Peklo jménem volby – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-10-16 00:00:02

Peklo jménem volby

Mnozí se mě ptají, koho volit; narovinu říkám, že to nevím. Nemám páru, koho máte volit; dokonce ani netuším, zda vůbec máte volit. Ač nevolení rozhodně nepovažuji za hloupé či špatné, já osobně vždy volil; a volit budu, dokud zpráva, kterou bych vyslal nevolením, bude vnímána jako nezájem, nikoliv nesouhlas. Kategoricky odmítám i tezi, že bych svým hlasem legitimizoval demokracii či stát. Jakkoliv mi není jasné, koho máte volit, troufám si tvrdit, že nejnebezpečnější je hlas Babišovi; o něco málo lepší (ač stále hrozná) je dle mého názoru volba Lidovců či KSČSSD; za dost hloupé (leč opět o něco lepší) pokládám volit SPD či Úsvit, Zelené, TOPku nebo STAN; volbu ostatních stran za tak špatnou nepovažuji, neboť jsou pro napáchání reálných škod příliš malé nebo „menším zlem“ (oproti tomu zbytku). Jen k Pirátům bych rád dodal, že zdaleka nejsou tak „antisystémoví“, jak se prezentují (na druhou stranu pořád lepší než všechny ty strany výše); je mezi nimi spousta socialistů.

Kdo chce volit „proti socanům či Babišovi“ – případně „aby hlas nepropadl“ – a chce se vyhnout volení malé strany, tomu bych asi (s výhradami) doporučil ODS, neboť tu lze možná označit za nejmenší zlo z „těch velkých“; ač v minulosti ostře uhnula od boje proti moc velkému státu (navzdory slibům), čímž podrazila své voliče, poslední dobou se snad snaží o nápravu (soudím tak ze sledování jejich hlasování a projevů), přesto potrvá, než získají alespoň špetku mé důvěry. Argument „propadnutí“ hlasu však považuji za mylný, neboť ten hlas skoro jistě stejně „propadne“ („nepropadne“ jen kdyby bez něj volby dopadly alespoň trochu jinak, což je téměř vyloučeno). Naopak se zapomíná na jeden silný argument pro volení menších stran: Krom toho, že za hlasy mohou dostat peníze, především se jedná o motivaci pro jejich členy, pro něž může rozdíl mezi jedním a třemi procenty znamenat rozdíl mezi věnováním svého času té straně a něčemu jinému.

I proto budu – s velkým sebezapřením – volit Svobodné. Mám k té straně obrovskou spoustu výhrad; bohužel však neexistuje strana, ke které bych měl výhrad méně. Nechci tu detailně rozebírat, co všechno mi na Svobodných vadí, leč s ohledem na to, kolik je mezi čtenáři libertariánů, bych rád zmínil jedno: Ve Svobodných spolu bojují dvě (neoficiální) frakce – libertariáni a pravicoví konzervativci; a protože ti první jsou spíše idealisté (ač mnoho z nich tu politiku v praxi dělá), zatímco ti druzí „reální politici“ (to berte jako silný eufemismus), jsou to bohužel právě libertariáni, kteří stranu častěji opouštějí prostě proto, že nemají žaludek na některé věci, jež se tam odehrávají (ne že by se takové věci neděly v každé politické straně). Co s tím může udělat volič? Napadá mě jediná věc: kroužkování. Hodím to Svobodným (i když je vážně neberu jako „své zástupce“, ale tak už to v demokracii chodí) a pokusím se preferenčními hlasy podpořit libertariány.

Někteří chtějí udělat totéž, ale kandidáty Svobodných neznají, tak se mě ptali na radu; nevím, koho máte kroužkovat, leč zde je seznam těch, kterým bych kroužek dal, neboť je považuji za slušné lidi či libertariány (seznam je subjektivní a neúplný; neznám všechny Svobodné): Tomáš Pajonk (není první náhodou), Jana Urzová, Zuzana Haberlová, Terézia Mlýnková Išková, Igor Bogdanov, Jakub Cyrani, Josef Káles, Jaroslav Suchánek, Pavel Mises (ano, přejmenoval se xD), Alois Sečkár, Jiří Kubíček, Ondřej Martínek, Michael Kopecký, David Král, Jiří Pánek, Martin Rumler, Petr Pořízek, Jan Šebelík, David Forbelský, Jan Matějka, Jiří Zapletal, Zenon Kuder, Jindřich Pilc, Miloš Bém, David Pokorný, Oldřich Peprla, Roman Bartolšic, Jan Mikula, Radim Smetka, Vítěslav Stanovský, Jaroslav Marsa. Z Olomouckého a Plzeňského kraje bych nevybral; o olomouckých kandidátech totiž moc nevím, zato o plzeňských bohužel ano. Naložte s tím, jak chcete. Vaše je volba. Já si moc jistý nejsem, možná dělám chybu, takže mě berte s rezervou.
Přečtení: 41302

