Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Regis (strana 56)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Projevem lenivosti může být neschopnost naučit se něco lepšího než tupě mačkat čudlíky u nějakého pásu
Web: neuveden Mail: schován
Na základě společenské shody a síly
Web: neuveden Mail: schován
Jasně no. Jako pohádka to nezní tak špatně. Sám nevíte, jaké by taková naprosto převratná změna měla efekty a co dalšího by se muselo naprosto totálně změnit aby to mohlo fungovat.
Web: neuveden Mail: schován
Proč bych půjčoval firmě, kde si zaměstnanci rozhodnou, místo splátky dluhu nebo investic do rozvoje půjdou zisky do jejich kapsy? Vlastně ani nevím proč bych chtěl řídit firmu kde větší pravomoce bude mít skupina nějakých pologramotných dělníků
Web: neuveden Mail: schován
Ano, přesně k tomu směřovala moje otázka. Jaké by ty pojmy pak měly význam. Proč by někdo chtěl investovat do něčeho co mu pak nadpoloviční většina zaměstnanců zlikviduje?
Web: neuveden Mail: schován
Díky za radu :-)
Web: neuveden Mail: schován
Co vlastně dělá takového majitele majitelem?
Jaká by byla role akcionářů?
Web: neuveden Mail: schován
Úplně nehodlám marnit čas další zbytečnou diskuzí s Tebou. Ale je docela rozdíl mezi tím co anarchokapitalisti chtějí a mezi tvojí pomýlenou představou.
Ale je pěkný jak jsi hned změnil svoje tvrzení na něco úplně jiného (ačkoliv taky nesmyslného). Začal bych být tebou tím, že se budeš vyjadřovat přesně.
Web: neuveden Mail: schován
Baví tě to takhle lhát?
Web: neuveden Mail: schován
Ale děkuji. Ukázkově předvádíte co znamená, když stát podporuje nezodpovědnost a trestá zodpovědné.
Web: neuveden Mail: schován
Je to docela dobrý příklad, který si dokážu reálně představit. Tři turisti se náhodně potkají v horách. Dva lehkovážní a jeden zodpovědný, který si nese výbavu pro případ nouze. Jeden z nich se zraní a okradou toho zodpovědného. Při přesunu se zraní i ten zodpovědný, nicméně už mu je jeho zodpovědnost k ničemu a tak bez obvazu vykrvácí a umře.

Pokud říkáte, že dva lehkovážní turisti se nemají co stydět, že druhého okradli a on pak kvůli tomu umřel, tak jste hezky ukázal, co jste zač. Uff, hezky se to vykompenzovalo, už zase chci být libertariánem :-).

To že jdete po horách a nemáte základní výbavu je jen a jen vaše chyba a opravdu není důvod, aby se někdo jiný styděl, jen proto, že je zodpovědný. Nijak pochopitelně nepopírám, že pomoct zraněnému turistovi je šlechetné a nepomoct je opravdu nepěkné.
Web: neuveden Mail: schován
Asi nastane zázrak a tělo si nevšimne že z 20 novými cigaretami dostane jen půlku obvyklá dávky. Že by bylo řešení závislosti na kouření tak jednoduché?
Web: neuveden Mail: schován
Za deset minut po krádeži se zraní ten co měl obvaz. Co budete dělat? Zastydíte se aspoň?
Autor: Regis Čas: 2021-05-03 08:14:49
Web: neuveden Mail: schován
Ještě pár vašich textů a bude ze mě socialista :-)
Web: neuveden Mail: schován
Díky na video kouknu až budu mít chvíli.

Úplně nechci teď řešit nějaké kontroverze kolem Matky Terezy, pokud je máte na mysli. Ale asi moc nerozumím. Když dám nějakému žebrákovi na ulici pár drobných, tak tím získám dobrý pocit, nebo cokoliv jiného, třeba půjdu po smrti do nebe (minimálně v to můžu věřit, jako Matka Tereza). Takže to mi zní, jakože vám chybí představivost o důvodech, proč může někdo něco takového dělat. Nedává smysl aby Matka Tereza pomáhala někomu, kdo je jí lhostejný, proč by to dělala? Řekl bych, že pokud někomu pomáhám, ukazuji naopak, že mi lhostejný není. Pokud někomu nepomáhám, tak mi očividně lhostejný je, resp. mám priority jinde.

Já myslím, že nemáte právo určovat, co je v čím zájmu. Může být v mém zájmu obětovat vše, dokonce třeba i cíleně nebýt šťastný a nakonec přijít o život, třeba proto že věřím v posmrtnou odměnu nebo v nějaký jiný "vyšší princip". Tipuju, že tímhle směrem míří kritika od de Sadeho, kterého jste zmiňoval.
Web: neuveden Mail: schován
No tak buď s vámi nesouhlasím, nebo si pod těmi pojmy představujete něco úplně jiného než já.

