Stát vraždí kojence! – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: pavel77
Čas: 2017-07-10 00:00:02

Stát vraždí kojence!

Charlie Gard je jedenáctiměsíční chlapec, který trpí vážnou degenerativní chorobou. Nevidí, neslyší a bez přístrojů by nemohl dýchat. Jeho rodiče dokázali ve sbírce získat poměrně velké množství peněz, aby ho mohli převézt z Anglie do USA, kdy by mu mohli poskytnout experimentální léčbu, jež dává malou naději na zlepšení jeho stavu. Pomoc nabídla i vatikánská nemocnice, podporu vyjádřil papež nebo prezident Trump.

I přesto podala nemocnice žalobu, aby mohla Charlieho opojit od přístrojů. Soudy jí dal za pravdu, a další léčbu nepovolil. Dítěte se nezastal ani Evropský soud pro lidská práva. V nejlepším zájmu dítěte má prý být důstojná smrt. Názor rodičů nikoho nezajímá, o životě a smrti rozhoduje soud svým „nezávislým a objektivním úsudkem.“ (Zatím je však Charlie stále naživu – napsáno 7. července.) O veřejné peníze rozhodně nejde, rodiče vybrali dost peněz, aby nesli náklady sami.

Osobně mi to přijde horší jak nacistické „eutanazijní“ programy T4. Tam se vraždilo tajně, veřejně vraždění dětí by se i v nacistickém Německu setkalo s velkým odporem (na nátlak katolické církve a veřejnosti byl pak program oficiálně ukončen). Zde soud nařizuje vraždu naprosto veřejně a s žádnými velkými protesty se nesetká. Jak to bude dál pokračovat? Kdy si přijdou pro vaše postižené dítě?
Přečtení: 31099

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 12:28:39 Titulek: Re:
mysleno asi jako vitezstvi normalniho ,sobestacneho bileho muze jako volice.
Trump sice dela picoviny, ma zlatou pracovnu, neni to zadny ankapak ,ale furt si jeste myslim, ze hraje mimikry na uchlacholeni deepstatu a jednou dostanou rudozenobarevni buzeranti pecku. Jako ted tou ekologii. Uvidime, treba ho nezlikviduji. Ale pomohl s papezem(to je teda dvojka!)decku, tak ho nechte "pracovat"
Autor: pavel77 Čas: 2017-07-09 23:22:56
Web: neuveden Mail: neuveden
Nakonec ty protesty nebyly asi až tak malé. Co jsem se dočetl, tak nemocnice ho zatím neodpojila, a začínají uvažovat o té experimentální léčbě. Vedení nemocnice tedy nakonec podlehlo tlaku a dítě asi ještě bude žít.

Nicméně pořád jde o to, že si někdo jen tak uzurpuje moc nad životem cizího člověka. Respekt k rodičům žádný. Kdyby se do toho tak neopřeli, nesoudili se a nepodařilo se jim získat takovou podporu (sbírka, internetové petice, papež, Trump), tak by se asi nic nezměnilo a už by byl dávno konec.