Reagujete na tento komentář:
Autor: Developer (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 13:16:54 Titulek: Re:
Piráti jsou zhulená a ožralá mládež, co vyrostla před monitory, respektive IT studenti/zaměstnanci, kteří si neprošli dostatečně kvalitním kurzem Ekonomie, nechápou návaznost podnikání na hospodářskou politku státu nebo nemají osobní zkušenosti s podnikáním v tomto státu a proto nechtějí významně omezovat moc státu/Bruselu ani jejich hospodářské politiky, takových lidí je bohužel opravdu hodně, voliči se jim sbírají snáz.
Autor: fundy Čas: 2017-10-16 06:22:49
Web: neuveden Mail: marcel.funderak v doméně gmail.com
Letos jsem opravdu vahal, zda vubec jit volit, ale nakonec to take Svobodnym hodim - treba dosahnou na penize za hlasy a treba to aspon trochu prispeje k sireni svobodnych myslenek (ale moc nedoufam).

Diky za Urzovy seznamy!
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 08:53:25 Titulek: Re: [↑]
Nejseš z Vyškova?
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-16 09:55:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já jsem z Kroměříže
a proto budu volit KSČM,
to je totiž jediná strana která na nás moraváky myslí dokonce i ve svém názvu,

navíc tam maj určitě nějaký ty královny krásy, nebot jak jsem zahlédl na předvolebním plagátku,
přejí si světový mír
a to přece vždycky hodí...
Autor: fundy Čas: 2017-10-17 07:58:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: marcel.funderak v doméně gmail.com
Ano, jsem
Autor: Drobek (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 06:42:06 Titulek: diky
Rozhodoval jsem se mezi SSO a ODS. Tohle me presvedcilo. Dam to SSO.
Diky za ten argument o motivovani clenu hlasy. Tak jsem nad tim neuvazoval.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Na druhou stranu v případě, že to dokážete, můžete zlehčit utrpení obětí či nějaké dokonce zachránit (snížením frekvence jeho vraždění); je to vážně zavrženíhodné?
https://www.mises.cz/?action=clanky&ID=o-legitimite-a-svedomi-1860.aspx
.................................................................................................................

Nu to přece záleží na tom, jak moc se ztotožnujete či neztotožnujete se svými pocity,
což si každý může velmi jednoduše ověřit v praxi zvané život...

Nakonec, můžete si to také docela dobře ověřit i v případě těch voleb do parlamentu,
či jiných voleb

Zavrženíhodné není nic, jsou jen různé zkušenosti a různé prožívání....
Autor: Jirka (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 08:18:59
Super práce, akorát škoda, že jste to nenapsal dřív, teď už si voličskej průkaz nestihnu vyřídit a budu muset volit v Plzni :(
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Naložte s tím, jak chcete. Vaše je volba. Já si moc jistý nejsem, možná dělám chybu, takže mě berte s rezervou.
.................................................................................................................

Pamatujte: Pokud to tam Stvořitel položí, je to na správném místě. Duše by neměla žádnou duhu, kdyby oči neměli slzy. Řekněte svým lidem, že od té doby, co jsme slíbili, že se nikdy nepřemístíme, přesunuli jsme se pětkrát.“
– indiánský náčelník

https://mocvedomi.cz/10-uryvku-citatu-moudrosti-od-puvodnich-americkych-indianu/
Web: neuveden Mail: neuveden
Také děkuji za seznam. I když to není roztříděné po krajích, jedno jméno na kandidátce jsem našel, takže zakroužkuju číslo 12 na čísle 12 :)
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 08:52:53
Já se na to chtěl vysrat, ze svobodných jsem odešel před 2ma lety. Pak jsem se rozhodoval jestli teda volit. Nakonec že jo. Jenže jakou maji svobodní kampaň? Katastrofální jako vždy! Takže plakáty, letáky a už se angažuju.

