Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele velkej Ká (strana 128)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: neuveden
Takže to máme Křečka, Solila, pana Asociaci... kdo všechno se ještě chce cpát do soukromí lidí? Hlaste se... hezky veřejně, ať všichni víme, co jste zač.

Mimochodem, škoda, že to není přímá konfrontace, ale jen polemika (formou fiktivního dialogu) s odpovědmi Křečka v rozhovoru pro Lidovky:
http://byznys.lidovky.cz/airbnb-se-zvrhlo-byty-maji-slouzit-mistnim-mysli-si-krecek-poz-/firmy-trhy.aspx?c=A170623_105541_firmy-trhy_ele
Bylo by zajímavé, kdybyste se s ním utkal osobně.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-26 11:35:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak párování je jednoduché, to regex vyřeší, ale zabránit křížení je taková programátorská maturita :) Nestěžuji si, on prohlížeč si s tím musí umět nějak poradit (zpracování některých chyb je požadováno v normě HTML, protože kdysi dávno byli autoři stránek hrozná čuňata), a v nejhorším případě je to omezené prostorem komentáře. :) Schluss, jdu reagovat k tématu.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-26 11:24:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Koukám, křížící se taky nechává Urza na starost prohlížeči. Tím se omlouvám všem, kterým výše uvedený příspěvek rozbil Stoky.[/i][/b]
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-26 10:57:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
:) Je fakt, že magic_quotes a podobné věci pomalu vymírají, protože PHP se postupně lepší a ty největší omyly se z něj vyhazují pryč (a nahrazují jinými; viz r/lolphp). Ale dřív byly zpětný lomítka problém, různě se množily, nebo naopak něco rozbíjely. No, necháme těch interních pokeců PHPkářů, nebo ještě přijdeme na nějaký bug ve Stokách'; drop table comments --
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-26 09:30:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jeden prázdný řádek smysl dává, dva už asi ne. Takže /n/n je ještě ok, /n/n/n by se mohlo redukovat na /n/n. (Omlouvám se za dopředná lomítka místo zpětných, nechci rozhněvat magic_quotes, pokud zde je.)
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-26 08:42:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, to mě taky zarazilo. Inu, kurvy jsou všude. Ale je fajn to, že se odkopávají takto veřejně. Horší bude, když je fakt někdo vezme vážně. Protože právní řád je zaplevelený takovými sračkami z velké části prolobovaný různými zájmovými skupinami, jejichž zájmem bylo právě většinou něco zregulovat, ztížit vstup konkurence atd wtf.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-24 08:50:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Lhal bych, kdybych tvrdil, že na mne reklama nepůsobí. Nicméně, reklamy jsou buď na píčoviny, nebo na věci, které si možná koupím (a je to moje rozhodnutí), a pak na spoustu věcí, které si z různých důvodů nekoupím, tím nejčastějším je, že znám podobné, ale levnější/kvalitnější/atd.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-23 23:02:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Souhlas. Stačí si vybavit, jaká byla panika, když se po Sametu uvažovalo o privatizaci distribuce potravin (tedy o tom, že potraviny budou normálně lidem prodávat kapitalisti). Že prý to bude všechno drahé, že budeme umírat hlady a že to nebude soběstačný.

Jinak nevím, já jsem asi na hlavu padlý, ale když mám dvě varianty:

a) Odevzdám státu A + X, kde A jde na služby a X se rozkrade
b) Odevzdám poskytovatelům různých služeb celkem A

