Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele marek28 (strana 48)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: marek28 Čas: 2015-11-03 08:45:48 Titulek: Re: řekl bych... [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já bych to upřesnil tak, že z doby bronzové a kamenné přesvědčivě víme o relativně velkém množství států, zatímco o ancapu v té době přesvědčivě nevíme vůbec nic.
Autor: marek28 Čas: 2015-11-02 23:43:41 Titulek: Re: řekl bych... [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo jo učení v ancapu by bylo zajímavé. Myslím, že především svou rozdílností, protože vedle sebe by třeba byly školy, kde by se děti fanaticky učily kreacionismu a školy, kde by třeba vše podléhalo ideálům anarchistů. Zkrátka taková všehochuť.
Autor: marek28 Čas: 2015-11-02 23:41:45 Titulek: Re: řekl bych... [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Proto píšu, že nevíme. Ale jen proto, že nevíme, není důvod se domnívat, že státy neexistovaly. A jak říkám . je také třeba definovat stát. Je stát i malý kmen, kde ale platí pevná pravidla? Já myslím, že je. I když takový "komunitní". Na ten pravěk ale odkazujete dobře - ten může zneužít každý, už jsem se setkal jak s tím, že údajně fungoval jako anarchokapitalismus (protože neexistovaly zákony, každý byl svobodný a spolupráce byla dobrovolná), tak i jako komunismus (všichni lovili pro dobro kmene, všichni měli všechno, sociální systém atd.). Pravdu se nikdy nedozvíme.
Autor: marek28 Čas: 2015-11-02 23:14:40 Titulek: Re: řekl bych... [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale to přece nevíme, jak vypadalo uspořádání společnosti v době kamenné. A doba bronzová je zase pro změnu už právě zlatým obdobím vzniku států, o době železné už ani nemluvě, to už byly státy zcela běžnou záležitostí. Ale zase záleží, co myslíte pojmem "skutečný stát".
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 17:12:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně, jen říkám, že moje vyhození mě nevyhranilo směrem k ateismu, k němu jsem se dostal mnohem později a fakt teď můžu s docela velkou jistotou říct, že se to nezmění.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 17:07:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak to zrovna v tomto případě neplatí, protože z náboženství mě vyrazili někdy v mých 10 letech, možná ještě dřív.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 17:02:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No to mělo opravdu spíš opačný efekt.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 16:57:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ty křesťanské tábory byly náhodou bezvadné. Ač jsem tam byl jediný nevěřící, nikdo s tím neměl problém.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 16:47:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To ne, spíš jsem si jako náctiletý prošel takovým tím hledáním toho, čemu vlastně věřím atp. A ač jsem byl sice ke křesťanství veden (křest, hodiny náboženství, odkud mě pro nepohodlné otázky vyhodili :D, křesťanské letní tábory), došel jsem k tomu, že jsem čistě racionální a skeptický ateista.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 16:41:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tím už jsem si prošel. Jsem si celkem dost jistý, že ze mě bude ateista až do smrti.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 16:11:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A já můžu jen tiše závidět. :D
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 15:56:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zkrátka nevěřím v nic, v co nemám důvod věřit. Tedy jestliže neexistuje žádný náznak boží existence, nemám v boží existenci důvod věřit. A vás bych tipoval spíš na taoistu, ti byli pověstní tím, že to byli anarchisté pořád bouřící proti státům. :D
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 14:43:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, víra může lidem dodávat sílu, to uznávám a musím se přiznat, že to jako takový od přírody racionální skeptik věřícím celkem závidím. Holt se musím spolehnout jen na sebe.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-30 10:16:45
Web: neuveden Mail: neuveden
Hezká úvaha. :) Také se s tím argumentem některých věřících jako ateista setkávám. Většinou odpovím protiotázkou - takže chceš říct, že kdybys neměl Bibli, tak kradeš a vraždíš? Co se mé morálky týče, ani nevím, odkud ji mám, prostě tak nějak cítím, co je dobré a co ne.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 12:22:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Oni jsou takoví no. Vše musí mít čisté, jak v přeneseném slova smyslu, tak doslova - třeba Berlín na mě působil až sterilně.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 12:12:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já jsem z malebného pidiměstečka Opočna a mám to tady upřímně rád. Ale ono se dí očekávat, že stejně bych měl rád třeba pidiměstečko někde v jižní Francii, kdybych se tam narodil. Musím se připojit k Urzovi, ta česká lhostejnost se mi taky líbí, narozdíl od Němců, kde je údajně např. ve školách úplně normální práskat své spolužáky, když mají třeba tahák. Zároveň ale co se týče třeba umění a jídla, nacházím zalíbení spíš v zahraničí a třeba vánoce nebo velikonoce už pár let vůbec neslavím, ba mě přímo otravují.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:41:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Btw jak byste charakterisovali českou kulturu?
