Studio Svobodného přístavu: O společnosti a státu s J. Pokorným – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2021-03-13 12:00:00

Studio Svobodného přístavu: O společnosti a státu s J. Pokorným

Přečtení: 8459

Reagujete na tento komentář:
Autor: Karel K Čas: 2021-03-14 19:23:13 Titulek: Re:
OK, vyjádřil jste svůj nesouhlas s Urzovým postupem. Mohl byste dát nějaký pozitivní návrh - jak by měl Urza jednat, aby jeho diskuse s lidmi jiného založení měly smysl?
Autor: Karel K Čas: 2021-03-14 17:27:12
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Jo, je to holt problém, když přísný logik diskutuje s člověkem, který to myslí určitě dobře, ale logika mu nic neříká. Nevím, jaký postup by byl smysluplný. Možná by pomohla větší trpělivost a hlavně nedrtit ho hned vyvracením každého klopotného příkladu. Možná by nebylo špatné s ním některý jeho příklad probrat úplně kliďánko a hlavně mu klást otázky!.
Autor: Nikdo důležitý (neregistrovaný) Čas: 2021-03-14 19:04:28 Titulek: Re: [↑]
Nevím, zda bych to nazval logik. Já jsem u toho vydržel první půl hodiny, ale pan Urza mi přišel naprosto katastrofální Ten host chce vysvětlit nějakou myšlenku, nahodí nějaký příklad a pan Urza ho začne okamžitě rozbíjet. Přišlo mi jako by někdo vysvětloval gravitaci a řekl by „Představte si Newtona, jak si čte pod jabloní a na hlavu mu spadne jablko“. A ten druhý by začal, že "Newton je dávno mrtvý a pohřbený, a že je zima, takže žádné jablka nerostou“. Bylo vidět, jak je ten host z něj nešťastný. Jenže je prostě příliš slušný a neprůbojný, aby pana Urzu trochu srovnal. A pan Urza byl jako ten zmiňovaný autistický matfyzák, kterému v komunikaci nedochází méně jasné náznaky, než je rána pěstí.

Škoda, že ten host nejdříve neudělal to video, o kterém se bavili. Protože tam mohl vysvětlit myšlenky, aniž by mu do toho neustále skákal pan Urza.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-14 19:23:13 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
OK, vyjádřil jste svůj nesouhlas s Urzovým postupem. Mohl byste dát nějaký pozitivní návrh - jak by měl Urza jednat, aby jeho diskuse s lidmi jiného založení měly smysl?
Autor: Nikdo důležitý (neregistrovaný) Čas: 2021-03-14 19:44:28 Titulek: Re: [↑]
Já si myslím, že on umí diskutovat. Jen tady byl příliš agresivní. Navíc proti někomu, kdo na to zjevně nebyl připravený a nemá ani povahu, a ten se rychle stáhl do defensivy. Bylo vidět, jak ten host začal přitakávat a ustupovat. A to čistě, aby se vyhnul konfliktu. Ono by stačilo, kdyby pan Urza počkal na pointu příkladu a řešil ji, a už by ta diskuze vypadala jinak.
Autor: pz100000 Čas: 2021-03-15 16:20:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Já jsem u toho vydržel první půl hodiny, ale pan Urza mi přišel naprosto katastrofální Ten host chce vysvětlit nějakou myšlenku

Mate ten cas nejak zmateny, ale pravda, ono to hrozne leti. Nicmene za prvni pulhodinu se pan host k zadne myslence ani nepriblizil (a vcelku konsistentne v tom vytrval az do konce, to zase nutno uznat), naopak Urza se cirka po tu dobu drzel HODNE zpatky (jiste uz tusil, ze to pozdeji s prehledem dozene :)).

Problem nebyl jen v (jiste omluvitelne) nervozite ci nezkusenosti pana hosta. Oni tihle frekventanti genderovych sociologii jsou ke klickovani mezi myslenkami dusledne vedeni tak nejak vseobecne a cim jsou pro ankapaka dane a stat, tim je pro ne konkretni vyjadreni. Kam by taky s takovou dosli, zejo...
Autor: JH (neregistrovaný) Čas: 2021-03-15 08:39:19
Připojuji se k Nikomu důležitému, toto video jsem celé také nedal. Pan Urza vede diskuzi velice konfrontačně, až agresivně. Přitom jeho argumentace a logika rozhodně nejsou neprůstřelné. Mě pobavilo např. to, když se hosta zeptal. proč mluví o anarchii, když chtěl mluvit o kapitalismu. Co je to tam ten nápis za těmi skleničkami ?

Já u pana Urzy obdivuji hlavně jeho sebevědomí. Povrchní znalost (spíš neznalost) filosofie a historie, pár základních věcí z ekonomie, které neustále opakuje (on sice mluvil, že má i odbornější přednášky, mně všechny jeho přednášky připadají stejné, stejnou věc opisuje stokrát jinak), absence humoru (uznávám, že to může být jen můj pocit). V žádné debatě jsem pana Urzu neslyšel říct, že něčemu nerozumí, že něco nezná, že o něčem neslyšel.

Možná jsem se nechal trochu unést, ale chování pana Urzy v tomto videu se mi opravdu nelíbilo. Host sice mluvil trochu zmateně, mohlo to být nervozitou před kamerou, ale myslím si, že kdyby ho pan Urza nechal rozvést myšlenku, mohlo to být pro debatu přínosné.
Autor: JH (neregistrovaný) Čas: 2021-03-15 09:08:53 Titulek: Re: [↑]
Tak to zase beru, že pan Urza částečně uznal svou chybu.
Autor: pz100000 Čas: 2021-03-15 15:41:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Tak to zase beru, že pan Urza částečně uznal svou chybu.

Meh...
Mozna jste si jako ja mel zacernit oblicej a zkusit z nejake andrgraundove internetove kavarny na ten fejsicek napred potajmu juknout.
Byl byste zrejme prekvapen, ze ono "uznani chyby" spociva toliko v postesknuti si, ze cteneho pana P. kopal do prdele MALO.
(To be fair: tentokrat nemohu nepriznat, ze nebylo nesnadne nezkouset nesouhlasit.)
Autor: Alois (neregistrovaný) Čas: 2021-03-16 07:06:53
Návrh: Pro příště by všichni noví hosté mohli napřed projít přípravným školením výrokové logiky, aby k němu nemuselo docházet až během rozhovoru.
Autor: Menzes (neregistrovaný) Čas: 2021-03-16 15:08:13 Titulek: Menzes
Ja Urzovi vubec nemam za zle, ze se choval takovymto nestastnym zpusobem. Kdyz clovek menstruuje, je tezke se udrzet na uzde, kdyz s clovekem tak hazi emoce. Pokud ale mate, pane Urzo, cyklus pravidelny, tak prosim priste behem nej nenatacet videa. Diky!
Autor: JH (neregistrovaný) Čas: 2021-03-16 15:28:49 Titulek: Re: Menzes [↑]
To je poměrně trefné :D
logo Urza.cz
kapky