Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele PeTaX (strana 7)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: PeTaX Čas: 2016-04-21 10:30:10 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Spíše nesouhlasím. Opravdu nezáleží na tom, kdo sedí v parlamentu vlevo a vpravo, to jsou jen historické reminiscence.
A to, že ty termíny jsou dnes jaksi volně dostupnými samolepkami, které se přilepují podle potřeby (i médii) je věc jiná. A nepochybě můžeme vidět zneužívání těchto nálepek už v minulém režimu, kdy jedni marxisté vylučovali (a zavírali a popravovali) za „pravicové“ úchylky jiné marxisty. Stejně tak lze velmi dobře pochopit, že z hlediska KSČ je pravicová Sociální demokracie, z jejího hlediska je pravicová TOP09, či ODS, ale z mnou definovaného paradigmatu je jasné, že jsou to všechno levicové strany; strany založené na principu ovládání, státismu a socialismu. Je jedno, jak se jmenují.
Dobrá, tvrdíte, že máme spoustu krásných slov, kterými lze pravici/levici substituovat. Dospějete k buď nesrozumitelným novotvarům, nebo jen dalšímu zamlžení.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-21 08:53:08
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
A) Naprosto souhlasím s vývodem, že podpora sportu z veřejných prostředků je čistý sociální inženýring a nemá v rozumném uspořádání co dělat.
B) (Problémem však je, že nikdy, a opravdu nikdy, si politická moc nenechá vzít možnost přerozdělovat — ostatně proto tvrdím, že všechny relevantní politické síly v tomto státě jsou levicové — a nikdy nepřipustí kombinaci: přestaneme dotovat segment → snížíme o tu částku daně.)
C) A jen na okraj moje poznámka k levo-pravému dělení: myslím, že to dělení má nadále smysl, jen je třeba je hlasitě a jednoznačně rekodifikovat. Historicky je ten termín totiž zatemněn tím, co bývalo (a dnes je) vnímáno jako levice. Nejčastěji po zrušení tohoto konceptu dnes volá právě levice s poukazem na to, že jsou na stole nějaké konkrétní úlohy k řešení a ty je třeba řešit prakticky a ne ideologicky (a to je právě ta past, o kterou jde!
D) Navrhuji (a už dlouho) definovat:
1) levici jako etatistický politický směr, tedy posilování role státu, vysoké daně, vysoké přerozdělování, silná centralizace moci, nedůvěra k trhu a administrativní/ekonomické zásahy do něj, regulace, dotace, diferencované daně, atd. paletu si jistě doplníte sami.
2) pravici jako negaci výše zmíněného.
E) Pokud přistoupíme na odstranění dělení na antagonistické cíle, přistoupíme na to, že existuje jediný cíl a jediný prostředek, tj. stát a jeho neomezená moc (zaměřená tu více, tu méně, proti nějaké občanské skupině — abych se vyhnul slovu třída).
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-20 13:36:22 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tam byly asociace na Jugoslávii a tehdejší běsnění. (Jinak zeměpisné představy se pohybují od toho, že Česko je někde ve Vídni, až po tu Jugošku - nejčastěji z důvodu záměny Slovinska a Slovenska.)
Čím jsme se v posledním čtvrtstoletím stali pro svět zajímavými a důležitými? Nenapadá mě skoro nic. Bezvýznamná zem, někde hodně daleko.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-20 09:47:31 Titulek: Re: irelevantni pedal [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Měl byste se léčit, pane.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-20 08:06:18
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Státní agentura CzechTourism (placená státem), dostala od EU grant ve výši 1 mld. Kč na propagaci jména Czech Republic. Nyní se, podle mne, jedná o totéž. V databázi OSN je ještě kromě sloupečku politického názvu země též nepovinný sloupeček pro neoficiální, jednoslovnou, anglickou transkripci názvu. Takže jde za
A) o plácnutí do vody
B) jen o další prachy pro CzechTourism
C) název země nikdo nemění
D) srandu, protože co může být angličtějšího, než Czech Republic
E) odpoutání pozornosti od nějakého většího průšvihu, toto je krycí manévr, který rozvíří emoce.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-15 10:47:19 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ano, to potvrzuji. Normální člověk, s normálním uvažováním. Pak dostal veřejnou funkci a přesně stejný vývoj. Přestali jsme si naprosto rozumět. On přešel na nějaké úřední ptydepe, samozřejmě v plurálu, protože kolektivní orgán. Nevím, čím to je. Kdysi psal, tuším Lord Acton, že moc korumpuje. Patrně má ještě další vlivy.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-15 09:44:55 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tak nějak. Ale oni to mají nějak obrácené. Teď jsem se zrovna přel s nějakým pánem, který páchá dobro na radnici za cizí peníze. A nebyl schopen pochopit, že když dotuje městskou dopravu, dělá to za peníze těch samých lidí (a ještě mu něco zůstane za nehty). A je přesvědčen, že lidé by mu tó šalinó nejezdili, kdyby ji nedotoval.
