za nimi přijde kulišák z nějaké silné firmy a "poradí" jim, jak šikovně nastavit další regulaci, tak si poradit nechají. Za nějaký ten bakšiš - samozřejmě směrovaný od rádce k úředníkovi. ;-)
Autor: velkej Ká Čas: 2021-01-22 14:02:13 Titulek: Re: Chudáček stát! [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A divíte se? Ty firmy zápasí mezi tím, co chce trh (tedy lidé doopravdy svými penězi), a tím, co chce stát (tedy zmanipulovaný dav lidí, který je dostatečně hlasitý), protože to jsou dvě zcela odlišné věci. A protože je reálně živí to, za co jim lidi platí, hledají a využijí všechny způsoby, jak přežít výmysly, které lidi vypouštějí ze svých hub. I tu regulaci na české potraviny budou firmy obcházet. Bude to pracnější, ale budou to tak muset udělat, jinak je to bude stát daleko víc a zákazníci budou také platit daleko víc, nebo prostě chodit nebudou, protože (když budou moct) zdrhnou za nákupy za magickou čáru zvaná hranice.
Autor: Barendol Neznámí (neregistrovaný) Čas: 2021-01-22 03:58:17 Titulek: Vlastně ano
Ano, slyšel jsem, že potřebujeme reformu hoteliérství, protože Airbnb, reforma potravinářství právě prošla sněmovnou, pravděpodobně ji někteří schvalují, stavebnictví kritizují různé skupiny, například Zlatý český prasičky, a pokud jde o IT, po regulaci digitálního prostoru volá spousta lidí.

Každopádně s myšlenkou souhlasím.
Jen ještě jeden detail: Porovnávání špatně x lépe mi přijde zavádějící, protože špatně je absolutní hodnota, zatímco lépe je relativní hodnota. Lépe může být stále špatně. Vhodnější by tedy bylo hůře x lépe.
Autor: Richard Fuld (neregistrovaný) Čas: 2021-01-22 17:47:43
Jediný, kdo mluví o nezbytnosti těch reforem, jsou ti, co chtějí ty státní systémy zprivatizovat. Ve skutečnosti ty reformy nutné vůbec nejsou, protože většinou ty státní systémy fungují uspokojivě.
Autor: Barendol Neznámí (neregistrovaný) Čas: 2021-01-23 03:49:56 Titulek: Re: [↑]
Naprostá pravda, ke konci byla ta bolest, co mě pravidelně nutila ležet, protože jinak se mi dělalo zle, velmi uspokojivá, doktoři mou operaci mohli ještě o pár měsíců odložit a nic by se nestalo.
Pravděpodobně jsem si ze školy odnesl těžce rozházenou psychiku, to je taky velmi uspokojivé.
Autor: norbertsnv Čas: 2021-01-23 11:40:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Len či nie ste hypochonder :-D
logo Urza.cz
kapky