Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 144)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2015-10-16 12:03:22 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Hlavně ta největší krádež jsou ty daně samotné; co už se pak s těmi nakradenými penězi strane, není až tak důležité.
Autor: Urza Čas: 2015-10-16 10:04:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To samozřejmě považuji za špatné, ale v podstatě mě to až tak nedráždí; zákony jako takové mi přijdou milionkrát větší problém než to, že nějakých Babišů se netýkají.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 22:35:17 Titulek: Re: ? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Určitě ne; chtěl bych, aby školy nebyly vůbec regulované a každá si mohla učit, co její majitel uzná za vhodné.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 22:28:31 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 22:14:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Škoda; inu, kdybyste našel nějaký kvalitní zdroj, případně o tom měl například knížku, prosím, napište mi to.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 21:53:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
A Vy byste k tomu zdroje neměl?
Všechny tyhle věci jsem četl už mockrát, zdají se mi i celkem pravděpodobné, ale trochu se bojím, jestli to není ten případ, kdy od sebe jednotliví libertariáni opisují jeden od druhého; rád bych o tom i psal, ale nemám nic spolehlivého, z čeho bych mohl vyjít.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 21:46:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano; o nejednom.
Když pomineme bezstátní společnost (tu považuji za nejlepší), pak například (nejen) monarchii považuji za lepší než demokracii.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 21:02:52 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já se tak trochu obávám, že to je trochu oxymoron; obecně demokracii považuji za velmi velmi špatný způsob řízení státu (nemluvě o tom, že státy považuji za špatné).
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 20:43:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono když je něco pod kontrolou veřejnosti, které jsou však vymývány mozky už od základní školy, není to zas až taková výhra....
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 20:24:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím, poměrné vyjádření je férovější.
Ale s těmi absolutními čísly bych to zdaleka tak neviděl; ono se o tom moc nemluví (přesně kvůli té propagandě, o které píši v článku), ale třeba válka v Afghánistánu už stála životy desítek tisíc civilů.... média celkem mlčí. Jakmile ale terorista zabije civilů několik (desítek), všichni se mohou zbláznit. Proto pak vzniká pocit, že moderní armády ty civily nezabíjejí, ale není tomu tak.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 20:22:32 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Došlo, není problém xD

1/ Nesvětí, to se shodneme. Právě proto mi ta paralela připadá správná....
2/ Vidíte, takto jsem o tom nepřemýšlel; možná to skutečně zavádějící je.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 19:39:03 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
1/ Já tedy ohledně vybombardování Lékařů bez hranic neustále slyším, že "ti nahoře, co to nařídili, jsou svině/neschopní, ale piloty vinit nemůžeme, ti jen dělali svou práci". Ohledně té četnosti záleží, jak se na to díváme: pokud to bereme v absolutních číslech, budou mít armády na svědomí o mnoho řádů obětí více, pokud to bereme z hlediska pravděpodobnosti, pak je větší šance, že civily budou zabíjet teroristé než vojáci, na druhou stranu pravidlem to rozhodně není (teroristé mohou zabíjet vojáky a armády civilisty, častěji je to naopak).
2/ OK, to mi ale přijde, že jste spíše výjimka.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 18:52:48 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
1/ Veřejností je to vnímáno jako "nezbytnost", je jim odpuštěno; teroristům nikoliv. Že mají teroristé zabíjení civilistů v popisu práce častěji než vojáci, je pravda; co je na tom nepřesného?
2/ Ten terorista byl jednoznačně vnímán jako sprostý vrah – a to nezabil ani civilisty, zabil jen vojáky, kteří vpadli do jeho země. Ale voják prostě může, terorista ne.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 18:38:47 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
1/ Zabíjení civilistů má v popisu práce i voják; respektive oba dva mají v popisu práce poslouchat rozkazy, přičemž oba dva občas dostanou rozkaz k zabíjení civilistů (pravda, teroristé asi častěji).
2/ Pokud terorista zabije jiné civilisty, než které chtěl zabít, za vinného považován není? Ale no tak.... a co ten loňský, který dokonce ani nezabíjel civilisty, ale české vojáky?
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 14:05:09 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To naprosto chápu; jinak díky moc.
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 14:04:25
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Martin Konvička, 2015 xD
Ne, budu-li hádat vážně, tak bych to také tipoval na Hitlera, jenže to je moc lehké, že by to byl nějaký chyták?
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 13:38:09 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano!!
Toto jsem četl už mnohokrát v nejrůznějších libertariánských textech, že celý koncept školství, jak ho dnes známe (věková segregace, rozdělení do tříd, jasně časově ohraničené vyučovací hodiny, uniformita) přišly do školství z Pruska, kde byly vytvořeny na přímý požadavek vlády na školství, aby toto produkovalo lepší vojáky, ergo je celý ten systém postaven tak, aby potlačoval svobodnou vůli, osobonost, samostatné myšlení, čímž se vysvětlují problémy dnešního školství.
Dává to naprosto dokonalý smysl, celkem bych tomu i věřil a dokonce jsem o tom chtěl i napsat (a mám něco rozepsané), jenže mám jeden problém: nemám žádné seriózní historické prameny, které by toto dokládaly.
Možná se totiž jedná jen o domněnku, která sice docela sedí a zdá se uvěřitelná, nicméně je to něco, co se vzalo kdesi a všichni libertariáni to opisují jeden od druhého (už jsem takových článků vážně četl bezpočet). Dokázal byste to odzdrojovat?
Autor: Urza Čas: 2015-10-15 12:41:30 Titulek: Re: povinnost [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si naopak myslím, že většina problémů současného světa je způsobena právě tím, že lidé mají potřebu řešit více než sebe a své blízké; mají potřebu diktovat ostatním, jak mají žít a co mají a nemají dělat.
