Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele marek28 (strana 8)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: marek28 Čas: 2018-02-21 00:56:26
Web: neuveden Mail: neuveden
Já se dost často setkávám ohledně tohohle s obyčejným lidským pokrytectvím. Když na podobné řeči kontruju, proč teda on nedělá něco pro lidi, tak většinou odpoví, že on je obyčejný člověk, ale kdyby měl miliardy, určitě by se staral. Jenže i průměrně placený člověk u nás je boháč pro chudinu z rozvojových zemí a třeba i jen desetina jeho platu by jim ohromně pomohla. To je pořád solidarita, solidarita, ale vocaď pocaď! Přispívat mají přece hlavně ostatní a já si od huby urvu jen nějakou tu stovku na charitu, abych si připadal dobře. Já fakt nechápu, co takovým levičákům a "štědrým" lidem brání se rozkrájet pro ostatní. Můžou přece bydlet v garsonce a nemít žádné koníčky, kolik peněz jim pak zbude pro ostatní!
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 21:16:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Rothbardián, co sympatizuje s SPD? A nevylučuje se to takhle náhodou? Nebo jak byste čistil Evropu?
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 20:51:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Lol, nezabloudil jste sem z WhiteMedia? :D
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 20:03:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je vtip? Kdybych si měl vybrat mezi nadvládou islámu a lidí, jako je Okamura a Hampl, tak by to bylo větší dilema než se rozhodnout, jestli chci vypíchnout levé nebo pravé oko.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 14:20:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A tak to je fajn, to je lepší názor, než jaký jsem předpokládal. :)
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 14:18:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Bohužel se mi to nepodařilo dohledat. Psal to na Facebooku, ale jeho Timeline mi z nějakého důvodu nechce ukázat víc než pár příspěvků. Bylo to někdy v době, kdy vystoupil Urza na DVTV. Vávrův příspěvek se nesl v obvyklém duchu, že je to šílenost, nefungovalo by to, tuším, že snad psal i něco jako že je to neomarxistické a levicové nebo tak.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 14:12:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já teda jasno nemám. V té pohádce je to zcela evidentně na dobrovolné bázi, lidé zpívají spolu a dobrovolně, takže i když se to třeba může zdát naivní, pořád v tom nevidím žádné svinstvo. Kdyby u toho házeli do pecí kulaky a kapitalisty uvrhali do žaláře a místo "všechno všechněm dáme" zpívali "všechno všechněm ukradneme", námitky bych chápal, ale takhle? Co je na tom špatného?
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 09:43:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já jsem je pochopitelně viděl mnohokrát, ale nic nějak škodlivého jsem nezaznamenal. Principy se mi zdají ok, jako že je třeba lepší použít golema k práci a ne k ničení nebo že spolupráce a rovnoprávnost je fajn. Jako jasně, dají se tam zaznamenat určité levicové ideály, ovšem ne nějak násilně vynucované. Nebo jsem něco přehlédl?
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 09:03:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Proč by měl být Pekařův císař marxisticko bolševická sračka?
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 00:46:18
Web: neuveden Mail: neuveden
Moc nechápu obhajobu Trautenberka. Že tam vystupuje jako lamoec, kterému jde jen a jen o prachy je prostě fakt a že to naprosté většině společnosti přijde nemorální je taky fat. A to i mně jako libertariánovi. To, že se zastávám i práv chamtivých podnikatelů, znamená čistě jen to, že uznávám jejich vlastnická práva a nehodlám jim kecat do jejich životního stylu. Zároveň mi ale přijde plně libertariánské takovou sortu lidí považovat za zmrdy a třeba je bojkotovat.