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:39:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No já zpravidla bývám hrdý na věci, co jsem udělal nebo dokázal já. Jako svou vlast beru své město a blízké okolí, víceméně Východní Čechy.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:32:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To asi nikdy nepochopím...Respektive asi to chápu, ale je mi to cizí. Nu, je mi to fuk, dokud mi to nebudou cpát jako za komárů.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:30:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, to beru. :) Mimochodem ty Konvičkovy výroky jsou auten, sice staré snad rok či dva, ale autentické, ví se to o něm a nevykecává se z toho, jen říká, že prostě občas ujel.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:25:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano souhlasím s tím, jak jste to rozseknul Vy. Už jsem tu napsal, že mluvím čistě teoreticky a že uznávám, že v praxi to vypadá jinak.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:23:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No nevím, já to vídám jen na internetu, jinak neznám lidi, co by kusu hadru (jsme na tom stejně) přisuzovali až náboženský význam. Poslední dobou si začínám myslet, že lidi jsou v podstatě celkem normální a neagresivní, jen nemají ve zvyku to dávat najevo na internetu v takové míře, jako agresivní magoři Hamplova typu, takže to pak vypadá, jako by v republice byl každý druhý totálně vylízaný.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:21:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nejlepší by byla asi konkrétní pasáž z koránu nebo něco takového, on článek, kde je hned s vykřčičníky upozorněno, že neutralita, fakta a podobně byla popřena, je takový nevěrohodný. Mně se to nezdá z toho prostého důvodu, že ani středověký islám nevěřící netrestal smrtí, ale jen daní navíc, respektive trestal tak židy a křesťany.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:13:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mimochodem já vím, že jsem natvrdlý, se mnou musej bejt trpělivý. :)
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:12:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nebo píše se tam snad někde výslovně, že každý nevěřící musí být zavražděn?
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:06:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ono je někde v jejich posvátných textech napsáno, že kdokoliv odpadne od islámu, musí být zavražděn
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:02:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, něco jsem od vás četl na D-fensovi, že jste mu na férovku řekl, že česká vlajka je pro vás jen kus hadru, nebo tak něco. :D To jeho následné hysterické pištění muselo být něco. :D Ale když není zrovna k smíchu, tak vypadá vážně nebezpečně. Až ten bude mít mezi lidmi skutečnou podporu (tedy ne na Facebooku, ale v realitě), tak si normálně pořídím zbroják.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 11:00:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To si nerozumíme, já samozřejmě také vidím rizika radikálního islámu a osobně NECHCI, aby z těchto oblastí někdo masově migroval do Evropy. Také se obávám změny kulturního prostředí. Mluvím jen čistě teoreticky, jestli si islám v principu musí odporovat s ancapem. Podle mě ne. Udeřte, až vás bude 20 na 200 bez kontextu vůbec nic neznamená, ale jak říkám - při výkladu náboženství lze být kreativní. Já být muslimem, dokázal bych si myslím přesvědčivě obhájit i výslovné zákazy, jako např. konzumaci vepřového.

A jak tedy ancap řeší výchovu dětí? Naprosto každá myslitelná výchova je ve své podstatě násilím na dítěti.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 10:38:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A s jakými konrkténími pasážemi z koránu nebo hadísů máte problém? Já jsem se totiž ještě nesetkal s nějakou pasáží, která by nešla interpretovat umírněně. Navíc vůbec nemám pocit, že by islám přikazoval násilím šířit svou víru dál, pokud vím, tak v islámu je nejvýše postaven džihád srdcem, což znamená něco jako jít sám příkladem a džihád mečem je snad až někde úplně na dně. A já s ancapem nevidím žádný spor, pokud ony zákazy uplatňuje dotyčný jen na sobě, případně na svých dětech.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 10:33:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jj takový malý český fašounek. Naštěstí jeho moc a síla jeho hlasu upadá, jakmile se odhlásí z Facebooku. :D
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 10:10:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Proč by neměl být ancap s šariou kompatibilní? Pokud vím, tak šaria je zákoník vytvořený dle islámských posvátných textů, ne? A ty mají mnoho různých interpretací a výkladů - jak radikálních, tak umírněných. Pokud si dotyčný vykládá islám umírněně a podle toho je i jeho verze šarii umírněná, nevidím problém. Navíc ne každý věřící je nutně ortodoxní, může si z nějakého náboženství vybírat jen to, co se mu líbí. Samozřejmě kompatibilita slušného člověka s náboženským agresivním fanatikem možná není.
Autor: marek28 Čas: 2015-10-28 10:06:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já sám jsem etatista, myslím, že stát je věc prospěšná, ale zase nejsem takový extrém, abych chtěl, aby stát své občany vychovával, nebo jim diktoval, podle jakých ideologií by měl žít. Třeba že všichni by měli být vlastenci, nebo že homosexuálové by měli být braní jako úchylové a trestně stíhaní. To už je za hranou všeho, co je mi svaté a bohužel především na netu vidím obrovskou masu lidí, která právě věci tohohle typu požaduje a přijde jí to úplně normální.
logo Urza.cz
kapky