Pak bych byl opravdu blbej, kdybych preferoval a).
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-23 09:20:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ono to bude tím, že i v Sametové revoluci se lidé chtěli především zbavit komunistů a vlivu SSSR a připojit se k Západu; ale to nejpodstatnější - většina lidí i tehdy chtěla (a stále chce) socialismus "s lidskou tváří".
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-20 14:01:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Svoboda je pro mne volnost. Z vlastního úsudku si ji potom omezuji principem neagrese a řídím se Zlatým pravidlem morálky, nicméně základem je ta volnost. Židovský základ vychází z Desatera (se kterým se ve většině bodů neshodnu), křesťanský rozšiřuje toto Desatero o život Ježíše a o jeho odpuštění a charitu; ale furt je tam to Desatero, a když potom čteš dál v Bibli epištoly, tak tam svobodu ořezávají jak můžou. Pak je tu samozřejmě reálná historická skutečnost různých dob temna, náboženských válek, perzekuce volnomyšlenkářů, vědců a různých skupin obyvatelstva (z nichž některé trvají doteď), boj proti sexu, potratům... Rozhodně to není něco, na čem bych mohl stavět a s čím bych se mohl shodnout - protože prostě ty základy ořezávají tu volnost takovým šíleným způsobem, zasahují do soukromí jedince, vytvářejí různé nesmyslné agrese (jako právě ten boj proti různým lidem za to, co dělají v soukromí), neprojevují žádný respekt a vzbuzují pocity strachu a viny (člověče, ty hříšná chamradi, modli se a Ježíš tě spasí). Následná představa čehokoliv; práv lidských či občanských z toho vzešlých; mne pak jen děsí, a když vidím skutečnost, děsí mne právem. Různé charty práv jsou šíleně dlouhé dokumenty vyjmenovávající hromady různých detailů, místo toho, aby třeba jednoduše napsaly: "Lidé mají naprostou volnost ve svém chování, vzájemně se respektují a za své činy se vzájemně zodpovídají." Tečka. Nebo by to šlo napsat i mnoha jinými způsoby, ale prostě jednou větou. A všechny ty šílený výčty práv na něco, povinností něčeho a já nevím čeho... na co to je? Na co je právo na život, když ho mnohé státy různými způsoby porušují? Na co je právo vlastnit, když jsou daně? Na co jsou záruky svobody slova, když státy často cenzurují? K čemu je právo na zdravotní péči, když v některých místech světa je nemocnice 2 hodiny letadlem daleko? Atd. atd. Prostě cár papíru.

Disclaimer: Ano, vím, Urza je věřící. Nechci mu jeho víru brát, ať si věří čemu chce, dokud z toho nevyvozuje nějaké zlé činy. Ale náboženství budu kritizovat vždy.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-20 13:17:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dobrý matroš, těch 6 zásad.
1 - Křesťanství, židovství, demokracie... ani k jednomu se rozhodně nehlásím.
2 - Kult osobnosti. Masaryk. Palacký. To není argument.
3 - Socialisté. Ano, demokracie a socialismus se vzájemně doplňují (ostatně viz i Ottův slovník naučný), ale vážně to chci? Nechci.
4 - No právě - je otevřen reformám. Takže je otevřen i reformám, které autoři těch zásad nechtějí.
5 - Ano, držet hubu a krok. Lze snít o reformách, ale běda, pokud nejsi loajální, běda, jestli kritizuješ, máš vlastní názor či jsi skeptický. Protože přesně loajalita je o tom držet hubu a krok a jakékoliv pochyby a námitky jsou přeci tím, co může směřovat k reformám. A když reformovat nelze (neboť to by nebylo loajální), nebo si EU bude dělat, co chce těch pár psychopatů? No tak je odchod (a dělat to jinak) jediné řešení, nač víc otálet? To není o loajalitě, ale o rozumu.
6 - To už je čirá kognitivní disonance. Dnes a denně demokracie ukazuje, čeho všeho je schopna, co vše lze skrz demokracii udělat... ale ne, my budeme pevně za demokracii, asi tak podobně, jako jsme za EU, dokud se ten Titanic nepotopí. Jestli něco je falešné mesiášství, tak je to právě očekávání moudré vlády, ať již dosažené jakýmkoliv způsobem, tedy i demokraticky.