Mimochodem to není zdaleka poprvé. Už si to úplně nepamatuji, ale není to tak dávno, co si rodiče z Anglie "unesli" těžce nemocného syna do Prahy, pátral po nich i Interpol. Zde se, myslím celkem úspěšně, léčil v protonovém centru.
Autor: Urza Čas: 2017-07-10 06:11:12 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohužel máte pravdu....
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 08:41:58 Titulek: Re: [↑]
Urzo, nakoukl jsem do fejsbukprofilu jednoho slusneho a pracoviteho cloveka(zvlastne nadany ale neni) a nasel jsem tam kresleny vtipek: stara, drevena lod v bouri ve vlnach je uz zpola rozebrana jednotlivymi namorniky, kteri si jeste na jeji palube stavi z jejiho materialu sve vlastni zachranne lodicky. A pod tim napis-pravy libertarianismus. Zacina faze zesmesnovani kvalitnich a zachranujicich veci.. Premyslim, jaky mu namalovat obrazek. Puvodne jsem chtel pi.. , ale ted vymyslim neco sofistikovanejsiho.Neporadite?
Autor: Urza Čas: 2017-07-10 10:40:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jsem dobrý na vysvětlování a logiku, ne však na různé populární grafická ztrárňování :o(
Umím tedy odpovědět slovy, ne obrázkem xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 12:33:06 Titulek: Re: [↑]
tak tam asi necham tu pi.. Ale starou, s hulkou.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-07-10 10:46:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nakreslit podobnou loď, která se potopí se všemi lidmi, aniž by udělali cokoliv pro svou záchranu. "Všem stejné šance na přežití."
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-10 10:49:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Hahahaha...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-10 10:47:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ale ten vobrázek je naprosto v pořádku,
je vcelku rozumné opouštět potápějící se lod
a vcelku nerozumné ji flastrovat, když jde ke dnu...

Vždyt jde spíše o zesměšnování státu, to je snad ta rozvrzaná potápějící se bárka,
i když lepší by byl nepochybně nákej moderní parník se jménem Titanic,
ten se jevil značně nepotopitelně...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 12:41:52 Titulek: Re: [↑]
zeby? Ten clovek se mi nezdal az moc doleva. Az na podporu zakona o prirodnich parcich, co ted schvalil parlament. Ale v tom bylo pred schvalenim tolik lhani, ze bylo oblbnuto hodne slusnych lidi. Nevite, o co tam slo? Jak ua tim byl babisak Brabec, tak urcite nejaka prasarna. Jeden z nazoru je, ze Sumavu atd dal rudozelenym buzerantum na hrani, aby mu pak neremcali do jeho jinych ekozverstev. Jak se v synagoze modli vedle sebe chudak a bohac: Pane, dej mi aspon korunu na chleb...Pane, dej, at ziskam ten milion na burze...Tak mu dal korunu:Na a nerus mne ho!
Autor: marek28 Čas: 2017-07-10 15:22:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já myslím, že je ten obrázek naprosto v pořádku. Libertarianismus přece znamená, že každý může plout svou cestou, ne? Je lepší postavit si řadu menších lodí, na kterých se kdokoliv může vydat kamkoliv, než postavit jednu obrovskou a pak se někam plavit proti vůli většiny.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 16:44:43 Titulek: Re: [↑]
urcite. Ale tohle vypadalo, ze to drevo namornici rozkradli, a proto se ta lod potapi.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-10 16:57:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
I to je myslím v pořádku,
vždyt Gorbačova perestrojka kdy povolil uzdu a dopřál částečnou svobodu vedla k rozpadu SSSR,
a tak to možná znázornuje situaci,
že liberární stát povede k rozpadu státu jako takového...

Že se ten stát rozkradne je věc jistá, vždyt podobně se rozkradnul i socialistický majetek,
a noví Babišové si na tom zase nahrabou,
ale každej má vždycky možnost bejt chytrej jako Babiš a nahrabat si,
pokud na to zrovna někdo není, tak pak je zbytečné si ztěžovat že chytráci zbohatli a on má holej zadek...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 17:37:16 Titulek: Re: [↑]
no vidite, ze to jde! My z Vas tady ten zensocialismus nakonec vytlucem.
Ale stejne mam z obrazku pocit(vzhledem k celemu tomu jeho fejsbuku), ze je levej. A ze tim chce rict, ze kdyby lidi nebyli sobci, tak by to plulo klidne dal. Chtel jsem s nim spolupracovat, ale nebudu. Nikdy s levicakem do kseftu!!-to je tezka nemoc vsech organu. Kdyz pak prijde do tuheho, tak ucuknou pred odpovednosti.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-10 20:06:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
My z Vas tady ten zensocialismus nakonec vytlucem.
.................................................
To spíše projede velbloud uchem jehly, nežli já abych se hnal za nějakým majetkem,
s vlastnictvím jsou jen starosti,
takže po vzoru jednoho filozofa, všechno své si nosím s sebou...

