Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Tomáš Fiala (strana 83)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-07-06 20:49:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ono to bylo cca 10-15% ročně několik let, jeden rok dokonmce snad cca 25%, jestli se dobře pamatuju. Sice to nebylo tak hrozné, jako v roce ´53, ale zase nějak moc se to od měnové reformy nelišilo. Lidi přišli o své úspory, tím ekonomika o tu trochu kapitálu, který tady byl k dispozici. Fakt, když to srovnám s jeho kecama o volným trhu a kapitalismu, tak mít tehdy znalosti, co mám dneska a ty farmářky, které jsem si z UK přivezl, tak ho nima do tý jeho ukecaný tlamy s chutí kopnu. On jednoznačně spolíhal na to, že v té době ty v ekonomice nejvzdělanější lidi "z ulice" (nemyslím pejorativně) znali kdo ví jestli PES a PEK z VŠE, což byl marxismus-leninismus (PES) a ideologicky přednášený keynesiánství (PEK). Studenti to vlastně jako znalost ignorovali, protože oboje je nelogická blbost (nacpat nějak do hlavy kvůli zkoušce a pak prdět na to).
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-07-06 18:25:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ve funkci ministra financí i premiéra používal k řízení ekonomiky makroekonomii, tak jak se učí na VŠ. Ta vychází z Keynese. Konkrétně jeho tisk peněz hned po volbách, kdy se stal finministrem, aby srovnal nějaký úřední státem stanovený kurz koruny vůči ostatním měnám s množstvím peněz v ekonomice.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-07-06 13:07:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Sociální bydlení ve smyslu ubytování v nouzi a pomoc dostat se ze sraček si lidi mezi sebou poskytovali navzájem od nepaměti. K tomu není třeba Marksová. I mně v určité fázi mého života bylo tímto způsobem poskytnuto přístřeší.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-07-06 13:04:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No nikdo v té době nevěděl. Odkud, že jo. Ale faktem je to, že měl plnou hubu kapitalismu a přitom popužíval navýsost socialistickou politickou ekonomii. Všechny ty jeho kecy byly pouze návnada pro lidi, aby se na něco chytili a vedli hloupé řeči o blbostech typu "utažené opasky" a on mohl provádět makroekonomické monetární prasárny. Zatímco Marksová nám na férovku ty prasárny předkládá.

Je to naprosto neskutečná kráva k pohledání, ale nějak ji nedokážu přistihnout (alespoň v tomto ohledu) při lži. Jsou to neskutečná zla, která nám předkládá, ale myslí je rovně. Nehází nám udičku, ale takhle to myslí. To byla podstata mého sdělení, zřejmě blbě napsaná.
Web: neuveden Mail: neuveden
No když o tom tak přemýšlím, tak je pro mě přijatelnější Marksová, než Klaus. Ta aspoň ty své prasárny veřejně deklaruje, jako svůj záměr. Takový Klaus nám tlačil do hlav své kydy o volném trhu a kapitalismu, leč za zádama jeho ruka šátrala v mekroekonomickém manuálu, aby našla kapitoly o tom, jak kejklit s měnou a prznit jí za účelem nějakých keynesiánských debilit.
Web: neuveden Mail: neuveden
Jó, to je etatistické (a v dobách mé uhranutosti demoškou i moje) oblíbené zaklínadlo. A jak se dá dlouhosáhle tohle zaklínadlo okecávat a zejména v hospě se dohadovat o tom, co že ta "odbornost" vlastně znamená!
