Komentář 57939
» odpovědět «
Autor: Marťan
Čas: 2020-06-17 13:20:24
Titulek: Re:
[↑]
Web: neuveden
Mail: neuveden
Vy nastavíte cenu tak, aby se Vám vyplatila, tedy nad Vaše náklady + požadovaný Váš zisk. Ale pak nevíte, jestli všechno zboží prodáte. Představte si, že smluvně zavážete hotely, zaplatíte jim zálohy a připravíte katalog dovolených s cenami, které Vám vyjdou z Vaší nákladové kalkulace. Pak ale přijde koronavirus a neprodáte ani jeden zájezd. Protože tržní cena zájezdů klesne a vy s tím nic neuděláte a Vaše nákladové kalkulace Vám toto nepředpoví. Vaše argumentace totiž platí za podmínky Ceteris paribus, kterou jste pominul. Popřípadě při zakalkulování aspoň trendu. Na to ale nelze spoléhat obecně, v reálu a dlouhodobě. Protože přichází koronavirus, padají meteority, centrální bankéři se někdy rozhodnou při hlasování o úrokových sazbách jinak než jak naznačoval před tím guvernér atd.
Ja neviem že za akú cenu sa daný výrobok v danom obchode predáva?
Terminologicky Vám to upřesním. Vy jako obchodník máte pod kontrolou nabídku. Tedy jste schopen nastavit cenu NABÍDKY (nikoliv cenu prodejní). Ale co už nedokážete určit je POPTÁVKA. respektive Vy poptávku jen zhruba odhadujete, podle minulé poptávky. U nového produktu si třeba musíte udělat průzkum trhu apod. Protože každý obchod má dvě strany a na prodejní, tj. tržní ceně se musí shodnout obě dvě. Že se někdy neshodnou očekávání jsem Vám ukázal na tom příkladu s cestovkou za dob koronavirových.
V normálních časech se Vám možná zdá, že cenu určujete jen vy. To pokud ji nastavíte v souladu s konkurencí a pro zákazníky je produkt za danou cenu užitečný. Ale je to klam z doby, kdy se nic mimořádného neděje. Cenu určují vždy obě dvě strany. Nejspíš obchodujete v sektoru s nízkou elasticitou a ještě jste se nesetkal s neočekávaným propadem v poptávce. Tak ať se Vám i nadále daří.
Ja neviem že za akú cenu sa daný výrobok v danom obchode predáva?
Terminologicky Vám to upřesním. Vy jako obchodník máte pod kontrolou nabídku. Tedy jste schopen nastavit cenu NABÍDKY (nikoliv cenu prodejní). Ale co už nedokážete určit je POPTÁVKA. respektive Vy poptávku jen zhruba odhadujete, podle minulé poptávky. U nového produktu si třeba musíte udělat průzkum trhu apod. Protože každý obchod má dvě strany a na prodejní, tj. tržní ceně se musí shodnout obě dvě. Že se někdy neshodnou očekávání jsem Vám ukázal na tom příkladu s cestovkou za dob koronavirových.
V normálních časech se Vám možná zdá, že cenu určujete jen vy. To pokud ji nastavíte v souladu s konkurencí a pro zákazníky je produkt za danou cenu užitečný. Ale je to klam z doby, kdy se nic mimořádného neděje. Cenu určují vždy obě dvě strany. Nejspíš obchodujete v sektoru s nízkou elasticitou a ještě jste se nesetkal s neočekávaným propadem v poptávce. Tak ať se Vám i nadále daří.