Jaký je mezi tím rozdíl?
Někomu pomoct znamená se vzdát něčeho svého čas/majetek/... ve prospěch někoho jiného. Jinak řečeno, něco obětovat.

Znovu se zeptám, všichni kdo např. bojovali a zemřeli za 2. sv. války a díky kterým tu teď vůbec můžete psát - to jsou Ti špatní ubožáci? A ti co utekli, schovali se, dezertovali, kolaborovali - to jsou ti morálně na výši? Opravdu to ani trochu nechápu a nechce se mi věřit, že byste si fakt něco takového myslel.
Rozhodně to pro libertariánství není dobrá reklama.
Web: neuveden Mail: schován
No většinou fakt pomáhat nechci, ale myslím že pomáhat je správné, tak se občas přemůžu. :-)

S druhým odstavcem souhlasím. Z téhle diskuze mám podobný pocit.
Web: neuveden Mail: schován
Ok. Super, jsem ubožák když někomu pomůžu. Asi čas ukončit diskuzi. Hodně štěstí při přesvědčování lidí jak je libertariánatví úžasná myšlenka.
Web: neuveden Mail: schován
No jako popisujete, že být altruista není jednoduché a může vás to něco stát. A? To je docela zřejmé. Celý život je cesta ke smrti. Moje hodnoty třeba jsou pomáhat druhým, to mi pak říká vaše morálka, že se jich mám vzdát.
Příklad s dítětem mi přijde prakticky prekroucený. Byt altruista nemusí znamenat obětovat úplně vše pro někoho na druhém konci světa. Je v pořádku mít seřazené priority podle toho jak jsou mi lidé blízcí.
Web: neuveden Mail: schován
No spousta lidí obětovala pro druhé život. Bez některých byste tu asi vůbec nebyl, nebo žil jako untermensch na Sibiři. Proč bych vás jako sobeckého dezertéra měl označit za morálnějšího? (A podobně v ne tak extrémních příkladech). Nějak mi to furt není jasné.
Web: neuveden Mail: schován
No opravdu nevím proč by být altruista, někomu pomoct, nebo se obětovat mělo být nějaké morálně níž než jen starat se o sebe a srát na ostatní.
Web: neuveden Mail: schován
*mi vyplynul... Měl bych to po sobě číst
Web: neuveden Mail: schován
Jasně, to může
Web: neuveden Mail: schován
Ok.
Já si vybavuju, že jsme na téma sobectví vs. altruismus kdysi slyšel mluvit psychologa Františka Koukolíka. Nepamatuju si to úplně přesně, ale závěr co my z toho vyplynul byl, že samotné altruistické chování je motivování sobectvím - člověk pomáhá, aby mu v budoucnu také bylo pomoženo, když bude potřeba. Takový sobecký individualista může docela riskovat, že mu nikdo v nouzi nepomůže, nebo mu dokonce rád uškodí.
Web: neuveden Mail: schován
Mám z toho podobný pocit :-D
Web: neuveden Mail: schován
Jen se zeptám, nehodláte nějak veřejné vystupovat za to Urzovo volební hnutí? Docela mě diskuze s vámi znechutila, takže bych asi v takovém případě jakoukoliv podporu dost zvážil.
Web: neuveden Mail: schován
Zajímavé, to jste si zapomněl přepnout účet? Urzovi tu celou dobu trolíte vy?
Web: neuveden Mail: schován
Vlastně moc nechápu proč by mělo dítě nějak trpět. Jakože, pravděpodobně v životě trpět bude, ale proč by to měla být chyba matky kterou kvůli tomu označíte za sobeckou? Sorry, hlava mi to prostě nějak nebere.
Web: neuveden Mail: schován
Ok. V tom případě to jen moc nechápu. Je to docela v rozporu s mojí zkušeností. Když matka řeší dilema kariéra /dítě, a rozhodne se dát přednost jedné z možností, jak byste to ohodnotil na skále sobeckost/altruismus?
Web: neuveden Mail: schován
Poprosit můžete o co chcete
Autor: Regis Čas: 2021-04-27 11:54:45
Web: neuveden Mail: schován
Můžete
Web: neuveden Mail: schován
No a vy jste reagoval na příspěvek, kde se píše o majitelích území v ankapu, kteří se přirovnávají k feudálům. Pokud jste argumentoval tím, co si pod pojmem majitel běžně představujeme teď, tak je to ukázkový strawman.
logo Urza.cz
kapky