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-30 13:29:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, jak to podnikatelé dělají. Ale já osobně bych měl pro firmu životně důležité věci (hlavně peníze) v nějakém relativním bezpečí třeba daňového ráje a na účtu tady bych měl tak leda peníze nezbytně nutné pro běžný provoz. Tedy toto by pro stát bylo lehce dosažitelné/zhabatelné (třeba i exekucí v krajním případě), ale pro firmu by to nemuselo být likvidační, pokud by měla další/ostatní prostředky někde ve větším bezpečí. Spoléhat na to, že se mi vždy a za každých okolností podaří naplnit beze zbytku veškeré hovadismy státu tak, aby neměl důvod k nějaké takovéhle akci nebo spoléhat na férovost státu, je poněkud... no řekněme naivní.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-30 12:11:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No to mě taky napadlo. Po 25 letech podnikání v ČR je firma takovéhleho rozsahu životně závislá na účtu/ech v tuzemských (státu dosažitelných) bankách? Nevěřím, že majitel nevěděl, že ho stát činí odpovědným za něco, co nemá šanci ovlivnit. Takhle velká firma neměla proti tomu jedinou jakoukoli "pojistku" někde mimo dosah státu (účet někde mimo, BTC, likvidní komodity...)? Účet v tzv. daňovém ráji přeci není nic nelegálního. No tak potom je majitel firmy buď naivní blázen nebo hloupý etatista a bohužel musím konstatovat - jeho chyba.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-29 10:46:55 Titulek: Re: Vábnička pro primitivy [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"...a my, vzdělaní a kultivovaní jedinci, pak jejich primitivní abreakce musíme číst."

"Inteligentní lidé podporují EU"
Jo, jo. Tenhle článek je o Vás...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-24 12:37:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
+1
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-24 12:36:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
+1
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-24 12:35:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Urzo, Tys to napsal, já si to jen myslel: "Já osobně pochopitelně fandím brexitu, ale moc silně v něj nevěřím"
Jéééžiš, já jsem tak rád, že jsem se mýlil! Teď jde o to, co z toho bude dál. To "přetahování lanem" mezi EU a UK může být docela katalytické...
Web: neuveden Mail: neuveden
A JE TO!!!
Web: neuveden Mail: neuveden
To je jeden z možných scénářů, jak se mohou politici pokusit "restartovat" keynesiánské hospodářství. Vyvolat nějakou katarzi, ve které se utopí současný zmar. Protože vědí moc dobře, že k průserům dochází v "Gun Free" zónách, chtějí takový průserový prostor vytvořit z celé Evropy. Protože politici jsou bezvýhradně zmrdi, je jim všechno jedno, hlavně, že oni budou dál sedět ve svých palácích a žrát a mlaskat za peníze plebsu, jak to ostatně dělají všechny vládnoucí elity. Tady si ovšem hrají se sirkama ve skladu Benziny. Je otázka, co to všechno způsobí. Je možné, že je to dost nevybíravým způsobem smete.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-08 09:28:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já nespoléhám na nějaké zázračné procitnutí lidí. Ono je jedno, jestli tam bude sedět Klaus, Mach nebo Sobotka s Babišem. Jen s těma dvěma posledními to nebude dlooouhodobá a velice trnitá cesta, ale přeci jen poněkud zkratka. Kdyby to zbžuchlo za 5-10 let, tak je to celkem v pohodě. Jen ať zavedou záporný úrok 7% p.a. a zruší hotovost! Já to vítám a čekám na to, jak na smilování Bóží. Všichni budeme (muset :-))) ) mít technologie pro používání nestátních neinflačních "plnotučných" měn - BTC, LTC. Jakýkoli pokus o obnovení státu zákonitě musí skončit na bezcennosti inflačního státní fiat měny nebo na nedostatku BTC/LTC, které bude mít stát k dispozici. Jen ať stát znárodní banky s jejich zásobami zlata a začne v nich provozovat socialistické "spravedlivé" bankovnictví. Důsledkem takového počínání bude to, že tyto banky zkrachují a všichni budeme s úžasem zírat na sejfy bank, "předevčírem" plné zlatých cihel a v tu chvíli plné leda pavučin. I státní ozbrojené složky rychle pochopí, kdo má prostředky na jejich obživu a jakou má poptávku. Těch pár okvérovaných šmrdlíků producírujících se např. na Hradě bude státu k ničemu.
Web: neuveden Mail: neuveden
Nebo si EU testuje, co je na internetu možné. Že se spolu velcí hráči na trhu a politici "pusinkují" mě nepořekvapuje.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-07 14:05:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, já si to myslím taky a znám minimálně ještě jednoho takového člověka, co si to myslí - Jan Altman.
:-)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-02 14:35:32 Titulek: Re: Ad Zdenda [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No ale těch, na které se vztahují zákony o "vykopnutí" už teď = odmítnutí žadatelé o azyl, jsou v západní Evropě statisíce. Jde ještě jejich deportaci vůbec technicky a logisticky zvládnout? Když pominu to, že možná už ani příslušné státy netuší, kde se ti odmítnutí žadatelé pohybují...
