Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Karel K (strana 3)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Karel K Čas: 2021-03-28 22:29:07 Titulek: Re: Technicko-laický dotaz [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Ostatně za sto let bude stejně všechno jinak! :-) :-) :-)
Autor: Karel K Čas: 2021-03-28 20:55:16 Titulek: Re: Technicko-laický dotaz [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Díky, tím je dotaz vysvětlen. Půjde-li vše dobře, bude transakční provoz nabývat prudce na intenzitě, takže držení "důlního stroje" se vyplatí.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-28 13:08:41 Titulek: Re: Technicko-laický dotaz [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Možná půjde ten systém takto modifikovat.
Vlastně si myslím, že taková modifikace za chodu není dost dobře možná. To by odkrývalo vrátka do systému, jak systém zneužít či totálně zneschopnit.
Jiná možnost je, že "otci zakladatelé" pravidla pro další činnost po vytěžení bitcoinů vložili do svého algoritmu již na počátku.
Ale tady si počkejme na odpověď odborníka, bude-li jaký.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-27 22:53:25 Titulek: Re: Technicko-laický dotaz [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Těžaři pak pravděpodobně budou mít výnos z poplatků za transakce.
Možná půjde ten systém takto modifikovat. Ale to bych o tom musel vědět víc.
Třeba nám řekne něco i Urza?
Autor: Karel K Čas: 2021-03-27 21:03:40 Titulek: Re: Technicko-laický dotaz [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Ale že ako budú tí ťažiari potom odmeňovaní ...
Ano, v tom odměňování vidím hlavní problém. Těžař má zařízení náročné na prostor i energii. Ten předvídavější a znalejší se ho bude snažit zbavit ještě než těžba dojde.
Nebude to nakonec obdoba her typu "letadlo"?
Autor: Karel K Čas: 2021-03-27 20:26:30 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Drtivá část videa ...
Pardon, o větší bezpečnosti bitcoinu.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-27 19:32:44
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Drtivá část videa byla věnována zpochybňování FIAT měn, málo se mluvilo o větší bezpečnostní bitcoinu.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-27 19:30:59 Titulek: Technicko-laický dotaz
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Co se dá očekávat, když budou vytěženy všechny bitcoiny? Jak zareagují těžaři? Budou prodávat své "těžební claimy" za hubičku?
Autor: Karel K Čas: 2021-03-25 12:42:10 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Tohle by si zvláště anarchokapitalisté měli uvědomit. Když se podíváte na zdejší diskuze, tak se vedou čistě v rovině spekulací a logiky.
Tak nevím. Mně se to jeví tak, že v diskusích jsou aktivní hlavně etatisté. A ti se snaží v tezích ankapu za každou cenu najít logický rozpor a krkolomnými konstrukcemi se snaží hypotézu ankapu vyvrátit. Pokud se článek netýká přímo ankapu, stejně převedou diskusi na téma typu: "v ankapu by to bylo horší", "z ankapu vyplývá ... [libovolný nesmysl]..", atd.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-25 08:09:07
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Hnidopišská poznámka:
Překládat "tunnel vision" jako "tunelová vize" není moc šťastné. V češtině funguje již dávno (= desítky let) termín "tunelové vidění". Jedno z prvních použití bylo v letectví, kdy při manévrech s velkým přetížením se odkrvovala hlava včetně zrakového centra a pilot viděl jen v oblasti poblíž středu citlivé oblasti sítnice. Říkali tomu "koukat rourou". Později se tento termín přenesl i do psychologie, kde to znamená soustředění se na kritickou oblast, přičemž vše mimo ni není vnímáno.
[/]Zúžení pozornosti (neboli tunelové vidění) – dochází k němu při panice (pocit, že nemám situaci pod kontrolou). Lidé se soustřeďují na malý počet bezvýznamných detailů (např. v domě hoří a dědeček vynáší hodiny a noční stolek).[/i]
Autor: Karel K Čas: 2021-03-25 07:40:30 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
"dlouhý pochod istitucemi"?
Velmi pěkná připomínka!
Autor: Karel K Čas: 2021-03-24 13:35:05 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Založit si domobranu můžete i tady a klidně i bojovat proti té státní mafii.
Boj proti státní mafii by se fakt hooodně prodražil. A určitě by na to člověk nedostal žádnou podporu od státu. :D :D :D
Autor: Karel K Čas: 2021-03-24 13:16:58 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
... to mestecko je snem kazdeho soudruha anakapa..
Proč?
Autor: Karel K Čas: 2021-03-24 10:05:17 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Akorát že v tom vašem městečku de fakto žádný anarchokapitalismus není.