Navíc pokud si to dobře pamatuju, ten potok patřil Krakonošovi, stejně jako celé Krkonoše (byl tam přece první a využoval to po svém - jako přírodní rezervaci). Trautenberk nevytvořil rezervoár vody, on vodu zadržel a připravil tak o ni lidi níže po proudu. Nemluvě o tom, že se ke svým zaměstnancům choval jako totální hovado a dopustil se nejednoho podvodu. Nešidil takhle náhodou v jednom díle zboží?
Autor: marek28 Čas: 2018-02-20 00:38:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Celá v angličtině není, zejména při boji člověk nezřídka slyší kurva, ty kundo, a do piči nebo sakra. :D
Autor: marek28 Čas: 2018-02-19 18:55:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nenašel jsem, že by se k tomu vyjadřoval přímo Vávra, ale třeba tady je text o schůzce představitelů herního průmyslu s Bělobrádkem. https://games.tiscali.cz/tema/musite-definovat-co-chcete-radi-mistopredseda-vlady-belobradek-zastupcum-ceskych-hernich-firem-294024 A Vávra je tam celkem jasně vidět. V textu se píše, že by od státu uvítali větší podporu oborů potřebných k vývoji her, ne nějaké dotace přímo pro studia atp. A já třeba toho moc nevím o tom sdružení České hry, jestli chce nějak lobbovat za dotace a tak, ale každopádně Vávrovo studio Warhorse je jedním z prvních členů tohohle sdružení.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-19 14:06:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo to věřím, mně to taky ze začátku vadilo, teď už jsem ale najel na vlnu té hry a vím, jak ji hrát v souladu s její filosofií. Štvou mě ale bugy, už jsem si několikrát musel načítat třeba hodinu starý save. :/
Autor: marek28 Čas: 2018-02-19 13:06:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak o tom napište.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-19 13:03:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jenže Vávra patří spíš k tomu konzervativnímu křídlu Svobodných, stačí si projet jeho profil. Ne že by mi to nějak vadilo, jen konstatuju. Btw o anarchokapitalismu psal taky a samozřejmě ho úplně strhal jako totální magořinu atp. A pokud vím, tak zrovna Vávra se s tím Bělobrádkem i sešel a jednal (spolu s dalšími představiteli herního průmyslu).
Autor: marek28 Čas: 2018-02-19 05:15:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vávra určitě není libertarián.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-19 05:15:15
Web: neuveden Mail: neuveden
U Kingdom Come bych zdůraznil především jednu věc - kickstarterovou kampaň, která si vytyčila cíl 300 000 liber, ale nakonec se vybralo přes 3 miliony liber. Podle mě je už strašně trapné se v čase kickstarterů a startovačů dožadovat nějakých pobídek s tím, že lidi by to určitě chtěli a bude se jim to líbit, ale nemáme prachy na reklamu atp. atp.

P.S. Modlím se, aby tenhle dotační mor nedošel i do herního průmyslu, bohužel je mi jasné, že to tak skončí.

P.P.S. Hra je to parádní. Až na ty bugy se báječně bavím. :D
Autor: marek28 Čas: 2018-02-16 20:40:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No hurá, to je ten slíbený článek pro mě! :) Souhlasím, dobře jsi to napsal. V neposlední řadě škola především děti učí, že je potřeba se přizpůsobit a poslouchat násilně vnucenou autoritu. Přesto si pořád myslím, že ten vliv školství je prakticky zanedbatelný.

Kde se tedy vlastně bere etatismus? Já si myslím, že etatismus je logickým vyústěním podvědomé a přirozené lidské potřeby mít vůdce. Ono se dneska sice strašně mluví o tom, jak je každý úžasná individuální osobnost atd. a jak je svoboda hrozně důležitá a správná, ale ve skutečnosti je obrovská část lidí hluboce submisivní, nechce vést, nechce vybočovat a nechce být středem pozornosti. Spousta z nich se ráda vzdá své svobody výměnou za bezpečí a vlastně i za pohodlí, že nemusí o všem přemýšlet a o vše se starat. Já tomu naprosto rozumím, protože i já jsem takový. Jediný problém vidím v tom etatismus někomu nutit. Etatismus jako takový ale nikdy ze světa nezmizí, to prostě nelze. Je to podstata lidského druhu. Jen musíme lidi prostě naučit, že "násilí je zlo" není jen laciná póza a prázdná věta, ale fakt by se to kua mělo dodržovat. :)
Autor: marek28 Čas: 2018-02-16 11:36:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Souhlasím. A myslím, že pokud by si někdo koupil klikve v očekávání, že jde o brusinky, měl by mít možnost je vrátit. A víte, co si myslím? Že v naprosté většině krámů by mu to prošlo a fakt by to vrátit mohl.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-16 01:28:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No a teď ještě nějak přijít na to, jestli je to adekvátní srovnání že jo... :)
Autor: marek28 Čas: 2018-02-16 01:01:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Výjimečně s vámi souhlasím, dalo by se najít tolik příkladů zničených životů, kdy si lidé koupili pomazánkové máslo a až doma, považte, až doma! Zjistili, že to ve skutečnosti není máslo. Tolik rozpadlých rodin, zničených manželství a nešťastných osudů... :'( Ne ale vážně. S vaší námitkou v podstatě souhlasím, nicméně mi přijde úplně zvrácené, aby se tímhle zabývala EU. To ať si vyřeší zákazníci s prodejci, nějaké smírné řešení by se jistě našlo, nicméně nevídám u pokladen davy nespokojenců, kteří by chtěli ukamenovat lokálního manažera načatými klikvovými kompoty s tím, že na etiketě je psáno brusinky a jak si to vůbec představuje.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-12 20:46:06 Titulek: Re: Článek [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Hampl objevil řetězové e-maily? To brzy.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-12 20:37:49 Titulek: Re: je to přirozené [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Což by klidně šlo praktikovat i v rámci anarchokapitalismu.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-08 22:12:24
Web: neuveden Mail: neuveden
Tu analogii chápu a technicky vzato je správná. Ale takovým...řekněme autistickým způsobem. Fakt je technicky správná, jenže naprostá většina lidí si zaklepe na čelo a řekne si, že to nelze srovnávat, čímž ta analogie ztrácí význam - má zápornou argumentační hodnotu. Srovnávat dnešní režim s nacistickým působí prostě strašně hloupě a neeticky. Jasně, náš stát nás násilně nutí třeba platit daně nebo dodržovat dopravní předpisy, ale nacistický stát násilně vyhlazoval celé národy. Je to imho ještě blbější analogie než "ty jsi anarchista? Tak to je pro tebe Somálsko ráj, haha!"
Autor: marek28 Čas: 2018-02-07 01:25:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No já se vám to jen snažím vysvětlit, snad jsem nezvolil příliš složitou taktiku. :( Ale pro dnešek pozice dobyty nebyly, v protiútoku budu pokračovat zase zítra. Třeba.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-07 00:37:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No docela jasně naznačujete, že já něco takového tvrdím. Přitom já jen napsal, že Izrael není klasický stát, což je pravda, jeho historie je naprosto unikátní, takový stát nemá obdoby. Můžete snad něco z toho rozporovat?

