Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele norbertsnv (strana 70)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Ako sa líši demokratické hlasovanie mimo štátu a demokratické hlasovanie v štáte? Veď v každom demokratickom hlasovaní hlasujete nie len o sebe, ale aj o druhých osobách.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-10 18:03:48 Titulek: Re: Nájemníci [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"V aktuální chřipkové sezoně (2019/2020) bylo do minulého pátku, tj. 6. 3. 2020, hlášeno celkem 267 klinicky závažných případů chřipkové infekce vyžadující hospitalizaci v režimu intenzivní péče, z nichž 55 osob infekci podlehlo." Citát z Vášho linku.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-10 18:00:05 Titulek: Re: Nájemníci [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Kde som povedal že je mi to jedno?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-10 14:16:46 Titulek: Re: Nájemníci [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja mám štatistiku podľa ktorej na Slovensku zomrelo na zlyhanie respiračnej sústavy za 1 chrípkovú sezónu 57 ľudí, z toho priamo na chrípku 40 ľudí. Ak máš čísla pre ČR, ktoré sa približujú tým tvojim 500 obetiam tak sem s nimi.
https://www.uvzsr.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=3804:chripkova-sezona-20182019-sa-skonila-chripka-mala-mierneji-priebeh-celotatnu-chripkovu-epidemiu-sme-v-sr-nezaznamenali&catid=126:chripka&Itemid=112
A samozrejme aj tých 57 obetí je mi ľúto, ale aj taký zabednenec ako ty snáď pochopí že robiť rovnaké opatrenia pri 100x menej nebezpečnej chorobe je prehnané.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-10 12:08:43 Titulek: Re: Nájemníci [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Na chrípku zomiera ročne rádovo menej pacientov. A preto sú aj opatrenia proti sezónnej chrípke menšie, aj keď napr. niektoré školy sa uzatvárali aj kvôli chrípke.
A spýtam sa opačne, koľko obetí by ti bolo dosť, aby si uznal význam plošných opatrení proti pandémii? Či ani 10, 20 či 30% populácie ako pri historických pandémiách by ti nestačilo?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-10 10:41:45 Titulek: Re: Nájemníci [↑]
Web: neuveden Mail: schován
9136 obetí je ti málo? Koľko ich chceš ešte nechať zbytočne umrieť kvôli svojmu zisku?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-09 22:22:24 Titulek: Re: Nájemníci [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No jasné, vy si môžete šíriť chorobu kade chcete a my nech vám zo svojich daní zaplatíme liečbu a potom môžme pochcípať.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-09 18:54:01 Titulek: Re: Nájemníci [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Práve naopak, peniaze treba zobrať spochybňovačom COVID19 ako napr. mnohí ankapisti, kvôli ktorým sa tá epidémia šíri dlhšie a viac.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-09 17:52:37 Titulek: Re: Nájemníci [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, uhádol si, vadí mi že kapitalzmus vytvára bezdomovcov.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-09 09:14:48 Titulek: Re: Nájemníci [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No práveže násilník či vrah porušuje vlastnícke práva svojim konaním, nie samotnou existenciou. Samotnou existenciou by v ankape porušoval vlastnícke právo každý bezdomovec a nepochybujem že by ich bolo viac než dnes.
Web: neuveden Mail: schován
Afro, neodporujete si tak trochu? Najprv v príspevku napíšete že neviete aké mala daná sekretárka vzdelanie a potom kritizujete štátne certifikáty, čiže v tomto prípade zrejme vysvedčenia. No ako môžete tvrdiť že "certifikát" nezodpovedá dosiahnutej úrovni, ak ste ho vôbec nevidel?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-08 16:59:44 Titulek: Re: Souboj [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Neviem či tak náhodou nebudú na tom princípe založené aj tie ankapistické štatistiky o údajne nízkej zločinnosti na Divokom Západe. Že ak aj obeť tasila kolt tak sa to nepočítalo za vraždu.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-08 10:08:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No keby si si pamätal minulú diskusiu tak tam sme práve to riešili, že ten predajca zase zarába na úkor zákazníka. A tak nejak tuším že ten pojem "na úkor" ťa zase rozpáli do červena, ale nenapadá ma ako inak opísať fakt že predajca má zisk z rozdielu medzi nákupnou a predajnou cenou. A aby si ma nechytal za slovíčka tak samozrejme že ako predavač viem že nie celý ten rozdiel medzi NC a PC je zisk, že aj ten predajca má nejaké vlastné náklady.