I když dneska na to stačí i pro ty bohatý jen kreditka...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-10 20:08:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Já tedy na ten zen tedy moc nejsem,
tomu se věnují spíše rozumáři,
já mám radši taoismus, ten je vhodnej pro blbý...
Autor: marek28 Čas: 2017-07-11 14:55:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, jak to autor myslel. Já to chápu tak (znám ten obrázek), že je na tu loď někdo naházel a museli plout společně. Jenže teď se rozhodli, že si místo toho postaví řadu menších lodí a vyplují každý jinam.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-11 15:18:51 Titulek: Re: [↑]
tak jo, to jsem rad. Mam cuch na lidi a ten, co to dal na facebook, se mi zdal celkem normalni a jen mirne doleva(sdilel Hnuti duha), a bylo mi dost divny, ze by si delal prdel z libertarianstvi. On je soukromnik a to delaji jen statni zamestnanci( a nebo dotacni kapitaliste). Takze asi uz slysim travu rust..Je to ale stejne obrazek, ktery se sa vylozit uplne protichudne. Tak me pri tom napadlo, ze bychom meli udelat libertariansky komiks pro skolaky a predskolaky.Ale naprosto jednoznacny.Protoze to za chvili dopadne takhle:http://www.svobodny-svet.cz/4653/mladez-je-dnes-indoktrinovana-vic-nez-za-normalizace.html
Malymu jsem vykladaval pohadku o komunistech jeste sotva lezl a jak se tesil na pokracovani! (cilil jsem to na zavist-ze ceka fronta deti na bombony a nekteri predbihaji s takovymi cervenymi knizeckami s tresinkou)
Autor: pz100000 Čas: 2017-07-11 04:30:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Proti vuli vetsiny? Chm...
A taky je trochu otazka, zda neni lepsi doplout, byt i ne presne k puvodnimu cili, nez se do jednoho svobodne utopit na prvni vetsi vlne.
Autor: marek28 Čas: 2017-07-11 14:58:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, není to lepší. Tuhle argumentaci znám třeba ohledně EU. Že si prý máme právě z tohoto důvodu nechat neustále rozkazovat a srát na hlavu. Přitom kdyby tenhle argument někdo myslel fakt vážně, tak v první řadě je to argument proti němu, aby naopak nechal ostatní na pokoji, když vidí, že se ta kocábka rozpadá.
Autor: pz100000 Čas: 2017-07-11 15:53:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Rozumim, lec Vase prirovnani ponekud kulha - rozebehlym ovcim topeni ve vlnach prilis nehrozi. Tak ci tak, ja bych pred svobodnym utonutim prednost nesvobodnemu dopluti nejspis dal. Je-li rozum a racionalita priznakem etatisty, budu se s tim muset smirit.
Autor: marek28 Čas: 2017-07-11 20:14:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak ale to je jen váš dojem, že se nutně musí potopit, vůbec to nemusí být pravda. :) A co když vás po doplutí pošlou makat na zbytek života do uranových dolů? To je lepší se v klidu utopit, ne?
Autor: pz100000 Čas: 2017-07-12 09:09:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ne, nemusi. To uz tak u ruznych hypotetickych konstrukci byva. Lec uklouznou-li sparu Neptunovu, cekaji je do jednoho kurdeje, zizen, omrzle udy a upal, zprzneni pozde se vybarvivsim nahodne zachranenym gay-etatistou a po jeho nasledne konsumaci po vitezstvi v litem boji na zivot a na mrd nakonec bolestiva smrt nudou. To uz radsi fklidu uranovat, ne?