Demokracie očividně o násilí je, když si někdo myslí, že demokracie musí být na socialistickém základu (jejich bod 3), o EU nesmí říct nic špatného (bod 5) a reformy sice ano (bod 2), ale jedině takové, které se líbí té konkrétní skupině demokratů (bod 6). Do toho přidej směsici rozporuplných a často v historii ne zrovna pozitivních ideologií (bod 1), zamíchej do toho nějaké pěkné modly, ať už s tím souvisí jakkoliv (bod 2) a máš krásnou patetickou sračku.

Demokracie končí na mém dvorku.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-20 11:34:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Opatrně! Interpersonálně neporovnatelný užitek, víme? Z našeho pohledu je ten trh pro blba lepší, ale ten blb to neví. Z jeho pohledu je trh svinstvo, kterého se bojí a kterému se všemožně brání.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-20 11:29:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já nechci své názory prosadit politicky, tedy násilím. Sním o době, kdy lidi prostě přestanou politiky a úředníky jakýmkoliv způsobem poslouchat, a kdy prosazování čehokoliv bude o diskusi, o ochotě, o zdrojích atd. (v angličtině je slůvko "stake", to bych do toho seznamu přihodil, ale nenapadá mě v tomto kontextu dobrý český překlad).
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-20 10:52:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Už několik let, vlastně ještě než jsem přišel na anarchokapitalismus a uvažoval spíše o byrokraticky minimálním státu s jednoduchými pravidly (a UBI, to nebudu popírat), si říkám, kde sakra jsou politici, kteří by šli do voleb s programem: "Neschválím zákon delší než 1 A4." Ani by nemuseli mít nějaký jiný program. Prostě jen nepouštět ty hromady nesmyslného a nepřehledného textu, který se generuje kvůli každé kravině, kterou si stát usmyslel. Ani by takoví politici nemuseli jít do nějakých jednání o zákonech, jejich "NE" tomu či onomu zákonu by bylo jasné, čitelné, a politickým programem zdůvodněné.
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, také jsem to zaregistroval, ale když jsem o tom chtěl psát perlu do Stok, napadl mne jen nadpis: Sdílené ekonomice to osolíme! A text bych nenapsal tak dobře jak ty. :|

Jinak Praha 1 je už dááávno obtěžkána turisty natolik, že nějaké bydlení už tam stejně moc neprobíhá. Čili ti blbečci jsou (už zase) zcela mimo realitu.
Web: neuveden Mail: neuveden
Zatřetí, proč má furt doprdele někdo potřebu cpát někoho do tabulek a řešit jeho "přínos pro tvorbu DPH"? Hezky to napsal Luboš Zálom: http://zalom.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=609438

Jinak k těm vyšším odvodům: přesně takhle komouši likvidovali malé zemědělce. Praděda s prababičkou měli větší chalupu a kolem ní hospodářství - louky, pole, drůbež, myslím, že i nějaký dobytek. A komunisti jim nasadili takový šílený vysoký odvody, kolik toho museli vyprodukovat, že to prostě nešlo zvládnout. :| Do JZD vstoupili jako poslední na obci (snad nekecám), a když praděda umřel, tak ti komoušští pokrytci o něm ještě bájili, jaký byl vzorný družstevník. Fuj.

Prostě dnešní OSVČ se dostávají do role kulaků. A jestli s tím jde něco dělat? No, po historických zkušenostech s komouši buď vypadnout pryč, někam hodně daleko, nebo jít proti těm kurvám do ozbrojeného střetu.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-16 09:27:00 Titulek: Re: LD [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Je fakt, že hlavně ze začátku, když jsem četl některé z jeho prvních článků na D-FENSovi, mi to přišlo velmi špatně napsané - myšlenky nedotažené, zkratkovité, podivně zkombinované, plné oslích můstků. Takže jsem se fakt děsil, že takto někdo prezentuje libertarianismus (a pochyboval jsem, zda jej vůbec chápe). Ale poslední dva články od něj už jsou celkem dobré.

