Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 141)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2015-10-26 13:57:31 Titulek: Re: Dobrý zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na druhou stranu i mezi komunisty jsou chytří lidé; třeba takový Hans-Hermann Hoppe býval marxistou, pak si přečetl Misese a stal se anarchokapitalistou xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-26 13:55:27 Titulek: Re: Dobrý zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Omlouvat se netřeba, mně se to také občas stane; prostě vysvětlovat totéž po sté není vždy snadné xD
A napsal jste to moc hezky s těmi klíny. Tesat do kamene.
Autor: Urza Čas: 2015-10-26 13:10:04 Titulek: Re: Dobrý zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jinak to "kde diskutovat" je dobrá otázka; myslím, že na komunistickém serveru to není úplně efektivní, na libertariánském také ne, Novinky a iDnes jsou hrozné žumpy, nejlepší je něco mezi, ani ten facebook není k zahození.
Autor: Urza Čas: 2015-10-26 13:09:06 Titulek: Re: Dobrý zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Přesně tak; proto bychom se neměli přestat snažit.
Autor: Urza Čas: 2015-10-26 12:59:53 Titulek: Re: Dobrý zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já už jsem nějaké přesvědčil; a je to dle mého názoru jediná cesta, jak můžeme něco dělat.
Nadávat jim sice může být někdy zábavné, ale nikam nás to neposune.... navíc je fakt hodně lidí, kteří jsou etatisté prostě proto, že se nikdy nesetkali s libertarianismem.
Autor: Urza Čas: 2015-10-26 12:46:10 Titulek: Re: Dobrý zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Naprostý souhlas; plus ještě jedna věc:
Krom toho, že je to nemorální (jak už jste psal), tak to ve výsledku ještě navíc uškodí i z hlediska čistě utilitaristického; to, že jsou obchody přes svátky otevřené, znamená, že je to výhodné, což znamená, že lidé to tak chtějí dostatečně na to, aby si to zaplatili.
Autor: Urza Čas: 2015-10-26 11:46:02 Titulek: Re: Dobrý zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Samozřejmě máte plnou pravdu, ale prosím, nebuďme takto konfrontační; teď mám na mysli tu první větu: "Soudruh Gahem bude mozna protiargumentovat(pokud uz nestahl ocas)".
Netvrdím, že se třeba časem jako soudruh neukáže, ale zatím nevíme, co je zač.... třeba prostě byl doposud vystaven státní propagandě, ale s rozumnou alternativou nepřišel do styku; vždyť kolik libertariánů si na vše přišlo samo bez knih, článků, ostatních libertariánů?
Autor: Urza Čas: 2015-10-26 09:25:02 Titulek: Re: Dobrý zákon [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, jsem programátor, četl jste dobře.
A ano, živil jsem se rukama; vím přesně, co je to dny a týdny sedět u kasy, doplňovat zboží, prodávat v lahůdkách, krájet salámy a sýry.... znám to; a na rovinu: znovu bych to dělat nechtěl; leč kdybych nic lepšího neměl, dělal bych.
Lepší práci naštěstí mám, na rozdíl od výše uvedených činností mě to baví a dostanu za to mnohonásobně více peněz. Nebylo to ale zadarmo, musel jsem se vypracovat, je k tomu potřeba kvalifikace, kterou člověk musí nějak získat.... a právě když jsem ji získával, sedával jsem u kasy, na recepcích, dělal v zimě hlídače, uklízel jsem hostel a mnoho dalšího.
Měl jsem – podobně jako ostatní v takové situaci – na výběr: Buď doplňovat to zboží a prodávat v supermarketu za desítku měsíčně, večer přijít domů, sednout si k televizi, zrelaxovat, hezky se vyspat a další den znovu; nebo po šichtě v supermarketu přijít domů a dát si ještě jednu směnu v učení se něčeho, co mi v budoucnu zajistí práci, ve které tu desítku vydělám za pár dnů, ale samozřejmě jsem tomu musel obětovat volný čas, spánek, nepohodlí, jíst čínské nudle a tak dále. Zvolil jsem druhou možnost a nelituji toho. Nedívám se skrz prsty na nikoho, kdo zvolil tu první možnost, není na tom vůbec nic špatného. Ale zároveň z toho pak plyne, že zatímco já si mohu užívat Vánoce, tak ti, kdo zvolili tu první možnost, v tentýž den čekají, zda si k nim nezajdu něco koupit. Nemluvě o tom, že ani já si ty Vánoce nemohu vždy užít, protože občas mi do toho vleze práce.... nikdo mě k tomu nenutí, dokonce bych ani nedostal vyhazov, kdybych v tu dobu nepracoval, leč mám vlastní motivaci k tomu dělat svou nynější práci pořádně, neboť má smysl, ale to už je na trochu jinou debatu.

Že pracovníci v supermarketech takzvaně "nemají na výběr", protože kdyby odmítli vánoční šichtu, dostanou padáka, je pravda (tedy až na to, že na výběr mají); a bohužel to mají blbé.
Ale mají stále možnost volby: Nikdo je tam pracovat nenutí, mohou si najít něco jiného, případně se rekvalifikovat a najít si něco lepšího; to ale samozřejmě stojí nějaké úsilí, leč takový už je život, každé rozhodnutí má svou cenu.
A co je vůbec alternativou k tomu, aby ti lidé o svátcích pracovali? Že budou jiní lidé násilím donuceni k tomu, aby jednali jinak, než jednat chtějí? Děkuji, nechci.