Kazdopadne v realnem zivote lze pozorovat, ze ac kolem pobrezi a po jinych Berounkach se lide ometaji indivindi zhusta, u cest transokeanskych vetsinou svuj libertarianismus odkladaji a voli potupne socanske parolodi. Nejaky duvod to nejspis mit bude.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-07-10 07:09:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No kolikrát je ten "únos" jediné řešení. Jak vůbec dopadli ti rodiče s klukem v protonovém centru? Budou je soudit za "únos" vlastního dítěte?
Autor: Matouš Novák (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 10:04:53 Titulek: Re: protonové centrum [↑]
S tím klukem v protonovém centru to bylo jinak. A to zásadně jinak.
To dítě trpělo nemocí, která se protonovým zářením NELÉČÍ. Protože ta protonová léčba je méně účinná. Jeho rodiče ale podlehli bludu, že je to jeho jediná naděje.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vona se ta doba otrokářská tedy již značně humanizovala,
i když vono je asi spíše jednodušší nežli se vo otroka starat,dát mu určitou svobodu aby se staral sám o sebe,
a pak mu sebrat určitý zisk,
takže skrze robotu jsme se dostali k daním,

ale votrok je stále majetkem svého pána, a stejně tak i votrokův majetek je majetkem jeho pána,
a ten život otroka je nakonec také v rukou pána, at už jde o kojence či někohoho již dospělého...

Bejt vobčan znamená bejt otrok státu,
což si může každej votrok vyzkoušet, když se postaví proti svému pánu...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 08:30:54
socialismus(jakykoliv, i nacionalni)je system, kde lide nejsou na svych mistech. Cim neschopnejsi a nemoralnejsi idiot, tim vyssi moc. Rika se, ze clovek nejvic nenavidi toho, kdo je mu nejvic podobny. Takze likviduji jakoukoliv nekvalitu a nemohoucnost. Nemocne, chude, stare, male, ....
Pak existuje taky opacny trend. Likviduji i bohate a schopne, podnikave. Podvedome je obdivuji, ale nenavidi je. Cela ta imigrace bude zrejme z podobneho soudku. Znicit za kazdou cenu bohate(svobodu kapitalismus), aby tak nevycuhovala jejich blbost.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 08:49:50 Titulek: Re: [↑]
tihle curaci totiz neuznavaji nic duchovniho, neviditelneho, z ceho neni hmotny uzitek(treba soucit s chudakem a dobry pocit z pomahani ) Jsou to navenek velci humanisti, ale vevnitr sobecky odpad. Tihle mocni psychopati nadelaji jeste mnoho skod.
Web: neuveden Mail: schován
Mně by zajímalo jestli ty lidi, kterým stát takto ubližuje, ztratí víru ve stát. Jakože ne, že se vyloženě stano utřeba anarchisty, ale už přestanou brát stát jako jediné dobro a začnou mít přístup typu "seru na volby", "nejradši bych daně neplatil, těm kurvám", "politici jsou zmrdi." atd. :)

Já teda znal jednu, která se chtěla nechat přejmenovat, protože nesnášela svý jméno na občance a nepovolili ji to, protože její jméno nebylo mezi povolenými jmény. Takže měla smůlu. A já si říkal, že když ji takto stát zklamal, že dá ankapu třeba šanci. Ale když jsem jí s ním seznámil, začalo klasické "utopie, nemůže fungovat, bla bla, bez státu to nejde" atd.

Fascinující.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-07-10 10:40:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Mně by zajímalo jestli ty lidi, kterým stát takto ubližuje, ztratí víru ve stát. Jakože ne, že se vyloženě stano utřeba anarchisty, ale už přestanou brát stát jako jediné dobro a začnou mít přístup typu "seru na volby", "nejradši bych daně neplatil, těm kurvám", "politici jsou zmrdi." atd. :)
....................................................................................................................

To já spíše věřím na pozitivní vývoj třeba toho státu,
nežli na nějaké negování současné situace...

