Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 145)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2015-10-13 09:29:42 Titulek: Re: Systém.. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pravda, toto je také docela rozšířené.... ostatně já k tomu byl vychován.
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 09:08:53 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já vím, jenže na to musí mít člověk nějaké znalosti, které nepadají z nebe.
Já byl třeba vychováván k tomu, že zákony se vždy respektují jen proto, že jsou to zákony; a kdo je nerespektuje, tak je grázl.... no, když jsem byl ve věku těch děvčat, věřil jsem tomu.
Své děti sice vychovávám k tomu, že stát i policajti jsou nepřátelé, ale takových nás není mnoho.
A nemyslím si, že by někdo v šestnácti jen tak sám (bez odpovídající literatury například) došel samovolně k libertarianismu (zejména je-li vychováván k opaku).
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 09:06:38 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Protože když přestanu platit, pošlou na mě exekutory; a když je pošlu do prdele, pošlou komando.... a pak budu v hajzlu.
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 06:57:38 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přiznám se, že v jejich věku jsem i já byl úplně stejný a dýchnul bych taky.
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 06:56:57 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rád bych, ale máte nějaký nápad, jak to konkrétně udělat bez toho, abych sám přišel na bubem?
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 06:56:12 Titulek: Re: naprostý souhlas [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě, je to úplně dementní; ostatně:
http://ankap.urza.cz/index.php?action=branch&id=45
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 00:09:18 Titulek: Re: naprostý souhlas [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten věk se bere jako v každé "správné demokracii" prostě podle toho, kdo jak kde zrovna hulákal a jak šikovně si zařídil kampaň....
Autor: Urza Čas: 2015-10-12 16:54:41 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jako křesťan slyšel; přesto respektuji, že většině nevěřících je nějaké desatero ukradené.
Autor: Urza Čas: 2015-10-12 15:10:09 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Osobně si myslím, že by to tak nemuselo nutně být; respektive určitě nějaký segment trhu by tak fungoval, ale nemyslím si, že nezbytně vše.
Zejména u malých dětí by to klidně mohlo být i jinak z čistě praktických důvodů; pro rodiče je časově méně náročné dát dítě na pár hodin na místo, kde ho postupně budou určit matiku, fyziku (a tak dále), než aby ho neustále převážel z místa na místo (o rozvrhu nemluvě).
Autor: Urza Čas: 2015-10-12 12:24:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohužel hlavní problém všeho jsou ty státní školy.... na to narazíme skoro v každé diskusi :o/
Autor: Urza Čas: 2015-10-12 12:23:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohužel je to tak.
Autor: Urza Čas: 2015-10-12 09:52:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-11 23:36:17 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Za to jsem moc rád; při psaní článku jsem se trochu bál, jestli to není nošení dříví do lesa.
Autor: Urza Čas: 2015-10-11 23:35:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zrovna nad tímto jsem nedávno přemýšlel, když jsem sjížděl s kruhového objezdu, nikde nikdo, já přesto blikal, pak jsem se sám sebe ptal, proč vlastně.
Došel jsem k tomu, že je daleko snazší si ten pohyb automaticky osvojit, prostě blikat vždy; ten malinký pohyb navíc, když to náhodou není třeba, je daleko méně "práce" než pokaždé vyhodnocovat, zda je to zapotřebí.
Autor: Urza Čas: 2015-10-11 20:05:07 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, pochopitelně, každý majitel školy by ve své škole učil, cokoliv by uznal za vhodné.
Samozřejmě by měl právo neučit nic, jenže kdo by mu za to byl ochoten dobrovolně platit?

Je to podobné, jako byste se podivoval, že každý obchod prodává, co majítel uzná za vhodné; a pochopitelně by mohl hypoteticky existovat i obchod, který by neprodával nic.... jenže jak úspěšný by asi byl?
Autor: Urza Čas: 2015-10-11 19:41:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No přece ty soukromé školy, ne?
Autor: Urza Čas: 2015-10-11 19:28:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Je toho opravdu hodně, ale tématu se konkrétně týká například to, že stát škole diktuje, co musí děti učit, i když je to škola soukromá.
Autor: Urza Čas: 2015-10-11 19:19:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Protože regulace jsou tak zásadní, že ty školy formálně sice vlastní majitel, ale reálně o většině věcí rozhoduje stát.
