Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele li (strana 67)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: li Čas: 2021-10-19 10:53:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Současné peníze samozřejmě kryté nejsou! Pokud jde o hypotéky, tak to bude čirá hrůza... Až lidé budou muset najednou platit trojnásobek toho, co měli původně platit, tak to bude opravdové peklo.... samé exekuce... Nadechněte se, krize nám pozvolna klepe na dveře! :)
Autor: li Čas: 2021-10-18 17:47:10 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tím jsem tedy chtěla říct, že to s fiat měnou půjde z kopce. Odhaduji, že za rok už to bude o poznání lépe vidět, takže už se budeme moci bavit konkrétněji :)
Autor: li Čas: 2021-10-18 16:41:58 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, "Program kurzarbeitu utlumuje proces ničivého tvoření – kreativní destrukce."
Masivní kurzarbeit, který trvá "déle než je zdrávo" - není zdravý - a někdo to bude muset zaplatit. Nikdo z destrukce nemá radost.
On rozhodně nemá zájem nikoho "kreativně destruovat", jen má zřejmě problém s tím - někoho dlouhodobě dotovat na úkor jiného. To je celé.
Autor: li Čas: 2021-10-18 15:10:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je prostě přirovnání.
Když jsem byla malá, chodila jsem s mámou do kostela. Slýchala jsem tam "podobenství". Také mě to dráždilo, protože člověk nad tím musí trochu přemýšlet a zapojit i nějakou vlastní fantazii :)
Občas jsem to také nechápala. Ale je fakt, že se tím trénuje určitá oblast mozku - trénuje se tím abstraktní myšlení. To je v dnešní době docela dost potřeba cvičit, dříve to bylo běžné :)
Autor: li Čas: 2021-10-18 14:59:46 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Abstrakce! :)
Autor: li Čas: 2021-10-18 14:58:14 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tím myslím, že židle má 4 nohy. Když jednu uřízneme, tak stabilita nebývá dostačující.
Autor: li Čas: 2021-10-18 14:05:58 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
panta rei...
Autor: li Čas: 2021-10-18 13:45:23 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Neříkám, že za rok skončí. Říkám jen, že se začne povážlivě kymácet.
Autor: li Čas: 2021-10-18 13:15:36 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
OK, navrhuji vrátit se k tématu za rok. Čas nás rozsoudí :)
Autor: li Čas: 2021-10-18 12:49:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Zkuste ještě Lukáše Kovandu :)
https://www.youtube.com/watch?v=MHmQj-gr7nE&t=3127s
Autor: li Čas: 2021-10-18 12:37:30 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, tato diskuze ztrácí smysl :)
Autor: li Čas: 2021-10-18 11:59:08 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
I víra ve fiat měnu má svá pravidla. Peníze ztrácejí svůj smysl, pokud nejsou kryté hodnotou. Čím víc jich je v oběhu, tím bezcennější jsou.
Pokud věříte, že si za rok za stejné peníze koupíte to samé co dnes, tak jste patrně "hlava otevřená" :)
Ano - víra ve zlato, nemovitosti, Bitcoin jako uchovatele hodnoty - tato víra mi momentálně dává mnohem větší smysl.
Věřím, že o fiat měně se bude ve školách jednou učit - bude to jen úsměvná vzpomínka.
Autor: li Čas: 2021-10-17 10:27:51 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
oprava: její moc rapidně slábne :)
Autor: li Čas: 2021-10-17 10:04:28 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslíte Pavla Rybu?
https://www.youtube.com/watch?v=_i1Zns1pccA
Hrozně se mi líbí, že v rozhovoru stále mluví o diverzifikaci - takže jedná fér (neříká: "jedině drahé kovy", ale "mimo jiné, drahé kovy - ale důležitá je diverzifikace"). Líbí se mi, že maximalizuje svůj užitek - nikoliv svůj zisk - a celý rozhovor je tím prodchnutý. Působí poctivým dojmem a mám k němu důvěru - takových lidí si vážím.
Nicméně je tam velmi srozumitelně - a pravdivě - popsána situace s fiat měnou... Ta není ničím krytá - proto lidi šílí - a investují peníze někam dál, aby je zhodnotili... většina lidí chápe užitečnost investice do nemovitostí - proto ty ceny nemovitostí letí raketově nahoru (zcela logicky)... Fiat měně lidi přestávají věřit, takže i jejich moc rapidně slábne.
Autor: li Čas: 2021-10-17 00:02:41 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
oprava: Čím jsou kryté? (psala jsem to v rychlosti)
Autor: li Čas: 2021-10-16 23:59:09 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Čím je krytý? Poslechl jste si rozhovor?
Tady je ještě jeden - srozumitelný a přehledný (také už rok starý, takže teď je situace mnohem více alarmující):
https://www.youtube.com/watch?v=_i1Zns1pccA
Autor: li Čas: 2021-10-16 20:35:41 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nemluvím o naší měně - mluvím o fiat měně obecně :)
Ale to už je asi na delší přednášku, tahle je už rok stará - a situace už tehdy byla kritická! Dluhy ale rostou rekordním tempem stále... a není to zhola ničím kryté...