Je to zvláštní se podílet na kampani, kde lidi co jsou na kandidátkách... ne že by na to srali úplně, ale maji aktivitu pěšáků v jinejch stranách. Možná je to tak nahovno jenom v mém kraji a jinde to šlape. Nevim.
Autor: Mirek (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 09:22:51
Ještě stojí za to zmínit, že všichni současní místopředsedové Svobodných jsou v tomto seznamu, a celkem se to odráží i na jejich současné předvolební presentaci.

Umím si představit, jak se ona "konzervativní frakce" chytne případného neúspěchu. Že byli Svobodní se svým "Můžeme" moc abstraktní, že se pořádně neopřeli o úspěchy "názorově podobných" AfD a FPÖ, že zradili ReV a na volebních materiálech nehlásali odchod z EU. Opravdu nerad bych jim k tomu dal příležitost.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-10-16 10:37:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To záleží na tom, zda se podaří definovat neúspěch a úspěch. Strana je relativně mladá (vznikla v roce 2009) a není za ní žádný velký hráč, který by ji tlačil do povědomí voličů, a není ani příliš populistická, získává tedy voliče postupně a dost pracně.

V roce 2010 získala 0,74 %
V roce 2013 získala 2,46 %

Úspěch bude, když ta procenta opět vzrostou (myslím si, že 3,5 až 4 procenta by byl dobrý výsledek), výborný výsledek by byl okolo 4,5 až 4,7 % (lineární extrapolace). Samozřejmě se nabízí srovnání s Piráty, kterážto strana je podobně stará. Ti ale mají levicovější program, kterým jsou lákavější zejména pro mladé voliče.
Autor: Mirek (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 11:24:05 Titulek: Re: [↑]
Souhlas, výsledek nad 3% je dobrý.
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 12:47:44 Titulek: Re: [↑]
Výsledek pod 5 je katastrofální a odpovídá katastrofální organizaci, kdy se ani aktivně o pomoc nežádají lidi o kterých strana ví. Nejsou vybudované buňky v městech 5000+, neapeluje se na voliče že nestačí volit, ale prostě měli by i aktivně pomoct v kampani.

Piráti mají nějakého aktivního podporovatele v každé prdeli, kterej když už nic jiného tak dá vytištěnej leták na výlepní plochu.

Svým způsobem obdivuju lidi, kteří v té kampani jsou a nějak se to pokouší vést, ale prostě, v 5ti lidech s 10ti pomocníkama nejde dělat kampaň v kraji.

Sám za ten stav nesu spoluodpovědnost, mísí se tam na jedné straně obdiv k nasazení těch pár lidí, na druhé straně trochu pocit že si s tím přístupem, kdy se na poslední chvíli něco finišuje svobodní nezaslouží ani 1%.

Přitom jen asi za 3 týdny co dělám kampaň u nás ve městě v podstatě sám jsem už narazil na lidi co by mohli pomoct, kteří svobodné volí a ani ani netušili, že by pomoct měli. Někteří se zapojili na poslední chvíli, pro jiný nemám materiály.

Jsem si jistej, že jít po nějakejch aktivnějších lidech dejme tomu v půlce léta, seznámit je s tématy apod. ta kampaň svobodných mohla mít úplně jiný grády a sílu, plakát mohl viset v nějakém okně v každé ulici v každém městě, jeden člověk na tisíc obyvatel mohl cestou do práce/ z práce rozdávat letáky a pár hodin strávit o víkendech kontaktní kampaní.
Autor: Developer (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 13:16:54 Titulek: Re: [↑]
Piráti jsou zhulená a ožralá mládež, co vyrostla před monitory, respektive IT studenti/zaměstnanci, kteří si neprošli dostatečně kvalitním kurzem Ekonomie, nechápou návaznost podnikání na hospodářskou politku státu nebo nemají osobní zkušenosti s podnikáním v tomto státu a proto nechtějí významně omezovat moc státu/Bruselu ani jejich hospodářské politiky, takových lidí je bohužel opravdu hodně, voliči se jim sbírají snáz.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-10-16 10:39:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Urzových v Č moc není. Není to náhodou dvojče paní Macronové, tedy také učitelka zatížená na zajíčky? ;)
Autor: Adraynnith Čas: 2017-10-16 10:54:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
Od paní Macronové se liší především svými názory :)
A pokud jde o zatížení, tipuju, že to nebude o věku, ale spíš o inteligenci :)
Autor: velkej Ká Čas: 2017-10-16 11:02:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže Urza je dvojčetem Paroubka a Urzovou sbalil na svůj sexy mozek. Chápu. :D
Autor: moravantomio (neregistrovaný) Čas: 2017-10-19 16:06:24 Titulek: Re: [↑]
Čím víc hlasů paní fyzikářce, tím líp. :D Pokud budou její proslovy v parlamentu tak kvalitní, jako při hodinách, máme se na co těšit :3.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-16 12:37:56 Titulek: Re: Ď [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Není za co,
já např. rád podpořím každého v jeho přání byt by bylo sebepitomější,
ale svůj hlas mu nedám,
už ted jsem díky pokročilejšímu věku značně nahluchlej,
a ještě k tomu přijít vo hlas a bejt pak němej,