Takováto ztráta víry skze negativum bývá obvykle nahrazena zase jinou víru v nějaké jiné pozitivim,
lépe je přijít o víru skrze něco pozitivního, jako když se z prvnáčka po čase stane druhák...

Taknějak to viděl i Marx ten vývoj k bezstátní a beztřídní společnosti,
bohužel měl silnou potřebu negovat ten zlej kapitalismus skrze podělanou revoluci,
takže opět používal nějaké negativim jenž je třeba odstranit...

Vona ta víra může odpadnout dvěma způsoby,
budto zklamáním, nebo zcela naopak, když dosáhnete cíle,
nebot víra je něco, co směřuje do budoucnosti,
a dosáhneteli cíle, jste přesně tam, kde jste chtěl být a již nějakou tu víru nepotřebujete...

Já tedy spíše věřím spokojenosti, nežli nespokojenosti,
vždyt právě etatisté jsou ti největší nespokojenci se světem se silnou potřebou regulovat budoucnost...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2017-07-10 13:40:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jeden z důvodů mého "odchodu" z klece jménem stát bylo to, že jsem se před mnoha lety stal vlastně bezďákem a chtěl jsem z toho vybřednout. Stát mi byl totálně k hovnu a byl mi ohromnou překážkou, řečeno zaobaleně a srůžovou mašličkou. Pak to trvalo ještě asi necelých 10 let (taky jsem měl jiný starosti), ale aniž bych si to nějak uvědomoval, stát se stal hradem z písku na mořském pobřeží, ke kterému se blíží příliv. A bylo jen otázkou času, kdy si koupím komp, pořídím internet a začnu se zase zabývat ekonomií. Narazit na RŠ, to se dalo čekat. Ale fakt je, že léčba etatismu je na roky. To je horší, než rakovina. Pokud si pamatuju, mě to trvalo snad 3 roky "ozařování".
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 09:01:28
Ivan Mladek: Proc jsem pravicakem? Protoze uprednostnuji system, ktery pomaha schopnym a ne neschopnym.Protoze ti pak vytvori vetsi bohatstvi, ze ktereho je pak mozne pomoci tem skutecnym chudakum. Tahle levicova pakaz nici v bezhlave zavisti ty nejkvalitnejsi.Co to je za prirodni, obranny mechanismus? Asi nasadila socialismus(rakovinu, ktera sobecky nici i sveho hostitele) na zniceni lidstva.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-07-10 10:49:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jestli je tím myšleno vítězství Trumpa, tak potěš koště. To, co on předvádí... ne, že by ta druhá píča byla lepší, ale vyzdvihovat ten stav je nepodložené.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-07-10 12:28:39 Titulek: Re: [↑]
mysleno asi jako vitezstvi normalniho ,sobestacneho bileho muze jako volice.
Trump sice dela picoviny, ma zlatou pracovnu, neni to zadny ankapak ,ale furt si jeste myslim, ze hraje mimikry na uchlacholeni deepstatu a jednou dostanou rudozenobarevni buzeranti pecku. Jako ted tou ekologii. Uvidime, treba ho nezlikviduji. Ale pomohl s papezem(to je teda dvojka!)decku, tak ho nechte "pracovat"
Autor: velkej Ká Čas: 2017-07-10 23:14:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, a já si nemyslím, že zrovna tento volič vyhrál. Trump staví zdi, překážky, omezuje svobody. Jeho nohsledi jsou z velké části nábožensky založení, tak pomalu desekularizují stát, např. v Texasu nedávno prošel zákon, který v podstatě znemožňuje adopci ateistům (o jiných nábožensky problematických skupinách ani nemluvě). Ano, vítězství Trumpa zvedlo bílému muži ego, ale v dlouhodobém horizontu na něm prodělá.
Autor: Szaszián Čas: 2017-07-10 23:30:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1) např. v Texasu nedávno prošel zákon, který v podstatě znemožňuje adopci ateistům

- To se mi nezdá… Jak se vypořádali s Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof?
Autor: malej Ká (neregistrovaný) Čas: 2017-07-11 21:51:22 Titulek: Re: [↑]
> No, a já si nemyslím, že zrovna tento volič vyhrál. Trump staví zdi, překážky,
Schválený rozpočet nevyhradzuje žiadne prostriedky na stenu medzi USA a Mexikom. Máte na mysli niečo iné?

