Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele velkej Ká (strana 54)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 12:38:46 Titulek: Re: Přehodnocování názorů [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zrovna norko je v pohodě, to je jasný socialista a nebojí se to přiznat, resp. je to z jeho textů poznat a argumentuje tak. To je relativně seriozní oponent. I tak by mě zajímalo, jak se ke svému přesvědčení dostal.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 12:37:40 Titulek: Re: Přehodnocování názorů [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
a) Odpůrci anarchokapitalismu, jaký je Váš politický názor? b) Jak jste se dostali ke svému politickému názoru? Jak se formoval Váš politický názor?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 12:35:00 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mimochodem, znáte ten experiment s opicemi? Louže, žebřík, několik opic, nahoře banán. Opice, která vylezla nahoru na žebřík pro banán, způsobila, že všechny opice dostaly elektrický šok. Postupně se naučily bránit jedna druhé v lezení na žebřík. Pak opice postupně povyměňovali, až tam nezůstala žádná původní. A pořád si bránily v lezení na žebřík, přitom žádná už nevěděla, proč.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 12:27:58 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Podívejte se, potravinový průmysl přirozeně funguje tržně. Stejně tak automobilový nebo třeba výstavba bytů. Ale samozřejmě, pokud stát převezme tu roli a lidi si zvyknou, že ty věci řeší stát, tak se budou zdráhat věřit, že by to šlo jinak. Zcela přirozeně lidi věří kdejaké blbosti, ale málokdo je ochoten přehodnotit svůj náhled na svět. Anarchokapitalistická společnost vznikne přirozeně, až bude všechny věci řešit trh. Což se stane, až zkolabují státy a jejich měnové systémy, a lidé budou mít k dispozici rozšířenou decentralizovanou měnu. Socialisté k tomu pádu směřují mílovými kroky, decentralizovaná měna díky internetu již existuje. Tak snad, konečně... ale ještě to nějakých dvacet let potrvá, než to začne, a ta agónie a zoufalství států nejspíš naženou lidi do nesmyslných válek. Uvidíme, snad bude internet rychlejší ve spojování lidí než politici v jejich rozeštvávání.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 11:21:56 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak kdyby bylo o čem, tak neřeknu. Vy jen přijdete a řeknete: "Máte to blbě." Sorry jako, ale to umí říct každej debil. Takže i Vy.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 11:20:45 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Lidstvo má nějaký vývoj. Státy vznikly v době, kdy se kvůli holému přežití vraždily celé masy lidí. V době, kdy nebylo písmo a znalosti lidí o světě byly minimální. V tomto kontextu byly státy těmi úspěšnými dobyvateli a podrobiteli. Víra ve stát potom jede setrvačností, podobně jako jelo setrvačností náboženství. Nicméně, víte, co je zajímavé? Nikde nevznikla ani ta stabilní státní společnost. Čím větší impérium, tím dříve se rozpadá. Mnoho států se různě štěpí, slučuje, přejmenovává... neustále mění svá pravidla, území, mocenskou strukturu atd.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 11:12:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jenže my argument máme, my můžeme ukázat, jak fungují jiná odvětví, která tržní jsou, i to, jak se rozfungovala poté, co je stát uvolnil ze svých plánovačských pařátů. Takže co máte Vy jako protiargument, že zrovna školství, zdravotnictví, silnice... whatever, by na trhu nefungovaly?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 11:08:16 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, už jsem si dávno všiml, že jste tajemný jako hrad v Karpatech, nemusíte mi to pořád předvádět. Ale zda mi Vaše příspěvky dodávají jakoukoliv potravu k přemýšlení, o tom si dovolím s úspěchem pochybovat.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 10:51:45 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co bylo impulzem k tomu zhroucení představy státu?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 10:49:54 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, protože mají po ruce stát a nemají žádnou předchozí vlastní zkušenost s fungováním tržního prostředí v mnoha oblastech, které dnes zajišťuje stát. Slepice nebo vejce - potřebujete anarchokapitalistickou společnost, abyste měl anarchokapitalisty, ale potřebujete anarchokapitalisty, abyste měl tu společnost. Takže jediná možnost je edukace a mírné nabourávání systému. Nicméně já to vidím hodně podobně jako s opouštěním náboženství a zrodem sekulární společnosti - také si spousta lidí nedokázala představit život bez bohů, a hle, kolik je dnes atheistů. Tak anarchie je jen další krůček v té sekularizaci / humanizaci, demontáž posledního náboženství.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 10:41:14 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, dobrovolná vzájemná interakce lidí není nic přirozeného, člověk vlastně není sociální živočich atd. atd., to jsou všechno jenom pindy pro blbý a Jakub G to ví lépe, ale samozřejmě, jak je jeho dobrým zvykem, nám to neřekne a bude se jen chechtat... Aspoň z něčeho máte dobrý pocit, a já Vám ho přeji, očividně jich nemáte moc, když musíte chodit trollit sem.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 10:35:01 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tomáši, tyhle kecy pak vedou přesně k tomu, že řada čuráků na nás ukáže žaludem a prohlásí: "Hele, oni jsou to kámoši nacistů." Viděl jste r/shitstatistssay, kde je citována celá řada takových dehonestujících miskoncepcí? Pro mě je nepřijatelný jak komouš, tak nacista, tak troll, a nemám chuť řešit, kdo z nich víc. A vysvětluj lidem, kteří si tě spojili s nacisty, že nacista nejseš. Se podívejte na norberta, jak upřímně a usilovně věří, že chceme chudé okrást o poslední zbytky toho, co mají. A nic s jeho vírou nehne, žádná ukázka, žádný argument, žádný náhled na realitu. Prostě chudý se může udřít třeba k smrti, ale nemá žádnou šanci se z té chudoby dostat. Absolutně žádnou. Tečka, maximálně smutný život plný utrpení zaručen. A do toho Vy s nacisty... hergot dejte pokoj s nabíjením munice pro trolly.