Takže těm lidem seberete pod pohrůžkou násilí jejich peníze a pak je budete nutit, aby radostně jezdili?
Jezdit nemusí.
Takže je donutíte platit něco, co si v podstatě nechtějí koupit?
Já myslím, že tomu nerozumíte, oni mají odpovědnost. A nevědí, že to chtějí.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-15 09:35:12 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Myslím, že to, že Matěj tvrdě kritizoval sl. Sladkovské, že má študovat za dělnické peníze a nemá si co chodit po brigádách, aby jen o pár dní později popsal, že není žádný prominentní fracek a při studiu chodil na brigády. Jinými slovy, je ideologický lhář.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-15 05:47:43
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Oprava, ne MB, ale MS.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-15 05:46:59
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tak nějak jsem si byl i dříve vědom, že ti zelení jsou trochu moc šejdrem doleva. Ale to, co předvádí MB, to už je extremistická forma. Ono to slovo už je unavené, ale pro mne jsou marxisti. Absolutní totalitáři. Alespoň víme, co je pod tou zelenou slupkou za jádro.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 21:48:58
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Myslím, že jste to zvládl dobře, Urzo. Díky i za mě.
(Jen na okraj: v závěru pořadu (říká mamka) vždy ukazují anketu jak hlasovali diváci. Dnes ji nedali.
Aktuálně je na ní totiž 98 % proti zákazu kouření a 2 % pro plošný zákaz!!!)
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 21:43:59 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Na to, jak měl Urza málo prostoru řekl, co mohl. Břitký JXD je chytrý šoumen a ví to. A u Bendy nepřekvapivé.
Překvapivá je ta ta militantnost obhájců zákazu; naprostí totalitní fanatici zakazování.
Tomu Vyzulovi měl někdo vpálit, že je to jeho nemoc z povolání, on se pohybuje jen mezi nemocnými a ty zdravé nevidí. Docela je ale dobře vidět jádro těch členů ANO - to jsou totalitáři, povahoví marxisti.
A ještě jeden prudký odpor tam nezazněl: hovořili stále o veřejném zdraví! Co je to veřejné zdraví? To je tak ukrutná kolektivistická fráze, že jí není rovno! Nic jako veřejné zdraví neexistuje. Jsou jen jednotlivá individuální zdraví jednotlivce.

Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 12:51:08 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Nevlastním jej. Maminka má tu neplechu.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 12:33:36 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
S tou televizí to mám nastejno. Jen dnes budu muset být sám k sobě tvrdý a pustit ten stroj.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 12:13:00 Titulek: Re: .... [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Pokud takto definují veřejný prostor, pak by bylo například legitimní požadovat, aby se na boxerském zápase nesmělo opravdově boxovat, protože je to násilí, které do společnosti nepatří a jelikož já mám „právo“ být ve veřejném prostoru ringu, pak bych tam jednu mohl chytit mezi světla.
Jak to, že tvrdíte, že hospoda je veřejný prostor a ring má nějaká jiná nějaká specifika, která z něj veřejný prostor nedělají?
Proč se nemohu placatit na Velkém Taxisu, když tam běží koně Pardubickou? Jo ono má závodiště soukromého majitele a ten si určuje, co se smí a co ne?
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 10:34:49
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
12) Za posledních 25 let bylo přijato cca 10 000 zákonů a zákonných předpisů. Kolik z nich jste četli, víte o čem jsou? Kolik z nich vás nějakým kladným způsobem ovlivnilo? (Iracionalita zákonodárců, odborná nezpůsobilost, populismus etc.)
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 10:24:57 Titulek: Re: Mám slovo? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
NA to mají rychlou odpověď: to je něco jiného. Na to by nikdo nepřistoupil. (A netuší, že příští obětí jsou oni, protože to někoho napadne.)
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 09:42:32
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
7) Narušení pokojného stavu. Z kompromisního uspořádání, kdy jsou uspokojeny oba tábory, k násilné persekuci celé jedné skupiny.
8) Podle nového zákona je vyvolávána třídní nenávist k menšině kuřáků.
9) Dlouhodobě je vytvářena státní štvavá kampaň proti podnikatelům a živnostníkům (dtto).
10) Dlouhodobé a cílené vytváření antagonismů ve společnosti, protože rozhádané společnosti se lépe vládne.
11) Řízení soukromých podniků podle politického zadání. Jde výsostně o neekonomický počin.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 09:24:51 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
K té 6) možná lepší formulace: nikoliv představ, ale nesmí se řídit ekonomickou kalkulací.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-14 06:34:20
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tak jen tak namátkou:
1) Uvědomují si kuřáci, jak obrovský mají volební potenciál? Žádná strana nemá 4 miliony členů. Jednoúčelová strana kuřáků.