> omezuje svobody.
Súhlas.

> Jeho nohsledi jsou z velké části nábožensky založení,
Ani nie. Tí najfanatickejší Trumpovi zástancovia ("alt-right") sú obyčajní nacionalistickí socani a sú pomerne ateistickí. Medzi klasickýmí konzervatívcami, najveriacejšou skupinou, bol Trump relatívne nepopulárny.

> tak pomalu desekularizují stát, např. v Texasu nedávno prošel zákon, který v podstatě znemožňuje adopci ateistům (o jiných nábožensky problematických skupinách ani nemluvě).
Nezmysel. Ten zákon iba umožňuje adopčným agentúram vyberať si medzdi kandidátmi na základe náboženstva.

> Ano, vítězství Trumpa zvedlo bílému muži ego,
Biely muž zostával doma v oveľa väčších počtoch ako kedykoľvek predtým.

> ale v dlouhodobém horizontu na něm prodělá.
Samozrejme. Ako keby ľudia niekedy na politikoch neprodělali...
Autor: TaxationISTheft Čas: 2017-07-10 14:25:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
v USA máš hromadu rudo-zelené

eko-zákony jsou tam poměrně brutální
Autor: Szaszián Čas: 2017-07-10 18:49:45 Titulek: Předpověď se začíná plnit
Web: neuveden Mail: neuveden
Pokud to tak je, vypadá to, že Szasz v roce 1999 v knize "Fatal Freedom" předpovídal opět správně. Z recenze této knihy:
More darkly, Szasz warns, the “right” to suicide, if viewed as a medical intervention, can lead—especially in a society where the access to health care is controlled by the state—to unintended consequences. Like the person held in a mental hospital who wants nothing more than to leave but is told instead that he has a “right” to treatment that will be given to him like it or not, the elderly and sick in socialist countries risk being told they have a “right” to suicide, like it or not. Hard to believe? Read chapter six, “Perverting Suicide: Killing as Treatment.”
zde: https://fee.org/articles/book-review-fatal-freedom-the-ethics-and-politics-of-suicide-by-thomas-szasz/
Autor: Rýže 58 Čas: 2017-07-11 10:47:33 Titulek: Re: Předpověď se začíná plnit [↑]
Web: neuveden Mail: ryzeto v doméně gmail.com
To je trochu mimo. V tomhle případě jde o klasické léčit či neléčit neléčitelné. viz info zde: http://www.bioethics.org.uk/images/user/charliegardstatement.pdf
Autor: Szaszián Čas: 2017-07-11 22:31:30 Titulek: Re: Předpověď se začíná plnit [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přečetl jsem a mimo mi to nepřijde. Může se jednat o první krok; víte přece jak je to s vařením žáby…
Szaszovo (1999) elderly and sick in socialist countries risk being told they have a “right” to suicide, like it or not a verdikt soudu(2017) it was no longer in his best interests to continue artificial ventilation (…) it would not be in Charlie’s best interest to undergo experimental “nucleoside therapy” in America as this had no realistic prospect of benefit and might have added to his distress.

Máte pravdu, že se jedná o klasické "léčit či neléčit neléčitelné" (v textu není nic o odpojení od přístrojů); když o tom ale rozhoduje stát, a ne jedinec (v tomto případě rodiče), a když stát začne hovořit o "nejlepším zájmu zemřít", vždycky to může být první krok.
logo Urza.cz
kapky