A v jednom máš pravdu, čiste teoreticky si hociktorý nezamestnaný môže skúsiť začať podnikať, akurát že bez vlastného kapitálu má iba maličkú šanci na úspech, keďže ho budú ťahať ku dnu splátky dlhu.
A nerozumiem ako ti zákony bránia platiť zamestnancom 30 000Kč mesačne. Veď minimálna mzda je 14600Kč, z čoho vychádza superhrubá mzda necelých 20 000Kč, takže ešte máš 10 000 rezervu. Nehovoriac o v ČR rozšírenom odrbávaní štátu cez švarcsystém, kde vlastne zamestnancovi platíš na ruku.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-07 23:21:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Áno, aj u nás sú aj iné dávky, ale tie sú už podmienené splnením podmienok. Ako nezamestnaný hypotéku ani nedostanete, ale stať sa zo zamestnanca nezamestnaným môžete aj bez svojho pričinenia, ak Váš bývalý zamestnávateľ bude znižovať stavy či celkom skrachuje.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-07 21:41:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Áno, v štáte na rozdiel od ankapu nie je situácia nezamestnaných vďaka sociálnym dávkam až taká zúfalá a teda majú väčšiu možnosť vyberať si resp. vyjednávať. Pokiaľ ich napríklad neťaží hypotéka, keďže ceny bytov sú v porovnaní so mzdami vysoké. Na druhej strane základná sociálna dávka je na Slovensku 61€ mesačne, čo sú 2€ na deň, z toho sa veľmi vyskakovať nedá.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-07 19:56:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
3. Chvalabohu za štát, bez povinných cenoviek by to bolo pre zákazníkov ešte horšie. A vlastne aj pre nás predavačov, výhoda by to bola akurát pre majiteľov predajní. A áno, ako predavač viem že niekedy sa na cene dá dohodnúť aj v kamennom obchode, aj keď častejšie je dohadovanie ceny na tržnici. Ale väčšina nákupov v maloobchode sa udeje podľa cenoviek. A vo veľkoobchode podľa cenníkov.
Ale ako predavač nechápem prečo by som mal byť oproti zákazníkovi v informačnej nevýhode. Aj za predpokladu že tú údajnú výhodu má zákazník vôbec ako využiť. A ty si to nasledujúcimi vetami nevysvetlil.
S tým prijímaním do zamestnania mám iné skúsenosti, zrejme záleží na tom o aké pracovné miesto sa jedná, inak asi bude prebiehať prijímanie podnikového právnika a inak robotníka pri páse.
Áno, teoreticky ak by bol väčší dopyt po zamestnancoch než počet nezamestnaných tak by boli zamestnanci pri vyjednávaní vo výhode, lenže to sa stáva málokedy. U nás na Slovensku keď otvárali 4. automobilku, Jaguár, tak namiesto aby musel Jaguár trhovo zvýšiť platy na prilákanie zamestnancov tak si vylobovali zmäkčenie kritérií na prijímanie gastarbeitrov a priviezli si robotníkov z chudobnej Ukrajiny a Srbska. A žiadne zvyšovanie platov sa nekonalo, pokiaľ viem tak platia zo všetkých 4 automobiliek práveže najmenej.
A na Slovensku aj "vďaka" prijímaniu gastarbeitrov nemáme tak nízku nezamestnanosť ako vy v ČR, navyše sú aj veľké rozdiely medzi jednotlivými VÚC.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-07 17:59:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Neplač, chúďatko.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-07 15:18:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ja som trpezlivý a ako ste si správne všimol vulgarity ma neodradia.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-07 14:26:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
OK, budem ignorovať že ti v skutočnosti nejde o diskusiu ale že si potrebuješ na niekom vyliať zlosť a skúsim s tebou chvíľu diskutovať ako s niekým normálnym.

Takže:
1. Viem čo je klišé. A ty?
2. Sme na fóre patriacom propagátorovi ankapu a väčšina tunajších diskutujúcich fandí ankapu, takže neťahať do diskusie ankap sa dosť dobre nedá. Ale nepopieram že niektoré argumenty máte spoločné s minarchistami či inými pravičiarmi. Napríklad to popieranie vykorisťovania.