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 10:28:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ten bod 2 - trollíte s tím, ze které množiny berete to "běžně"? Ha. Ha. Jo. Hm. Ha. Vtipné.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 08:58:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já jsem synáček typického voliče ČSSD, později SPD, teď možná Trikolory. Doma se nadávalo věčně na blbý politiky, na Klause, na Kalouska atd. Takže kritický náhled jsem měl, ale na politiky a některé struktury státu, ale ne na stát jako takový.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-19 08:51:44 Titulek: Re: Obrat [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já prošel několika obraty, než jsem zůstal u něčeho, co je pro mě konzistentní a netváří se jako někým navržený umělý systém. Byl jsem zastánce státu, socialista, zastánce minimálního státu, a nakonec jsem co jsem. Prošel jsem si jak osou stát - žádný stát, tak osou řízená ekonomika - volný trh. Jedinou osou, kterou jsem si neprošel, je konzervatismus - liberalismus; vždycky, co se pamatuju, jsem byl hodně svobodomyslný; možná jsem tou osou prošel nenápadně hodně dávno, aniž bych si to kdy uvědomil.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-18 08:13:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže stát je buldozer? Byl jste někdy na úřadě? Podíval jste se někdy do sněmovny, jak tam obíhají ty zákony? Už jste někdy slyšel o někom, kdo má známý, jak díky těm známým vyřídil věci s úřadem asi tak 10x rychleji a ochotněji? Stát není buldozer. Stát je ta banda kopáčů, jenže navíc oproti nim většinu směny lemtá pivo a půlka lopat je ztracených nebo zlomených.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-17 19:49:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Obávám se, že dekoherence Vašich projevů je už příliš vysoká na to, abych ji byl schopen jakkoliv interpretovat.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-17 14:41:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže doma jste povinen instalovat Windows? Ve své firmě, kterou vlastníte, musíte mít Windows? O co Vám, do prdele, tím Vaším debilním argumentem šlo?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-17 09:10:12 Titulek: Re: Chybný úsudek a Stát a vláda [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dle čeho usuzujete?

My extrapolujeme ze všech dosavadních zkušeností s liberalizací ekonomiky. Např. u těch potravin stát nevznikl. Neexistuje žádná předchozí zkušenost s liberalizací, která by přinesla vznik státu.
Web: neuveden Mail: neuveden
Nejspíš protože nedostatečné vzdělání nepředstavuje takový diskomfort, jako neutřená prdel.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-17 00:02:38 Titulek: Re: Roman Joch [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Která se odvíjí od toho, co vydělám, a nikoliv od toho, co jsem si smluvil? Na kterém trhu tohle funguje?
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-15 13:14:53 Titulek: Re: Roman Joch [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Chápu. Jaká je tedy Vaše definice totality, ať ji můžeme porovnat?

Pro mě je totalita naprostým (tedy totálním) ovládnutím společnosti. Totalitní režim si přivlastňuje každou stránku lidského života a řídí ji. Současná demokracie v ČR je totalitou z velké části, a směřuje k ještě větší totalitě. Change my mind.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-15 08:50:22 Titulek: Re: Jaká kritika ankonu je špatn [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To stát a jeho vzdělávací systém chce, abyste si myslel. Že člověk není společenský tvor, ale zlá havěť, která musí být řízena, omezována, tedy regulována... jinými, lepšími, lidmi. Běžte poděkovat své paní učitelce, že Vás to tak hezky naučila.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-15 08:47:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A Joch a Semín nevěděli, že budou debatovat s anarchistou, který má samozřejmě nějaké argumenty proti státu... Vy mě bavíte, pokračujte :)
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-14 12:52:48 Titulek: Re: Není divu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, i kdejaký čurák může být anarchista.
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevidím způsob udržení komunismu bez nějakého donucení, protože lidskou (a nejen lidskou) přirozeností je něco mít a využívat to. Komunismus jde proti této myšlence, lidé se spontánně nebudou chovat komunisticky. V tomto ohledu je anarchokomunismus vnitřně rozporný, byť znám jejich argument, že oni vidí ve vlastnických právech další formu vlády, a proto jim přijde rozporný anarchokapitalismus.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-12 15:55:25 Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já teda neznám žádnou skutečně soukromou. Je plno bank, ale všechny musí mít licenci státních bank a jsou v podstatě řízeny touto licencí. Takže pokud ČR nemá stejnopohlavní manželství, tak ani banky to při hypotékách příliš neuznávají.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-12 15:49:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Píšete to, jako kdyby manželé museli mít děti. No, zřejmě budou muset buzny nakopat tradicionálům prdel. Říkají si o to.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-12 07:25:29 Titulek: Re: Další brilantní Urzův argume [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nebo úplně stejně jako by odchylování od dálnice (např. sjetím po rampě na jinou silnici) mohlo ohrozit dálnici.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-12 07:20:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přesně tak, proto jsem to napsal.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-12 01:11:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A proč bych doprdele měl tu větu vyvracet? Jen upřesňuju, že si myslím, že ten vliv bude pozitivní.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-06-12 01:03:04 Titulek: Re: Kritika [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Soukromé banky jsou mi u prdele, beztak žádnou neznám.
logo Urza.cz
kapky