Zátah proti Uberu; kdo je škodná? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-10-11 00:00:02

Zátah proti Uberu; kdo je škodná?

Uber zná snad každý libertarián i mnoho dalších lidí; jde o aplikaci pro chytré telefony, pomocí které můžete buď někomu za peníze nabídnout svezení v autě, nebo si tuto službu objednat. Prakticky každý se tak může snadno stát taxikářem bez zbytečného papírování (a danění xD) a pasažérům Uber též nabízí různé výhody oproti standardní taxislužbě, takže jeho popularita roste; to pochopitelně nebetyčně sere nejrůznější státní čůrácké regulátory a další parazity, neboť se jim z toho těžko vybírá výpalné. Pár grázlů z pražského magistrátu si tedy začalo krátit dlouhou chvíli objednáváním řidičů Uberu, kterými se nechali vozit do Podolské ulice, kde na ně již čekaly zasrané uniformované opice; všem, kdo se do pasti chytli, nyní hrozí přinejmenším pokuty, některým i horší tresty, neboť nikdo z nich minimálně neměl taxikářskou licenci.

A teď vážně… jak může někdo hájit tyto mafiánské praktiky!? Jeden chce vozit lidi za prachy, další se chce nechat za peníze někam odvézt, jiný jim k tomu napíše aplikaci; všichni jsou spokojení, nikdo nikoho nenutí těch služeb využívat, tak v čem je, kurva, problém!? Několik uniformovaných opic a zmrdů z magistrátu, nechutných vyžírků žijících z výpalného zvaného daně, se prostě rozhodlo ve své „pracovní“ době škodit slušným lidem, již spolu dobrovolně směňují své služby; obhajují to nějakou podělanou ochranou zákazníků, že by se z toho jeden posral – vždyť kdo má o takovou ochranu zájem, přece nemusí Uber vůbec používat! A teď do toho ta zpropadená lobby klasických taxikářů, jež se snaží to všemožně zakázat; tak zatraceně, když tomu neumíte konkurovat, začněte to sami provozovat a nenuťte lidi, aby užívali služby, které sami považují za horší (kdyby ne, konkurovat dokážete).
Přečtení: 13724

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2016-10-12 04:12:08 Titulek: Re:
K tomuto komentáři jen dodávám, že LWG ví, o čem mluví, neboť se tím živí; tak jej beru vážně a ostatním čtenářům doporučuji totéž xD
Autor: marek28 Čas: 2016-10-11 06:51:37
Web: neuveden Mail: neuveden
Šmejdi. Jak se takoví lidé vůbec můžou ráno dívat do zrcadla? Ta jejich schizofrenie je zajímavá - tak na jednu stranu volají po tom, jak v Praze zregulovat auta, podporují cyklojízdy a dny bez aut a podobné sračky, ale když tedy lidé sami přijdou s něčím, co opravdu funguje a ten počet aut ve městě snižuje, tak je to taky špatně. Mimochodem tohle je taky síla. http://archiv.ihned.cz/c1-65463980-urednici-se-zamerili-na-sdilenou-ekonomiku-kontroluji-i-venceni-psu
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Počet aut to tedy asi nesnižuje,
nebot černý taxík je auto stejně jako legální taxík,
a stát se do toho sere prostě proto, prototože dnes jsou na paškále na černo pracující podnikatelé, což je program jenž vynesl Babiše do vlády...

Když někdo nahlíží situaci tak, že platit nedobrovolně daně není zlodějna,
pak je již jen malý krok k tomu říci, že neplatit daně je zlodějna,
a vždycky se najdou nadšené svině, které udávají tu gestapu, tu STB a tu zase bernáku či komujávím...

No a nebyl snad Babiš sice neprokázaně ale přece jen spoluracovníkem s STB ...
Takže to jaksi vypovídá o morálním profilu tohoto úspěšného podnikatele,
jenž ví že spolupráe se státem se mu rozhodně vyplácí...