Web: neuveden Mail: neuveden
http://www.instory.cz/2943-v-nemecku-zacina-byt-dusno-merkelovou-uz-kritizuje-kde-kdo-a-kanclerka-se-ocita-ve-stale-vetsi-izolaci.html

No a když si přečtu tohle, tak už vůbec netuším, jak to řešit, protože to už přestává být řešitelné i technicky a logisticky (v Německu je v současnosti cca 220.000 odmítnutých žadatelů o azyl).
1) Ti lidi přišli o možnost získání nějaké dlouhodobé sociální výpomoci
2) Nejsou legálně zaměstnatelní a dost pochybuju, že je v Německu 220.000 nenápadných pracovních pozic na černošedém trhu, kde by si mohli vydělávat na živobnytí
3) Odhaduju, že ten počet lidí představuje cca 1000 Airbusů. Kolik je v Německu volných letadel a nad Evropou volných letových tras?
4) Jak dlouho a čím je asi tak budou deportovat?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-02 11:56:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To s těmi Němci je něco podobného.

No oni ČSR opravdu moc nefandili, protože ČSR jim dost značným způsobem poškodila jejich firmy a způsobila mezi německými čechoslováky dost velkou nezaměstnanost. Plus státy vedená WWII a máme problém, který by libertarián řešil jak? Proč, když libertarián ví, že by v libertariánské společnosti ten problém nebyl. Stejné je to se současnou migrací. Tento problém by ve svobodném světě vůbec nevznikl.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-02 11:51:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je právě ten průser. Já sám vidím, že libertariánské řešení, jakkoli má hlavu a patu, je vzhledem k současné situaci na nic. Ale ono by do prdele stačilo, kdyby stát dodržoval alespoň svoje vlastní pravidla! Do EU není možné jen tak vtrhnout. Všichni občané EU musí dodržovat nějaké zákony. Všichni migranti přeci porušili zákon a ne jeden. Tak ať sakra stát/EU vymáhá dodržování těch pravidel! Jestliže tedy existuje nějaká hranice kolem EU, kterou má EU chránit/bránit, tak ať to do prdele dělá! Nikoli ať staví ploty, ale ať dělá policie a armáda svou práci! Ne, to není volání po silnějším státu. To je volání po tom, aby stát opravdu dělal to, co deklaruje, že dělat chce. Pokud to dělat nebude, je mi nějaké libertariánské řešení k prdu. V tuto chvíli bohužel je. Dosáhnout libertariánského řešení je v tomto okamžiku nereálné a problém teprve nečekáme, problém a jeho hrozba je tady už víc jak rok. Pokud bezpečnostní situace v ČR začne být žhavá tak co? Např. Německo, Francie, Švédsko... začnou být už vyžrány, což se může rychle stát - neukočírovatelná inflace způsobená finanční náročností přehlceného sociálního systému. Migranti začnou hledat další "zdroje obživy" a vezmou za vděk i Polskem, Českem, ... Povídat si o tom, jak je libertariánské řešení správné a jak je státní špatné je fajn jako intelektuální cvičení. Ale opravdové řešení situace to v tomto okamžiku není. V tomto okamžiku prostě žádné jiné řešení než to státní na dosah nemám a zřejmě mi nezbývá, než se na něj nějakým způsobem spolehnout.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-02 10:53:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, Linet znám. Jenže se tam objevuje možná zásadní problém současného socialismu. Pan Frolík má kapitál a nemá ho pořádně kam investovat, protože světová ekonomika je totálně zdevastovaná. Pan Frolík patrně není žádné pako, které by se masivně zabývalo "podnikáním" v "kolotočářství" (virtuální obchodování využívající nejrůznější zásahy jednotlivých vlád do "národních" ekonomik a z toho vyplývajících pohybů/rozdílů cen/daní na trzích). Když se však rozhlídne po globálním trhu, nevidí nikde žádnou pořádnou investiční příležitost! To je katastrofa, kterou si u podobných článků neustále uvědomuju. Pokud peníze nestrčí do zlata (já osobně bych spíš preferoval stříbro) nebo BTC, tak krom "pitomostí" (z pohledu objemu použitelného kapitálu) typu rohlík.cz fakt asi nemá co s tím kapitálem pořádně udělat!!!