Každý jsme nějak začínali.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-15 22:13:20 Titulek: Re: Návrhy na potisky triček [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
S tím QR kódem bych nepřeháněl - není to špatný nápad, ale pokud bude moc velký, je také velká pravděpodobnost, že bude na těle nositele hodně zdeformovaný. Tedy pokud někdo nemá dokonale ploché břicho (což třeba není můj případ, mé břicho má kladnou křivost).
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-15 09:45:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, to je dobré :)

Taky mi to připomnělo, že v angličtině existuje slůvko highwayman - silniční lupič. Jenže taky by se dalo použít pro dálniční mužíky :) Škoda, že v češtině to moc nefunguje.

- Dnešní silniční lupič má odznak.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-15 09:23:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
- I mafie mají své zákony a svou vládu.
- Jen dvěma platíme za ochranu: mafii a státu.
- Stát byl vynalezen dvakrát - dávno v Mezopotámii a nedávno na Sicílii.
- Je lepší neplatit výpalné, nebo neplatit daně?
Web: neuveden Mail: neuveden
Další várka:
- Otrok má práva a povinnosti. Svobodný člověk má svobodu a zodpovědnost.
- Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti. (Já vím, tohle do ankapu moc nepasuje.)
- Dobří lidé nedodržují špatné zákony. (To už tam máš, ale proč to nemít i česky?)
- Kdyby nebyl stát, co by dělali udavači?
- Vadí mi, když Hradečáci vyvádí na dividendách peníze z Pardubic. (Tohle má jednoznačně nějakou ještě lepší a vtipnější formulaci, ale zaboha nevím jakou.)
- Bůh na nás posílá neštěstí, protože se málo modlíme. Stát na nás posílá kontroly, protože mu málo platíme.
- Státní moc nešlape po horách, ale po lidech.
- Svoboda a demokracie. Vyber si jedno.
- Včera vyhnal Marušku, dneska sebral lidem sůl a zejtra jim bude holit hlavy!
Web: neuveden Mail: neuveden
Náměty (neříkám, že chci, ale možná by byl zájem):
- Když zrušíme otroctví, kdo bude sbírat bavlnu?
- Státní moc nepřitahuje psychopaty. Opravdu.
- Jsou dva druhy zákonů: zbytečné a škodlivé.
- Jen tři věci se rozpínají: vesmír, rakovina a státní moc.
- Pokud se to hýbe, zdaň to. Pokud se to pořád hýbe, zreguluj to. A až se to přestane hýbat, zadotuj to.

No, snad se přidají i jiní.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-14 16:11:11 Titulek: Re: Kryptoměny a hospodářská kri [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Chápu, že věci, které jsou živelné, se špatně uchopují. Nicméně i ony se dají analyzovat. Neregulovanou ekonomiku lze přirovnat k počasí. Popravdě nevíme, jak na tom bude za půl roku. Ale krátkodobě se dá předpovídat s docela vysokou úspěšností. Lze pozorovat mraky, sledovat bouřky, měřit srážky. Na trhu máme různé komodity, jejich různé ceny, které můžeme měřit. Můžeme statisticky zkoumat historická data jednotlivých ukazatelů. Můžeme vytvářet modely a testovat je. Můžeme o tom přemýšlet sami nebo to šoupnout umělé inteligenci... A to je hrubě nedostatečné? Meteorologové by nesouhlasili.

A mimochodem, je chybou tvrdit, že Rakouská ekonomie nemá matematiku nebo čísla. Jednak matematika není jen o číslech, ale také o logice a různých strukturách, jednak spousta věcí z Rakouské ekonomické školy lze zapsat i formálním matematickým způsobem. Problém je, že celý ekonomický systém je chaos, a byť Rakouská škola dodá nějaké zákonitosti, bude výsledek vždy rozostřený, probabilistický, stochastický. Navíc je potřeba znát celou řadu parametrů, kterými by se dalo chování jednotlivců a ekonomických zdrojů popsat, aby šlo nějaký model sestavit. Bylo by skvělé, kdyby školy, které se na ekonomiku dívají z toho velkého statistického pohledu, ty parametry změřily a dodaly. Jenže ono to není tak jednoduché, změření některých parametrů by se muselo provést různými experimenty, sociologickými, psychologickými i ekonomickými. Což není něco, co by vědecká etika schvalovala. Dokážu si navíc představit i to, že některé parametry samy o sobě jsou v současné době tabu, a jejich naměřené hodnoty by mohly odporovat mnohým světonázorům (taková typická věc je multiplikační efekt, nebo přínos států či regulací). A některé parametry jsou tajné a můžeme jen hádat (Jaké obchody mezi sebou dělají státy? Jaká je ekonomika tajných služeb a armád?).