Třeba k němu časem dospějí. Podle té vlastní policie, která je chrání proti podlostem policie státní, k tomu mají aspoň trochu nakročeno.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-24 10:02:45 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Autor: Karel K Čas: 2021-03-23 11:25:36 Titulek: Re: Politik je praktik [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Pardon: jeho "facha" je politika.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-23 11:24:36 Titulek: Politik je praktik
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Ano, jeho "facha" je [b]politika[]/b. To je řemeslo a politický tovaryš musí zvládnout spoustu praktických pravidel, ovládat různé politické nástroje, triky, finty, apod. Ale to ještě nestačí. Politický adept musí projít určitou zásadní transformací osobnosti, která se odborně nazývá kokotizací.
Řekněte mi, které jiné řemeslo chce od svého adepta něco tak podstatného. :-)
Autor: Karel K Čas: 2021-03-20 19:44:10 Titulek: Re: Technická vložka [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
...zjistěte si, jak Ti lidé v Bellových laboratořích mysleli a co bylo jejich motivací.
To jste mi dal! Hodiny jsem prohrabával svou sbírku vizitek a představte si, z Bell Labs ani jedna! ;-)
Pak jsem zkoušel Linuse Torvaldse - chlapíka, který odlehčením a úpravou Unixu vytvořil Linux, operační systém pro PC. Taky ho nemám. Ten by byl krystalickým příkladem nadšence, který vytvoří velké dílo a dá je k dispozici všem. A potom všichni, kteří piplají různé prezentace Linuxu. A ti, kteří vytvářejí linuxové aplikace. Klobouk dolů.

Můj výrok, že ty aplikace jsou vysoko nad infrastrukturou internetu, nebyl míněn nijak pohrdavě. Vztah těch aplikací k infrastruktuře je stejný jako vztah automobilů k silniční/dálniční síti.
Pokud Vám něco říká sedmivrstvý model ISO/OSI, tak ty aplikace jsou hierarchicky nahoře. Toť vše.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-20 08:19:52 Titulek: Re: Technická vložka [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Internet vznikl v podstatě anarchisticko-komunisticky. Ohromné množství autorů pracovalo na protokolech i software ve svém volném čase a bez nároku na honorář.
Podle jiných než anarchisticko-komunistických zdrojů vznikl internet jako projekt ARPA (Advanced Research Projects Agency), v jehož rámci vznikla počítačová síť ARPANET. Ta sloužila zpočátku výhradně armádě USA, teprve na samém konci osmdesátých let byla postupně uvolňována pro civilní účely: Bez pohledu na pořadí a úplnost - vědecké instituce, školství, ... a teprve v roce 1991 byla zcela předána do veřejného užívání. O vývoj protokolů pečují instituce jako IETF (Inernet Engineers Task Force), která produkuje tzv. er-ef-céčka, tedy návrhy standardů, které jsou diskutovány širokou veřejností a po dokončení schvalovacího cyklu zaváděny jako standardy.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Internet_Engineering_Task_Force
Vámi zmíněné Open Source Programming může mít vliv na vývoj aplikací, což je ale nadstavba vysoko nad službami samotného internetu.
Co se týká operačních systémů, máte zřejmě OS Linux, který vytvořil Linus Torvalds na základě OS UNIXu, který vznikl původně v Bellových laboratořích.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-19 17:35:09 Titulek: Technická vložka
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Internet jako takový je datová síť patřící do rodiny tzv. Connectionless sítí, tedy nevytvářejících spojení v komunikačním slova smyslu. Její řízení je distribuované, což přináší výhody i nevýhody. Na této úrovni se nemohou uplatnit prakticky žádné šikanózní zásahy. Stát by mohl nejvýše přikázat vašemu poskytovateli internetového připojení, aby vás odpojil. Ale tak daleko nejsme.
Jinak je to u služeb nadstavbových. Ta nejnižší a nejběžnější služba je DNS (Data Name System), která poskytuje vzájemné převody doménových jmen a IP adres uzlů sítě. Mapuje účastníkovu IP adresu ve tvaru například 253.468.59.156 na http://www.franta-novak.cz. Tady už by mohl stát (silně teoreticky) přikázat zrušení domény.
Stejně jako Franta Novák si může vytvořit aplikaci, kterou bude někde hostovat a propojit ji s doménou http://www.franta-novak.cz, tak si vytvořil i jistý Cukrberk aplikaci facebook.
Příjemnou anarchii vidím v tom, že doménu si může zřídit prakticky každý a svou vlastní aplikaci rovněž. Ale pak už stát může do internetové služby zasahovat. Pokud Franta Novák bude na svém serveru hlásat něco, co se establišmentu nelíbí, bude záležet na jeho technickém umu, jak se dokáže maskovat a bránit.