Kdo věří ve fiat měnu, je blázen!
https://www.youtube.com/watch?v=MHmQj-gr7nE&t=3127s
Autor: li Čas: 2021-10-16 18:44:54 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Autor: li Čas: 2021-10-16 18:44:12 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ještě jedna souvislost s vírou tu je - a brzy tu souvislost zažijeme.
Je to víra ve fiat měnu.
Až padne měna, padne také víra ve státy? Až padnou státy, bude více prostoru na úvahy o jiném systému... Anarchokapitalismus?
Autor: li Čas: 2021-10-15 12:37:49 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Opravdu? V kontextu diskuze jste to malinko překroutil. Ctím právo - ne sobectví.
Autor: li Čas: 2021-10-15 12:14:15 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, mělo to určité sobecké důvody! :D Super postřeh - bravo!
Autor: li Čas: 2021-10-15 11:33:05 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tím je myšleno to, že jsem např. podnikatel, který vlastní svůj obchod - případně si ho pronajímá - a řádně podniká.
Považuji za velký hnus, když mi stát zakáže na takovém místě svobodně podnikat = bezostyšně se zachová protiprávně.
Jak se na to díváte?
Ale nebýt coronaviru a tohoto obrovského hnusu, tak bych asi o státu jako takovém příliš nepřemýšlela.
Když jsem objevila Urzu, tak mi více věcí do sebe zaklaplo, ankap je obrovské osvěžení v tomto zatuchlém bahně.
Autor: li Čas: 2021-10-15 10:30:30 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ne, tak to vůbec nemyslím! Myslím to tak, že např. právo svobodně podnikat na mém území mi nikdo nemůže s takovou razancí upřít - to, co se v našem "právním státu" považuji na velký hnus.
Pokud by chtěl přijít do mého domu nezvaný host, tak se okamžitě spustí alarm - a o mé bezpečí (o můj majetek) se postarají lidé, kterým důvěřuji.
Autor: li Čas: 2021-10-14 18:30:53 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Už to nechme plavat. Zajímavé by bylo, kdybychom si oba přečetli Platónovo Podobenství o jeskyni pak se pobavili o obsahu, možná, že bychom se u toho nasmáli :)
Autor: li Čas: 2021-10-14 18:17:33 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
OK, nebudeme se hádat, nechci Vám to vnucovat - a dnes večer se nad sebou zamyslím! :)
Autor: li Čas: 2021-10-14 16:39:51 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Méně podstatné znaky mohou být variabilní. Důležitá je určitá analogická souvztažnost.
Autor: li Čas: 2021-10-14 15:53:08 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud abstrahujeme, tak se soustředíme na podstatné znaky (nepodstatné znaky vylučujeme). To, zda-li je možné boha dokázat není podstatný znak :)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Abstrakce
Autor: li Čas: 2021-10-14 13:41:32 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, bůh (v různých podobách) samozřejmě stále existuje - a stále má díky naší (lidské) víře poměrně velkou moc.
Stejně tak v různých podobách existují státy - jejich moc závisí na tom - nakolik jsme jim ochotni jako společnost věřit.
Stejně tak už v určitých obrysech existuje ankap - čím více lidí mu uvěří, tím reálnější podobu bude mít :)
Autor: li Čas: 2021-10-14 11:37:39 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
S bohy to je tak, že se představa o nich v čase proměňuje. Ve starověkých náboženstvích docházelo často k synkretizaci božstev. Určitá božstva buď zcela zanikla (už příliš nevyhovovala) - anebo byly určité prvky ze starého božstva zanechány - a přidaly se k nim nové prvky. Starozákonní představa Boha vznikla na pozadí ještě starších bohů. Křesťanská představa Boha zase na židovské tradici... Stejně tak stále vylepšujeme ten "nejlepší model" státu - až se můžeme časem rozhodnout pro ankap. Proč ne? Nejmocnějším nástrojem je z tohoto pohledu právě víra.
Autor: li Čas: 2021-10-14 08:46:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"A v situaci, kdy je v naší republice čitelný hlad po spiritualitě, kterou nám v průběhu historie v pohanské podobě vzala katolická církev, je nutné si dávat pozor zejména na za původně nespirituální cesty k přesahu."
Vítejte tedy na pravidelném setkání "věřících v ankap"! :) I do katolického kostela často lidé chodí zprvu jen tak - až později konvertují... Mám radost, že s námi společně rýsujete přesnější kontury ankapu! :)
Autor: li Čas: 2021-10-13 23:39:34 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Hezké téma! A jak Vy si představujete pánaboha? :D
Autor: li Čas: 2021-10-13 21:47:37 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
oprava: "zlomového bodu" :)
logo Urza.cz
kapky