Nemluvě o negativních důsledcích pro ty, kdo chtějí o svátcích pracovat, protože za to dostanou peníze navíc.
Autor: Urza Čas: 2015-10-26 06:58:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No, jak říkám, ono to mnedle není tak dalece ve schopnostech, ale v tom, že sobec-kapitalista je prospěšný, ale sobec-socialista pohroma.... ať už schopný či neschopný.
Autor: Urza Čas: 2015-10-25 17:46:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, to je možné; i když já bych sobce tak neodsuzoval.
Ve svém okolí tu vlastnost sice rád nemám, ale jsem rád, když jsou někde daleko, vyrábějí pro mě zboží a poskytují služby ze své bezbřehé touhy po zisku xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-25 17:15:25 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kdo?
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 13:23:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ty skutečné ano; ty deklarativní naopak podle keců xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 12:54:17 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Deklarativních pravičáků bude mnedle víc; například hafo Babišových voličů si říká pravičáci.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 12:17:20 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Také se mějte; i já budu muset za chvíli jít xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 12:01:52 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, tak jsem to nemyslel; domnívám se, že to lze udělat lépe.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 12:01:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Výsledky demokracie jsou do značné míry predikovatelné, ale nikoliv na 100 %.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:55:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne, tak jsem to nemyslel; rozhodně jsem pro změnu, akorát jsem tím chtěl říct, že měnit "jen" na monarchii mi přijde zbytečný risk.
Když už, tak už.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:53:11 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je určitě skvělé řešení.
Myslím, že ke změně musí dojít zároveň "zespoda" i "shora".
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:49:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne že bych monarchii nepreferoval před demokracií, ale problémem je, že každá změna režimu obsahuje extrémní riziko toho, že dopadne blbě.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:43:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To se obávám, že je až příliš nebezpečné....
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:38:38 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Poptávka po likvidaci dotyčného nebude vycházet od těch, kdo ho zvolili; ti budou jen brblat.
Zlikvidovat ho budou chtít lidé jako Babiš.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:30:25 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nene, já nemyslím zrušit stát ze dne na den.
Měl jsem na mysli brutální deregulaci.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:29:26 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono to není ani tak scestné, jen by se k tomu musel najít někdo s následujícími vlastnostmi:
1/ zatraceně bohatý,
2/ zapálený libertarián/kapitalista s pochopením rakouské ekonomie,
3/ jeho libertariánské názory nesmí být známé ani dohledatelné a ještě ke všemu
4/ musí mít koule veřejně obelhat celý národ, pak se jim veřejně vysmát do ksichtu a ustát následky (včetně případných pokusů o fyzickou likvidaci).
Kdyby se někdo takový našel, domnívám se, že ten plán by vyšel.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:23:20 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je mnedle nerealizovatelné; daleko větší šanci dávám socialistické volební kampani, vyhrát stylem Babiš, jenže pak místo socialismu zrušit všechen ten balast.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:22:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že jen málokteré státní svinstvo se vyrovná propagandě cílené na děti ve školách v rámci povinné školní docházky; to je v mých očích horší než cokoliv jiného, co stát dělá.
Jinak slíbit socialismus a udělat kapitalismus je sice legrační představa, ale úplně nevím, kdo by na tohle měl koule a jak to udělat xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:18:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To ani já ne xD
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:15:22 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pravda; a protože sobectví je více méně danost, bez které by lidé nemohli existovat, vyplývá z toho stará známá rovnice, tedy že demokracie směřuje nevyhnutelně k socialismu.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 11:11:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zbraň je poznání; musíme vysvětlovat lidem, co je stát zač.
Samozřejmě je to běh na dlouhou trať a nelze očekávat, že uvidíme viditelné výsledky v řádu let.... ale možná, budeme-li to dělat celý život a vychováme k tomu své děti a bude-li nás takových dost, nějaké drobné změny k lepšímu třeba na skloncích našich životů uvidíme....
Velké změny se nedějí ze dne na den, ani z roku na rok, ba ani z desetiletí na desetiletí; vždycky někdo musí dát signál a společnost se postupně začne měnit. A my jsme teď v hodně blbé situaci, můžeme maximálně naše myšlenky zkoušet zviditelnit a doufat, že to někdy bude mít nějaký efekt.
Pochopitelně se může stát i to, že veškerá naše snaha bude prostě marná; ale to nezjistíme, dokud to nezkusíme.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 10:59:21
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V podstatě by se dalo říct, že:
kapitalismus + sobectví = prosperita
socialismus + sobectví = katastrofa
A protože sobectví je přirozené....
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 10:54:31 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozhodně ano!
Jenže většinou ho nelze ukázat.
Respektive lze se o to snažit, ale nemůžeme to nijak podložit.
Sice můžete říci: "Teď nám nařídí reflexní vesty pro chodce, příště to bude bodový systém pro chodce," ale zaprvé to nevíme jistě a zadruhé to je šíleně jednoduché popřít, protože zatím to v plánu určitě není.
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 10:43:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže jim to nevychází, protože na Internetu se lze dočíst o tom, co dělá Německo; tady v Čechách se totiž reálně nic neděje....
Autor: Urza Čas: 2015-10-24 10:29:17 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Blbé je, že stát je velmi dobrý v házení viny na jiné; ten natěrač tedy třeba ani neví, že ho o to připravuje stát.
logo Urza.cz
kapky