Autor: velkej Ká Čas: 2016-10-11 10:29:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Snižuje. Sdílená ekonomika je i o sdílení zdrojů, a je rozdíl mezi autem, který je výhradně pro jednoho člověka a většinu času někde parkuje, a autem, které neustále někoho vozí a za den obslouží třeba (snad nekecám) 50 lidí. Takže určitá úspora aut tam být může, pokud se lidé přikloní k tomu, že nemusí automobil vlastnit. Ale samozřejmě ještě víc pomáhají takové věci jako plovoucí pracovní doba atd.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-11 15:14:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Sdílená ekonomika
....................

Sdílená ekonomika je nejspíš když pojedu z Prahy do Berouna,
ale asi to bude těžko cesta z Košíř na Smíchov,
copak jezděj nějaký stopaři po Praze...

Sdílená ekonomika je, když já tam jedu a vás svezu
a ne naopak
že tam jedu protože vy tam chcete jet...

Mám takovej pocit, že si taxikářská lobby uzákonila i nějakou minimální sazbu,
a tak to lidi prostě vobcházej,
černý taxíky ostatně jezdily vždycky, jen dneska si to rozšířili lidi přes internet...
Web: neuveden Mail: neuveden
Nejvtipnější je, že oni dělají všechno pro to, aby v očích lidí ztratili jakoukoliv údajnou legitimitu. Protože když na to přijde, tak nejčastější reakce běžného tupého ovčana je, že všechno je ok, pokud dotyčný platí daně, protože z něčeho ten stát živ být musí, někdo musí tu policii atd. zaplatit.

No jo, ale když potom policajti dělají píčoviny? Jen pro představu, Policie ČR žere ročně 31 a půl giga, policie Prahy žere necelé 2 giga. Každý tedy ročně platí zhruba něco málo přes 3 litry za to, že půlka polišů sedí v kanclu, další půlka odkládá takový drobný nezajímavý věci jako jsou krádeže, další půlka řeší vraždy stylem, že si těch X ran nožem udělala oběť sama, další půlka honí babky s rostlinami, další půlka stojí za křovím a měří... za pětikilo měsíčně drahý. A pak ti odpůrci anarchokapitalismu řeknou něco jako že chudý by na ty služby neměli. No když nebudou dělat píčoviny, tak ta policie vyjde třeba na dvě stovky měsíčně pro každýho, a navíc to za ně často zaplatí zločinci. Jestli je v menší ulici deset baráků a v každým průměrně dva lidi, tak mají 4000 kč měsíčně na 2 nebo 3 pochůzkáře, kteří takových ulic projdou třeba deset; a co teprve ve velkých městech a u činžáků a paneláků! A oni budou furt kydat, že by na to nebyly peníze. Notywe. Hlavně, že je tak super, když někdo platí ty daně.
Autor: pz100000 Čas: 2016-10-12 03:22:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ten petipulkovy celek beru - ono to pres vsechny ty matematiky nejspis tak nejak bude. Stale vsak nenachazim vhodnou interpretaci pro 3 litry rocne rovna se petikilo mesicne.

Ne snad, ze by to na veci same neco zasadneji menilo.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-10-12 08:29:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Protože tam mělo být 5 litrů ročně, původně jsem počítal jen s Policií ČR, pak jsem přidal pražskou, a zapomněl přepsat jedno číslo, pardon :)
Web: neuveden Mail: neuveden
A k tomu, že neplatia dane. Nech sa skúsia niekedy porozprávať s vodičom uberu o tom či platí dane. Peniaze mu prídu cez Paypal, Paypal reportuje zostatky na účte daňovým úradom.

Po novom Uber reportuje všetkých vodičov finančným úradom aj so sumami, ktoré platia. Keďže tu neplatí dane z príjmu, musia ich platiť vodiči, ktorí platia daň z príjmu aj z Uber provízie (lebo služba bola dodaná na Slovensku, daň sa platí zrážkou).