Jaképak a nic? To není pravda, potíže to způsobovalo už tehdy, a to jejich území ovládaly silné armády. V Evropě pokud vím není až takový problém sehnat vodu, jako v některých afrických státech. Tady by to mělo jiné účinky. Ale tak snad chápete, že když člověk řeší války a zabíjení, tak mu to jaksi bere zdroje, které by se mohly hodit jinde. Kde by třeba mohla být taková Jugoslávie, kdyby tam nevypukla válka. A ostatně i Evropa jako celek se ekonomicky vzpamatovala ze dvou světových válek až někde v 70. letech. Kde bychom mohli být, kdyby všechny ty zdroje, které šly do výroby zbraní, šly do rozvoje?
Autor: marek28 Čas: 2018-02-07 00:16:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A kde jsem napsal, že to není stát? :)

Vy fakt nechápete význam vytyčení těch hranic? Tak si to představte asi takhle - jednoho dne někdo přijde a ve střední Evropě si namaluje obrázek. Uvnitř toho obrázku společně skončí Rakušáci, Němci, Češi, Poláci a třeba Italové. A to v době, kdy je nacionalismus poměrně oblíbenou ideologií! Jak by to podle vás dopadlo?
Autor: marek28 Čas: 2018-02-06 23:11:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A víte že mi to fakt sedí? :) Izrael dosáhl obrovského úspěchu především proto, že byl ve své době plný nadšených lidí, vlastenců, odhodlaných ho bránit a budovat mnohdy úplně od nuly. Izrael není stát v klasickém slova smyslu, vždyť se podívejte, vybudovali ho z obrovské části lidé, kteří se do něj hromadně sestěhovali krátce po druhé světové, z velké části dobrovolně. Během chvilky se zdejší populace ztrojnásobila.

A teď to srovnejte právě s některými těmi africkými státy - z velké části jsou uměle vytvořeny koloniálními velmocemi, které při porcování Afriky vůbec nerespektovaly nějakou místní kulturu a prostě nalajnovaly nové hranice, jak se jim zrovna zachtělo. Jak by to asi vypadlo, kdyby někdo udělal totéž ve 20. století s Evropou? Myslím, že by to vůbec nedopadlo dobře. Tam je skutečně obrovská vina na straně evropských velmocí.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-06 10:55:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je fakt. :D
Autor: marek28 Čas: 2018-02-06 10:52:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No ono je to celkově docela vágní označení.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-06 10:51:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Celkem mi to sedí. Podívejte se třeba na Izrael, ten dokázel z kusu pouště během relativně krátké doby udělat normální obyvatelné území - díky zavlažování. A co vím, tak v Africe jsou na mnoha místech obrovské zásobárny pitné vody, podobně je to dokonce třeba i v Afghánistánu, jenže místní obvykle nemají tušení, jak se k nim dostat.
Autor: marek28 Čas: 2018-02-06 01:37:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No tyhle mocnosti Afriku kulturně i politicky rozvrátily takovým způsobem, že se z toho sbírá dosud a spoustu vnitřních problémů ještě ani zdaleka nevyřešila. A když člověk musí ve své zemi řešit kmenové spory, už mu nezbývá moc času na to kopat studny, řešit zavlažovací systémy a podobně.
logo Urza.cz
kapky