2) Žádná politická strana neměla v programu zákaz kouření. Tedy se zabývají tématem, ke kterému nemají mandát.
3) Prosazuje ten zákaz nejvíce EU. Při dnešní protievropské náladě využít argument k postupující diktatuře.
4) Kouření jen pseudotématem vlády, aby nebyly vidět jiné, větší průšvihy.
5) Salámové ukrajování svobody, kouření je snadný terč, po něm zakážou pivo; alkohol je také metla lidstva.
6) Návrat k centrálně plánované ekonomice; podnikatelé nesmí řídit podnik podle vlastních představ, ale podle vládních nařízení.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-13 08:14:24 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
S koulí na věčné časy a nikdy jinak!
Socialistickou koulí k lepšímu zítřku!
Ať žije koule, nepřemožitelná zbraň pracujících celého světa!
Kupředu za další úspěchy při budování vyspělé multimediální koule!
V pevné jednotě koule a lidu za další úspěchy při budování rozvinuté socialistické společnosti!
Všechny síly Strany a lidu pro splnění programu multimediální koule!
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-13 06:11:48 Titulek: Re: A absolvoval psychotesty? [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Klasická ukázka dvojího metru. (A ani nezmiňuji, že šlo o PLUKOVNÍKA policie.) Jaký větší důkaz, že k policii jdou pracovat lidé s pochybným charakterem a žádné psychotesty to nejsou schopny odhalit.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-13 05:58:13
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Nejhorší je, že o těch hloupostech a očividném plýtvání a tunelech stále píšeme. Když se bavím se známými, vesměs se také plácají do čela. A... A ono to vesele pokračuje dál. Nikdo není zodpovědný, nikdo není potrestán, nikomu to není hloupé. Nikdo není ochoten říci: a dost!
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-12 19:13:18 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Tato citace je ovšem z klasika da Cimrmana. Nic jí to však na půvabu nebere.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-12 09:01:15 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jistě, nicméně je třeba užít stejné salámové techniky, jakou se to do tohoto stavu dostalo.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-12 08:37:05
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Vždyť o to přece jde. Vzbudit zdání, že výkonná moc je kontrolována a trestána za chyby. Nic není pravdě vzdálenější. Za chyby výkonné moci jsou nadále trestáni občané — daňoví otroci bez práva se bránit.
Celému ještě zdatně sekunduje kolektivní rozhodování, aby reálně odpovědný nebyl vůbec nikdo.
Jediné a funkční je řešení, že politik, zejména v exekutivě, ručí za svá rozhodnutí veškerým svým majetkem včetně trestně-právní odpovědnosti. A to včetně zevrubné zprávy o osobním majetku při vstupu do svěřené funkce (a při opuštění úřadu). Pokud je ekonomicky aktivní, pak jeho podnikání svěřeno do opatrovnického fondu. Pokud se mu to nelíbí, nikdo ho nenutí takovou fci zastávat.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-08 08:17:29
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Jen tiché špitnutí na okraj: ten člověk se píše Pohlreich.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-07 09:31:40 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ono něco podobného bylo už v jednom starším dílu. Obecní úřad pronajal restauraci soukromníkovi a když neskákal podle představ MÚ a nedával jim protekční ceny na obědy, zlikvidovali ho na stupidně formulované smlouvě o platbách za energie/vytápění.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-07 09:24:02 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Podle té obchodní strategie to vypadá spíš naopak.
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-07 06:19:07
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
V tom dílu se v plné nahotě ukázal koncept, který si představuje dnešní „liberální“ levice. (A jeho kořeny nepochybně leží v indoktrinovaném školství.) Ponecháme vám možnost podnikat, rizika nesete vy, zisky sklízíme my. A jak budete podnikat, určujeme také my. Je to geniálně ďábelské. (Nebo ďábelsky geniální?)
Autor: PeTaX Čas: 2016-04-04 09:38:13
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
To je vzácná sebereflexe. Ještě abyste se podle toho zachoval.
Autor: PeTaX Čas: 2016-03-31 14:09:55 Titulek: Re: Společnost [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ale abych nevyvolal klamný dojem, že mám něco proti proletariátu (jak to mohlo vyznít, jak jsem ta písmenka zbrkle vysypal).
V těch dělnících je důležitá síla, kterou nedovedeme našimi argumenty trvale přesvědčit, protože na tu vyvolanou (a pěstovanou) třídní nenávist dobře slyší.
Je třeba sestavit takový programový blok, který nebude používat cizí výrazy, ale jejich slovník a tematické okruhy, kterým dobře porozumí. K ničemu nevede sofistikovaná filosofická rozprava.
Slyšet by mohli na to, že vlastně společným nepřítelem jsou bílé límečky byrokracie, která právě jim hodně bere a přerozděluje jen drobty.
logo Urza.cz
kapky