Čiže:
- každý Uber vodič musí mať živnosť
- finančné úrady presne vedia koľko zarába, lebo Uber to priamo reportuje, zároveň to reportuje aj Paypal
- daň z príjmu vodič platí z celej sumy, vrátane Uber provízie, Uber si zaplatenú časť dane z príjmu vie dať ako už zaplatený daňový náklad (zaplatenú daň) a o to sa im poníži daňová povinnosť v amerike.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-10-11 15:22:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No a je to vyřešený...

Tedy kromě oné vnucené ctnosti platit z každýho prdu daně...
Autor: LWG (neregistrovaný) Čas: 2016-10-11 15:35:22
Správný směr obhajoby je, že nešlo o stálou činnost, nešlo tedy o nedovolené podnikání. Pokud to z Uberu nelze vyrazit, tak na tomto by měla jít sankce minimalizovat či zkusit z toho vypadnout.
Autor: Urza Čas: 2016-10-12 04:12:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
K tomuto komentáři jen dodávám, že LWG ví, o čem mluví, neboť se tím živí; tak jej beru vážně a ostatním čtenářům doporučuji totéž xD
Autor: skonan23 (neregistrovaný) Čas: 2017-02-04 13:03:24 Titulek: Re: [↑]
Tak se zkus živit jako slušný taxikář a uvidíš jaký budeš mít názor
Web: neuveden Mail: neuveden
Uber má smůlu, že je pro svou velikost a zatím do jisté míry jedinečnost moc vidět. Jakmile se P-P platformy rozjedou pořádně, těžko to půjde zastavit. V prdítku jako je česká republika budou mraky P-P komunit, ve kterých si lidi mohou nabízet cokoli. Organizovaných lokálně, globálně, oborově, obchodně i neobchodně, platbou čímkoli (fajné pro rozšíření kryptoměn) nebo barterem, bůhví jak jinak všelijak, pro stát naprosto nepřehledně. K tomu nastoupí už dnes existující a funkční technika, která nefunguje přes nějaké ofiko sítě (satelity, kabely, ...), ale způsobem přístroj-přístroj, což znepřehlední toky informací, takže další vlastně "obrana" před fízlováním. Teoreticky je samozřejmě nějaká represe nebo fízlovačka proveditelná, ale jak by to bylo technicky složité a hlavně co by stála? Ty statisíce a časem miliony lidí (tak jak dorůstaj generace, pro který je používání nějakýho chytrýho founu úplná samozřejmost) budou hlídat a dohledávat neschopové ze státní správy? Dost možná tímhle způsobem nakonec vznikne obrovská skupina obyvatel ve státě, se kterou si ten stát nebude vědět vůbec rady. Ta komunita bude mít prostřednictvím P-P platforem k dispozici cokoli, co si zamane. Pojede si úplně mimo jakékoli struktury státu i co se obživy týče. K tomu samozřejmě bude využívat úplně jiné prostředky, než je fiat. "Nasype" stát "písek" do internetu, na jehož bezchybném fungování je už teď závislý? V tom systému nakonec pojedou i státní zaměstnanci, kteří budou chtít něco pořádného sehnat. Podobně jako v tuzexových bonech jeli i ti nejzarytější komouši a kupovali si je od vexláků. Čím budou "represivní" státní zaměstnanci (policie, lidi z finančáků, ...) zainteresováni na tom, aby stíhali a potírali roztříštěný systém, který jim samotným bude zpříjemňovat život? Stát je zainteresuje fiatem, když z P-P budou získávat BTC? Ještě nás patrně čeká docela prča.

Mně stát začíná čím dál víc připomínat Hitlera. Vítězí na všech frontách. A nezadržiteně se blíží ke Stalingradu. Možná je už od něj na dohled.
logo Urza.cz
kapky