to už bych si rovnou mohl pořídit vozejček pro invalidy a asistečního psa...
Autor: Urza Čas: 2017-10-16 14:21:21 Titulek: Re: Ď [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rádo se stalo; doufám, že nebudu litovat xD
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-16 19:06:04 Titulek: Re: Ď [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je obvyklý stav voliče,
doufá, že nebude litovat a za čtrnáct dní už lituje...

Za čtyři roky pak všechno zapomene a tak si to znovu zopakuje a opět doufá...
Autor: Developer (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 13:07:22 Titulek: Nasraný volič před emigrací
Kromě už Urzou zmíněných jsou pro mě nějvíc viditelní a rozumní kandidáti: Petr Mach, Ivo Strejček, Franta Matějka, Vít Jedlička, Ladislav Jakl, ty bych velice rád viděl v parlamentu, bohužel si většina z nich jde vlastní cestou. Často slýchám, zejména na akademické půdě, velké výhrady k Institutu Václava Klause, osobně chápu tyto výhrady pouze částečně a s ohledem na hisotrické souvislosti, avšak současnou tvorbu IVK považuji za velice přínosnou a ideologicky posilující svobodu jedince a oslabující úlohu státu ve společnosti.

Velmi bych uvítal, kdyby Svobodní sestavili seznam kandidátů prosazujících libertarianství a těch, kteří se označují za pravicově konzervativní. Komplexní politický kompas chybí u všech politických stran a jejich členů, já osobně považuji všechny strany kromě Svobodných za levicové.

Rovněž by se hodil informační přehled všech bývalých členů KSČ kandidujících za jiné strany, těch je stovky, možná tisíce rozesetých ve všech tradičních i nových politických stranách, takový lidé i strany jsou už principu nevolitelní.
Autor: marek28 Čas: 2017-10-16 13:56:41 Titulek: Re: Nasraný volič před emigrací [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A není to náhodou tak, že se libertariánství s konzervatismem přímo vylučuje?
Autor: Cigi OL Čas: 2017-10-17 10:33:00 Titulek: Re: Nasraný volič před emigrací [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jsem libertarián uvažováním a konzervativec chováním. A nemám pocit, že by se to ve mě nějak rvalo.
Autor: marek28 Čas: 2017-10-17 15:15:00 Titulek: Re: Nasraný volič před emigrací [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já jsem samozřejmě taky v lecčems konzervativní. Kupuju si jen čokoládovou a vanilkovou zmrzlinu například. :D

Ale já měl na mysli konzervatismus politický, takové ty lidi, kteří by léčili homosexualitu, zaváděli náboženskou výchovu a podobně. Ale chápu a uznávám, že člověk může mít konzervativní názory, ale nechce je prosazovat násilím. To je pravda. Ale nevím, jestli by se pak měl označovat za konzervativce, protože konzervativci to tradičně tím násilím fakt vymáhají. Podobně jako je matoucí o sobě mluvit jako o socialistovi, ačkoliv tím mám na mysli prostě jen to, že jsem dobrovolně solidární a chci se dělit s ostatními.
Autor: Mirek (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 16:12:06 Titulek: Re: Nasraný volič před emigrací [↑]
No, ze všeho úplně nejlepší by bylo, kdyby se lidi prosazující různé politiky sdružovali v různých stranách, a naopak lidi prosazující jednu politiku byli v jedné straně. Není důvod mít "pravicově konzervativní" ODS, Realisty a část Svobodných. Dokonce i TOP09 se označuje za konzervativní stranu (ale ne až tolik pravicově). A jak jinak Matějku nemusím, tak je mi od něj sympatické, že když viděl, že s ním Svobodní jeho prioritu Czexitu jako celek nesdílí (byť tam bylo takových členů docela dost), tak namísto roztržek uvnitř Svobodných založil jinou stranu a umožnil voličům výběr.