Tržní struktury procházejí vývojem, čekal bych, že se přizpůsobíte i "nestruktuře". Ale stěžovat si, že nemůžu analyzovat, když je nemůžu pořádně dopodrobna znát... s tímto přístupem narazíte při každé trochu nestandardní události v ekonomice, při každém podvodu, u každé utajené společnosti, transakce... a zdaleka nemusíte opouštět svět rejstříků a výročních zpráv, aby se vám tohle stalo.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-14 15:41:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Za nárůstem je několik vlivů:

- Rozšiřující se využití (stále přibývá míst, kde lze platit BTC, začínají jej přijímat i větší firmy, berou jej Alza i Steam).
- Nižší odměna za těžbu (je to cca rok, kdy došlo ke snížení z 25 BTC na 12.5 BTC za blok), ale rostoucí konkurence, výpočetní výkon a s tím i náročnost těžby = BTC má nejméně takovou hodnotu, aby se vyplatilo jej těžit (a ona opravdu určitá korelace mezi hodnotou a hash rate je, např. hash rate za posledních několik měsíců vzrostl na dvojnásobek, srovnej s cenou), protože těžba žere energii a vybavení (dnes jsou to zákaznické integrované obvody, kdy jeden čip chrlí už i miliardy hashů za sekundu, a některá komerčně vyráběná zařízení generují i přes deset bilionů hashů za sekundu... a furt je to investice na mnoho měsíců, protože se v celé síti generují triliony hashů za sekundu). Dá se říct, že v současné době je BTC krytý hlavně těžbou.

Za poslední týden ale těžba mírně klesá nebo stagnuje (před týdnem se zvedala náročnost těžby), takže je otázka, jak se bude kurz vyvíjet. Cena za ten týden klesla z nějakých 3000 dolarů na 2500. Pokud byla obtížnost nastavena příliš "vysoko", dočkáme se možného dalšího růstu nejdříve za týden (obtížnost se mění každé dva týdny). Také je možné, že cena bude nějakou dobu stagnovat. Pád na 100 $ je v současné chvíli nepravděpodobný. Těžba je příliš obrovská, a těžaři jsou poměrně rozložení (i když velká část jich je v Číně); muselo by zkrachovat více než 90 % těžařů. Samozřejmě vyloučit to nelze.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-06-14 11:14:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
člověk nikdy neví, kdy se státy západního světa rozhodnou proti nim zakročit

Stejný problém měli/mají Židi, živnostníci, kouření, kožichy a nebo bůček. Státy zakročují neustále a vůči čemukoliv, co si zrovna zamanou. Ale to ještě neznamená, že nemá smysl být židovským obchodníkem s kožichy, který kouří a který si sem tam dá bůček (když o tom rabín neví).
Web: neuveden Mail: neuveden
Podle mě záleží na rozložení rizik. Bitcoin je měna rozložená do vícero ekonomik, a to jak geograficky, tak "legalisticky" (nevím, jak to popsat, prostě ty peníze jsou čisté, šedé, černé i krvavé), navíc s ní státy nemohou snadno manipulovat (manipulace s měnou prohlubuje krizi). Krize v některé z ekonomik tedy bude mít menší dopad na bitcoin než na tu příslušnou ekonomiku, můj odhad tedy je, že hodnota té či oné měny svázané s tou či onou ekonomikou vůči bitcoinu klesne. Ale je to fakt jenom můj ničím nepodložený blábol a jak s tím zamíchají spekulanti, netuším :D
logo Urza.cz
kapky