Kdyby se každý staral o své věci a ostatní nechal na pokoji, bylo by hezky.... ono bohužel na každého vojáky, který v rámci nějakých vyšších cílů chce hránit i mou prdel bude existovat za jiný, který v rámci jiných vyšších cílů nemá problém mou prdel obětovat....
Autor: Urza Čas: 2015-10-14 22:29:51 Titulek: Re: povinnost [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vy žijete 3/4 roku v UK? Jaké to tam je s fašismem? Četl jsem o tom docela hodně, že v některých oblastech je tamní společnost svobodnější, na druhou stranu ohledně zbraní jsou to zas úplní magoři. Jaké máte zkušenosti?
Autor: Urza Čas: 2015-10-14 22:28:38 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tohle se nedávno řešilo na D-F.
Pracujících je v ČR asi 5M lidí, z toho ve státním sektoru a neziskovkách něco přes 1M, takže ve výsledku necelé 4M lidí to platí.
Problém je v tom, že toto číslo není konečné, protože v tom máte i soukromé firmy, které jsou ale nějak absolutně napojené na stát, což se též nedá moc započítávat; nikdo ale nezná ten poměr mezi nimi a ostatními.
Na druhou stranu si myslím, že 15 % je dost nízké číslo.
Autor: Urza Čas: 2015-10-14 22:26:03 Titulek: Re: benga [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono je to tak nějak přirozené; většina lidí dělá to, co jim dává nejvyšší zisk a nejmenší námahu.
Ostatně kdo by riskoval život a namáhal se, když za to nejen není oceněn, ale dokonce je na tom penalizován, protože mají čárkový systém.... a kdo dělá pořádně, nenasbírá tolik řádek.
Netvrdím, že nikdo z nich nebude "zásadový" (a to je možná ještě horší), ale zas tak moc jich nebude.
Krom toho co tam chodí za lidi?
Autor: Urza Čas: 2015-10-14 15:24:10 Titulek: Re: Děkuji.. [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Děkuji za doplnění, to je samozřejmě pravda.
Autor: Urza Čas: 2015-10-14 15:21:56 Titulek: Re: Vojáci jen poslouchají rozka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Takový článek bych opravdu rád viděl, protože v tom sám nemám jasno.
Mám tedy jasno v tom, že ti "řadoví vykonavatelé" jsou sice vini nejjednoznačněji, ale zdaleka nevím, zda "nejvíce", to posoudit neumím, protože se na Váš text těším.
Autor: Urza Čas: 2015-10-14 13:21:09 Titulek: Re: Islám v ČR ano nebo ne? [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ona tedy ani Merkel není tak blbá, aby jí tohle nedošlo.... proto už také začíná obracet.
Autor: Urza Čas: 2015-10-14 12:44:41 Titulek: Re: povinnost [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
potřebu pomáhat a chránit další lidi, které má rád, dále lidi ze svého domu, pak možná i ze své ulice, možná i své město by mu ještě mohlo stát za to (protože svým způsobem chrání i ty předchozí). Je jasné, že nějaký okres, kraj, stát, kontinent, planeta se tím, čím jsou jedinci vzdálenější, zasluhují menší a menší díl rizika jedince.
Já osobně to nemám ani takto.... samozřejmě mám na prvním místě rodinu a nejbližší, pak nějaké další kamarády, pak lidi podobného smýšlení (třeba libertariány) či lidi z práce, pak ostatní vzdálené známé, které alespoň trochu znám, potom lidi v mém okolí, co znám alespoň od vidění.... a dále už je mi to jedno. Jestli jde o kraj, stát, kontinent, planetu, to už je pro mě v podstatě totéž, není mi nijak blížší někdo z Moravy než třeba z Německa.
Autor: Urza Čas: 2015-10-14 11:57:16 Titulek: Re: povinnost [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jaká povinnost k vlasti? Nikdy jsem se vlasti k ničemu nezavázal, kdy tedy vznikla jaká povinnost?
Natožpak abych za ni padl.... a vlajka? Jako třeba česká? Tou si klidně vytřu zadek (tedy metaforicky.... ve skutečnosti to neudělám, neboť tu žádnou nemám a shánět ji kvůli tomu mi za to nestojí).
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 16:42:01 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Správně xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 13:32:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Desetina platičů je 400k lidí; tolik těžko i jen oslovíme, natož k něčemu přesvědčíme, co pro ně bude ještě finančně nevýhodné.
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 10:57:06 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Bohužel pro takovou akci by musela spolupracovat alespoň třeba polovina plátců....
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 09:47:06 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, tuhle jistotu bych chtěl mít.... já si bohužel sám sebe docela představit zblblého umím, protože nemám moc vyvinutý nějaký "intuitivní" morální kompas a rozhoduji se z 99 % jen tím, co mi přijde logické, nikoliv citem.
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 09:45:56 Titulek: Re: Zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Osobně bych řekl, že i o nich si lidé tehdy mysleli, že jsou dobré....
Autor: Urza Čas: 2015-10-13 09:44:34 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já o tom také přemýšlel a upřímně řečeno nevím.... myslím, že bych nikdy nebyl komunistou, protože mě nikdy nelákala ta "rovnost".
Na druhou stranu si sám sebe umím představit, že kdybych žil v Německu ve třicátých letech, mohl by se ze mě stát kovaný nácek.

Jinak ty libertariánské myšlenky jsou vlastně skvěle pochopitelné a jasné, ale člověk se k nim musí dostat.... bohužel v určitých dobách vůbec dostupné nebyly (nyní sice jsou, ale typicky až poté, co proběhne indoktrinace, dost pochybuji, že se dočkáme toho, až budou děti ve školách probírat Rothbarda).
logo Urza.cz
kapky