Autor: Urza Čas: 2015-10-11 14:52:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ten výrok znám, i když nemohu říci, že bych z něj byl až tak nadšen, ono totiž dost záleží na tom, co si kdo představuje pod "přirozeným chováním lidí", ale chápu xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-11 13:25:38 Titulek: Re: Abolice st blahobytu pro imi [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jsem moc rád, žes to uvedl na pravou míru; každopádně i já bych uvedl na pravou míru Tvé vidění "mystiky" (na tento omyl jsem Tě už mockrát upozorňoval):
Jen proto, že Platón nějak něco viděl, to ještě neznamená, že všichni, kdo věří v něco, pro co nemají důkaz, vidí věci tak, jak je viděl Platón.
Kdykoliv se s Tebou bavím například o své víře, vždy mi vyvracíš Platóna, se kterým já ale ani nesouhlasím....
Zde bych tedy jen upozornil, že zdaleka ne vše, co označuješ běžně "mystikou", nesplňuje ty předpoklady, které tomu přisuzuješ.
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 22:13:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, myslel jsem něco jiného, ale momentálně tu žádné nemám, já je nesbírám, ale občas mi to někdo pošle mailem, když si přečte mé články.
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 22:06:13 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tento postoj naprosto chápu; jen si nemyslím, že by s tím museli mít zaměstnavatelé nutně problém, oni se mohou na jeho názory vykašlat, hlavně když pro ně pracuje (i když je samozřejmě neznám, pouze to nadhazuji jako možnost, která mě napadla).
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 22:00:33 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, tohle je dobré xD
Ale na policajty nejsou jen klasické vtipy, znám i obrázkové xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 20:06:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
On to takto pířmo neřekl; nicméně to z toho implicitně vyplývá, respektive to implicitně pomíjí.
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 19:43:51 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Velice špatně se to čte, ale myslím, že jsem našel hlavní chybu v jeho argumentaci:
Dotyčný sice správně tvrdí, že pro někoho může být nejvyšší hodnotou jednota, zatímco pro jiného svoboda, už zapomíná na to, že s tím racionálním odůvodněním už to není tak žhavé. Respektive všechno jde okecat, ale prostě při zdůvodňování jednoty je nutno buď přijmout, že to bude jednota v chudobě a blahobyt není důlžitý, nebo lhát a dělat logické chyby. Ona ale většina socialistů argumentuje jednotou a blahobytem, což je logicky neslučitelné.
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 15:54:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Baví mě to, ale obávám se, že vystopovat, že to byl zásah úředníka, není možné úplně vždy.... ono samozřejmě ne všechno zlo světa pochází od státu (i když jsem přesvědčen, že většina ano).
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 13:52:32 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To budu rád, je to mých stránkách o ankapu (klikněte tady ve Stokách na ten rozcestník vlevo, tím se dostanete na takovou zeď, tam vyberete ankap vlajku a tam je ankap seriál).
Co se týče té diskuse, tak se přiznám, že jsem ji nečetl (nebo četl, ale už si ji nepamatuji, když jsem tam teď kliknul, byla docela dlouhá); můžete mi dát odkaz ideálně na nějaký jeden či dva příspěvky, kde bych se mohl dočíst to, o čem mluvíte?
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 12:39:31 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já vím, i proto jsem tomu ve svém seriálu o anarchokapitalismu věnoval celý speciální díl (15 a 1/2) xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 12:28:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Určitě; paradoxní je, že neznalost sice neomlouvá, ale nemyslím si, že by existoval někdo (včetně právníků, kteří se typicky specializují na nějakou oblast práva), kdo by skutečně naprosto jist z hlavy znal celý náš právní řád.
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 12:27:28 Titulek: Re: Hodný člověk [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Občas se mi povede někoho přesvědčit, jen je to trochu boj s větrnými mlýny, protože na každého člověka, kterého přesvědčím, vyplivnou státní školy tisíce a tisíce indoktrinovaných propagandou ovlivněných jedinců.
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 11:36:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já myslím, že je to mimo jiné i tím, že grázlům rozhodně nebude nic bránit v tom, aby se účastnili v politice (leda by pro sebe našli lepší uplatnění); pro slušné lidi, i kdyby se v politice uplatnit mohli, tam budou morální překážky, velká část z nich prostě do politiky nepůjde z principu. Ve výsledku pak mezi lidmi, ze kterých při volbách vybíráme, je daleko větší procento grázlů než v celé populaci, výsledkem čehož lidé volí grázly.

Jsem rád, že oceňujete mé snahy; dávám tomu hodně.
Autor: Urza Čas: 2015-10-10 10:49:43 Titulek: Re: Hodný člověk [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
S ohledem na svou povahu jsem si z toho nikdy nic nedělal, mám priority jinde xD
logo Urza.cz
kapky