Ale obecně je to bohužel asi utopie :-(
Autor: marek28 Čas: 2017-10-16 19:34:56 Titulek: Re: Nasraný volič před emigrací [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Na druhou stranu to ale znamená, že když se 19 % hlasů rovnoměrně rozprostře mezi 4 různé strany, do parlamentu se nedostane ani jedna.
Autor: Mirek (neregistrovaný) Čas: 2017-10-16 21:38:58 Titulek: Re: Nasraný volič před emigrací [↑]
No bodejť. Já nechci víc stran, stran je dost. Jen bych uvítal aby místo toho, že máme podobné strany, uvnitř kterých jsou různé názorové proudy, jsme měli straníky rozdělené do stran právě podle názorových proudů.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-16 23:11:49 Titulek: Re: Nasraný volič před emigrací [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
podle názorových proudů
.......................

Pak bychom je nemuseli nazývat straníky,
ale proudily, případně i prudily...

Tedy musím říct, že jste mně dneska vůbec nepotěšili,
a proto nepotěším ani já vás :
tohle vlákno je horší tragedie než Hamlet s Romeem a Julií dohromady...
Autor: marek28 Čas: 2017-10-16 14:03:50
Web: neuveden Mail: neuveden
Mě asi tak poslední měsíc na Svobodných trochu štve, že dělají tajemné jako hrad v Karpatech. Prosím vás, nevíte někdo, co znamenají všechny ty náznaky a narážky jejich členů typu "no ve Svobodných to je teď ostré, ale já to nechci rozebírat" nebo "ta strana se do parlamentu nedostane a kdyby ano, byla by to katastrofa, proč, to je vnitřní záležitost" a nebo mé oblíbené "já už se Svobodnými nechci nic mít, hlas jim dám, ale nějaká pomoc nebo dokonce kandidatura za ně, to tedy ani náhodou, ale nechci to řešit, to jsou jejich věci".

Vyvolává to hodně pochybností, mám z toho všeho pocit, že je to strana před zhroucením plná nějakých šíbrů a podvodníků. Co se to děje?
Autor: marek28 Čas: 2017-10-16 14:19:01
Web: neuveden Mail: neuveden
Mimochodem o Pirátech jsem nedávno letmo uvažoval. Zaujala mě především jejich snaha o transparentnost a zjednodušování byrokracie. Ale jak jejich kampaň sílí, různě vidím jejich aktivitu a pročetl si program, začali mě celkem štvát.

Když pominu různé levicové body programu jako základní nepodmíněný příjem, což jsou primární důvody, proč je nevolit, zaregistroval jsem třeba i to, že se Bartoš hlásí k Antifa, což ho v mých očích spojuje s násilnickou ultralevicí. Taky mě vytočilo, jak se vtírají do SOUKROMÉ televize Nova - nepozvali je do debaty a Piráti už si stěžují a udávají, to je naprosto odporné chování. Dál u mě klesli případem starým pár dní - považují za nemorální pražské směnárny, kde se turistům nabízí za Euro 15 Kč. Což o to, někomu se to nelíbí, oni to ovšem chtějí hned zakazovat a regulovat a ještě se tím veřejně chlubí. A v neposlední řadě je tu osoba pana Jakuba Horáka, který jim dělá kampaň. Když jsem zjistil, že za ní stojí on, okamžitě jsem přestal byť i jen trochu věřit těm jejich slibům o transparentnosti a hlídání politiků, protože Horák je starý oportunista, co nakecá komukoliv cokoliv, prostě markeťák každým coulem, který se mimochodem minulé volby vtíral zase naopak k Babišovi a psal, jak jeho hnutí věří - tedy ty samé věci, které teď píše o Pirátech.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-10-17 14:45:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Sledovat koňský dostih je poloviční legrace, pokud nemáte vsazeno na žádného koně.
.................................................................................

Pěkné,
jen s tou poslední myšlenkou moc nesouhlasím,
vono je i docela legrace sledovat ty, co vsadili...
logo Urza.cz
kapky