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-06-01 13:13:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já "přestal" asi 3x. Marně. Nápisy? Nic. Obrázky? Nic. Až se mi to chuťově zhnusilo. Ke kouření cigaret mě nevrátilo ani to, že moje hospůdka s kulábrem je kuřácká a sám kouřím trávu. Zajímavé je, že doma nebo samotného obecně mě to ani nenapadne, zahulím si jen s kamarády.
Web: neuveden Mail: neuveden
Ty obrázky jsem si "prohlížel", v UK naposledy před dvěma roky ještě když jsem kouřil. Připadalo mi to jako počítačová animace, vlastně manipulace. Jevilo se mi to jako naprosto neskutečné. Kouřit mě to neodnaučilo. Kouřit jsem přestal prostě proto, že se mi to prostě a jednoduše totálně zhnusilo.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-29 10:11:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Další a další a další nové příklady, které nic neřeší. Když jdu kolem cizího majetku, který jsem schopen rozpoznat jako majetek, který mi nikdy nepatřil, tak ho nechávám na pokoji. Pokud toho nejsi schopen, je to Tvůj problém, který si řeš jak chceš.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-27 12:02:26 Titulek: Re: Nahrávat? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Toť otázka. Může to být důležitý důkazní materiál. Ještě lepší by byla kamera se zvukem. Může to způsobit nějakou státní průdu. Ale pokud někdo není blázen, aby provozoval nějaký zjevný vrak, tak by neměl mít problém s tím, že to těm sviním vrátí a nějak se jim "pomstí". Ono by bylo zajímavé stát si za svým a nahrát nějaké sviňárny opicie. Třeba by někomu po v článku zmíněném vydírání sebrali techničák za sjeté kotouče. A autorizovaný servis by pak shledal, že jsou v normě...

Kdysi dávno jsem měl spor s policií o botičce na služebním autě (už tam byla). Nasadili ji zcela neoprávněně (na základě nějaké místní městské vyhlášky, jejíž význam nebyl na daném místě označen dopr. značkami). Ještě jsem je schválně poškádlil tím, že mě žádná OBECNÍ vyhláška nezajímá (tohle jsem říkal jako "švéd" v Ostravě :-))) ). Jednoduše jsem těm kokotům oznámil, že mám za 20 minut schůzku se zákazníkem ve vedlejším městě. Že tam to služební auto nechám a na schůzku, abych ji stihnul pojedu taxíkem. Že domů pojedu vlakem 1. třídou a celou záležitost předám vedení firmy, která jakékoli náklady a ztráty spojené s nemožností používání firemního auta policii naúčtuje. Ona to byla dost veliká firma, která měla nikoli podnikového právníka, ale rovnou právní oddělení, což jim patrně při pohledu do OTP, kde je napsán provozovatel možná i docvaklo. Zapsal jsem si čísla těch dvou blbů, vzal si z auta potřebné věci a měl jsem se jednoznačně k odchodu (žádné divadlo, "jakože" odejdu). Botička byla hodně rychle dole.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-26 11:08:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zdá se mi, ža chceš do svých šmodrchanin zahalit podstatu tak, aby nebyla patrná. Je lhostejné, jestli někoho zloděj okradl jednou, 10x nebo ho okrádá furt. To nelze vyřešit tak, že ty věci ukradne zase někdo jiný jemu a bude je používat ke svému prospěchu. Já pak mohu s bandou nějakých loupežníků vtrhnout do toho baráku a úplně stejně to ukrást těm Klinikářům, když tam zrovna nebudou? Nebo nemůžu, protože zloději-Klinikáři jsou v poho a zloděj-stát je v nepoho? Proč? Jak se to stane, že subjekt, který zločin řeší zločinem by měl být v poho? Jejich boj se státem? Nevím. Nic takového se mi nedoneslo.