3. Áno, dá sa to tak povedať, uchádzač o zamestnanie má čas a potrebuje peniaze, zamestnávateľ má peniaze a potrebuje zamestnanca, resp. jeho čas a prácu. Trochu rozdiel je v tom že keď idem nakúpiť do obchodu tak vidím cenu na cenovke a keď si tovar vložím do košíka tak už mi ho nikto nezoberie., kým ak sa uchádzam o zamestnanie tak neviem dokopy nič. Neviem koľko iných záujemcov sa uchádza o to isté pracovné miesto, nemusím ani vedieť koľko je zamestnávateľ ochotný zaplatiť, koľko si pýtajú moji konkurenti a dopredu ani nemusím poznať pracovné podmienky, pokiaľ tam nepracuje nejaký môj známy.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-07 11:55:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No jasné, hneď prvé klišé máš chybu, nezamestnaní prácu hľadajú, neponúkajú.
A že čo má s ancapom spoločné popieranie vykorisťovania? Veď na tom je založená ancap teória s jej spotvorenými definíciami.
A keď ma chceš obviňiovať že nie som ochotný diskutovať tak si pozrie koľko sme diskutovali s Regisom a pritom bez urážok a vulgarizmov. Takže ak chceš hľadať vinníka že prečo so mnou nedokážeš diskutovať tak sa pozri do zrkadla, tam toho debila uvidíš.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-07 09:03:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A to si ty blbečku naozaj myslíš že keď na mňa vygrciaš zbierku tých najtrápnejších ankapistických klišé že si z toho akože argumentu sadnem na zadok a začnem velebiť ankap?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 22:07:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Takže klasika, nemáš argumenty tak ich nahrádzaš urážkami a ešte máš tú drzosť tváriť sa ublíženecky.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 21:16:26 Titulek: Re: Práce s informacemi [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. No hurá, pri tom ankapáckom dogmatizme je aj to pokrok. A vidiac Váš bod 2 tak ja zase nemám rád tie rozprávky o škodlivosti minimálnej mzdy či maximálnej ceny.
2. Že sa Vám nepáči nejaké názvoslovie s tým ja nič nespravím.
3. Nemyslím si že ak štát na svojom území chráni svojich obyvateľov tak pácha násilie.
4. No práve. A Vy ste písal o nejakej výmene tovarov a nie o kúpe a predaji v danej mene.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 20:04:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No o čom asi hovorím, keď celá táto diskusia je o vykorisťovaní. Skús 3-krát hádať :-).
A tie citové výlevy si nechaj pre seba.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 19:24:12 Titulek: Re: Práce s informacemi [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1. No práve, môžete to konštatovať takisto a namiesto toho si vymýšľate nejaké bizarné teórie čo to majú zakryť.
2. Ja nepropagujem socializmus a teda ani "nekapitalistov". Ale demokratický sociálny štát.
3. A kde tvrdím že chcem niečo zakázať? Ale teda hypoteticky ak by áno, no dosiahnem tým že sa priekupníci či úžerníci budú živiť inak, užitočnejšie pre spoločnosť.
4. Nerozumiem, to sa máme vrátiť v histórii ku barterovému obchodu?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 18:43:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Lojzík, to je jedno akými peknými rečami to zahováraš, realitu neodtajíš.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 12:12:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A ako tvoja hlúpa otázka súvisí s mojim komentárom? Nemôžeš predať čo ti v kapitalizme nepatrí, napriek tomu že ty si to vyrobil.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 12:09:37 Titulek: Re: Práce s informacemi [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Chápete to nepresne.
Za prvé, na konštatovaní že čím viac zaplatí zákazník tým viac získa predávajúci nie je žiaden hodnotový súd.
Za druhé, nie som naivný a preto viem že žiaden kapitalista zadarmo robiť nebude, takže nejaký zisk je nutný.
Ale za tretie, body 1 a 2 neznamenajú že schvaľujem úžeru či priekupníkov s maržami v rádoch stoviek percent.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 11:31:39 Titulek: Re: Práce s informacemi [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Akože nie, veď je to základ subjektívnej teórie hodnoty. A odpovedal som Vám, čítajte pozornejšie.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 11:30:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vy ste videl takú firmu kde by plody práce zamestnancov patrili im a nie majiteľovi firmy? Ja nie.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 00:42:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No predsa Vy, veď to je základný princíp kapitalizmu že plody práce zamestnancov patria zamestnávateľovi.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-12-06 00:34:26 Titulek: Re: Práce s informacemi [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A čo konkrétne si namýšľaš že nevidím či nechcem vidieť? Lebo ja ti do hlavy nevidím či ozaj máš nejakú konkrétnu výčitku alebo si len tak potrebuješ kopnúť.
logo Urza.cz
kapky