Pan Cukrberk vytvořil komplexní službu typu sociální sítě, které chytře využívá ve svůj prospěch a zároveň umožňuje klientům si také přijít na své: kromě celkem mělkých sociálních styků také vybudovat si na této službě svůj vlastní obchod či jinou aktivitu. Do takové služby již státy mohou bohužel zasahovat.
Naštěstí je velký prostor pro různé aktivity, které slouží lidem a lidé je využívají ku prospěchu svému i prospěchu poskytovatelů těchto aktivit, například internetových obchodů.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-14 20:23:13 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
OK, vyjádřil jste svůj nesouhlas s Urzovým postupem. Mohl byste dát nějaký pozitivní návrh - jak by měl Urza jednat, aby jeho diskuse s lidmi jiného založení měly smysl?
Autor: Karel K Čas: 2021-03-14 18:27:12
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Jo, je to holt problém, když přísný logik diskutuje s člověkem, který to myslí určitě dobře, ale logika mu nic neříká. Nevím, jaký postup by byl smysluplný. Možná by pomohla větší trpělivost a hlavně nedrtit ho hned vyvracením každého klopotného příkladu. Možná by nebylo špatné s ním některý jeho příklad probrat úplně kliďánko a hlavně mu klást otázky!.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-12 20:40:25 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Díky!
Autor: Karel K Čas: 2021-03-12 10:45:41 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Souhlas.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-12 04:27:01 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
???
Autor: Karel K Čas: 2021-03-12 00:26:02 Titulek: Re: Kretén? [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Nie je to Vaše "Všechnu moc menšinám a neziskovkám" tak trochu v rozpore s medzi ankapistami častým tvrdením že "demokracia je vláda väčšiny"?
Nevím, co tvrdí ankapisté o demokracii. Možná to víte Vy sám lépe než já. Problém vidím v tom, že demokracie se posunula do další fáze, tj. demokracie LIBERÁLNÍ. A to vidím jako prů*er.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-11 16:37:49 Titulek: Re: Kretén? [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
... s výhradou, že musí skákat tak, jak poskytovatel dotací píská podle hesla koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
Souhlas. Ta moc neziskovkám je první stupeň. Pak začnou zdroje vysychat a mezi neziskovkami se rozpoutá boj na život a na smrt. Jen ty nejsilnější a nejloajálnější přežijí.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-11 11:51:22 Titulek: Re: Kretén? [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Ano, demokracie, jakou tady máme ano.
Máme u nás snad nějakou zvláštní formu demokracie? Troufám si tvrdit, že je to prostě "vyšší" stádium, ke kterému se demokracie dopracovala: demokracie LIBERÁLNÍ. To není žádná česká specialita, to platí celosvětově. Pro tuto "demokracii" platí parafráze: "Všechnu moc menšinám a neziskovkám". Pro mladší účastníky: Je to parafráze komunistického hesla: Všechnu moc sovětům!
To vede zprvu k atomizaci společnosti a posléze k jejímu ovládnutí nejsilnější nátlakovou skupinou. Ta si získá podporu především masívním přerozdělováním.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-11 10:10:18 Titulek: Re: Kretén? [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
protože toho v rukou má skutečně hodně.
Obzvlášť alarmující mi připadá, že ho mají v hrsti Němci - skrze ty jeho podniky u nich.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-11 08:25:07 Titulek: Kretén?
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
...osoba, u níž se skutečně lidé napříč politickým spektrem shodnou, že je kretén...
Bohužel duševně nemocný není. To by bylo jednoduché. Je to mazaný darebák, což je daleko horší.
Náš demokratický stát je bohužel instituce, která podobné rozhazování...
To asi každý demokratický stát. Demokracie inherentně tíhne k socialismu.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-10 13:59:29 Titulek: Re: "Apple jsme my" [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
Inteligentní vysvětlení.
Autor: Karel K Čas: 2021-03-10 13:47:44 Titulek: Re: "Apple jsme my" [↑]
Web: http://www.karelkuzel.cz Mail: kuzelgm v doméně gmail.com
...to, že svou prací přispívám k bohatnutí našeho otrokáře, ze mě ČKD opravdu nedělá."
Hle, další podobnost mezi anarchokapitalismem a komunismem!

Nejsem etatista (to ani náhodou), ale ani pořádný ankapista, na to mi chybí dostatečná znalost teorie. Možná proto nerozumím Vaší myšlence. Chcete tím říct, že erudovaný ankapista, který je zároveň občanem státu (tedy zatím asi každý), se nepovažuje za součást/občana státu?
logo Urza.cz
kapky