Že stát nechal ten dům ladem (jak tu někdo argumentoval)? No a? Co je komu do toho, jak kdo nakládá se svým majetkem. Ten dům byl patrně nějak zabezpečen - minimálně zamčen. Každý kolemjdoucí (pokud je příčetný a svéprávný) dokáže rozpoznat cizí majetek. Já v žádném případě nejsem advokátem státu. Jen nechápu, proč bych měl schvalovat krádež, byť by to byla krádež na té největší svini světa. Já ji za boj nedokážu považovat.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 14:20:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Proboha, já jsem (doufám) libertarián. Já si můžu představovat co chci jak chci, ale jak co bude doopravdy nezáleží na mých představách. Ale pokud se nad tím zamyslím. Stát možná za své existence ještě stihne nějaký majetek prodat. Pokud po zániku státu bude existovat nějaký původně státní majetek, bude to v tom okamžiku majetek bez majitele - volný statek. Novým majitelem se stane ten, který dokáže vlastnictví toho statku uhájit/dokáže jako nový majitel obstát. Můžeme se dohadovat, jak konkrétně to přisvojení bude vypadat nebo k jak velkým zmatkům to povede, ale to je tak všechno. Ale třeba taky může nastat situace, že stát úplně nezanikne. Třeba se přetransformuje v nějaký nový dobrovolný spolek, který si budou udržovat ti, kteří to budou považovat za užitečné (Vím já kdo? Třeba sportovní svazy...? Netuším a je mi to fuk). Třeba bude fungovat v nějaké ceremoniální podobě. Kdo ví? V takovém případě zřejmě nebude ten spolek schopen výkonu vlastnického práva ke všemu státnímu majetku. A stane se to, co "prorokujeme" v případě obrovitých korporací na volném trhu - prostě o ten majetek stát přijde, protože ho nebude schopen udržet. Jak? Je mi to jedno a nehodlám na tohle téma vést zbytečné disputace, protože to je věštění z křišťálové koule. Ale je fakt, že já z toho strach nemám.

Budova, kterou zabrali Klinikáři má pořád svého majitele, který se svých vlastnických práv domáhá. I když uznám zparchantělost toho majitele, i když uznám, že ten majitel přišel k majetku nelegitimní cestou, není možné tuto situaci "vyřešit" tím, že mu ho někdo další ukradne. Představ si, že máš auto. Bude Ti ukradeno a zloděj ho bude vesele používat ku svému prospěchu. Já na to přijdu, že současný držitel/uživatel toho auta je zloděj, který ho někomu (mně neznámému původnímu majiteli) ukradl. Opravdu je nutné vysvětlovat, že tuto situaci nemohu vyřešit tím, že tomu zloději auto ukradnu a nechám si ho...?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 10:58:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
ON SE NĚKDO ODVÁŽÍ POCHYBOVAT O FUNGOVÁNÍ EU VE SROVNÁNÍ S FUNGOVÁNÍM FYZIKÁLNÍCH ZÁKONŮ VESMÍRU???!!!
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 10:55:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No ona to není sranda. Přesně takhle postupuje EU u spalovacích motorů.
A to ohřejvání za studena rozmíchanýho rozpustnýho kafe? Já se obávám, že nějaký kokot dostane od EU grant na TV kuchařský seriál, kde bude za studena připravovat i svíčkovou na smetaně nebo řízky a pak to trochu přihřeje v úsporný mikrovlnce...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 08:36:14 Titulek: Re: konvice [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Do teď jsem v diskusi šaškoval. Ale teď vážně. Rychlovarka je vlastně odporovej drát. Jak se zvyšuje jeho účinnost? Prokristapána. Provoz 2000W spotřebiče, to se kolečko na hodinách vrtí jak blázen. Proto to musí bejt RYCHLOvarka, aby se vrtělo co nejvíc a co nejkratší dobu, protože největší ztráty nejsou v zařízení samotném, ale ve ztrátátch tepla, které je odebíráno z povrchu rychlovarky okolním prostředím. Hypermegamiliardářem by se stali majitelé firmy, kteří by dokázali zvýšit účinnost/snížit spotřebu rychlovarky. Takovému výrobci by zákazníci utrhali ruce. Na to nepotřebujou EU.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-05-25 08:27:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne, ne a ne!!! Copak to pořád nechápete, že tyhlety fyzikální názory vás všech neplatí???!
logo Urza.cz
kapky